Elikkäst ostin just 202 cm fischerin combosukset ja niihin ei o merkitty mitenkään siteiden kiinnitys kohtaa. Voisiko joku kertoa mihin kohtaan suksea side pitäisi kiinnittää ja miten siteen asennus tapahtuu, vai vaatiiko se jotain erikoistyökaluja. aion kuitenkin asentaa suksiin perinteiset siteet, ja hiihdän perinteisillä monoilla.
siteiden asennus?
1
7032
Vastaukset
- Pax
olen joskus kauan sitten asiaan tutustunut, että
kun suksea roikottaa keskivaiheilta, niin se asettuu selkesäti etupainoiseksi. l. kärki painuu alas. Siitä sidemallista ja kengän kärjestä sitten vähän riippuu, että mikä se oikea roikotuspiste on suksen pituusakselilla. Kun asiaa tulee aika harvoin tehdyksi, niin olen jättänyt uusien suksien siteiden asentamisen mmyyjien huoleksi. joskus on tullut vahoja vaihdetuksi. Välineinä tarvitaan pora ja mielellään sellainen porausteline, että reikä tulisi koko lailla suoraan ja myöskin syvyyden rajoitin siinä poran terässä tai telineessä olisi eduksi. Sitten tarvitaan jonkinmoinen ruuvinväännin ja siihen ruuvin reikään laitetaan yleensä liimaa. Poran terän olisi hyvä olla sopivan kokoinen. Liian pieni saattaa halkaista suksen ja liian iso saattaa ruveta helposti löystymään. SNS siteitä vaihtaessa olen tehnyt pak-suhkosta paperista tai ohuesta pahvista sellaisen sapluunan, jolla ne ruuvin paikat saa helpommin määritetyksi. Asennusliikkeissä taitaa olla siihen metalli tai muovilevyjä. Mutta mä olen poropeukalo, joten en anna takuuta näille toimille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862