Voiko joku sanoa löytyykö tästä maailman
kaikkeudesta tätä parempaa autoa? Voin sanoa että
ei löydy.
Itse olen jo kaksi vuotta ollut kyseisen auton
perään ja hankkinut siitä kaiken mahdollisen
tiedon. Suhdettani kyseiseen autoon voi sanoa
jopa rakkaussuhteeksi.
Olen huomannut, että jostain syystä ihmiset
käyvät haukkumassa täällä Opeleita, niin kuin
myös muualla. Syytä on vaikea ymmärtää.
Miettikääpäs te jotka omistatte 80- ja 90 luvun
vaihteen sporttiautoja; Löytyykö teidän
autoistanne vakiona 156hevosvoimaa? Eipä taida.
Kulkeeko teidän autonne vakiona 230 km/h? En usko
sitäkään.
Sen sijaan että GSi Kadettiin olisi panostettu
pelkästään moottoripuolelle siitä löytyy paljon
sellaisia hienouksia mitä ei edes kaikista tämän
hetken autoista löydy. Kahdeksankymmentä luvun
autoista puhumattakaan. Kuinka monessa sen ajan
autossa oli: Digitaalimittarit, ajotietokone,
sähkölasit, recaron sisusta...
Tällä hetkellä GSi:llä ei mene hyvin. Se on
nuorison suosima teini rassi. Päivittäin niillä
kaahataan. Tullessaan se oli ylemmän keskiluokan
auto. 180 000mk uutena. Nyt se on normaaleiden
205GTi ruppanoiden joukossa. Liikenteen tukkeeksi
siitä ei onneksi ole.
Ja jos jonkun mielestä GSi:tä ei saa viritettyä
on hän suuresti väärässä. Viiden tonnin
panostuksella GSi:stä saa helposti irti pitkälti
yli kaksisataa hevosvoimaa. Kuulitte oikein.
Kaksisataa hevosvoimaa.
Jos jollain on jotain, ihan mitä tahansa
kommentoitavaa asiaan, toivon että hän sen
esittää että voin mielipiteitäni tuoda julki myös
hänelle.
OPEL KADETT GSI
22
4667
Vastaukset
- Näin
GSI Kadett ei kulje lähellekään 230km/h. Vakiona
melko löysä muutenkin. Ajettavuus ei pärjää mm.
205GTI:lle tai Golf GTI:lle. Ooppelit on aina
olleet sisätiloiltaan rumia eikä GSI tee
poikkeusta. Ruostuu helposti, kansiremppaa saa
tehdä ym. Viritettynä toki kulkee ja on
kohtuullinen ajaa, mutta tuommoiset yli 200hv
tehot vaativat kyllä rahaa......- kadetin puolesta.
Kyllä ainakin uutena tommonen 156 hv malli meni
helposti yli 220 todellista ja mahdollisesti jopa
sen 230 sillä 150 hv kat mallikin ylitti 220.
Testejä löytyy vanhoista saksalaisista
autolehdistä. Tiukkaa tekee nyky gti malleillakin
tolle autolle pärjätä. Itseasiassa en tiedä
yhtään 3 ovista gti mallia joka kepittäis tuon
nytkään ainakaan huipuissa. Uusi clio 172 hv
malli jättää opelin kiihtyvyydessä mutta nopeuden
kasvaessa clio jää. Täytyy mennä sit t4 volvoihin
tai seatin 180 malliin et voittaisivat ton
kadetin niukasti. Olisi aivan turha lähteä esim
civic 1.6 vti:n lähteä ton kanssa motarille esim. - -OkE-
85vuoden tekniikan maailmassa on GTi autojen
vertailu. Kadett oli nopein. Sillä tehtiin
nopeimmat kierrosajat. Siinä oli paras sisustus.
Parhaat penkit. Se voitti testin. Toiseksi tuli
VW GOLF ja kolmanneksi 205 GTi
Se on totta että nykyään autot eivät yllä millään
samalle tasolle, esimerkiksi Opelin tällä
hetkellä vastaavassa Opel Astra 2.0 16v Sport:ssa
hevosvoimia on vain 130 ja risat. Tietenkin astra
on turvallisempi ja muutenkin luotettavampi,
mutta joka tapauksessa harvat tämän hetken autot
pärjäävät kadetin ylivoimaisuudelle. - kadetin puolesta.
-OkE- kirjoitti:
85vuoden tekniikan maailmassa on GTi autojen
vertailu. Kadett oli nopein. Sillä tehtiin
nopeimmat kierrosajat. Siinä oli paras sisustus.
Parhaat penkit. Se voitti testin. Toiseksi tuli
VW GOLF ja kolmanneksi 205 GTi
Se on totta että nykyään autot eivät yllä millään
samalle tasolle, esimerkiksi Opelin tällä
hetkellä vastaavassa Opel Astra 2.0 16v Sport:ssa
hevosvoimia on vain 130 ja risat. Tietenkin astra
on turvallisempi ja muutenkin luotettavampi,
mutta joka tapauksessa harvat tämän hetken autot
pärjäävät kadetin ylivoimaisuudelle.Toi kadetti ollut siis se 156 hv malli jossain
tm/tuulilasissa mitattu 0-100 jotain karvan yli 7
s ja varttimaili karvan yli 15 s. Millä tohon 156
malliin sais helposti lisätehoa ja mistä osia saa. - jope
kadetin puolesta. kirjoitti:
Toi kadetti ollut siis se 156 hv malli jossain
tm/tuulilasissa mitattu 0-100 jotain karvan yli 7
s ja varttimaili karvan yli 15 s. Millä tohon 156
malliin sais helposti lisätehoa ja mistä osia saa.20xe ja katillisees c20xe malliin saa "helpoin"
konstein lisää potkua. Homman voi aloittaa vaikka
kannesta, madaltamalla ja kanavia viilaamalla
päästään jo n. 170hp konetehoihin. Eritoten jos
kansi on muutenkin ottanut siipeensä, niin
ehostuksen yhteydessä tämä toimenpide on
suotuisa, eikä aiheuta normaali kansi rempan
päälle suuria kuluja. Hommaa voi jatkaa vaikka
pakosarja säädettävät nokkapyörät akselille, tai
jos rahaa löytyy niin nokat voi kokonaisuudessaa
heittää vaihtoon. Mitään älyttömiä asteita ei
kannata ruveta tukemaan, mutta sopivilla
katunokilla saa jo ihan kivaa aikaiseksi. Toki
jos kysessä on c20xe niin päästöjen kanssa
saattaa nokkien vaihdon jälkeen tulla ongelmia,
kone kun on jo vakiona aika moinen saastelähde.
Tuon homman jälkeen motronikkiin vaikka ks-
autosäädöstä päivitys niin avot. Toki jos on
laittaa rahaa >10kmk niin tutustu seuravaan
englantilaiseen c20xe specialistiin, heiltä esim
208 sarja
http://www.sbdev.co.uk/Taper_TP208.htm
hintaa toki on 1500£ että sillee.
Suomalaisilta viri pajoilta saa kaiken laista,
kysäiseppä mitä sedillä on tarjolla, esim
seuraavista paikoista
http://www.stmotors.fi
http://wwnet.fi/amworks/index2.htm
http://www.turbotec.com/
eiköhän näillä pääse alkuun..... - japsit, hehehhe!
kadetin puolesta. kirjoitti:
Kyllä ainakin uutena tommonen 156 hv malli meni
helposti yli 220 todellista ja mahdollisesti jopa
sen 230 sillä 150 hv kat mallikin ylitti 220.
Testejä löytyy vanhoista saksalaisista
autolehdistä. Tiukkaa tekee nyky gti malleillakin
tolle autolle pärjätä. Itseasiassa en tiedä
yhtään 3 ovista gti mallia joka kepittäis tuon
nytkään ainakaan huipuissa. Uusi clio 172 hv
malli jättää opelin kiihtyvyydessä mutta nopeuden
kasvaessa clio jää. Täytyy mennä sit t4 volvoihin
tai seatin 180 malliin et voittaisivat ton
kadetin niukasti. Olisi aivan turha lähteä esim
civic 1.6 vti:n lähteä ton kanssa motarille esim.mukaan corolla 1.6 114hp kulkee samat.
- MIESSÖ
-OkE- kirjoitti:
85vuoden tekniikan maailmassa on GTi autojen
vertailu. Kadett oli nopein. Sillä tehtiin
nopeimmat kierrosajat. Siinä oli paras sisustus.
Parhaat penkit. Se voitti testin. Toiseksi tuli
VW GOLF ja kolmanneksi 205 GTi
Se on totta että nykyään autot eivät yllä millään
samalle tasolle, esimerkiksi Opelin tällä
hetkellä vastaavassa Opel Astra 2.0 16v Sport:ssa
hevosvoimia on vain 130 ja risat. Tietenkin astra
on turvallisempi ja muutenkin luotettavampi,
mutta joka tapauksessa harvat tämän hetken autot
pärjäävät kadetin ylivoimaisuudelle.KUSKIT HANNU MIKKOLA < SAFARIRALLI 1988
SEPP HINTERLDEITER UUSI-SEELANTI 1988
GUY FREGQUELIN
ON MUUTEN MUSTAKIN 80-90 LUKUJEN TAITTEEN PARHAIMMAN NÄKÖINEN AUTO JOSSA ON TYYLIÄ..TOINEN ON MIELESTÄNI FORD SIERRA COSWORTH JA KOLMAS LANCIA DELTA HF INTEGRALE.JA NELJÄS ON FORD ESCORT RS 1600I 1982-1984
- ismo
kerran vituttaa että muut haukkuu opelixseja niin
miksi sitten itse haukut muita autoja. se ken
leikkiin ryhtyy niin leikin kestäköön!- MMS
MUN MIELESTÄ AIKANSA KLASSIKKO...
- GSi
Samat on ajatukset mulla. Nytten on 1.6i, GSi on
haaveena ollu. Ehkä nyt kesän jälkeen. - uuppeli
no osta ny ekaks semmoinen omaksi ja ajele
muutama vuos nii rupee totuus paljastumaan
vanhasta "gti" autosta!
Suoritus kykyä vakiona löytyy kyllä mutta aivan
tuo 230km/h en usko.
Noita kadetin räppänöitä vaivaa vaan sama vika
kuten muitakin ooppeleita. Eli ruoste... kyl
äimistelin ku hieroin pohjia tohos -96 mallis Gsi
astraan... oven alareunoissa ruostepilkkuja
vaikka kuinka paljon!!!! ei saatana! auto on 5
vuotta vanha!!!
mitään muuta hyvää en keksi tuosta autosta kuin
tuo moottori ja vaihteisto varauksin. Kyl se
muuten o ihan samanlainen kippo kuten muutkin....
mutta mikä olisi mielenkiintoisinta.... Olis
saada suomeen Lada 110 Gti 16V jossa on tuo
opelin tekniikka! :) olis siinä joillain
äimistelemistä ku latukka poistuis viivalta :) - uuppeli
niin kerrohan millä vitulla taiot sitä lisävoimaa
noin paljon 5 tonnilla??? taidat olla david
copperfield?
alkuperäinen ruisku tuskin toimii enää sellaisten
nokka-akseleiden kans millä olis mahdolista tuo
200hv saavuttaa vaparina.
jonkuu 170-180 horsee sieltä saattaa irrotakkin
boxilla, filtterillä, putkella. mikä saattaa just
ja just mennä siihen 5kmk sisään.- jope
Kyllä se ruisku vaikiona riittä parin sadan
humman tienoille, vaihtamalla turbon suuttimet
niin homma jatkuu vielä astetta korkeemmalle.
Juu toi viis tonttu on aika pieni raha, ei sillä
ainakaan nokkia lähdetä vaihtamaan, jos niitä ei
joltain kaverilta puoli ilmaiseksi saa. - tdipd ja xx
Astra GSI oli mitattavana muutama vuosi sitten ST-
Motorsissa ja siitä mitattiin VAKIONA 173hepoa.
Olen itse nähnyt mustaa valkoisella asiasta. Ja
se oli katti 150hp malli! - uuppeli
tdipd ja xx kirjoitti:
Astra GSI oli mitattavana muutama vuosi sitten ST-
Motorsissa ja siitä mitattiin VAKIONA 173hepoa.
Olen itse nähnyt mustaa valkoisella asiasta. Ja
se oli katti 150hp malli!tainnu pojjaat hieman kalibroida mittareita enne
mittausta Tahkon pajalla :)
Jos parhaista n-ryhmän kilpureista puristetaan n.
180hv ulos kaikil hienoil racing boxeilla,
filttereillä, kisaputkilla, hestecin ruiskuil ja
kisabensal niin EI VARMAAN ole 173hv vakiona
kattimallissa.
ps. tommoinen n/a-astra on tallissa jost o
penkitetty 184hv vaihdettu nokat, säädettävät n-
pyörät, imu puoli rakennettu, putkimuutos, boxi. - tdipd ja xx
uuppeli kirjoitti:
tainnu pojjaat hieman kalibroida mittareita enne
mittausta Tahkon pajalla :)
Jos parhaista n-ryhmän kilpureista puristetaan n.
180hv ulos kaikil hienoil racing boxeilla,
filttereillä, kisaputkilla, hestecin ruiskuil ja
kisabensal niin EI VARMAAN ole 173hv vakiona
kattimallissa.
ps. tommoinen n/a-astra on tallissa jost o
penkitetty 184hv vaihdettu nokat, säädettävät n-
pyörät, imu puoli rakennettu, putkimuutos, boxi.oli juuri mitattu N:läinen kilpuri ja eivät
uskoneet ystävääni, kun hän sanoi että koneelle
ei ole tehty mitään. Kovasti tenttasivat. Ja
Siinä N:läisessä oli muistaakseni alle 180hp. Ja
samassa penkissä mitattuna. Ja ehkä sitten ovat
kalibroineet penkin, mutta olen itse nähnyt tuon
tulosteen.
- Anonyymi
onks kyseessä muna -malli?
- opel rulz
KYLLÄ!!!!!!OPELIXIT RULETTAA!!GTi ja GSi munat on
ihania!!=)
- Anonyymi
Kadett gsi on namu
- Anonyymi
Mulla on kadett b, 60 heppaa ollut uutena penkissä. Lähtee kuin raivotautinen apina hampurilaisenperään!
Tällä saa myös giggeliä🙂 - Anonyymi
Mazda Mx-3 V6 koneella päihittää Kadettin murskaavasti (1993vm) .konepuoleella myös . !
- Anonyymi
KADETT GSI
SAMARA ROSSO
RS TURBO
GOLF GTI
SIINÄ KOVAT
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841