Kertokaa kokemukset uudesta Zaffesta!

opelisti

Tilastojen mukaan jo paljon uusia Zaffeja rekisteröity, laittakaa omistajat ruusuja ja risuja!
Miten on pelannut, onko ollut lapsentauteja, huolto-organisaatiosta tuskin viel on kenelläkään kokemuksia?

12

3587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zafiristi

      Oon ollu tyytyväinen. Entiseen Zafiraan verrattuna (1.8 elegance) on alustaltaan vielä jämäkämpi ja nyt kun on 2.2 kone niin se vääntää tosi hyvin ja voima ei lopu kesken isommallakaan kuormalla. Ajettavuus on siis parantunu entisestään.

      Cosmo varustelulla penkit on tosi jämäkät ja sivuttaistuki on hyvä.

      Mitään vikaa ei ole ollut (ajettu nyt 6000 km) ja koko perhe on tosi tyytyväinen.

      • Zafiristi toistaiseksi

        -pikku sähkövikoja ollut heti uudesta alkaen 1.8 liraisessa, lähinnä mittaristo ja katkaisin vikoja. Ominaista vioille on, että ne ilmenee satunnaisesti (joskus pelaa, joskus ei).

        -Etulokasuojien ja etuovien väliin (oven alareunaan kumitiivisteen ulkopuolelle ja uloimman kumitiivisteen sisään) kerääntyy loskaa ja vettä, joka jäätyy pakkasella. Pahimmillaan etuovea ei ole paksun jääkerroksen ansiosta saanut auki ollenkaan?!?

        -Jäisellä tienpinnalla mahdoton lähteä paikaltaan sutimatta, tunnottoman kaasupolkimen vuoksi.

        -Lyhyet ajovalot vaaralliset kelvottomat.

        Positiivista on, ettei vikoja ole ollut puoliakaan siitä, mitä kaverin uudessa 407:ssa ;)


      • jakke
        Zafiristi toistaiseksi kirjoitti:

        -pikku sähkövikoja ollut heti uudesta alkaen 1.8 liraisessa, lähinnä mittaristo ja katkaisin vikoja. Ominaista vioille on, että ne ilmenee satunnaisesti (joskus pelaa, joskus ei).

        -Etulokasuojien ja etuovien väliin (oven alareunaan kumitiivisteen ulkopuolelle ja uloimman kumitiivisteen sisään) kerääntyy loskaa ja vettä, joka jäätyy pakkasella. Pahimmillaan etuovea ei ole paksun jääkerroksen ansiosta saanut auki ollenkaan?!?

        -Jäisellä tienpinnalla mahdoton lähteä paikaltaan sutimatta, tunnottoman kaasupolkimen vuoksi.

        -Lyhyet ajovalot vaaralliset kelvottomat.

        Positiivista on, ettei vikoja ole ollut puoliakaan siitä, mitä kaverin uudessa 407:ssa ;)

        heips!
        tuo oviomma haiskahtaa siltä, että ovi on hieman liian ottava etureunastaan, eli ulkona auton koriin nähden. Nämä on normaalia kaikilla merkeillä auton saapuessa tehtaalta, mutta ne säädetään kuntoon yleensä ennen luovutusta. tällainen veikkaus siis multa...


      • hyvä porvari
        Zafiristi toistaiseksi kirjoitti:

        -pikku sähkövikoja ollut heti uudesta alkaen 1.8 liraisessa, lähinnä mittaristo ja katkaisin vikoja. Ominaista vioille on, että ne ilmenee satunnaisesti (joskus pelaa, joskus ei).

        -Etulokasuojien ja etuovien väliin (oven alareunaan kumitiivisteen ulkopuolelle ja uloimman kumitiivisteen sisään) kerääntyy loskaa ja vettä, joka jäätyy pakkasella. Pahimmillaan etuovea ei ole paksun jääkerroksen ansiosta saanut auki ollenkaan?!?

        -Jäisellä tienpinnalla mahdoton lähteä paikaltaan sutimatta, tunnottoman kaasupolkimen vuoksi.

        -Lyhyet ajovalot vaaralliset kelvottomat.

        Positiivista on, ettei vikoja ole ollut puoliakaan siitä, mitä kaverin uudessa 407:ssa ;)

        Uudessa 1.8 Zafirassa on ESP eli ei sudi lähtiessä; ESP:iin sisältyy sutimisen esto.


    • Zafirotti

      3500 kilometria ajettu 2.2 AT Cosmolla ja ainoa murhe on ollut lisäistuimen kahva, joka jäi käteen kolmatta kertaa istuinta käyttöön otettaessa.

      Näkyi olevan rikki myös koeajo-autossa, joten uskon muidenkin vierailevan takuuhuollossa saman asian tiimoilta.

      • jope

        kerroppas hiukan automaatista, miten/mille se tässä uudessa Zafirassa vaikuttaa? Itse olen pohtinut hiukan samaa pirssiä mutta kun haluaa automaattia niin sitä ei edes pääse missää kokeilemaan..


    • Vikaa

      Juu aivan mahtava peli!!! 11 tkm ajettu 2.2 eikä mitään vikoja. On ovet auennu eikä oo ollu ees sähkövikoja että en tiä, joku maanantai kappale varmaan =)) heh.Ja kyllä valot on mulle riittäny tiä onko ne sen huonommat kun vanhassakaan joka oli -02.
      Että näin

    • eka Zafira

      Hommattiin Zafira entisen Mazda Premacyn tilalle ja tyytyväisiä ollaan oltu vaihtoon. Ollaan viis henkinen perhe, kaks lasta korokkeella ja yks istuimessa ja hienosti mahdutaan ja mieluusti lähtee pidemmällekkin reissulle. Mazdassa oli 1.8 ja sata heppaa kun taas tässä Zafirassa on 1.8:ssa 140 hummaa ja eron kyllä huomaa. Elektronisen ilmastoinnin kun otti manuaalin sijaan ja vakionopeudensäätimen niin ajo on aina vaan mukavampaa. Minkäänlaisia vikoja ei ole ilmennyt joten ehkä myöhemminkin tulemme olemaan tyytyväisiä opelin omistajia, Suosittelen.

    • mutta...

      Kävin koeajaan 1,9CDTI 120HV ja auto oli varsin laadukkaan oloinen. Ajettavuus oli hyvä ja jämäkkä niin motarilla, kuin kaupungissakin.

      Erityisesti pidin siitä ominaisuudesta, että matkamittari ei pyörinyt ollenkaan eteenpäin! Tulee halpoja kilometrejä liisaripelillä, kun tekee 60tkm sopparin ja kolmen vuoden päästä mittarissa on edelleen se pyöreä nolla!

      Harmi, että muuten laadukkaassa autossa tuntuu olevan pirusti kaikenlaisia sähkövikoja. Tekee valinnan Grand Scenicin välillä vaikeaksi!

      • Autonomi

        Vai sähkövikoja - olen ajellut nyt 4000 km juuri tuolla pelillä. Ei ole ollut mitään sähkö- tai muita vikoja toistaiseksi. Kyllä huhuja aina riittää, mutta toistaiseksi uudella mallilla ei havaittavia lastentauteja. Toivottavasti ei ole ko. liikkessä 'viritetty' hieman koeajoautoa, jotta mittarissa olisi vähemmän kilometrejä kun autoa myydään.


      • mutta...
        Autonomi kirjoitti:

        Vai sähkövikoja - olen ajellut nyt 4000 km juuri tuolla pelillä. Ei ole ollut mitään sähkö- tai muita vikoja toistaiseksi. Kyllä huhuja aina riittää, mutta toistaiseksi uudella mallilla ei havaittavia lastentauteja. Toivottavasti ei ole ko. liikkessä 'viritetty' hieman koeajoautoa, jotta mittarissa olisi vähemmän kilometrejä kun autoa myydään.

        Jep, sama kävi mielessä mittarin toimimattomuudesta.

        Kyllähän Zafira pitää koeajaa oikeen viikonlopun yli ja testata kunnolla. Hmm..siihenkin myyjä tarjos automaattilaatikkoa ihmeen kiihkeesti, kun kerroin tekeväni 300km lenkin laskettelureissulla. Ei siis sitä manuaalilaatikolla olevaa, jossa matkamittaus ei toiminut.


    • Aki Sourcehill

      Hyvin toimii Zafira, paremmin kuin minä.
      Taidan olla täysi Dummy.
      Se on sillain, että minä tulin Mikkelistä mut
      tytöt ei tykkää mun kikkelistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe