siteiden asennus?

combottaja

Elikkäst ostin just 202 cm fischerin combosukset ja niihin ei o merkitty mitenkään siteiden kiinnitys kohtaa. Voisiko joku kertoa mihin kohtaan suksea side pitäisi kiinnittää ja miten siteen asennus tapahtuu, vai vaatiiko se jotain erikoistyökaluja. aion kuitenkin asentaa suksiin perinteiset siteet, ja hiihdän perinteisillä monoilla.

1

7067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pax

olen joskus kauan sitten asiaan tutustunut, että
      kun suksea roikottaa keskivaiheilta, niin se asettuu selkesäti etupainoiseksi. l. kärki painuu alas. Siitä sidemallista ja kengän kärjestä sitten vähän riippuu, että mikä se oikea roikotuspiste on suksen pituusakselilla. Kun asiaa tulee aika harvoin tehdyksi, niin olen jättänyt uusien suksien siteiden asentamisen mmyyjien huoleksi. joskus on tullut vahoja vaihdetuksi. Välineinä tarvitaan pora ja mielellään sellainen porausteline, että reikä tulisi koko lailla suoraan ja myöskin syvyyden rajoitin siinä poran terässä tai telineessä olisi eduksi. Sitten tarvitaan jonkinmoinen ruuvinväännin ja siihen ruuvin reikään laitetaan yleensä liimaa. Poran terän olisi hyvä olla sopivan kokoinen. Liian pieni saattaa halkaista suksen ja liian iso saattaa ruveta helposti löystymään. SNS siteitä vaihtaessa olen tehnyt pak-suhkosta paperista tai ohuesta pahvista sellaisen sapluunan, jolla ne ruuvin paikat saa helpommin määritetyksi. Asennusliikkeissä taitaa olla siihen metalli tai muovilevyjä. Mutta mä olen poropeukalo, joten en anna takuuta näille toimille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe