Kamala vauvakuume , mutta mies ei halua enää lapsia

miten päästä yli

Mies ei enää yhtään lasta halua kun näitä on jo kolme yhteistä mussukkaa. Itse olen vasta 30 v enkä ihan vielä olis muutenkaa halunnut päättää että ei enää meille lapsia. Mies taas suunnittelee että menee vasektomiaan. Mulla on tästä niin vaikeet fiilarit. Itkettää, suututtaa ym. Tuntuu että en halua enää ees seksiäkään joka taas toisaalta tuntuu todella epäreilulta. Mutta vauvakuumeisessa päässä tuntuu että seksi on tarkoitettu vauvojen saamiseksi...Vaikea selittää siis. Ristiriita tulee siis siitä kun ymmärrän miestäni että hän ei halua mutta en pysty kuitenkaan olemaan haluamattakaan sitä pikkuista nyyttiä. Pääseekö tästä yli???

7

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuu! rv13+5

Yksi työkaveri, jolla neljä lasta sanoi eräänä päivänä samaa, että hän voisi vielä hankkia viidennenkin, mutta mies ei innostu asiasta. Noh, täytyy sanoa, että ymmärrän kyllä miehiänne! :D

Tuli mieleen tuosta, kun sanoit että kaipaat sitä pikkunyyttiä - sinulla ilmeisesti hoivavietti on kova. Mutta ajattelepa, olet niin onnekas, sinulla on jo kolme lasta. Minulle on vasta tulossa ensimmäinen, ja toivon pian sitä tilannetta, että lapsia on useampi ja sitten voi keskittyä heidän kasvattamiseensa ja kasvamiseensa. Odotan siis paljon vauva-aikaa, mutta eniten niitä hetkiä, kun vauva kasvaa ja kehittyy ja sitä, kun hän ei enää ole vauva vaan leikki-ikäinen, kasvaa ja kehittyy..

Pointtinani tässä nyt on se, mietin siis että teillä on todellakin JO :D kolme lasta, jotka varmasti kaipaavat huomiota ja joitten kanssa aika menee touhutessa. Tuntuuko sinusta siltä, että sinulta puuttuu jotain, mitä haet vauvan hoivaamisesta? Nämä nyt ovat tällaisia pohdintoja, ehkä olen katsonut liikaa Dr. Philiä :D

Ymmärrän kyllä sinua myös siltä osin, että itsestäni olisi toisaalta ihanaa, jos olisi vaikkapa viisi lasta. Mutta jos minusta tuntuisi siltä oikeasti kolmen lapsen jälkeen, ymmärtäisin kyllä, ettei mies niin montaa halua. Eli minun mielestäni sinunkin tulisi ymmärtää miestäsi, kyllähän kolmessakin lapsessa on jo paljon :)

Eli kyllä sun varmaan kannattaisi alkaa pistää sitä prosessia päälle tuosta vauvakuumeesta ylipääsemiseen.

• ap kirjoittaja

Mutta kun toive saada oikea suurperhe on ollut mulla aina, tää on kai sitte joku kompromissi sen 2 lapsen sijaan että on ikäänkuin se suurperhe. Mutta silti tuntuu pahalta että mies on hakemassa sterilisaatiota vaikka minä olen 30v ja hän muutaman vuoden yli. Ymmärrän kyllä toisaalta ja toisaalta taas en ymmärrä. Mutta siksipä mä podenkin tätä tilannetta täällä kun en viitsi miehelle jauhaa.

Mulla oli sama tilanne kun odotin ekaa eli sillo mäkin mietin sitä millainen olis lapsi isompana ym. LÄhinnä mä en ees tarttis sitä seuraavaa nyt heti vaan sellasen olon että ei tämä vielä välttämättä tässä ollut, sen itse lapsen haluaisin vasta joskus 5 vuoden päästä kun olen itse 35v. Ehdoton ei saa mut vaan haluamaan enemmän..

• Jihuu! rv13+5
        ap kirjoittaja kirjoitti:

Mutta kun toive saada oikea suurperhe on ollut mulla aina, tää on kai sitte joku kompromissi sen 2 lapsen sijaan että on ikäänkuin se suurperhe. Mutta silti tuntuu pahalta että mies on hakemassa sterilisaatiota vaikka minä olen 30v ja hän muutaman vuoden yli. Ymmärrän kyllä toisaalta ja toisaalta taas en ymmärrä. Mutta siksipä mä podenkin tätä tilannetta täällä kun en viitsi miehelle jauhaa.

Mulla oli sama tilanne kun odotin ekaa eli sillo mäkin mietin sitä millainen olis lapsi isompana ym. LÄhinnä mä en ees tarttis sitä seuraavaa nyt heti vaan sellasen olon että ei tämä vielä välttämättä tässä ollut, sen itse lapsen haluaisin vasta joskus 5 vuoden päästä kun olen itse 35v. Ehdoton ei saa mut vaan haluamaan enemmän..

Eli oletteko suhteen alussa tai jossain välissä puhuneet tuosta lapsiluvusta, kun sanoit että olet aina halunnut suurperheen, mitä mies on silloin sanonut, jos hän on kuitenkin tiennyt asian jo paljon aiemmin?

• Anna-Leena -74
        Jihuu! rv13+5 kirjoitti:

Eli oletteko suhteen alussa tai jossain välissä puhuneet tuosta lapsiluvusta, kun sanoit että olet aina halunnut suurperheen, mitä mies on silloin sanonut, jos hän on kuitenkin tiennyt asian jo paljon aiemmin?

Jos olet jo 30 vuotias ja sulla on 3 muksua niin aiotko koskaan mennä tienaamaan vai "tienaatko" lasten kautta? En tiedä ootko sä niitä ihmisiä, jollaisia mä tunnen että tehdään lapsia kun ei onnaa työmarkkinoilla. Eipähän tarvi jäädä rahattomaksi sanoi eräski tuttava kun alkoi odottamaan kolmatta.

• sinä tosissas?
        Anna-Leena -74 kirjoitti:

Jos olet jo 30 vuotias ja sulla on 3 muksua niin aiotko koskaan mennä tienaamaan vai "tienaatko" lasten kautta? En tiedä ootko sä niitä ihmisiä, jollaisia mä tunnen että tehdään lapsia kun ei onnaa työmarkkinoilla. Eipähän tarvi jäädä rahattomaksi sanoi eräski tuttava kun alkoi odottamaan kolmatta.

Eikös tosta käynyt ilmi, että hänellä on vauvakuume, ja nimenomaan haluaa VAUVAN?
        Ei kai kolmella lapsella tienata?
        Tuskin useammallakaan, kyllä sen verran kallista on perheen pyörittäminen!
        Kaikkea sitä kuuleekin!

• Beatrice
        sinä tosissas? kirjoitti:

Eikös tosta käynyt ilmi, että hänellä on vauvakuume, ja nimenomaan haluaa VAUVAN?
        Ei kai kolmella lapsella tienata?
        Tuskin useammallakaan, kyllä sen verran kallista on perheen pyörittäminen!
        Kaikkea sitä kuuleekin!

Mä yhdyn Anna-Leena -74 puheisiin, mut en ota kantaa päteekö se myös kirjoituksen aloittajaan. Tiedän myös omasta tuttavapiiristä vauvakuumeilijoita a) todellisia kuumeilijoita b) kun naapurikin tekee c) välttää jäämästä ilman rahaa kun ei saa/löydy töitä Varsinkin toi viimeinen vaihtoehto tuli hyvin esiin, kun tuttavapariskunta alkaa taas rakentamaan ja miehensä vaatimattomilla tuloilla elelee. Tällä rouvalla on oltava silti aina rahaa takataskussa uusille trendivaatteille ym. On pysyttävä kilpailussa mukana! Niin hän ainakin on itsensä sellaiseen kuplaan suggeroinut.

Tää on raaka totuus!

• yks äiti

Ymmärrän kovasti tunteesi. Minulla on neljä lasta ja neljännen jälkeen tuntui siltä, että tämä ei saa päättyä tähän. Vauvat ovat ihania. Pähkäilimme mieheni kanssa sterilisaatiota, emme päässeet sopimukseen kumpi menee vai meneekö kumpikaan. Jätimme "oven auki" ja jatkoimme entiseen tapaan. Omat mussukkani ovat kasvaneet ja ovat osoittautuneet meluisiksi, sotkuisiksi ja keskenään nahisteleviksi pässinpäiksi, jotka välillä ovat niin ihania ja välillä niin kamalia, niinkuin kaikki lapset ovat. Olen joskus niin uupunut kaikesta koululaisten, hoitoikäisten, uhmakohtausten ym. ongelmien kanssa, että olen iloinen, että lapsia ei ole enempää. Töissäkäynti on kurjaa, kun sitä ei voi tehdä lasten ehdoilla, mutta kotonakaan ei ole varaa olla. Koskaan ei ole täysin tyytyväinen elämäänsä. Nyt olemme päätyneet siihen, että mieheni menee vasektomiaan.

Mutta keskustele miehesi kanssa asiasta, kerro miltä sinusta tuntuu. Mikäli miehesi päätyy vasektomiaan, kerro, että haluat hänen tekevän talletuksen spermapankkiin siltä varalta, että haluat vielä iltatähden. Jo pelkkä tieto siitä, että se voisi olla mahdollista tuo sinulle mielenrauhan ja auttaa pääsemään asiasta yli.

Voimia! On mukavaa, kun lapset kasvavat ja heidän kanssaan voi puuhastella kaikkea kivaa ilman vauvanhoidon mukanaan tuomia rasitteita. Voi käydä metsäretkillä, huvipuistossa, kylpylässä...nauttia elämästä vähän itsekin välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe