Arvi Oja

Kuka?

Ostin pari Arvi Ojan maalausta.Kesä ja Talvi maisema.Mistä kyseinen taiteilija on kotoisin ja minkä arvoisia taiteilijan työt ovat?Työt ovat kooltaan 19kertaa24cm.

70

28835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

Googlella löytyy tuohonkin vastaus 0.16 sekunnissa.

• löytyy....

Valitettavasti netistä ei saa kuin rajallisesti tietoja.Kyseisen taiteilijan töitä myydään Suomessa.Ovat värikkäitä ja useinkin tyylikkäisiin kehyksiin laitettuja.Asian tekee mielenkiintoiseksi se miten nämä työt on hinnoiteltu.Työt ovat tavallaan laadukkaita joten hinnoittelussa voi olla suuriakin eroja.

• umberzo

Höpinä virolaisuudesta on täyttä puppua.
      Kävin tänään viimeksi taiteilijan ateljeessa.

Kaikesta, mitä netissä hölistään jää jäljet
      ja juridisesti on mahdollista saattaa vastuuseen
      kunnianloukkaukseen syyllistyvät henkilöt.

Tämä kannattaisi aina muistaa näillä palstoillakin.

• Tietäjä 1

Minäkin olen mokomia tekeleitä joskus nähnyt ja uhallakin sanon, ette kutsuisi häntä taiteilijaksi, vaan kuvantekijäksi.

Jos täällä ilmaisee oman mielipiteensä, pitääkö, taikka ei, niin ei siitä nyt oikeuteen voi haastaa. Minä en pidä.

• Sivusta seurannut
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Minäkin olen mokomia tekeleitä joskus nähnyt ja uhallakin sanon, ette kutsuisi häntä taiteilijaksi, vaan kuvantekijäksi.

Jos täällä ilmaisee oman mielipiteensä, pitääkö, taikka ei, niin ei siitä nyt oikeuteen voi haastaa. Minä en pidä.

Jos olen oikein ymmärtänyt ei kyse ollut tykkäämisestä tai ei vaan siitä että joku Tietäjä tiesi Hänen olevan Virolainen!Mielestäni ei pitäisi antaa vastauksia kysyjille henkilöstä tai asiasta josta ei Tiedä!!!! Mukavia kuviahan ne kuuluisien veljesten lintutaulutkin ovat joita roikkuu Ateneumin seinillä! Kyllä Kansa tietää mitä ostaa ja mistä pitää!

• Tietäjä 1
        Sivusta seurannut kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt ei kyse ollut tykkäämisestä tai ei vaan siitä että joku Tietäjä tiesi Hänen olevan Virolainen!Mielestäni ei pitäisi antaa vastauksia kysyjille henkilöstä tai asiasta josta ei Tiedä!!!! Mukavia kuviahan ne kuuluisien veljesten lintutaulutkin ovat joita roikkuu Ateneumin seinillä! Kyllä Kansa tietää mitä ostaa ja mistä pitää!

En ole kyseiseen tekiään ottanut henkilönä mitään kantaa. En ole väittänyt hänen asuvan ulkomailla.

Sanon kuitenkin, että nähtyäni kyseisen henkilön maalauksia, en itse ostaisi niitä mistään hinnasta. Esimerkiksi maalaustekniikka on luvattoman heikkoa

Tästä saa kyllä nyt helposti sen kuvan, että kehuja ei joko tunne taidetta, taikka sitten on jotenkin hyvin lähellä tekijää. Valitettavasti tälle palstalle silloin tällöin ilmestyy tällaisia tapauksia.

Itselläni on kymmenien vuosien kokemus kuvataiteessa, joten kokemusta kyllä on.

• tietää..
        Tietäjä 1 kirjoitti:

En ole kyseiseen tekiään ottanut henkilönä mitään kantaa. En ole väittänyt hänen asuvan ulkomailla.

Sanon kuitenkin, että nähtyäni kyseisen henkilön maalauksia, en itse ostaisi niitä mistään hinnasta. Esimerkiksi maalaustekniikka on luvattoman heikkoa

Tästä saa kyllä nyt helposti sen kuvan, että kehuja ei joko tunne taidetta, taikka sitten on jotenkin hyvin lähellä tekijää. Valitettavasti tälle palstalle silloin tällöin ilmestyy tällaisia tapauksia.

Itselläni on kymmenien vuosien kokemus kuvataiteessa, joten kokemusta kyllä on.

Valitettavasti joudun tuottamaan tietäjälle pettymyksen.En tunne kyseistä Taiteilijaa,joten sen perusteella en tauluja ostanut.Itse olen harrastanut taidetta,itse maalaten sekä osallistunut näyttelyihin mm.70-luvulla alkaen.Nykyisin seuraan ja ostan vain harrastus mielessä.Toisaalta tämä on vapaa maa ostaa kenen taiteilijan töitä huvittaa.Mikäli Taiteilija on todella Suomalainen,niin edellisstä kirjoitteluissa kunnianloukkaus lienee helposti toteen näytetyksi!

• Tietäjä 1
        tietää.. kirjoitti:

Valitettavasti joudun tuottamaan tietäjälle pettymyksen.En tunne kyseistä Taiteilijaa,joten sen perusteella en tauluja ostanut.Itse olen harrastanut taidetta,itse maalaten sekä osallistunut näyttelyihin mm.70-luvulla alkaen.Nykyisin seuraan ja ostan vain harrastus mielessä.Toisaalta tämä on vapaa maa ostaa kenen taiteilijan töitä huvittaa.Mikäli Taiteilija on todella Suomalainen,niin edellisstä kirjoitteluissa kunnianloukkaus lienee helposti toteen näytetyksi!

En ymmärrä miksi se voisi olla kunniaa loukkaavaa, jos joku eläilee jonkun olevan Virolainen. Jos minä olisin Turkulainen ja joku epäilisi minun kuitenkin olevan Tampereelta, en mitenkään saa siitä kunnianloukkausjuttua.
        Tarkentaisitko vähän asiaa? Pidätkö esimerkiksi Virolaisia niin ala-arvoisina, että on kunniaa loukkaavaa, jos epäilee jonkun olevan Virosta?
        Minä olen toista mieltä.

• ,,,,,,,,,,,,
        Tietäjä 1 kirjoitti:

En ymmärrä miksi se voisi olla kunniaa loukkaavaa, jos joku eläilee jonkun olevan Virolainen. Jos minä olisin Turkulainen ja joku epäilisi minun kuitenkin olevan Tampereelta, en mitenkään saa siitä kunnianloukkausjuttua.
        Tarkentaisitko vähän asiaa? Pidätkö esimerkiksi Virolaisia niin ala-arvoisina, että on kunniaa loukkaavaa, jos epäilee jonkun olevan Virosta?
        Minä olen toista mieltä.

Tarkoitus oli laittaa toi juttu Pelkkää huijausta jutun alle.Tuli kiireessä luettua ja kirjoitettuq hätiköiden.Sori vaan,täytyy olla seuraavan kerran huolellisempi!

• Tietäjä 1

Mikset paljasta Ojan kotipaikkaa, vai oletko mukana jossakin huijauksessa?
        En näkisi siinä mitään pahaa, jos kertoisit, millä paikkakunnalla Ojan "ateljee" sijaitsee.
        Katkaisisit näin epäilyiltä siivet.

• kysyjä...

Kiitos vastauksista!Taulut joista kysyin ovat erinomasen kauniita.Olen ostanut taidetta huutokaupoista hyvin valikoiden.Onnea ja menestystä Taiteilijalle!Mielenkiinnolla seuraan Taiteilijan tuotantoa ja mikäli Taiteilijan tauluja sattuu kohdalleni niin aikomukseni on ostaa lisää,Hyvää Kevättä kaikille taiteen ystäville!

• HUIJAUSTA

Arvi Ojan taulut on pelkkää toritaidetta ja
        jobbarit ostaa niitä parillakympillä kappale
        ja kehystyttää niitä.
        Tekee hommaa ihan liukuhihnalla ja maalaa
        päivässä ison kasan tauluja.

Suomessa ei tyypistä tiedetä miten mutta
        virolaiset jobbarit tietävät hyvin ja
        myydään Virossakin. Tuskin on suomalainen.

Ei niistä kannata montaa kymppiä maksaa
        koska ei tyypillä ole nimeä lainkaan.

• ???????????
        HUIJAUSTA kirjoitti:

ja kehystyttää niitä.

"Tuskin on Suomalainen" .Mitä tällä tarkoitat?

• gotton

ompa turhaa höpinää,taiteesta ja tekijöistä.Jokainen ostakoon mistä pitää ja turha arvostelu tuntuu aivan siltä ,että omat rahkeet ei riitä panettelijalla mihinkään.joten pitää muiden asioita veivata.Taiteilija on todella suomalainen,elää ja voi hyvin.Tältä osin
        keskustelu ei anna aihetta jatkoon.Kovin on matala otsa kirjoittajalla.
        nim....olen suomalainen

• roskataidetta
        gotton kirjoitti:

ompa turhaa höpinää,taiteesta ja tekijöistä.Jokainen ostakoon mistä pitää ja turha arvostelu tuntuu aivan siltä ,että omat rahkeet ei riitä panettelijalla mihinkään.joten pitää muiden asioita veivata.Taiteilija on todella suomalainen,elää ja voi hyvin.Tältä osin
        keskustelu ei anna aihetta jatkoon.Kovin on matala otsa kirjoittajalla.
        nim....olen suomalainen

Kiinnittäkääpä huomiota miten Ojan taulut
        on kehystetty. Ja peittäkääpä kehykset niin
        huomaatte millaista roskaa laitetaan todella
        upeisiin isoihin kehyksiin joilla viedään huomio
        todella ala-arvoisista tuhruista.
        Vanha jobbareiden kikka.

• kuvataide ope
        roskataidetta kirjoitti:

Kiinnittäkääpä huomiota miten Ojan taulut
        on kehystetty. Ja peittäkääpä kehykset niin
        huomaatte millaista roskaa laitetaan todella
        upeisiin isoihin kehyksiin joilla viedään huomio
        todella ala-arvoisista tuhruista.
        Vanha jobbareiden kikka.

Mikä ihme teitä pännii tässä asiassa,vapaa maa ja vapaa taide.mahtaako itsellänne olla mitään näyttöä taiteesta.pelkkää herjaa koko ajatusmaailma,täytyy olla henkisesti sairas kun vainoaa ihmisiä tuolla lailla.Jokainen saa maalata miten haluaa eikä siihen teidän tekniikka arvosteluja kaivata.vaikka rätillä vetelis värejä ja sormilla sotkis,tulos ja ketä se sitten miellyttää on jokaisen oma asia.Kauneus on katsojan silmissä...eikä teidän määrättävissä,ottakaa myös vastuu teksteistänne.

• Tietäjä 1
        kuvataide ope kirjoitti:

Mikä ihme teitä pännii tässä asiassa,vapaa maa ja vapaa taide.mahtaako itsellänne olla mitään näyttöä taiteesta.pelkkää herjaa koko ajatusmaailma,täytyy olla henkisesti sairas kun vainoaa ihmisiä tuolla lailla.Jokainen saa maalata miten haluaa eikä siihen teidän tekniikka arvosteluja kaivata.vaikka rätillä vetelis värejä ja sormilla sotkis,tulos ja ketä se sitten miellyttää on jokaisen oma asia.Kauneus on katsojan silmissä...eikä teidän määrättävissä,ottakaa myös vastuu teksteistänne.

Sinähän se ihme vekkuli olet. Minä kun vastaan siihen mitä kysytään ja vastaan että ei ole hyvää, ei edes taidetta, minun mielestäni.
        Kun ketjun avaaja kysyi, minkä arvoisia, niin minun mielestäni ei minkään arvoisia. Piste.
        Sinun on turha uhkailla, koska minä ainakin uskallan sanoa oman mielipiteeni. Minusta hänen maalaustekniikkansakin on onnetonta.

• mafiameiningiltä
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Sinähän se ihme vekkuli olet. Minä kun vastaan siihen mitä kysytään ja vastaan että ei ole hyvää, ei edes taidetta, minun mielestäni.
        Kun ketjun avaaja kysyi, minkä arvoisia, niin minun mielestäni ei minkään arvoisia. Piste.
        Sinun on turha uhkailla, koska minä ainakin uskallan sanoa oman mielipiteeni. Minusta hänen maalaustekniikkansakin on onnetonta.

Tämähän ihmeellista. Heti jos joku uskaltaa
        arvostella Ojaa viitataan Viroon ja uhkaillaan
        mielipiteensä sanojaa syytteillä.

• Tietäjä 1
        mafiameiningiltä kirjoitti:

Tämähän ihmeellista. Heti jos joku uskaltaa
        arvostella Ojaa viitataan Viroon ja uhkaillaan
        mielipiteensä sanojaa syytteillä.

Tämä tosiaankin tuntuu ihan käsittämättömältä. Ensin kysytään mielipidettä ja sitten uhkaillaan, kun ei kehuta. Mafia tulee mieleen.
        Minä olen vuosikymmenien kokemuksella yrittänyt ehtiä aina vastaamaan rehellisesti ja yrittänyt auttaa ihmisiä. Olen kyllä joskus huomannut, että kysyjä yrittää lypsää avuttomastakin tekijästä ylistävää lausuntoa.

• KIITOS...
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Tämä tosiaankin tuntuu ihan käsittämättömältä. Ensin kysytään mielipidettä ja sitten uhkaillaan, kun ei kehuta. Mafia tulee mieleen.
        Minä olen vuosikymmenien kokemuksella yrittänyt ehtiä aina vastaamaan rehellisesti ja yrittänyt auttaa ihmisiä. Olen kyllä joskus huomannut, että kysyjä yrittää lypsää avuttomastakin tekijästä ylistävää lausuntoa.

Kysyjänä haluan Kiittää kaikkia jotka olette osallistunut tähän keskusteluun.Asia jota tiedustelin lienee minulle selvinnyt.Eli kyseessä on Suomalainen taiteilija joka aktiivisesti maalaa.Kyseiset taulut jotka ostin maksoivat minulle 80 Euroa kappale.Joten en halua millään tavalla taulujeni arvoa nostaa tällä keskustelulla.Lienee jokaiselle itsestään selvä asia ,että Anjalankoskella huutokaupassa ei mitään huippukallista taidetta myydä.Itse pidän tauluista ja koska uteliaisuuteni Taiteilijasta selvisi,niin en voi kun Kiittää niistä lukuisista vastauksista jota sain!

• ymmärrys hoi...
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Kaikkea se maa päällään kantaa.Juttua revitään vaikka riihen seinästä.tosi tieto kuitenkin rauhoittaa.itse olen tyytyväinen 3 Ojan tauluun ja sopivat seinille.Yllätys...yllätys...myös jäljennöksiä on alkanut liikkua,mahtaiskohan ne olla sitä "viro"tuotantoa.Signeerauksesta ne eroittaa.ja alkuperäisissä on pieni jippo.Senhän tämä "taiteentuntija" varmaankin tietää.Eihän ne suuret sanat suuta halkaise vaan se liemi joka siellä kallossa kelluu....

• infoa ilman Mafiaa
        ymmärrys hoi... kirjoitti:

Kaikkea se maa päällään kantaa.Juttua revitään vaikka riihen seinästä.tosi tieto kuitenkin rauhoittaa.itse olen tyytyväinen 3 Ojan tauluun ja sopivat seinille.Yllätys...yllätys...myös jäljennöksiä on alkanut liikkua,mahtaiskohan ne olla sitä "viro"tuotantoa.Signeerauksesta ne eroittaa.ja alkuperäisissä on pieni jippo.Senhän tämä "taiteentuntija" varmaankin tietää.Eihän ne suuret sanat suuta halkaise vaan se liemi joka siellä kallossa kelluu....

Kuka uskaltaa antaa asiallista infoa Ojasta?
        Jos kerran keskusteluun osalistuja käy päivittäin
        Ojan maalaustehtaalla niin kerropa missä se
        on ja kuka Suomessa käyttää virolaistaiteilija
        Arvi Ojan nimeä nimimerkkinään?

• niin...
        infoa ilman Mafiaa kirjoitti:

Kuka uskaltaa antaa asiallista infoa Ojasta?
        Jos kerran keskusteluun osalistuja käy päivittäin
        Ojan maalaustehtaalla niin kerropa missä se
        on ja kuka Suomessa käyttää virolaistaiteilija
        Arvi Ojan nimeä nimimerkkinään?

Tämän keskustelun aloittanut luuli saavansa pari vaatimatonta vastausta.Enpä olisi uskonut että tästä asiasta olisi muodostunut näinkin iso asia.No empä voi kun ihmetellä!

• perehtynyt
        niin... kirjoitti:

Tämän keskustelun aloittanut luuli saavansa pari vaatimatonta vastausta.Enpä olisi uskonut että tästä asiasta olisi muodostunut näinkin iso asia.No empä voi kun ihmetellä!

Kuvasto ry suojaa taiteilijoita kopioinnilta ja suojaa myös oikeudelliseti taiteilijan tuotantoa.
        Nimimerkillä tuottava saa suojata yksityisyyttään eikä tarvitse olla kaikenmaailman hörhöjen reposteltavissa.Jokaisella on oikeus nauttia henkilökohtaisesta koskemattomuudestaan.
        Mitä teet ja missä teet,on jokaisen oma asia.
        Siihen asiattomasti puuttuva vastatkoon siitä lain mukaan.Nimimerkin takana piileskelevä herjaaja miettiköön asennettaan.Sairasta...

• Pablo Pee
        HUIJAUSTA kirjoitti:

ja kehystyttää niitä.

Ja Picassohan ei tehnyt liukuhihnatöitä. Teki nimittäin 20 000 teosta. Jos tätä määrää lähtee purkamaan niin huomataan nopeasti, että tuohon määrään menee 55 vuotta jos tuottaa yhden teoksen päivässä. Että siihen malliin asioita hieman perspektiiviin, eikä lähdetä heti haukkumaan jos joku on tuottelias, vai haluaisitko esittää kommenttisi myös Picassolle.

• reteestierkki
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Joo, ne taulut on tupakkitauoillansa maalannut Raivo Mafia, joka työskentelee Mustamäen torilla pukkipöydän tekojalkana, milloin ei satu myymään aitoja Jussi -paitoja fiksuille suomalaisille taiteen tuntijoille.

Kyllä ne aina J. Palmuöljyn ja P. Luihun plakaatit pesee mennen tullen. On nääs tietoa, kun isoisäni oli sentään observatorion käynyt mies.

• maahan.....

Alkuperäisenä kysymyksen esittäjänä haluaisin todeta,että takoituksenani oli ainoastaan tiedustella taulujen tekijä ja hieman hintaa mitä markkinoilla tämän tasoiset taulut yleensä maksaa!Valitettavasti kysymys sai mielestäni kohtuuttoman huomion.Käsittääkseni viisain tapa on lähestyä taiteilija piirejä kysymyksillä muilla sektorilla kuin nettisivuilla.Kaikesta huolimatta Hyvää Kevään jatkoa kaikille Taiteen ystäville.

• Justus puussa

Aikamoisia tuheroita kyllä mielestäni nuo
        Ojan nimellä maalatut taulut. Koska Ojan
        henkilöllisyys ja tehtaan sijaintipaikka on
        salaisuus niin kyllä hyvinkin uskon että
        on virolainen mutta vielä todennäköisempänä
        pidän että joku jobbari teettää noita parilla
        eurolla Thaimaassa ja kehystä täällä näyttävillä
        kehyksillä. Muutoinhan ne on pelkkää roskaa. IMHO

• jos.....
        Justus puussa kirjoitti:

Aikamoisia tuheroita kyllä mielestäni nuo
        Ojan nimellä maalatut taulut. Koska Ojan
        henkilöllisyys ja tehtaan sijaintipaikka on
        salaisuus niin kyllä hyvinkin uskon että
        on virolainen mutta vielä todennäköisempänä
        pidän että joku jobbari teettää noita parilla
        eurolla Thaimaassa ja kehystä täällä näyttävillä
        kehyksillä. Muutoinhan ne on pelkkää roskaa. IMHO

No jos ajattelee taulujen tekijää,niin kannattaisiko tässä tapauksessa arvalla vetää lopullinen ratkaisu tähän ongelmaan?

• veikkaatte?
        jos..... kirjoitti:

No jos ajattelee taulujen tekijää,niin kannattaisiko tässä tapauksessa arvalla vetää lopullinen ratkaisu tähän ongelmaan?

Mites on kummalle laitetaan panokset:
        a) Ojan nimella maalaava tehdas on Virossa
        b) tehdas on Thaimaassa

Noita ei kyllä yksi mies ehdi millään maalata
        sillä jobbareilla on niitä jopa 100 kpl nippuina.

• Tietäjä 1
        veikkaatte? kirjoitti:

b) tehdas on Thaimaassa

On taidekaupan uskottavuuden takia tärkeätä, että asia selvitetään kertaheitolla.
        Olen iloinen, jos veikkaukseni menisi väärin, mutta pahaa pelkään.
        Kuulin eräältä tuttavaltani muutamia päiviä sitten, että joku kauppias oli kehunut Ojan maalauksia hyvinä sijoituskohteena.

• ainakin..
        Tietäjä 1 kirjoitti:

On taidekaupan uskottavuuden takia tärkeätä, että asia selvitetään kertaheitolla.
        Olen iloinen, jos veikkaukseni menisi väärin, mutta pahaa pelkään.
        Kuulin eräältä tuttavaltani muutamia päiviä sitten, että joku kauppias oli kehunut Ojan maalauksia hyvinä sijoituskohteena.

Kaikesta huolimatta tämä juttu on muuttunut pienestä kyselystä lähes uskomattomaksi jutuksi.Alkaa todella kiinnostaa ,näin kyselijää,että mikähän se lopullinen totuus tässä asiassa on?

• tapaus..
        ainakin.. kirjoitti:

Kaikesta huolimatta tämä juttu on muuttunut pienestä kyselystä lähes uskomattomaksi jutuksi.Alkaa todella kiinnostaa ,näin kyselijää,että mikähän se lopullinen totuus tässä asiassa on?

Arvi Ojan olemassaolosta ei ole mitään tietoa.
        Epätoivoinen jobbari väittää käyvänsä salaisessa
        paikassa päivittäin tapaamassa henkilöä jota
        ei ole olemassa.
        Lisäksi tauluja tuntuu syntyvän satamäärin
        viikossa.
        Kukaan kuluttaja ei ole koskaan suoraan
        taiteilijalta taulua ostanut, missään ei ole
        koskaan ollut näyttelyä.
        Taulut vaan putkahtaa markkinoille lukuisten
        jobbareiden kautta.
        Kyllä se on pelkkä keksitty nimi ja taulut
        maalataan jossain ulkomailla.

• Tietäjä 1
        tapaus.. kirjoitti:

Arvi Ojan olemassaolosta ei ole mitään tietoa.
        Epätoivoinen jobbari väittää käyvänsä salaisessa
        paikassa päivittäin tapaamassa henkilöä jota
        ei ole olemassa.
        Lisäksi tauluja tuntuu syntyvän satamäärin
        viikossa.
        Kukaan kuluttaja ei ole koskaan suoraan
        taiteilijalta taulua ostanut, missään ei ole
        koskaan ollut näyttelyä.
        Taulut vaan putkahtaa markkinoille lukuisten
        jobbareiden kautta.
        Kyllä se on pelkkä keksitty nimi ja taulut
        maalataan jossain ulkomailla.

Epäilen, että minulla on täysosuma tässä veikkauksessa ja jopa ilman systeemiä.

Vakavasti ottaen, ei kannata mennä "retkuun" siinä, että ostaa hyvän sijoituskohteen.
        Kysykää ensin asiantuntujoilta.

• HUIJAREITA
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Epäilen, että minulla on täysosuma tässä veikkauksessa ja jopa ilman systeemiä.

Vakavasti ottaen, ei kannata mennä "retkuun" siinä, että ostaa hyvän sijoituskohteen.
        Kysykää ensin asiantuntujoilta.

Joku tuo myös Thaimaasta maahan tauluja
        jotka näyttää täysin Juhani Palmun tekemiltä
        mutta signeeraus onkin JUHANI KUUSI ;-)

• mielikuvitukseni?
        HUIJAREITA kirjoitti:

Joku tuo myös Thaimaasta maahan tauluja
        jotka näyttää täysin Juhani Palmun tekemiltä
        mutta signeeraus onkin JUHANI KUUSI ;-)

Onko mielikuvitukseni tuotetta jos kuvittelen Suomessa olevan hyvät markkinat ulkomailta tuodulta sarjatyötaiteella?Annammeko tämän tapahtua,vai seuraammeko tätä mahdollista kehitystä valppaana,asioihin tarvittaessa puuttuen!

• teitä..
        mielikuvitukseni? kirjoitti:

Onko mielikuvitukseni tuotetta jos kuvittelen Suomessa olevan hyvät markkinat ulkomailta tuodulta sarjatyötaiteella?Annammeko tämän tapahtua,vai seuraammeko tätä mahdollista kehitystä valppaana,asioihin tarvittaessa puuttuen!

Kiitän Teitä jotka osallistuitte tähän keskusteluun.....R.A....

• Ajo
        veikkaatte? kirjoitti:

b) tehdas on Thaimaassa

No jos näin on että löytyy isoja pakkoja niin kai se on sitten annettava Poliisiviranomaisille.Ja samalla Sinä joka tiedät näin olevan paljastut Nimimerkkisi takaa ja joudut kertomaan missä ne tauluniput olet nähnyt!

• Tietäjä 1
        Ajo kirjoitti:

No jos näin on että löytyy isoja pakkoja niin kai se on sitten annettava Poliisiviranomaisille.Ja samalla Sinä joka tiedät näin olevan paljastut Nimimerkkisi takaa ja joudut kertomaan missä ne tauluniput olet nähnyt!

Jos joku näkee ison nipun maalauksia, se ei suinkaan ole rikos. Ei se, että on maalannut ison kasan, eikä se, että on nähnyt ison kasan.

Tällaisten viestien jälkeen alkaa epäilys kasvamaan. Onko sittenkään kaikki ihan rehellistä?
        Paljastakaa jo ihmeessä, missä Ojan "ateljee" on.

• MAFIA
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Jos joku näkee ison nipun maalauksia, se ei suinkaan ole rikos. Ei se, että on maalannut ison kasan, eikä se, että on nähnyt ison kasan.

Tällaisten viestien jälkeen alkaa epäilys kasvamaan. Onko sittenkään kaikki ihan rehellistä?
        Paljastakaa jo ihmeessä, missä Ojan "ateljee" on.

Ihmeellinen mafia tällä palstalla.
        Poliisilla uhkail laan jos on nähnyt "Ojan" taulun.

Jobbarimafia alkaa vaikuttaa epätoivoiselta ;)

• Sala Oja
        veikkaatte? kirjoitti:

b) tehdas on Thaimaassa

näen että taiteilia Arvi Ojan mysteeri on ratkaisematta,toivoisin että näinkin selvät näytöt toisi joitakin faktoja esille,eikö olisi mahdollista antaa Ojan löytäneelle,löytöpalkkiota.ps.mahtaakohan nimimerkin omaava sukua?

• kaadaittellesvaan
        mielikuvitukseni? kirjoitti:

Ei niitä kukaan sarjoittain maalaa, jos ei niitä joku osta. Mitä suuremmista eristä puhutaan, täällä jopa satojen nipuista, sitä enemmän ostajiakin täytyy siis olla.

Lynkatkaa nyt sitten samoin tein postuumisti Kekkonenkin, joka ilkesi kusta kengillenne, kirjoittamalla toisinaan salanimellä, kuten esim. Pekka Peitsi.

Mikä siinä on niin kummallista, että joku elättää itsensä omalla työllään ja maalaa, ehkä kehystää ja myykin? Ei se ole hullu, joka pyytää, sanotaan. Never heard? Eihän kenenkäänole pakko ostaa vastoin tahtoaan. Jos siltä kuitenkin tuntuu, kannatta käydä lääkärissä.

Mikäli milloinkaan olette osallistunut rahapeliin tai arvontaan, onko tullut mietityksi, miksi niin teitte, vaikka tappion riski on ilmeinen? Minäpä kerron. Voitonhimo ylittää tappion pelon.

Miksi sitten joku ostaa taulun? Ehkäpä se miellyttää ostajan silmää! Niin yksinkertaista, että oikein hävettää vääntää hengarista aikuisille(?) ihmisille.

Miksi sitten joku ostaa taulun, joka ei miellytä? Minäpä kerron. Tässäkin tapauksessa voitonhimo ylittää tappion pelon. Hintanoteeraukset ja signeeraus muodostuvat määrääviksi tekijöiksi, viis taulusta sinänsä. Kun sitten arvon "sijoittaja" ns. haukkaa hatullisen, eikä lyijystä saakaan tehtyä kultaa, ei siitä pidä syyttää taulun tekijää, vaan omaa ahneuttaan. Se koira nyt älähtäköön, johon kalikka kalahti.

• alalla

Kuvaston sivuilta ilmenee, että Arvi Oja on pseudonyymi eli taiteilijanimi. Tuon tiedon perusteella ei voida edes olettaa, että kyseessä olisi vain yksi henkilö teoksen takana. Jos herra (onko hän edes mies?) Ojaa ei tunne, mistä voidaan tietää, etteivät maisemat ole yhden maalaamia ja ladot jonkun toisen? Ja mitä väliä on taiteilijan kansallisuudella?

Summasummarum. Teokset on kehystetty mauttomilla ja pompööseillä vanhaa jäljittelevillä kehyksillä, joilla kai kuvaa niiden sisällä yritetään liftata paremmaksi kuin se onkaan. Taidetta institutionaalisesta lähtökohdasta joka päivä arvottavana sanoisin, että maalaukset ovat tyhjänpäiväisiä sisustuskuvia. Samalla hinnalla saa jo jotain laadukasta ja kiinnostavaa grafiikkaa seiniensä täytteeksi.

Ja jos ollaan huolissaan "kansan huonosta mausta", niin todettakoon, että kuvataide ei koskaan voi kiinnostaa kaikkia niin paljon, että jaksaisi nähdä vaivaa kuvien "lukemaanopettelussa". Kukin tavallaan, ja ne jotka oikeasti kiinnostuvat ja innostuvat kehittyvät harrastuksensa myötä.
      Tsemppiä Tietäjä1:lle! Olet tarjonnut monelle arvokasta tietoa täällä.

• on........

mm.nettihuutokaupassa kyseisen taiteilijan maalauksista valokuvajäljennöksiä.100 kuvan numeroituna sarjana,alkuperäisen taiteilijan allekirjoituksella varustettuna!

• EI ARVOA

Eihän tuollaisella ole mitään arvoa.
        Torimaalarin maalaiuksesta painokoneella
        tehty kopio ja siihen sutaistu nimmari.

• Arvikas
        EI ARVOA kirjoitti:

Eihän tuollaisella ole mitään arvoa.
        Torimaalarin maalaiuksesta painokoneella
        tehty kopio ja siihen sutaistu nimmari.

Arvosteltuasi ihmistä jota et edes tunne on arvostelusi täysin arvoton.Kaikki asiat,esineet ja ihmiset,jopa sinäkin ovat Arvokkaita!!

• Tietäjä 1
        Arvikas kirjoitti:

Arvosteltuasi ihmistä jota et edes tunne on arvostelusi täysin arvoton.Kaikki asiat,esineet ja ihmiset,jopa sinäkin ovat Arvokkaita!!

Mielenkintoinen huijausyrityskö kysymyksessä?
        Eikö rehelliseen taidekauppaan kuulu, että kertoo tekijän kotipaikan, jos joku siitä on kiinnostunut? Onko Arvi Ojan "taiteen" takana joku hämärä tyyppi?

• Stadilainen
        Tietäjä 1 kirjoitti:

Mielenkintoinen huijausyrityskö kysymyksessä?
        Eikö rehelliseen taidekauppaan kuulu, että kertoo tekijän kotipaikan, jos joku siitä on kiinnostunut? Onko Arvi Ojan "taiteen" takana joku hämärä tyyppi?

HELSINKI !!!!!!!!!!!!!!

• outlander..
        Stadilainen kirjoitti:

HELSINKI !!!!!!!!!!!!!!

BANGKOK!

• Tosi mies
        outlander.. kirjoitti:

BANGKOK!

Olet tietämätön,täysin "Käsityöläinen" !!!

• Tauno Tietäväinen
        Tosi mies kirjoitti:

Olet tietämätön,täysin "Käsityöläinen" !!!

Tosimies on yhtäältä oikeassa!Niitä on kopioitu Kiinassa ja tulevat kyllä sieltä ilman signeerausta mutta ahneet jobbarit vetävät tussikynällä alakulmaan A.Oja !Yksi tällainen tekele on poistettu viimevuoden puolella jopa Huut-Netistäkin.!Se poistettiin välittömästi lakimiehen otettua yhteyttä myyjään.Myyjä oli ostanut sen huutokaupasta ."Taiteilija kävi lunastamassa sen rouvalta pois ,ihan vaan muistoksi/todistuskappaleeksi. Pidä vaimoas hyvänä!Jos kerran olet Tosimies!!!Ja lopeta tällainen "nokkiminen"asioihin joita et tunne.

• tietoa....

Suora lainaus nettimyynnissä olleen a.ojan työstä."TAULU ON UUDEHKO PAINOJÄLJENNÖS ÖLJYMAALAUKSESTA.TAULUSSA NÄKYY KANGASMAINEN PINTA.OMAKÄTINEN SINGEERAUS A.OJA 52/100 NOSTAA VARMASTI TAULUN ARVOA JA SE ETTÄ MÄÄRÄ RAJOITTUU 100 KPL.SEEN.A.OJAN TYYLI MUISTUTTAA ONNI OJAN JA JUHANI PALMUN TYYLIÄ JOSKAAN EI YHTÄ TERÄVÄÄ.TOSIN TERÄVÄMPÄÄ ON KAMERANI JÄTTÄMÄ JÄLKI.ISONA PLUSSANA KYLLÄ PITÄISIN TIETTYÄ PEHMEYTTÄ SEKÄ VALON JA VARJON MESTARI HÄN ILMAN MUUTA ON".Tuotteen sijainti Teuva.

• puhetta

Kyllä jobbarit kehua osaa ;)

• Tietäjä 1
        puhetta kirjoitti:

Kyllä jobbarit kehua osaa ;)

En pidä kovin älykkäänä sitä markkinointia, jota "Ojan" tauluihin on kohdistunut.
        Ainakin minulle on tullut ensimmäisenä mieleen, että jotakin vilppiä olisi mukana.
        Jos kaikki olisi rehellistä, niin eikö voisi jo kertoa, missä oja esim. asustelee?
        Mitä tulee öljypainokuviin, niin ne muistuttavat yht´äkkiä aitoa maalausta, jos asiaa ei tunne.
        Ainakin joskus niitä painettiin kaukoidässä.
        Olisiko syytä unohtaa koko tapaus ja aloittaa keskustelu vaikka taiteesta?

• sapelo
        Tietäjä 1 kirjoitti:

En pidä kovin älykkäänä sitä markkinointia, jota "Ojan" tauluihin on kohdistunut.
        Ainakin minulle on tullut ensimmäisenä mieleen, että jotakin vilppiä olisi mukana.
        Jos kaikki olisi rehellistä, niin eikö voisi jo kertoa, missä oja esim. asustelee?
        Mitä tulee öljypainokuviin, niin ne muistuttavat yht´äkkiä aitoa maalausta, jos asiaa ei tunne.

Olen pidemmän aikaa saanut olla Arvi Ojan taiteen ihailijana,olen erityisesti nauttinut hänen väriensä käytöstä, sekä huolellisesta maisemamaalaus tyylistä,joka suuresti poikkeaa tradtionaalisesta suomalaisesta latomaalareitten kaartista.Hän on elävistä maisema -ja latomaalareista verrattavissa Eremitaasissa näkemääni tauluun,en muista oliko Shichkin tai Aivasovskyn,. värienkäyttö on ensiluokkaista.Väitelkää te vain, onko hän virolainen taikka kiinalainen.Se ei kuitenkaan tee hänen suurenmoisia töitänsä sen huonommaksi.

• umberzo
        Tietäjä 1 kirjoitti:

On mielenkiintoista seurata keskustelun aaltoja
        ja maininkeja, jotka tuntuvat vellovan milloin
        minnekin suuntaan. Aina sen mukaan, mikä kirjoittajan subjektiivinen viha- ja tunnetila
        kulloinkin on. Yksi väittää Ojan olevan virolainen.
        Kun tämä kiistetään, ollaankin jo etnosentrisiä
        virolaisten vieroksujia. Kun kerrotaan, että
        kaveri on fyysinen yksi henkilö,ollaan vihaisia
        "kaveruudesta" ja henkilökohtaisuudesta ihmisen
        ja frendin puolustamisessa. Varmoja ollaan milloin
        mistäkin ja oikein veikkaillaan, onko takana
        Aasia tai virolainen "jobbaritehdas", jota verkottaa vielä mafiakin oikein.
        Ettekö itse tajua, kuin lapsellisia ja pätemistar-
        peisia olette.
        Minulla ei todellakaan ole mitään vastaan virolaisia tai turkulaisia tai aasialaisia. Oikaisen vain järkyttävän väärän tiedon tuntemani
        ihmisen toiminnasta ja sen kunniallisuudesta.
        Sille, miksi taide tai ns. taide kulloinkin
        arvotetaan, ette voi mitään. Jos Ojan taulut
        myyvät hyvin, ei sille mitään voi kukaan teistä.
        Se tuntuukin harmittavan. Taiteilija ei itse markkinoi mitään. Taulut vain viedään käsistä,
        koska niillä on kysyntää. Se ei ole rikos.
        Onko taulu mitätön toritaidetekele vai tavoiteltu
        sisustustaulu tai sitten arvosijoituskohde, on kulloisenkin ostajan ratkaistava omassa päässään.
        En tiedä, mitä tarkoitat taiteesta keskustelulla.
        Sitä on kulttuurilehdet ja Hesari täynnä.
        Hiljattain tuli puoliviihteellinen ihana ohjelma Marjatta Tapiolasta, Leena Luostarisesta ja
        Marika Mäkelästä. Tv:ssäkin on tarjontaa tästä
        aiheesta. En tiedä, mihin sinä vielä yllätkin.

• Bulzi
        sapelo kirjoitti:

Olen pidemmän aikaa saanut olla Arvi Ojan taiteen ihailijana,olen erityisesti nauttinut hänen väriensä käytöstä, sekä huolellisesta maisemamaalaus tyylistä,joka suuresti poikkeaa tradtionaalisesta suomalaisesta latomaalareitten kaartista.Hän on elävistä maisema -ja latomaalareista verrattavissa Eremitaasissa näkemääni tauluun,en muista oliko Shichkin tai Aivasovskyn,. värienkäyttö on ensiluokkaista.Väitelkää te vain, onko hän virolainen taikka kiinalainen.Se ei kuitenkaan tee hänen suurenmoisia töitänsä sen huonommaksi.

On se hienoa kun on asiantuntijoita.Kateelliset lahjattomat ovat vaipuneet varjojen maille. Katseeni
        osuu kahteen teokseen kodissani. Toinen on litografi
        G. Augustsson numero 144/200 ja toinen Arvi Ojan
        signeeraama Madonna vuodelta 1985. Olen saanut sen
        ko. taiteilijalta lahjaksi ja uskokaa tai ei, se on
        originaali. Upea duuni.

Poweria Teille dekkarihommiin, tietoviisaat

• Sivusta seurannut
        sapelo kirjoitti:

Suti- Arvi kiittää ja kumartaa saamastaan runsaasta huomiosta,välitykselläni!Kun kerroin hänelle kyseisestä keskustelusta tällä palstalla,hän oli hetken hiljaa otti "maalausnestettä" ja kiljaisi:Olen siis legenda jo eläessäni!! Olet vastasin Olet ollut sitä aina!Siis toki meidän Ystäviensä mielestä. Näyttelynkin hän lupasi tulevaisuudessa pitää,kunhan nyt muutaman vuoden päästä pääsee ansaitulle eläkkeelle varsinaisista oikeista töistä. Puhukaa,mitä puhutte!Pääasia että Puhutaan !!! Hyvää kevättä kaikille!! T:Olli Kuja

• teille...

jotka vastasitte esittämäänikysymykseen!

• riskimies

Hienoa TAIDETTA.Ei mitään massa tuotantoa, Kyll" Arvi osaa nääs,tompera juu .

• Topi Tonteri
        riskimies kirjoitti:

Hienoa TAIDETTA.Ei mitään massa tuotantoa, Kyll" Arvi osaa nääs,tompera juu .

Huutokaupoissa myydään paljon Arvi Ojan tauluja ja hyvään hintaan. Olen kuullut erään meklarin kertovan, että taiteilija asuu Helsingissä ja on edesmenneen arvostetun Yrjö Maukosen oppipoika. Olen kuullut myös väitteen, että Arvi Oja on kunnostautunut levylaulajana. On jopa meklari antanut taulun ostajalle levyn lahjaksi. Ainakin laulua kuunneltuna uskon hänen olevan suomalainen.

• Valistunut profa
        Topi Tonteri kirjoitti:

Huutokaupoissa myydään paljon Arvi Ojan tauluja ja hyvään hintaan. Olen kuullut erään meklarin kertovan, että taiteilija asuu Helsingissä ja on edesmenneen arvostetun Yrjö Maukosen oppipoika. Olen kuullut myös väitteen, että Arvi Oja on kunnostautunut levylaulajana. On jopa meklari antanut taulun ostajalle levyn lahjaksi. Ainakin laulua kuunneltuna uskon hänen olevan suomalainen.

...sukulaismies Amerikassa nimeltään Arvo Oja niittää mainetta Amerikan nopeinpana vetäjänä Länkkäripiireissä. Voitteko kuvitella!!! Mies härmästä menee ja pesee kaikki Billy the kid/Wyatt Earp- kloonit mennen tullen aseenkäsittelynopeudessa! Jo tuollaisesta meidän kannattaa olla rinta rottingilla saatikka Arvi Ojan taiteesta.

• kuka?
        Valistunut profa kirjoitti:

...sukulaismies Amerikassa nimeltään Arvo Oja niittää mainetta Amerikan nopeinpana vetäjänä Länkkäripiireissä. Voitteko kuvitella!!! Mies härmästä menee ja pesee kaikki Billy the kid/Wyatt Earp- kloonit mennen tullen aseenkäsittelynopeudessa! Jo tuollaisesta meidän kannattaa olla rinta rottingilla saatikka Arvi Ojan taiteesta.

kenestäköhän henkilöstä loppujen lopuksi on kysymys?

• olli kuja
        kuka? kirjoitti:

kenestäköhän henkilöstä loppujen lopuksi on kysymys?

MINUSTA !!!!

• utelias olen
        olli kuja kirjoitti:

MINUSTA !!!!

Onko kyseisellä Taiteilijalla tänä suvena näyttelyä ja missä mahdollisesti?

• OLLI KUJA
        utelias olen kirjoitti:

Onko kyseisellä Taiteilijalla tänä suvena näyttelyä ja missä mahdollisesti?

VALITETTAVASTI EI VIELÄ!!!! 2.5 vuotta eläkkeeseen.jos LUOJA suo! Sitten on aikaa ryhtyä taiteilijaksi!!!!Kiitos kysyjälle ja hyvää kesää!!!!

• -Jonniina-

Tuntuu käsittämättömältä seurata tätä keskustelua täällä... Mut asiaan.
      Minä olen "Arvin", sekä vaimonsa jo teini-iästä tuntenut, ja voin kertoa että ovat kumpainenkin Suomalaisia, ihania ihmisiä. Taiteesta mitään ymmärtämättömänä en tekniikkapuoleen ota kantaa,
      mutta henklökohtaisiin haukkuihin kyllä ! Tuntuu ikävlätä seurata sivusta , kun mistään mitään tietämättömät heittävät faktoina täyttä paskaa.

"Arvi" vaimoineen asui vuosikymmeniä Helsingin Pitäjänmäellä, josta on myös kotoisin, -jonka jälkeen muuttivat Helsingin Ullanlinnaan. Tämänhetkistä asuinpaikkaa en viitsi mennä paljastelemaan, mutta kyseessä siis toden totta on elävä, oikea ihminen, MIES, joka ateljeessaan taulujaan maalaa.
      Ja niinkuin eräs tiesi kertoa,laulaa hienosti, hyvin samantyyppisellä tummalla äänellä kuin Kari Tapio aikoinaan.
      p.s Olivat muuten Karin kanssa myös hyvät perhe-ystävät.

-Tämä riittänee.
      Kuitti.

• Niin mutta...

....kovin kaukaa löysit tämän viestiketjun! :D Ei mitään, ylipäätään on kuitenkin hienoo että täällä näyttää edes joskus kirjoittelevan joku 'täyspäinenkin'. Upss!! puukotinkohan taaskin jotain urpoa nimimerkin takaa selkään!!?? =o

Mukavaa lukea myös taiteilijan historiasta niiltä jotka taiteilijan tuntee!

Sasu J

• -Jonniina-

Njoo, löysin ketjun kun aikani kuluksi vaan gooletin "Arvin" nimen ja ikäväkseni huomasin tämänkaltaiset jutut täällä.
      -Sen verran vielä lisään, kun paljon on nostettu meteliä myös kehyksistä, niin "Arvi" itse kehystää kaikki omat maalauksensa, ja mm. suurimman osan myös Aku Ankka-maalari Kaj Stenvallin tauluista.
      "Arvin" Helsingin ateljee toimii siis pääasiassa kehystämönä.

• Rembrandt

Tässä se nähdään taas mikä jätemylly ja paska-allas tämä saitti on. Tämä on tehty juuri teidänlaisillenne idiooteille. Täällä kaltaisenne apinat voivat anonyymina purkaa itseään kun ette muuten uskalla 😂🖕

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe