Lokasuojan kromaus

mitä maksaa

Mulla on käynyt vanhan japskin takalokasuoja hieman aneemisen näköiseksi ja kromaus on osin hilseillyt pois. Mitähän tuollaisen kromaus voisi maksaa? Onko kellään kokemuksia?

17

21026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatu

      Jos siihen suinkin vaan saa uusia lokareita,niin osta sellainen.Todennäköisesti saa halvemmalla ja ainakin paremman.Mut jos uusia ei löydy niin kyllähän sen kromattuakin saa ja hinta riippuu suoraan pohjatöiden määrästä.Hinta arvion saat kun lähetät sen johonkin firmaan mikä tekee ko.töitä.Näkemättä ne ei anna arviota.Mikä pyörä muuten on kyseessä?

      • mitä maksaa

        Pulmana on se, ettei uusia löydy, eikä edes varaosa vastaavia. Kyseessä on -70 luvun Honda satapiikki. Pyörä on muutoin loistavassa kunnossa.


      • pohjat
        mitä maksaa kirjoitti:

        Pulmana on se, ettei uusia löydy, eikä edes varaosa vastaavia. Kyseessä on -70 luvun Honda satapiikki. Pyörä on muutoin loistavassa kunnossa.

        itse, niin hinta voi jäädä siedettävälle tasolle. Eli metallipuhtaaksi kokonaan ja kittiä ei muistaakseni saa käyttää. Lommot vaan naputtelemalla sileiksi.


      • Huolella
        pohjat kirjoitti:

        itse, niin hinta voi jäädä siedettävälle tasolle. Eli metallipuhtaaksi kokonaan ja kittiä ei muistaakseni saa käyttää. Lommot vaan naputtelemalla sileiksi.

        Pohjat pitää tehdä kuulema tosi huolella, kaikki ruoste ja naarmutkin on saatava pois, sillä uusi kromipinta loistaa kuin peili ja siinä näkyy hiuksenhienokin epätasaisuus kauas. Jos metalliin on jäänyt vähänkin ruostetta on kromipinta siitä kohtaa aivan appelsiinipinnalla.
        Muistaakseni kromauskin tehdään samalla menetelmällä kuin sähkösinkitys, joten silloinhan kittiä ei saa todellakaan käyttää sillä pinnan on oltava sähköä johtava kauttaaltaan (oikaiskaa jos olen väärässä....)
        Vielä on ajokauteen sen verran aikaa että ehdit vielä hyvin saada työn valmiiksi, joten lycka till!


    • K-650

      Oletko kysynyt jostain liikkeestä jossa tekevät ko. hommia? Siis puhelinluettelo käteen ja sieltä etsit esim. pintakäsittelylaitoksia.

      • uusavuton

        Mieshän osoittaa suurta aktiivisuutta kysymällä muiden kokemuksista. Sulla taitaa olla hermot kireällä, partamoppi, kuin tuolla lailla jenkaat.


    • crown

      katoppa www.custompainting.fi

      • but

        sivu ei aukea


      • crown

        www.customcoating.net


      • veri makkara
        crown kirjoitti:

        www.customcoating.net

        Tuohan on vinha paikka. Otanpa yhteyttä.


      • Nikkelinalle
        veri makkara kirjoitti:

        Tuohan on vinha paikka. Otanpa yhteyttä.

        Tolla kromimaalauksella ei ole mitään tekemistä kromauksen kanssa,yhtä kallista ja pinta menee helposti naarmuille. Eikä se edes näytä aidolta kromilta.


    • Missä?

      Saman tyylinen asia on mullakin. Jos joku tietää PAIKKAKUNNAN missä kromauksia tehdään, niin olisin tiedosta kiitollinen! Tein Drag Staariini kuskille selkänojan/sivulaukkutelineet ja haluaisin siihen kunnon kromauksen. Kromimaalia olen kokeillut, mutta se karisee pois vastatuuleen ajaessa. Asun Oulun seudulla. Kiitokset etukäteen tiedon antajalle!

    • kz

      olikohan kukaan niin järkevä että näki tuon alkuperäisen kysymyksen..
      vitt..että osaa kaikki vastata että: plaa plaa plaa..siellä ja täällä ja tuolla ja kiinassa ja vinkuintiaass on hienoo jälkee...
      kysymys oli että: MITÄ MAKSAA KROMAUS...
      voi hyvää paivää että osaa ihmiset olla idi...aaaarg
      LUKEKAA TEKSTI......

    • selvitä helpommalla

      Miksi kukaan järkevä kysyy täällä asiaa, jonka saa huomattavasti järjellisemmin selväksi soittamalla ao. yritykseen?
      Vai onko kysyjä todellakin niin typerä, että ei osaa käyttää puh.luetteloa, Fonectaa, Eniroa tms.?
      Samalla selviäisi mitä esitöitä on lokariin tehtävä ja kuka ne tekee millä hinnalla. Ei se kromaus itsessään maksa paljon mitään. Mutta ne pohjatyöt, jotta tulos olisi hyvä, ne maksavat. Hiekkapuhallus, oikaisu, lommojen oikaisu, hiominen...

      Kysymyksen ollessa tasoa "mitä maksaa rengas" tai "mitä maksaa moottoripyörän huolto", on ihan varma, että täällä kaikenmaailman idiootit vastaavat mielestään vitsikkäästi yms. Noooh...kysyihän joku joskus, mitä maksaa laturin varaosa... huoh!

      • Päivä Määrät

        Miksi kukaan vastaa yli VIISI VUOTTA VANHAAN KYSYMYKSEEN??? Eiköhän ketjunaloittaja ole jo löytänyt lokarinsa kromaajan! Mahdollisesti viiden vuoden aikana vaihtanut pyörääkin,jopa useampaan kertaankin. Lukekaan ketjujen kirjoituspäivät niin säästytte turhalta vaivalta ja ärsytkseltänne.!!


    • Trumpisti

      Minkä tahansa työsuoritteen hintakyselyyn ei saa yleensä suoraa vastausta vaan " Se riippuu niin monesta asiasta".

      Jospa kyselisit referenssejä eli jo toteutuneiden projektien kustannuksia niin saisit vertailupintaa omalle jutskalles. vaikkapa, että paljonko kustansi sen ja sen mopon vanteen kromaus ja oliskos mun progiksessa enämpi vai vähempi töitä?

    • mitä maksaa

      Pikkasen myöhäistä tietoa. Kromasin lokarin jo viisi vuotta sitten! Hyvä tuli ja edullisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe