OPEL KADETT GSI

-OkE-

Voiko joku sanoa löytyykö tästä maailman
kaikkeudesta tätä parempaa autoa? Voin sanoa että
ei löydy.

Itse olen jo kaksi vuotta ollut kyseisen auton
perään ja hankkinut siitä kaiken mahdollisen
tiedon. Suhdettani kyseiseen autoon voi sanoa
jopa rakkaussuhteeksi.

Olen huomannut, että jostain syystä ihmiset
käyvät haukkumassa täällä Opeleita, niin kuin
myös muualla. Syytä on vaikea ymmärtää.
Miettikääpäs te jotka omistatte 80- ja 90 luvun
vaihteen sporttiautoja; Löytyykö teidän
autoistanne vakiona 156hevosvoimaa? Eipä taida.
Kulkeeko teidän autonne vakiona 230 km/h? En usko
sitäkään.

Sen sijaan että GSi Kadettiin olisi panostettu
pelkästään moottoripuolelle siitä löytyy paljon
sellaisia hienouksia mitä ei edes kaikista tämän
hetken autoista löydy. Kahdeksankymmentä luvun
autoista puhumattakaan. Kuinka monessa sen ajan
autossa oli: Digitaalimittarit, ajotietokone,
sähkölasit, recaron sisusta...

Tällä hetkellä GSi:llä ei mene hyvin. Se on
nuorison suosima teini rassi. Päivittäin niillä
kaahataan. Tullessaan se oli ylemmän keskiluokan
auto. 180 000mk uutena. Nyt se on normaaleiden
205GTi ruppanoiden joukossa. Liikenteen tukkeeksi
siitä ei onneksi ole.

Ja jos jonkun mielestä GSi:tä ei saa viritettyä
on hän suuresti väärässä. Viiden tonnin
panostuksella GSi:stä saa helposti irti pitkälti
yli kaksisataa hevosvoimaa. Kuulitte oikein.
Kaksisataa hevosvoimaa.

Jos jollain on jotain, ihan mitä tahansa
kommentoitavaa asiaan, toivon että hän sen
esittää että voin mielipiteitäni tuoda julki myös
hänelle.

22

4717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin

      GSI Kadett ei kulje lähellekään 230km/h. Vakiona
      melko löysä muutenkin. Ajettavuus ei pärjää mm.
      205GTI:lle tai Golf GTI:lle. Ooppelit on aina
      olleet sisätiloiltaan rumia eikä GSI tee
      poikkeusta. Ruostuu helposti, kansiremppaa saa
      tehdä ym. Viritettynä toki kulkee ja on
      kohtuullinen ajaa, mutta tuommoiset yli 200hv
      tehot vaativat kyllä rahaa......

      • kadetin puolesta.

        Kyllä ainakin uutena tommonen 156 hv malli meni
        helposti yli 220 todellista ja mahdollisesti jopa
        sen 230 sillä 150 hv kat mallikin ylitti 220.
        Testejä löytyy vanhoista saksalaisista
        autolehdistä. Tiukkaa tekee nyky gti malleillakin
        tolle autolle pärjätä. Itseasiassa en tiedä
        yhtään 3 ovista gti mallia joka kepittäis tuon
        nytkään ainakaan huipuissa. Uusi clio 172 hv
        malli jättää opelin kiihtyvyydessä mutta nopeuden
        kasvaessa clio jää. Täytyy mennä sit t4 volvoihin
        tai seatin 180 malliin et voittaisivat ton
        kadetin niukasti. Olisi aivan turha lähteä esim
        civic 1.6 vti:n lähteä ton kanssa motarille esim.


      • -OkE-

        85vuoden tekniikan maailmassa on GTi autojen
        vertailu. Kadett oli nopein. Sillä tehtiin
        nopeimmat kierrosajat. Siinä oli paras sisustus.
        Parhaat penkit. Se voitti testin. Toiseksi tuli
        VW GOLF ja kolmanneksi 205 GTi

        Se on totta että nykyään autot eivät yllä millään
        samalle tasolle, esimerkiksi Opelin tällä
        hetkellä vastaavassa Opel Astra 2.0 16v Sport:ssa
        hevosvoimia on vain 130 ja risat. Tietenkin astra
        on turvallisempi ja muutenkin luotettavampi,
        mutta joka tapauksessa harvat tämän hetken autot
        pärjäävät kadetin ylivoimaisuudelle.


      • kadetin puolesta.
        -OkE- kirjoitti:

        85vuoden tekniikan maailmassa on GTi autojen
        vertailu. Kadett oli nopein. Sillä tehtiin
        nopeimmat kierrosajat. Siinä oli paras sisustus.
        Parhaat penkit. Se voitti testin. Toiseksi tuli
        VW GOLF ja kolmanneksi 205 GTi

        Se on totta että nykyään autot eivät yllä millään
        samalle tasolle, esimerkiksi Opelin tällä
        hetkellä vastaavassa Opel Astra 2.0 16v Sport:ssa
        hevosvoimia on vain 130 ja risat. Tietenkin astra
        on turvallisempi ja muutenkin luotettavampi,
        mutta joka tapauksessa harvat tämän hetken autot
        pärjäävät kadetin ylivoimaisuudelle.

        Toi kadetti ollut siis se 156 hv malli jossain
        tm/tuulilasissa mitattu 0-100 jotain karvan yli 7
        s ja varttimaili karvan yli 15 s. Millä tohon 156
        malliin sais helposti lisätehoa ja mistä osia saa.


      • jope
        kadetin puolesta. kirjoitti:

        Toi kadetti ollut siis se 156 hv malli jossain
        tm/tuulilasissa mitattu 0-100 jotain karvan yli 7
        s ja varttimaili karvan yli 15 s. Millä tohon 156
        malliin sais helposti lisätehoa ja mistä osia saa.

        20xe ja katillisees c20xe malliin saa "helpoin"
        konstein lisää potkua. Homman voi aloittaa vaikka
        kannesta, madaltamalla ja kanavia viilaamalla
        päästään jo n. 170hp konetehoihin. Eritoten jos
        kansi on muutenkin ottanut siipeensä, niin
        ehostuksen yhteydessä tämä toimenpide on
        suotuisa, eikä aiheuta normaali kansi rempan
        päälle suuria kuluja. Hommaa voi jatkaa vaikka
        pakosarja säädettävät nokkapyörät akselille, tai
        jos rahaa löytyy niin nokat voi kokonaisuudessaa
        heittää vaihtoon. Mitään älyttömiä asteita ei
        kannata ruveta tukemaan, mutta sopivilla
        katunokilla saa jo ihan kivaa aikaiseksi. Toki
        jos kysessä on c20xe niin päästöjen kanssa
        saattaa nokkien vaihdon jälkeen tulla ongelmia,
        kone kun on jo vakiona aika moinen saastelähde.
        Tuon homman jälkeen motronikkiin vaikka ks-
        autosäädöstä päivitys niin avot. Toki jos on
        laittaa rahaa >10kmk niin tutustu seuravaan
        englantilaiseen c20xe specialistiin, heiltä esim
        208 sarja
        http://www.sbdev.co.uk/Taper_TP208.htm
        hintaa toki on 1500£ että sillee.
        Suomalaisilta viri pajoilta saa kaiken laista,
        kysäiseppä mitä sedillä on tarjolla, esim
        seuraavista paikoista
        http://www.stmotors.fi
        http://wwnet.fi/amworks/index2.htm
        http://www.turbotec.com/
        eiköhän näillä pääse alkuun.....


      • japsit, hehehhe!
        kadetin puolesta. kirjoitti:

        Kyllä ainakin uutena tommonen 156 hv malli meni
        helposti yli 220 todellista ja mahdollisesti jopa
        sen 230 sillä 150 hv kat mallikin ylitti 220.
        Testejä löytyy vanhoista saksalaisista
        autolehdistä. Tiukkaa tekee nyky gti malleillakin
        tolle autolle pärjätä. Itseasiassa en tiedä
        yhtään 3 ovista gti mallia joka kepittäis tuon
        nytkään ainakaan huipuissa. Uusi clio 172 hv
        malli jättää opelin kiihtyvyydessä mutta nopeuden
        kasvaessa clio jää. Täytyy mennä sit t4 volvoihin
        tai seatin 180 malliin et voittaisivat ton
        kadetin niukasti. Olisi aivan turha lähteä esim
        civic 1.6 vti:n lähteä ton kanssa motarille esim.

        mukaan corolla 1.6 114hp kulkee samat.


      • MIESSÖ
        -OkE- kirjoitti:

        85vuoden tekniikan maailmassa on GTi autojen
        vertailu. Kadett oli nopein. Sillä tehtiin
        nopeimmat kierrosajat. Siinä oli paras sisustus.
        Parhaat penkit. Se voitti testin. Toiseksi tuli
        VW GOLF ja kolmanneksi 205 GTi

        Se on totta että nykyään autot eivät yllä millään
        samalle tasolle, esimerkiksi Opelin tällä
        hetkellä vastaavassa Opel Astra 2.0 16v Sport:ssa
        hevosvoimia on vain 130 ja risat. Tietenkin astra
        on turvallisempi ja muutenkin luotettavampi,
        mutta joka tapauksessa harvat tämän hetken autot
        pärjäävät kadetin ylivoimaisuudelle.

        KUSKIT HANNU MIKKOLA < SAFARIRALLI 1988
        SEPP HINTERLDEITER UUSI-SEELANTI 1988
        GUY FREGQUELIN
        ON MUUTEN MUSTAKIN 80-90 LUKUJEN TAITTEEN PARHAIMMAN NÄKÖINEN AUTO JOSSA ON TYYLIÄ..TOINEN ON MIELESTÄNI FORD SIERRA COSWORTH JA KOLMAS LANCIA DELTA HF INTEGRALE.JA NELJÄS ON FORD ESCORT RS 1600I 1982-1984


    • ismo

      kerran vituttaa että muut haukkuu opelixseja niin
      miksi sitten itse haukut muita autoja. se ken
      leikkiin ryhtyy niin leikin kestäköön!

      • MMS

        MUN MIELESTÄ AIKANSA KLASSIKKO...


    • GSi

      Samat on ajatukset mulla. Nytten on 1.6i, GSi on
      haaveena ollu. Ehkä nyt kesän jälkeen.

    • uuppeli

      no osta ny ekaks semmoinen omaksi ja ajele
      muutama vuos nii rupee totuus paljastumaan
      vanhasta "gti" autosta!

      Suoritus kykyä vakiona löytyy kyllä mutta aivan
      tuo 230km/h en usko.

      Noita kadetin räppänöitä vaivaa vaan sama vika
      kuten muitakin ooppeleita. Eli ruoste... kyl
      äimistelin ku hieroin pohjia tohos -96 mallis Gsi
      astraan... oven alareunoissa ruostepilkkuja
      vaikka kuinka paljon!!!! ei saatana! auto on 5
      vuotta vanha!!!

      mitään muuta hyvää en keksi tuosta autosta kuin
      tuo moottori ja vaihteisto varauksin. Kyl se
      muuten o ihan samanlainen kippo kuten muutkin....

      mutta mikä olisi mielenkiintoisinta.... Olis
      saada suomeen Lada 110 Gti 16V jossa on tuo
      opelin tekniikka! :) olis siinä joillain
      äimistelemistä ku latukka poistuis viivalta :)

    • uuppeli

      niin kerrohan millä vitulla taiot sitä lisävoimaa
      noin paljon 5 tonnilla??? taidat olla david
      copperfield?

      alkuperäinen ruisku tuskin toimii enää sellaisten
      nokka-akseleiden kans millä olis mahdolista tuo
      200hv saavuttaa vaparina.

      jonkuu 170-180 horsee sieltä saattaa irrotakkin
      boxilla, filtterillä, putkella. mikä saattaa just
      ja just mennä siihen 5kmk sisään.

      • jope

        Kyllä se ruisku vaikiona riittä parin sadan
        humman tienoille, vaihtamalla turbon suuttimet
        niin homma jatkuu vielä astetta korkeemmalle.
        Juu toi viis tonttu on aika pieni raha, ei sillä
        ainakaan nokkia lähdetä vaihtamaan, jos niitä ei
        joltain kaverilta puoli ilmaiseksi saa.


      • tdipd ja xx

        Astra GSI oli mitattavana muutama vuosi sitten ST-
        Motorsissa ja siitä mitattiin VAKIONA 173hepoa.
        Olen itse nähnyt mustaa valkoisella asiasta. Ja
        se oli katti 150hp malli!


      • uuppeli
        tdipd ja xx kirjoitti:

        Astra GSI oli mitattavana muutama vuosi sitten ST-
        Motorsissa ja siitä mitattiin VAKIONA 173hepoa.
        Olen itse nähnyt mustaa valkoisella asiasta. Ja
        se oli katti 150hp malli!

        tainnu pojjaat hieman kalibroida mittareita enne
        mittausta Tahkon pajalla :)

        Jos parhaista n-ryhmän kilpureista puristetaan n.
        180hv ulos kaikil hienoil racing boxeilla,
        filttereillä, kisaputkilla, hestecin ruiskuil ja
        kisabensal niin EI VARMAAN ole 173hv vakiona
        kattimallissa.

        ps. tommoinen n/a-astra on tallissa jost o
        penkitetty 184hv vaihdettu nokat, säädettävät n-
        pyörät, imu puoli rakennettu, putkimuutos, boxi.


      • tdipd ja xx
        uuppeli kirjoitti:

        tainnu pojjaat hieman kalibroida mittareita enne
        mittausta Tahkon pajalla :)

        Jos parhaista n-ryhmän kilpureista puristetaan n.
        180hv ulos kaikil hienoil racing boxeilla,
        filttereillä, kisaputkilla, hestecin ruiskuil ja
        kisabensal niin EI VARMAAN ole 173hv vakiona
        kattimallissa.

        ps. tommoinen n/a-astra on tallissa jost o
        penkitetty 184hv vaihdettu nokat, säädettävät n-
        pyörät, imu puoli rakennettu, putkimuutos, boxi.

        oli juuri mitattu N:läinen kilpuri ja eivät
        uskoneet ystävääni, kun hän sanoi että koneelle
        ei ole tehty mitään. Kovasti tenttasivat. Ja
        Siinä N:läisessä oli muistaakseni alle 180hp. Ja
        samassa penkissä mitattuna. Ja ehkä sitten ovat
        kalibroineet penkin, mutta olen itse nähnyt tuon
        tulosteen.


    • Anonyymi

      onks kyseessä muna -malli?

      • opel rulz

        KYLLÄ!!!!!!OPELIXIT RULETTAA!!GTi ja GSi munat on
        ihania!!=)


    • Anonyymi

      Kadett gsi on namu

    • Anonyymi

      Mulla on kadett b, 60 heppaa ollut uutena penkissä. Lähtee kuin raivotautinen apina hampurilaisenperään!
      Tällä saa myös giggeliä🙂

    • Anonyymi

      Mazda Mx-3 V6 koneella päihittää Kadettin murskaavasti (1993vm) .konepuoleella myös . !

    • Anonyymi

      KADETT GSI
      SAMARA ROSSO
      RS TURBO
      GOLF GTI
      SIINÄ KOVAT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe