Pitäisi levyttää ja nauhoittaa talon seinät, mutta yksi asia askarruttaa. Onko mitään väliä nauhoittaako lasikuitunauhalla,jossa on liimapinta ja helppo homma vai paperinauhalla, joka on paljon työläämpi ja vaikeampi homma?
Saumanauha asiaa
8
10313
Vastaukset
- kunnolla
ja valitse paperinauha, jos kyseessä on gyproc- levy.
- Rakmest.
Käytännössä ei mitään eroa. Kumpikin repeää yhtälailla,jos seinä liikkuu.
- renmppa
Remppareiska kyllä suositteli paperinauhaa. Itsekin olen miettinyt tuota lasikuitunauhaa ainakin katon saumoihin. Olisi helpompi laittaa. Seiniin paperinauha on ihan helppo laittaa ja varmaan nurkista saa myös helpommin paremmat.
- mese
kyllähän paperinauha pitää pienet halkeamat (eli pienet seinän liikkeestä aiheutuvat) paperin alla eli se halkeama ei tule pintaan niinkuin lasikuitunauhalla. minkähänlainen mestari lienee kyseessä, ei ainakaan käytännön työkokemusta riittävästi.
- Toopeli
omaa levyä, niin käytä paperia. Paperi kestää paremmin pienet "kosteus yms "elämiset kuin lasikuitu ja plussana päälle tulee takuu tehtaalta(jos asennettu ohjeen mukaan eikä tehty rakennusvirheitä) Ei siis koske muita valmistajia (esim knauf).
- Pepe
Eli paperinauha kipsilevyjen saumaukseen. Näin sanoo molemmat kipsilevyvalmistajat Knauf ja Gyproc.
Lasikuitunauhassa halkeamat tulevat heti näkyviin pintaan. Toki liialliset rakenteiden liikkeet tulee varmasti nauhalla kuin nauhalla näkyviin, mutta sitten voi jo miettiä onko rakenteissa vikaa.
- peukku68
paperinauhalla saa kyllä helpommin siistin jäljen ja hinnassa peittoaa mennen tullen. Lasikuitu on vähän tumpelommalle.. paperia oppii kyllä nopsaan laittamaan siististi.
- palliapina
kunhan muistaa valita kunnollisen kitin.itse laitoin omaan talooni paperinauhan ja breplastan saumanauhakitin,ja niinhän siinä kävi että 80%nauhoista irtosi,naapurilla sama juttu.molemmat vaihdettiin siron vastaavaan kittiin niin johan rupesi pysymään!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351953
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261599Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11496Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras871410- 321371
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1311179Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet501080- 241069
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66868