Markettien istuinkorokkeet

ei niin rikas

Onko nämä markettien junior istuinkorokkeet kestäviä ja turvallisia käyttää? Entäs miten niiden pesu ja puhdistus, onko irroitettava päällinen ihan halvimmissa malleissa?

17

3791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palli alle

Tarkoitatko näitä palleja niissä turvallisuus on siinä kun ohjaavat lannevyön pois vatsan alueelta,merkittävää on vyön ohjaimissa onko ne hyvät.Selkänojalliset on sitten huipputurvallisia kun ne suojaavat päätä sivulta,se on se oleellinen niissä.

• ei niin rikas

Siis näitä mitä saa 5-10 eurolla kaupoista. Ihan pelkkä istuintyyny.

• Katjuska
        ei niin rikas kirjoitti:

Siis näitä mitä saa 5-10 eurolla kaupoista. Ihan pelkkä istuintyyny.

Nämä halvatkin korokkeet ovat suuri apu lapselle kun kolari sattuu,jos verrataan lasta joka on pelkässä turvavyössä on korokelapsella etu.Luin netistä duodekimin sivuilta että korokelapsella on yli 50% pienempi todennäköisyys saada vatsa-selkäranka ja kaulavammoja kuin pelkässä vöissä istuva lapsi.

Kyllä nää pallit on hyvä olla ja niitä käyttää 10-12 vuotiaaksi astikin jos niska vaan ei jää tyhjän päälle,me ostettiin 9 vuotiaalle käytetty selkänojallinen istuin 20 eurolla.

• saat?
        Katjuska kirjoitti:

Nämä halvatkin korokkeet ovat suuri apu lapselle kun kolari sattuu,jos verrataan lasta joka on pelkässä turvavyössä on korokelapsella etu.Luin netistä duodekimin sivuilta että korokelapsella on yli 50% pienempi todennäköisyys saada vatsa-selkäranka ja kaulavammoja kuin pelkässä vöissä istuva lapsi.

Kyllä nää pallit on hyvä olla ja niitä käyttää 10-12 vuotiaaksi astikin jos niska vaan ei jää tyhjän päälle,me ostettiin 9 vuotiaalle käytetty selkänojallinen istuin 20 eurolla.

Miten 9-vuotias suostuu istumaan sellaisessa istuimessa? Eikö kaverit pilkkaa? Entä kuunteletko häntä jos hän sanoo että hän ei haluaisi istua siinä?

• Teija
        saat? kirjoitti:

Miten 9-vuotias suostuu istumaan sellaisessa istuimessa? Eikö kaverit pilkkaa? Entä kuunteletko häntä jos hän sanoo että hän ei haluaisi istua siinä?

Mikä ihme siinä on kun turvallista matkustamistapaa täytyy hävetä,kyllä on huono itsetunto lapsella.Noi selkä nojalliset korokeistuimet on tarkoitettu 36kg painoon asti eli vielä jopa 12-13 ikävuoteen asti.

Nämä istuimet antavat niin hyvän suojan että on typerää olla käyttämättä,etenkään jos pelkää sen olevan jotenkin hävettävää.Taitaa olla vanhempien ennakkoluuloa tuo.

• Kid
        Teija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on kun turvallista matkustamistapaa täytyy hävetä,kyllä on huono itsetunto lapsella.Noi selkä nojalliset korokeistuimet on tarkoitettu 36kg painoon asti eli vielä jopa 12-13 ikävuoteen asti.

Nämä istuimet antavat niin hyvän suojan että on typerää olla käyttämättä,etenkään jos pelkää sen olevan jotenkin hävettävää.Taitaa olla vanhempien ennakkoluuloa tuo.

Miten saat 9 vuotiaan viihtymään siinä kysyt? Meillä on niitä kaksi 9 ja 10,5 vuotiaat tyttöset ja molemmilla on britax kid istuimet.Perheessämme on lasten turvallisuus ollut aina ehdoton siitä ei ole tingitty,kun tytöille on tehty aikanaan selväksi että turvaistuin suojelee heitä jos sattuisi kolari niin ovat sen ymmärtäneet.

Kun sitten two way jäi pieneksi 6 vuotiaana hommattiin tuo kid niin ei ole ollut ongelmia käytössä.He menevät istuimiinsa edelleen sitä ihmettelemättä vaikka vanhin on jo koulussa 5 luokalla.Sanoipa tytöt senkin että näissä on kiva istua kun voi nukkua, kun pää on hyvin tuettu sekin onnistuu.

En voi kun hämmästellä jos istuimen käyttöä tarvii hävetä,meillä ymmärretään että turvallisuus on elämän laatua eikä sitä tarvi hävetä,päinvastoin typeriä ovat ne jotka.....

• camilla
        Kid kirjoitti:

Miten saat 9 vuotiaan viihtymään siinä kysyt? Meillä on niitä kaksi 9 ja 10,5 vuotiaat tyttöset ja molemmilla on britax kid istuimet.Perheessämme on lasten turvallisuus ollut aina ehdoton siitä ei ole tingitty,kun tytöille on tehty aikanaan selväksi että turvaistuin suojelee heitä jos sattuisi kolari niin ovat sen ymmärtäneet.

Kun sitten two way jäi pieneksi 6 vuotiaana hommattiin tuo kid niin ei ole ollut ongelmia käytössä.He menevät istuimiinsa edelleen sitä ihmettelemättä vaikka vanhin on jo koulussa 5 luokalla.Sanoipa tytöt senkin että näissä on kiva istua kun voi nukkua, kun pää on hyvin tuettu sekin onnistuu.

En voi kun hämmästellä jos istuimen käyttöä tarvii hävetä,meillä ymmärretään että turvallisuus on elämän laatua eikä sitä tarvi hävetä,päinvastoin typeriä ovat ne jotka.....

En itsekään pysty ymmärtämään miten saa yli 10- vuotiaan lapsen suostuteltua istumaan korokkeella ja vielä selkänojalisella sellaisella. Huh huh!

• niinpä niin
        camilla kirjoitti:

En itsekään pysty ymmärtämään miten saa yli 10- vuotiaan lapsen suostuteltua istumaan korokkeella ja vielä selkänojalisella sellaisella. Huh huh!

Jospa kerron kuinka meikätyttö käytti ko. istuinta jo vuonna 87-89 kun olin 9-11 vuotias.Silloin ei ollut kovin yleistä edes turvavyön käyttö takapenkillä saati edes että kaikissa autoissa oli edes takavyöt.

Läheinen ystäväni vammautui perheensä autossa pahoin kun olin 8v ja se kosketti mua syvästi,kun meillä ei ollut omassa autossa takavöitä en halunnut tulla auton kyytiin,kun kaverinikin oli sairaalassa hengenvaarassa.

Isä alkoi hermostua kun en sitten millään uskaltanut autoomme,ellei saada turvavöitä.Sitten pappa kustansi meille takavyöt ja minä sain klippan kombi istuimen joka on selkänojallinen istuinkoroke.Minulle oli turvallisuus jo lapsenakin tärkeämpää kun se mitä kaverit sanoo kait olin sitten ns. ERILAINEN NUORI.
        Nyt on lapsillamme 6v ja 7,5v istuinkorokkeet selkänojalliset Rodi ja Hi-Liner.

• nauru...
        niinpä niin kirjoitti:

Jospa kerron kuinka meikätyttö käytti ko. istuinta jo vuonna 87-89 kun olin 9-11 vuotias.Silloin ei ollut kovin yleistä edes turvavyön käyttö takapenkillä saati edes että kaikissa autoissa oli edes takavyöt.

Läheinen ystäväni vammautui perheensä autossa pahoin kun olin 8v ja se kosketti mua syvästi,kun meillä ei ollut omassa autossa takavöitä en halunnut tulla auton kyytiin,kun kaverinikin oli sairaalassa hengenvaarassa.

Isä alkoi hermostua kun en sitten millään uskaltanut autoomme,ellei saada turvavöitä.Sitten pappa kustansi meille takavyöt ja minä sain klippan kombi istuimen joka on selkänojallinen istuinkoroke.Minulle oli turvallisuus jo lapsenakin tärkeämpää kun se mitä kaverit sanoo kait olin sitten ns. ERILAINEN NUORI.
        Nyt on lapsillamme 6v ja 7,5v istuinkorokkeet selkänojalliset Rodi ja Hi-Liner.

Taisit kyllä olla todella erikoinen nuori.

• Nata
        nauru... kirjoitti:

Taisit kyllä olla todella erikoinen nuori.

Miksi ihmettelet jos jollakin on järkee noinkin nuorena,ei kaikki oo tyhmii eikä haluu kuolla tai vammautua nuorena.En minäkään niin tyhmä ollut että olisin riskeerannut elämäni turhan takia,liian moni nuori menettää tulevaisuutensa liikenteessä,joten turvallisuus on ihan hyvä juttu.Ihmettelen mikä teillä on kun on niin cool ia kuolla liikenteessä.

• .................
        saat? kirjoitti:

Autoliiton sivuilla olis tuossa vähän aikaa sitten juttua, että olisi tulossa laki tai eu-direktiivi, jossa määrätään muistaakseni yhdeksän vuotiaaseen asti lapsi käyttämään. Tarkkaan en muista miten se meni. Mutta turvallisuus on sellainen asia ainakin meillä, jossa ei lapselta paljon kysellä; turvaistuinta käytetään aina, heijastimista on huolehdittava, ja kypärää käytetään aina tarpeen niin vaatiessa.

• pehvan alla

Omalla lapsellamme on styroksinen "tyyny" pehvan alla autossa. Ostettiin se pari vuotta sitten prismasta ja hyvin on kestänyt. Ja päällinen on helposti irroitettava ja pestävä.

• stacy

Meillä on samanlainen tyyny 5 vuotiaalla tyttärellä. Tosin päälistä ei saa irroitettua, joten miehen äiti ompeli uuden tilalle. Voisi sanoa että kertakäyttö tavaraa ja niinhän ne kaikki halvat ostokset ovatkin. :)

Voisin melkein itsekkin käyttää samaa tyynyä että näkisi ulos paremmin. Sen verran lyhyt olen :D

• Tiia H
        stacy kirjoitti:

Meillä on samanlainen tyyny 5 vuotiaalla tyttärellä. Tosin päälistä ei saa irroitettua, joten miehen äiti ompeli uuden tilalle. Voisi sanoa että kertakäyttö tavaraa ja niinhän ne kaikki halvat ostokset ovatkin. :)

Voisin melkein itsekkin käyttää samaa tyynyä että näkisi ulos paremmin. Sen verran lyhyt olen :D

Kun olen tällänen 154 niin tyyny on ok. näkee ulos senkun käyttämään.

• istumaan
        Tiia H kirjoitti:

Kun olen tällänen 154 niin tyyny on ok. näkee ulos senkun käyttämään.

voisin käyttää itsekin myös (156 cm ), mutta eihän niihin mahtu istumaan kunnolla edes. vauvoille/lapsille kun mitoitettu. laittaa ihan tavallisen sängyntyynyn alle jos ei kunnolla näe ajaa autoa. toimii hyvin.

• maiu
        istumaan kirjoitti:

voisin käyttää itsekin myös (156 cm ), mutta eihän niihin mahtu istumaan kunnolla edes. vauvoille/lapsille kun mitoitettu. laittaa ihan tavallisen sängyntyynyn alle jos ei kunnolla näe ajaa autoa. toimii hyvin.

Riippuu mallista kun on sellainen jossa ei ole suuria vyönohjaimia niin sopii,muuten on ahdasta ja likistää.

• Kummityttöä varten

Itse ostin sellaisen citymarketin tarjous korkokkeen noin 2-3 vuotta sitten muistaakseni neljällä eurolla, kummilastani varten omaan autooni. Hyvin on toiminut, tosin eihän se ole kun harvoin käytössä, mutta on kestänyt sen ainakin ja päällinen on irroitettava. Tietenkin ne selkänojalliset on parempia, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe