Onneksi täällä maassamme on vielä uskonnon vapaus ja kukin voi uskoa vaikkapa uskontoon nimeltä Scientologia. Tuon puoleiseen uskomistahan kutsutaan uskonnoksi siksi, kun kukaan ei ole sieltä tullut takaisin kertomaan, mitä siellä on. En tiedä, ehkä tämän palstan kritisoijilla on varmaa tietteellistä näyttöä tuon puoleisesta, kun täällä valittavat, että scientologia olisi vääräuskoista. Miksette mene esim. Iraniin valittamaan yhtä suureen ääneen Islamin vääräuskoisuudesta? Saisitte vähän nenillenne. Scientologit kun taitavat olla riittävän rauhan tahtoisia, jotta voitte jatkaa räksytystänne.
Uskonnon vapaus
47
1739
Vastaukset
- ei ole
uskonto.
OPETUSMINISTERIÖ PÄÄTÖS
Suomen Scientologiakirkko -nimisen uskonnollisen yhdyskunnan jättämisestä merkitsemättä uskonnollisten uskonnollisten [sic] yhdyskuntien rekisteriin.
Annettu Helsingissä 2.10.1998
Dnro 85/901/94
ASIA: rekisteröintipyyntö
ASIANOSAINEN: Suomen Scientologiakirkko
Asiamies: Susan Toivonen
Suomen Scientologiayhdistys r.y.
Vuorikatu 16 a 5
00100 Helsinki
VAATIMUS: Tiedottaja Susan Toivonen ja 19 muuta henkilöä ovat ilmoittaneet muodostaneensa Suomen Scientologiakirkko -nimisen uskonnollisen yhdyskunnan ja pyytäneet sen merkitsemistä uskonnollisten yhdyskuntien rekisteriin.
ASIAN KÄSITTELY: Opetusministeriö on neuvottelussa 17.11.1995 perustettavan yhdyskunnan edustajan Susan Toivosen ja tämän avustajan asianajaja Jussi Savosen kanssa käydyissä neuvotteluissa pyytänyt lisäselvitystä siitä, että yhdyskunnan aiottu toiminta on luonteeltaan uskonnon julkista harjoittamista ja muutenkin lainmukaista. Yhdyskunnan puolelta on luvattu toimittaa lisäselvityksiä. Lisäselvitystä ei ole tähän mennessä toimitettu.
PERUSTELUT: Yhdyskunnan aiottu toiminnan tarkoitus, ottaen huomioon tiedossa oleva toiminnan kokonaisluonne, ei ole julkinen uskonnonharjoitus uskonnonvapauslain 2 §:n tarkoittamassa mielessä. Tästä johtuen yhdyskuntaa ei voida merkitä uskonnollisten yhdyskuntien rekisteriin.
PÄÄTÖS: Yhdyskunta jätetään merkitsemättä uskonnollisten yhdyskuntien rekisteriin.
LAINKOHDAT: Uskonnonvapauslain 2 §§
Uskonnonvapauslain täytäntöönpanosta annetun asetuksen 12 §
Hallintomenettelylain 9 §, 12 §, 15 §
MUUTOKSENHAKU: Valitusosoitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen liitteenä.
Opetusministeri (allekirjoitus)
Olli-Pekka Heinonen
Vanhempi hallitussihteeri (allekirjoitus)
Antti Vuorinen- Varmuus
...Suomessakin. On turha lähteä väittelemään tästä asiasta. Itse scientologina katson tämän olevan uskonto siinä missä muutkin uskonnot,koska puhutaan henkisestä olennosta. Se että on scientologia on hieno asia. Hubbart on kirjoittanut todella hienoa ja asiallista tekstiä kirjoihin. Se mikä suomalaisia vaivaa on valtava tiedonpuute asiasta. Monesti uskomme jotakin jolla ei ole oikeata tietoa, yleensä se on uskontoa vahingoittavaa. Olen monesti joutunut kertomaan mikä on scientologian tarkoitus ja se saa ihmiset rauhoittumaan. Olen esitellyt kirjoja ja monet ovat jopa ostaneet ja saanet valtavia oivalluksia asioista. Monesti meiltä ihmisiltä puuttuu tietoa elämisestä ja sen takia iskemme päätämme seinään useampaan kertaan.
Se miksi hypätään jonkun uskonnon kimppuun on olla aina itse oikeassa. Jokaisella meillä on valinnan vapaus tässä asiassa ja sitä pitäisi kunnioittaa.
Itse olen saanut valtavasti apua Hubbartin teknologiasta ja aion aina tarvittaessa lukea kirjoja tai mennä opiskelemaan. Minullakin scientologina on valinnan vapaus elämästäni miten sen elän.
Talvikki kirjoitti aikaisemmin suuruudesta ja olen ihan samaamieltä asiasta. - höpöttää,
Varmuus kirjoitti:
...Suomessakin. On turha lähteä väittelemään tästä asiasta. Itse scientologina katson tämän olevan uskonto siinä missä muutkin uskonnot,koska puhutaan henkisestä olennosta. Se että on scientologia on hieno asia. Hubbart on kirjoittanut todella hienoa ja asiallista tekstiä kirjoihin. Se mikä suomalaisia vaivaa on valtava tiedonpuute asiasta. Monesti uskomme jotakin jolla ei ole oikeata tietoa, yleensä se on uskontoa vahingoittavaa. Olen monesti joutunut kertomaan mikä on scientologian tarkoitus ja se saa ihmiset rauhoittumaan. Olen esitellyt kirjoja ja monet ovat jopa ostaneet ja saanet valtavia oivalluksia asioista. Monesti meiltä ihmisiltä puuttuu tietoa elämisestä ja sen takia iskemme päätämme seinään useampaan kertaan.
Se miksi hypätään jonkun uskonnon kimppuun on olla aina itse oikeassa. Jokaisella meillä on valinnan vapaus tässä asiassa ja sitä pitäisi kunnioittaa.
Itse olen saanut valtavasti apua Hubbartin teknologiasta ja aion aina tarvittaessa lukea kirjoja tai mennä opiskelemaan. Minullakin scientologina on valinnan vapaus elämästäni miten sen elän.
Talvikki kirjoitti aikaisemmin suuruudesta ja olen ihan samaamieltä asiasta.aikuinen ihminen. Rahankeruu on rahankeruuta, piste.
- Huhhahhei
Varmuus kirjoitti:
Talvikki kirjoitti aikaisemmin suuruudesta ja olen ihan samaamieltä asiasta.Entäs ne venuksen rautatiet? Miten ne liittyvät noihin ah niin lutuisiin riveihin? Xenu? "Propellittomat" DC 8:n näköiset lentimet? Lisa McPherson? Quentin Hubbard? Ristiintakaukset? Marcabian federaatio?
Hauska huomata Tikkurilassakin käytettävän tätä elokuvista tuttua hyvä poliisi/paha poliisi-kuviota. Tasaisin välein, pitkähkön hiljaisuuden jälkeen palstalle tulee "uusi", erittäin sympaattisen ja ymmärtäväisen oloinen kirjoittaja. Koskaan et kuitenkaan saa "antisosiaalisiin" (lue kiusallisiin) kysymyksiin vastauksia. Ja pyörä pyörii. - Hope4u
Huhhahhei kirjoitti:
Entäs ne venuksen rautatiet? Miten ne liittyvät noihin ah niin lutuisiin riveihin? Xenu? "Propellittomat" DC 8:n näköiset lentimet? Lisa McPherson? Quentin Hubbard? Ristiintakaukset? Marcabian federaatio?
Hauska huomata Tikkurilassakin käytettävän tätä elokuvista tuttua hyvä poliisi/paha poliisi-kuviota. Tasaisin välein, pitkähkön hiljaisuuden jälkeen palstalle tulee "uusi", erittäin sympaattisen ja ymmärtäväisen oloinen kirjoittaja. Koskaan et kuitenkaan saa "antisosiaalisiin" (lue kiusallisiin) kysymyksiin vastauksia. Ja pyörä pyörii.Luulen, että kaikissa ryhmissä tapahtuu virheitä ja epäonnistumisiakin. Joskuspa voi joku ihminen ihan kuollakin. Tätä varmasti tapahtuu muissakin uskonnoissa kuin Scientologiassa.=)
Tärkeintä on kuitenkin hyvä päämäärä ja pyrkiminen siihen oikeuden mukaisin ja eettisin keinoin. Scientologian päämäärähän on vapaa henkinen olento, joka voi elää planeetallamme ilman sotia, huumeita ja sortoa. Ei se kovin pahalta minusta kuullosta.
Toisin kuin vastapuolemme psykiatrit, ketkä huumaavat ihmisiä auttamisen nimissä. Antavat sähköshokkeja ja alistavat henkiset olennot sekaviksi soperteleviksi zombieiksi.
Olen itse ollut töissä tällaisessa paikassa ja se se on karmeaa katseltavaa. Yleinen tieto alan "ammattilaisilla" on, että jos huumattu potilas jonain päivänä herää niin selkeänä, että tajuaa missä on, yrittää hän päästä hengestään välittömästi. Näitä raukkoja sitten haettiin läheisistä sähkötolpista ja naarattiin läheisestä järvestä.
Mutta bisneshän se on mikä kannattaa ja lääkebisnes on niistä parhaita. Yhteiskunta kun maksaa miljardien psyykenlääkkeet. Ja silloinhan täällä roikkuvien tuottamattomien henkilöiden ei tarvitse valittaa riistämisestä kun yhteiskunta maksaa kulut, eli veronmaksajat - eli me itse. - Karvonen
Hope4u kirjoitti:
Luulen, että kaikissa ryhmissä tapahtuu virheitä ja epäonnistumisiakin. Joskuspa voi joku ihminen ihan kuollakin. Tätä varmasti tapahtuu muissakin uskonnoissa kuin Scientologiassa.=)
Tärkeintä on kuitenkin hyvä päämäärä ja pyrkiminen siihen oikeuden mukaisin ja eettisin keinoin. Scientologian päämäärähän on vapaa henkinen olento, joka voi elää planeetallamme ilman sotia, huumeita ja sortoa. Ei se kovin pahalta minusta kuullosta.
Toisin kuin vastapuolemme psykiatrit, ketkä huumaavat ihmisiä auttamisen nimissä. Antavat sähköshokkeja ja alistavat henkiset olennot sekaviksi soperteleviksi zombieiksi.
Olen itse ollut töissä tällaisessa paikassa ja se se on karmeaa katseltavaa. Yleinen tieto alan "ammattilaisilla" on, että jos huumattu potilas jonain päivänä herää niin selkeänä, että tajuaa missä on, yrittää hän päästä hengestään välittömästi. Näitä raukkoja sitten haettiin läheisistä sähkötolpista ja naarattiin läheisestä järvestä.
Mutta bisneshän se on mikä kannattaa ja lääkebisnes on niistä parhaita. Yhteiskunta kun maksaa miljardien psyykenlääkkeet. Ja silloinhan täällä roikkuvien tuottamattomien henkilöiden ei tarvitse valittaa riistämisestä kun yhteiskunta maksaa kulut, eli veronmaksajat - eli me itse.>>Luulen, että kaikissa ryhmissä tapahtuu virheitä ja epäonnistumisiakin.>Joskuspa voi joku ihminen ihan kuollakin. Tätä varmasti tapahtuu muissakin uskonnoissa kuin Scientologiassa.=) >Tärkeintä on kuitenkin hyvä päämäärä ja pyrkiminen siihen oikeuden mukaisin ja eettisin keinoin.>Scientologian päämäärähän on vapaa henkinen olento, joka voi elää planeetallamme ilman sotia, huumeita ja sortoa. Ei se kovin pahalta minusta kuullosta.>Toisin kuin vastapuolemme psykiatrit, ketkä huumaavat ihmisiä auttamisen nimissä.>Antavat sähköshokkeja ja alistavat henkiset olennot sekaviksi soperteleviksi zombieiksi.>Olen itse ollut töissä tällaisessa paikassa ja se se on karmeaa katseltavaa.>Yleinen tieto alan "ammattilaisilla" on, että jos huumattu potilas jonain päivänä herää niin selkeänä, että tajuaa missä on, yrittää hän päästä hengestään välittömästi.>Mutta bisneshän se on mikä kannattaa ja lääkebisnes on niistä parhaita. Yhteiskunta kun maksaa miljardien psyykenlääkkeet. Ja silloinhan täällä roikkuvien tuottamattomien henkilöiden ei tarvitse valittaa riistämisestä kun yhteiskunta maksaa kulut, eli veronmaksajat - eli me itse.
- Varmuus
Karvonen kirjoitti:
>>Luulen, että kaikissa ryhmissä tapahtuu virheitä ja epäonnistumisiakin.>Joskuspa voi joku ihminen ihan kuollakin. Tätä varmasti tapahtuu muissakin uskonnoissa kuin Scientologiassa.=) >Tärkeintä on kuitenkin hyvä päämäärä ja pyrkiminen siihen oikeuden mukaisin ja eettisin keinoin.>Scientologian päämäärähän on vapaa henkinen olento, joka voi elää planeetallamme ilman sotia, huumeita ja sortoa. Ei se kovin pahalta minusta kuullosta.>Toisin kuin vastapuolemme psykiatrit, ketkä huumaavat ihmisiä auttamisen nimissä.>Antavat sähköshokkeja ja alistavat henkiset olennot sekaviksi soperteleviksi zombieiksi.>Olen itse ollut töissä tällaisessa paikassa ja se se on karmeaa katseltavaa.>Yleinen tieto alan "ammattilaisilla" on, että jos huumattu potilas jonain päivänä herää niin selkeänä, että tajuaa missä on, yrittää hän päästä hengestään välittömästi.>Mutta bisneshän se on mikä kannattaa ja lääkebisnes on niistä parhaita. Yhteiskunta kun maksaa miljardien psyykenlääkkeet. Ja silloinhan täällä roikkuvien tuottamattomien henkilöiden ei tarvitse valittaa riistämisestä kun yhteiskunta maksaa kulut, eli veronmaksajat - eli me itse.
Karvonen. Miksi takerrut tosi pieniin oljekorsiin. Ajattele hieman löysemmin asioista. Tämä on vain elämää jossa jokainen pyrkii räpistelemään eteenpäin. Tulee mieleeni eräs ystävä joka vaihtoi työpaikkaa aina kun sai tarpeekseen ja joka kerta se löysi työpaikalta ärsyttävän henkilön. Hän kertoi kuinka hyvä ja tehokas hän on kaikessa. Kysyin sitten miksi sinä joka kerta löydät jonkun henkilön josta sun pitää valittaa. Se siihen että kun se on niin v.... mainen. Hän odottaa kiitosta edes joskus asioista.
Kysyin sitten että onko sun lapsuudessa tapahtunut jotain jossa sinun piti työllä saada arvostus. Henkilö kertoi ettei isä arvostanut ketään joka laiskotteli. Mitä enemmän teit töitä niin siitä hän kiitteli ja hykerteli onnessaan.
Ajatteles Karvonen, joskus me jäämme kiinni näihin asioihin ja olemme kipeitä asiasta kun emme saa enään samanlaista arvostusta. Miksi pitäisi jatkuvasti kiitellä.Ei aina tarvitse kiitellä se on mun mielipide.
Se että onko Karvonen jätetty lapsuudessa tai muussa elämässä huomioitta voi olla syynä näihin pikkutarkkoihin kritiikkeihin. Olisiko mahdolliset käynyt näin että vanhempasi määräsi minkä paidan päälle laitat ja tuumaakaan et saanut periksi.
Aikuisena ihmisenä rupesit toteuttamaan samaa jyrkkää asennetta mielipideilläsi ja varsinkin uskontoja kohtaan. Olen sitä mieltä ettei tämä ole ainut uskonto josta kirjoittelet kriittisesti. - Hope4u
Karvonen kirjoitti:
>>Luulen, että kaikissa ryhmissä tapahtuu virheitä ja epäonnistumisiakin.>Joskuspa voi joku ihminen ihan kuollakin. Tätä varmasti tapahtuu muissakin uskonnoissa kuin Scientologiassa.=) >Tärkeintä on kuitenkin hyvä päämäärä ja pyrkiminen siihen oikeuden mukaisin ja eettisin keinoin.>Scientologian päämäärähän on vapaa henkinen olento, joka voi elää planeetallamme ilman sotia, huumeita ja sortoa. Ei se kovin pahalta minusta kuullosta.>Toisin kuin vastapuolemme psykiatrit, ketkä huumaavat ihmisiä auttamisen nimissä.>Antavat sähköshokkeja ja alistavat henkiset olennot sekaviksi soperteleviksi zombieiksi.>Olen itse ollut töissä tällaisessa paikassa ja se se on karmeaa katseltavaa.>Yleinen tieto alan "ammattilaisilla" on, että jos huumattu potilas jonain päivänä herää niin selkeänä, että tajuaa missä on, yrittää hän päästä hengestään välittömästi.>Mutta bisneshän se on mikä kannattaa ja lääkebisnes on niistä parhaita. Yhteiskunta kun maksaa miljardien psyykenlääkkeet. Ja silloinhan täällä roikkuvien tuottamattomien henkilöiden ei tarvitse valittaa riistämisestä kun yhteiskunta maksaa kulut, eli veronmaksajat - eli me itse.
Mielestäni kuka tahansa selvä järkinen ihminen osaisi parantaa mielenterveyspotilaan paremmin kuin psykiatri verisine aivoleikkausveitsineen, huumeampulleineen ja sähköshokkilaitteineen.
Eikös tämä nyt ole ihan selvä asia. Kuka psykiatri suostuisi itse ottamaan vapaaehtoisesti aivoleikkauksen, sähköshokit ja huumelääkkeet?=)) Kyse on ihan muista asioista kuin parantamisesta. Varmaan kaikki me tiedämme mistä on kyse?
Tässä muutamia vinkkejä ihmiselle, jonka elämä on järkkynyt:
- jos se johtuu ahdistavasta ympäristöstä käsittele ahdistus tai vaihda ympäristö sellaiseen, ettei se enää ahdista
- muuta ruokavaliosi terveelliseksi
- syö paljon vitamiineja - stressi kuluttaa niitä
- kävele päivittäin 30-60 min. mielummin aamulla hyvin aikaisin
- nuku ja lepää hyvin
- ole yhteydessä ystäviisi - niihin, ketkä ymmärtävät sinua oikeasti, eivätkä pyri tekemään sinua vääräksi
- tee töitä päivittäin (työn puute ajaa ihmisen sisään ongelmiinsa ja ne vain pahenevat)
- siivoa ja pidä ympäristösi siistinä
- juo paljon vettä (stressi voi poistaa nestettä)
Tässä Matti Meikäläisen vinkkejä. Toimii varmasti paremmin, kuin huumelääkkeissä kotona makaaminen toimettomana pää täynnä sumun läpi näkyviä epätoivoisia ajatuksia elämästä.
L. Ron Hubbardilla on tähän myös toimivia menetelmiä, mutta niitä en tässä ala siteeraamaan. Sitä tällä palstalla on tehty jo ihan liikaa. - Karvonen
Varmuus kirjoitti:
Karvonen. Miksi takerrut tosi pieniin oljekorsiin. Ajattele hieman löysemmin asioista. Tämä on vain elämää jossa jokainen pyrkii räpistelemään eteenpäin. Tulee mieleeni eräs ystävä joka vaihtoi työpaikkaa aina kun sai tarpeekseen ja joka kerta se löysi työpaikalta ärsyttävän henkilön. Hän kertoi kuinka hyvä ja tehokas hän on kaikessa. Kysyin sitten miksi sinä joka kerta löydät jonkun henkilön josta sun pitää valittaa. Se siihen että kun se on niin v.... mainen. Hän odottaa kiitosta edes joskus asioista.
Kysyin sitten että onko sun lapsuudessa tapahtunut jotain jossa sinun piti työllä saada arvostus. Henkilö kertoi ettei isä arvostanut ketään joka laiskotteli. Mitä enemmän teit töitä niin siitä hän kiitteli ja hykerteli onnessaan.
Ajatteles Karvonen, joskus me jäämme kiinni näihin asioihin ja olemme kipeitä asiasta kun emme saa enään samanlaista arvostusta. Miksi pitäisi jatkuvasti kiitellä.Ei aina tarvitse kiitellä se on mun mielipide.
Se että onko Karvonen jätetty lapsuudessa tai muussa elämässä huomioitta voi olla syynä näihin pikkutarkkoihin kritiikkeihin. Olisiko mahdolliset käynyt näin että vanhempasi määräsi minkä paidan päälle laitat ja tuumaakaan et saanut periksi.
Aikuisena ihmisenä rupesit toteuttamaan samaa jyrkkää asennetta mielipideilläsi ja varsinkin uskontoja kohtaan. Olen sitä mieltä ettei tämä ole ainut uskonto josta kirjoittelet kriittisesti.Aatteles, miltä tuntuisi joskus keskustella itse palstan aiheesta, sen sijaan että torjuntareaktiona, robottimaisella automaatiolla, vie keskustelun koskemaan muita keskustelijoita?
Tietenkin kysymykset, joista käy ilmi kaksinaamaisuus ja valehtelu saattavat olla joillekin "pieniä oljenkorsia". Kuvastanee lähinnä etiikkaa ja moraalia ajattelun taustalla? - Karvonen
Hope4u kirjoitti:
Mielestäni kuka tahansa selvä järkinen ihminen osaisi parantaa mielenterveyspotilaan paremmin kuin psykiatri verisine aivoleikkausveitsineen, huumeampulleineen ja sähköshokkilaitteineen.
Eikös tämä nyt ole ihan selvä asia. Kuka psykiatri suostuisi itse ottamaan vapaaehtoisesti aivoleikkauksen, sähköshokit ja huumelääkkeet?=)) Kyse on ihan muista asioista kuin parantamisesta. Varmaan kaikki me tiedämme mistä on kyse?
Tässä muutamia vinkkejä ihmiselle, jonka elämä on järkkynyt:
- jos se johtuu ahdistavasta ympäristöstä käsittele ahdistus tai vaihda ympäristö sellaiseen, ettei se enää ahdista
- muuta ruokavaliosi terveelliseksi
- syö paljon vitamiineja - stressi kuluttaa niitä
- kävele päivittäin 30-60 min. mielummin aamulla hyvin aikaisin
- nuku ja lepää hyvin
- ole yhteydessä ystäviisi - niihin, ketkä ymmärtävät sinua oikeasti, eivätkä pyri tekemään sinua vääräksi
- tee töitä päivittäin (työn puute ajaa ihmisen sisään ongelmiinsa ja ne vain pahenevat)
- siivoa ja pidä ympäristösi siistinä
- juo paljon vettä (stressi voi poistaa nestettä)
Tässä Matti Meikäläisen vinkkejä. Toimii varmasti paremmin, kuin huumelääkkeissä kotona makaaminen toimettomana pää täynnä sumun läpi näkyviä epätoivoisia ajatuksia elämästä.
L. Ron Hubbardilla on tähän myös toimivia menetelmiä, mutta niitä en tässä ala siteeraamaan. Sitä tällä palstalla on tehty jo ihan liikaa.Tuolla ohjeistuksellako ihminen mielestäsi paranee vaikeasta psykoosista? Olisitko kehottanut esim. metron kirvesmurhaajaa syömään vitamiineja ja menemään kävelylle...?
- tuota noin
Karvonen kirjoitti:
Tuolla ohjeistuksellako ihminen mielestäsi paranee vaikeasta psykoosista? Olisitko kehottanut esim. metron kirvesmurhaajaa syömään vitamiineja ja menemään kävelylle...?
"Olisitko kehottanut esim. metron kirvesmurhaajaa syömään vitamiineja ja menemään kävelylle...?"
Olisihan se voinut talttua, jos olisi saanut syötetyksi vaikka A-vitamiinia sellaisen reippaasti piristävää suuremman annoksen. - Varmuus
Karvonen kirjoitti:
Tuolla ohjeistuksellako ihminen mielestäsi paranee vaikeasta psykoosista? Olisitko kehottanut esim. metron kirvesmurhaajaa syömään vitamiineja ja menemään kävelylle...?
tämä metron kirvesmurhaaja mahdollisesti sähköshokeilla tuhottu ihminen. Onko Karvonen nähnyt koskaan miten ihmiselle sähköshokkihoitoa annetaan?
Se että kyseinen kirvesmurhaaja olisi hyvissä ajoin saanut oikeata apua olisi mahdollisesti pelastunut. Pitää ottaa myös huomioon Karvonen että joskus henkilöillä voi olla edellisten elämisten niinsanotut syntilastit taakkana. - ajateltuna on
Varmuus kirjoitti:
Talvikki kirjoitti aikaisemmin suuruudesta ja olen ihan samaamieltä asiasta.uskonto,
mutta kaikki ei tajua(tai halua tajuta asiaa) koska monet muut uskonnot kun ovat erilaisia verrattuna scientologiaan, esim. kaikki uskonnot ei omaa apua antavia asioita , paitsi jonkinlaisen rukoilun, ym. - Hope4u
Karvonen kirjoitti:
että kuinka vaikeisiin ongelmiin näillä saataisiin apua, koska sitä en tiedä. Käsittääkseni Hubbardilla on vaikeampiinkin psykooseihin parannusmenetelmät.
Sanoisin, että 99 % yllättävistä murhaajista mukaan lukien omien lastensa murhaajat syövät vahvoja psyykelääkkeitä, jotka käytännöllisesti katsoen ovat huumeita. Huumeet vääristävät henkilön maailmakuvan ja silloin tällaista voi tapahtua. Ohjeistuksestani siis puuttui: Älä syö huumeita äläkä psyykenlääkkeitä, jotka itse asiassa ovat huumeita. - Karvonen
Hope4u kirjoitti:
että kuinka vaikeisiin ongelmiin näillä saataisiin apua, koska sitä en tiedä. Käsittääkseni Hubbardilla on vaikeampiinkin psykooseihin parannusmenetelmät.
Sanoisin, että 99 % yllättävistä murhaajista mukaan lukien omien lastensa murhaajat syövät vahvoja psyykelääkkeitä, jotka käytännöllisesti katsoen ovat huumeita. Huumeet vääristävät henkilön maailmakuvan ja silloin tällaista voi tapahtua. Ohjeistuksestani siis puuttui: Älä syö huumeita äläkä psyykenlääkkeitä, jotka itse asiassa ovat huumeita.>>Ohjeistuksestani siis puuttui: Älä syö huumeita äläkä psyykenlääkkeitä, jotka itse asiassa ovat huumeita.
Karvonen kirjoitti:
>>Ohjeistuksestani siis puuttui: Älä syö huumeita äläkä psyykenlääkkeitä, jotka itse asiassa ovat huumeita.
Vaikka vahvasti haluaisinkin uskoa scietologia parantaviin voimiin totuus on kuitenkin että psykiatria on yhteiskunnan tukemaa.
Sähkö sokeista nykyään voin sanoa että niistä on todella suuri apu mielen järkkymisessä ja saadaan vielä yhteiskuntakelpoisia toimivia ihmisiä.
Psykoosissa suosittelen edelleen lääke hoitoa, koska itsekin opein parantaneena voin vaan sanoa että helpottaa. Lopullinen apu tulee lääketieteen voimin.
Halusimme uskoa tähän tai emme.- Uskokaa jo hyvät ihmiset
Varmuus kirjoitti:
Talvikki kirjoitti aikaisemmin suuruudesta ja olen ihan samaamieltä asiasta.Ja tämän muka uskonnon takia ihmiset ovat velkaantuneet kun maksavat kalliita kurssimaksuja...jopa yli 1000 euron.Itse en moiseen rahaa laittaisi ja sen takia vaelkaantuisi.
- Andronikos
"Tuon puoleiseen uskomistahan kutsutaan uskonnoksi siksi, kun kukaan ei ole sieltä tullut takaisin kertomaan, mitä siellä on."
Scientologiaan, kuten mihin tahansa muuhunkin uskonnolliseen toimintaan, kuuluu muutakin kuin usko tuonpuoleiseen. Esimerkkinä näin kristinuskon näkökulmasta voisi mainita vaikkapa kasteen tai hääseremonian rituaaleina, joita ei voi pelkällä tuonpuoleiseen uskomisella selittää.
Syy siihen, että "kritisoin" scientologiaa löytyy kuitenkin niistä asioista, joilla ei parhaalla tahdollakaan ole uskonasioiden kanssa mitään tekemistä. Scientologit levittävät järjestelmällisesti väärää, loputtomiin yksinkertaistettua tietoa liittyen esimerkiksi psykologisiin ongelmiin ja niiden hoitokeinoihin. Sallit kai esimerkin.
Väite, että kaikki lääkkeet toimivat yksinkertaisella periaatteella "pieni annos piristää, suurempi rauhoittaa, suurin tappaa" on moraalisesti ja tieteellisesti väärin. Sen levittäminen sellaisten ihmisten keskuuteen joilla ei tästä asiasta ole mahdollisuutta ottaa selvää on nähdäkseni silkkaa pahantahtoisuutta puolivillaisesti uskonnoksi naamioituna. Uskontoa saa harrastaa, mutta kun tieten tahtoen halutaan ihmisten uskovan nokkelien yksirivisten parantavaan voimaan lääketieteellisten hoitokeinojen sijaan, liikutaan vaarallisilla vesillä.- ACD
"Väite, että kaikki lääkkeet toimivat yksinkertaisella periaatteella "pieni annos piristää, suurempi rauhoittaa, suurin tappaa" on moraalisesti ja tieteellisesti väärin".
Kysymyksessä oli myrkyt: "kaikki myrkyt toimivat yksinkertaisella periaatteella...." - lääkkeet ja huumeet ovat teknisesti myrkkyjä (keholle vieraita aineita), jotka suurina annoksina tappavat kehon pois (vedä Andronikos 10g disperiiniä ja tiedät, mitä tällä tekstillä tarkoitetaan).
http://www.fds.drugrehab.co.uk/all_drugs_are_poison.htm
Selitäpä Andronikos tieteellisesti, miksi asia ei ole näin?
Vuosittain Suomessa kuolee noin 300 ihmistä tulehduskipulääkkeisiin. Asiasta ei pidetä kovinkaan suurta meteliä. Yksi ihminen kuolee lintuinfluenssaan Aasiassa ja välittömästi media toitottaa siitä. Kunka moni on kiinnostunut siitä, kuoleeko yksi tai 10 jonkin tautiin Aasiassa? Lintuinfluenssavirus (H5N1) on ihmisen oma luomus, jolla lääkekartellit vetävät isot rahat - asiakkaana tietysti valtio. Lintuinfluenssalääkkeen toimiminen vain osittain tai ei ollenkaan on vain tyypillistä lääketiedettä; ihmistä ei kannata hoitaa terveeksi, vaan pitkittyneestä taudista poikii enemmän rahaa. Tämän väitteen pönkittämiseksi juuri niiden kahden vitamiinin, jotka suotuisasti vaikuttvat sydämen toimintaan, päivittäinen saantisuoitus on lääketieteen toimesta vedetty naurettavan alas. Sydänkirurgiassa pyörii miljoonia euroja, eikä lääketiede halua menettää niitä rahoja.
"Still they will not test the serum levels of vitamin C because it would be the first step in uncovering the vitamin C secret that would be a financial disaster for the drug industry."
http://www.orthomed.com/bird.htm
http://www.orthomolecular.org/resources/omns/v01n12.shtml
http://www.newmediaexplorer.org/sepp/2005/11/14/better_than_a_flu_shot_vitamin_c_does_the_trick.htm
"Antiviral drugs, such as Tamiflu, work by inhibiting something called neuraminidase, produced by viruses and essential for their ability to replicate. So too does vitamin C(1) but this is only one of more than ten ways that vitamin C knocks out viruses, both by inhibiting the virus itself, and by strengthening the body’s own immune response, for example by improving the number of function of immune cells (eg macrophages, lymphocytes and neutrophils), upping interferon and nitric oxide and making more antibodies which target viruses. Vitamin C also has direct antiviral effects and has been shown to inhibit viral replication in laboratory studies, such as HIV-infected immune cells."
http://www.patrickholford.com/content.asp?id_Content=1473
"I concluded, therefore, that the relatively sane are capable of accepting evidence and the insane are not." L. Ron Hubbard, 1952 - Hubbah
ACD kirjoitti:
"Väite, että kaikki lääkkeet toimivat yksinkertaisella periaatteella "pieni annos piristää, suurempi rauhoittaa, suurin tappaa" on moraalisesti ja tieteellisesti väärin".
Kysymyksessä oli myrkyt: "kaikki myrkyt toimivat yksinkertaisella periaatteella...." - lääkkeet ja huumeet ovat teknisesti myrkkyjä (keholle vieraita aineita), jotka suurina annoksina tappavat kehon pois (vedä Andronikos 10g disperiiniä ja tiedät, mitä tällä tekstillä tarkoitetaan).
Vuosittain Suomessa kuolee noin 300 ihmistä tulehduskipulääkkeisiin. Asiasta ei pidetä kovinkaan suurta meteliä. Yksi ihminen kuolee lintuinfluenssaan Aasiassa ja välittömästi media toitottaa siitä. Kunka moni on kiinnostunut siitä, kuoleeko yksi tai 10 jonkin tautiin Aasiassa? Lintuinfluenssavirus (H5N1) on ihmisen oma luomus, jolla lääkekartellit vetävät isot rahat - asiakkaana tietysti valtio. Lintuinfluenssalääkkeen toimiminen vain osittain tai ei ollenkaan on vain tyypillistä lääketiedettä; ihmistä ei kannata hoitaa terveeksi, vaan pitkittyneestä taudista poikii enemmän rahaa. Tämän väitteen pönkittämiseksi juuri niiden kahden vitamiinin, jotka suotuisasti vaikuttvat sydämen toimintaan, päivittäinen saantisuoitus on lääketieteen toimesta vedetty naurettavan alas. Sydänkirurgiassa pyörii miljoonia euroja, eikä lääketiede halua menettää niitä rahoja.
"Still they will not test the serum levels of vitamin C because it would be the first step in uncovering the vitamin C secret that would be a financial disaster for the drug industry."
http://www.newmediaexplorer.org/sepp/2005/11/14/better_than_a_flu_shot_vitamin_c_does_the_trick.htm
"Antiviral drugs, such as Tamiflu, work by inhibiting something called neuraminidase, produced by viruses and essential for their ability to replicate. So too does vitamin C(1) but this is only one of more than ten ways that vitamin C knocks out viruses, both by inhibiting the virus itself, and by strengthening the body’s own immune response, for example by improving the number of function of immune cells (eg macrophages, lymphocytes and neutrophils), upping interferon and nitric oxide and making more antibodies which target viruses. Vitamin C also has direct antiviral effects and has been shown to inhibit viral replication in laboratory studies, such as HIV-infected immune cells."
"I concluded, therefore, that the relatively sane are capable of accepting evidence and the insane are not." L. Ron Hubbard, 1952"ENEMY SP Order. Fair game. May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed."
- L. Ron Hubbard, Hubbard Communications Office Policy Letter, 18 October 1967 - Hope4u
Hubbah kirjoitti:
"ENEMY SP Order. Fair game. May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed."
- L. Ron Hubbard, Hubbard Communications Office Policy Letter, 18 October 1967kun laittaa tuon saman copyrightin alla olevan tekstin, mitä olet ennenkin täällä levitellyt - ellet sitten ole itse sitä muutellut tai lisäillyt sinne joitan sanoja?
- Olet pelannut
Hope4u kirjoitti:
kun laittaa tuon saman copyrightin alla olevan tekstin, mitä olet ennenkin täällä levitellyt - ellet sitten ole itse sitä muutellut tai lisäillyt sinne joitan sanoja?
väärässä liigassa.
"The purpose of the suit is to harass and discourage rather than to win. The law can be used very easily to harass, and enough harassment on somebody who is simply on the thin edge anyway, well knowing that he is not authorized, will generally be sufficient to cause his professional decease. If possible, of course, ruin him utterly."
- L. Ron Hubbard, A MANUAL ON THE DISSEMINATION OF MATERIAL, 1955 - ACD
Olet pelannut kirjoitti:
väärässä liigassa.
"The purpose of the suit is to harass and discourage rather than to win. The law can be used very easily to harass, and enough harassment on somebody who is simply on the thin edge anyway, well knowing that he is not authorized, will generally be sufficient to cause his professional decease. If possible, of course, ruin him utterly."
- L. Ron Hubbard, A MANUAL ON THE DISSEMINATION OF MATERIAL, 1955...L. Ron kertoo tämän maailman oikeudesta - ei scn-oikeudesta.
"The purpose of the suit..." - ACD
Hubbah kirjoitti:
"ENEMY SP Order. Fair game. May be deprived of property or injured by any means by any Scientologist without any discipline of the Scientologist. May be tricked, sued or lied to or destroyed."
- L. Ron Hubbard, Hubbard Communications Office Policy Letter, 18 October 1967..ei ole olemassa!
- Karvonen
ACD kirjoitti:
..ei ole olemassa!
Kyseinen toimintaohjehan "ei ole totta sinulle", koska et ole tarpeeksi pitkälle edennyt OT. Ikävä kyllä sinun subjektiivinen todellisuutesi ei määrittele sitä, mitä tässä kaikille yhteisessä objektiivisessa todellisuudessa on olemassa ja mitä taas ei.
Mielenkiintoista muuten tämä viimeaikainen debatti palstalla: olette ottaneet käyttöönne kaikki propagoimiseen liittyvät toimintaohjeet. Teitä ei ilmeisesti haittaa eettisesti mitenkään se, että sorrutte suoraan valehteluun? - Andronikos
ACD kirjoitti:
"I concluded, therefore, that the relatively sane are capable of accepting evidence and the insane are not." L. Ron Hubbard, 1952"Selitäpä Andronikos tieteellisesti, miksi asia ei ole näin?"
Kai sinä kaiken aivopesusi läpikin tajuat, että tuo on todistustaakan turhaa siirtämistä? Tiede EI toimi niin, että joku Hubbard esittää ihmisten olevan oikeasti ufoja, minkä jälkeen tieteen pitäisi hänen (perustelematon) väitteensä todistaa vääräksi. Ei, todistustaakka on väitteen esittäjällä. Etkö todellakaan näe mitään väärää siinä, että uskontosi levittää tällaista tietoa huumeaddikteille, ilman että pystyy sitä perustelemaan edes omille jäsenilleen?
Jos sallit, todistan sinut vääräksi lyhyellä ja helposti kotioloissa suoritettavalla kokeella. Ota disperiiniä (mieto kipulääke, oletettavasti depressantti) Hubbardin oppien mukaan vähäinen, piristävä määrä. Jos onnistut tässä, pystyt sen annoksen ja vaikutuksen minulle kertomaan, sekä toistamaan kokeesi valvotuissa olosuhteissa, olen valmis myöntämään että Hubbard oli tässä asiassa oikeassa. - tuota noin
Andronikos kirjoitti:
"Selitäpä Andronikos tieteellisesti, miksi asia ei ole näin?"
Kai sinä kaiken aivopesusi läpikin tajuat, että tuo on todistustaakan turhaa siirtämistä? Tiede EI toimi niin, että joku Hubbard esittää ihmisten olevan oikeasti ufoja, minkä jälkeen tieteen pitäisi hänen (perustelematon) väitteensä todistaa vääräksi. Ei, todistustaakka on väitteen esittäjällä. Etkö todellakaan näe mitään väärää siinä, että uskontosi levittää tällaista tietoa huumeaddikteille, ilman että pystyy sitä perustelemaan edes omille jäsenilleen?
Jos sallit, todistan sinut vääräksi lyhyellä ja helposti kotioloissa suoritettavalla kokeella. Ota disperiiniä (mieto kipulääke, oletettavasti depressantti) Hubbardin oppien mukaan vähäinen, piristävä määrä. Jos onnistut tässä, pystyt sen annoksen ja vaikutuksen minulle kertomaan, sekä toistamaan kokeesi valvotuissa olosuhteissa, olen valmis myöntämään että Hubbard oli tässä asiassa oikeassa.Olisi myös kiinnostavaa tietää piristävän annoksen suuruus esim. nesteenpoistolääkkeelle (Furesis).
Tai mistäpä sen tietää, jos vessassa käymisen tarve lueteaan piristymiseksi? - Näinhän se menee
ACD kirjoitti:
...L. Ron kertoo tämän maailman oikeudesta - ei scn-oikeudesta.
"The purpose of the suit...""So we listen. We add up associations of people with people. When a push against Scientology starts somewhere, we go over the people involved and weed them out. Push vanishes."
- L. Ron Hubbard, MANUAL OF JUSTICE, 1959
"A truly Suppressive Person or group has no rights of any kind and actions taken against them are not punishable."
- L. Ron Hubbard, Hubbard Communications Office Policy Letter, 1 March 1965, HCO (Division 1) "Ethics, Suppressive Acts, Suppression of Scientology and Scientologists"
"This is the correct procedure: Spot who is attacking us. Start investigating them promptly for felonies or worse using our own professionals, not outside agencies. Double curve our reply by saying we welcome an investigation of them. Start feeding lurid, blood sex crime actual evidence on the attackers to the press. Don’t ever tamely submit to an investigation of us. Make it rough, rough on attackers all the way."
- L. Ron Hubbard, Hubbard Communications Office Policy Letter, 25 February 1966 - ACD
Andronikos kirjoitti:
Jos sallit, todistan sinut vääräksi lyhyellä ja helposti kotioloissa suoritettavalla kokeella. Ota disperiiniä (mieto kipulääke, oletettavasti depressantti) Hubbardin oppien mukaan vähäinen, piristävä määrä. Jos onnistut tässä, pystyt sen annoksen ja vaikutuksen minulle kertomaan, sekä toistamaan kokeesi valvotuissa olosuhteissa, olen valmis myöntämään että Hubbard oli tässä asiassa oikeassa.Syöt 20 grammaa disperiiniä ja minä 20 grammaa C-vitamiinia. Katsotaan sitten kumpi suoriutuu fyysisistä harjoituksista paremmin. Huumeet ja läkkeet ovat myrkkyjä!
- ACD
Karvonen kirjoitti:
Kyseinen toimintaohjehan "ei ole totta sinulle", koska et ole tarpeeksi pitkälle edennyt OT. Ikävä kyllä sinun subjektiivinen todellisuutesi ei määrittele sitä, mitä tässä kaikille yhteisessä objektiivisessa todellisuudessa on olemassa ja mitä taas ei.
Mielenkiintoista muuten tämä viimeaikainen debatti palstalla: olette ottaneet käyttöönne kaikki propagoimiseen liittyvät toimintaohjeet. Teitä ei ilmeisesti haittaa eettisesti mitenkään se, että sorrutte suoraan valehteluun?...organisaation pyörittämistä koskevat toimintaohjeet eivät ole luottamuksellisia materiaaleja ja ne ovat kaikkien saatavilla. Katsoin toimintaohje-volumien "subject index" eikä kyseinen toimintaohje siitä löytynyt. Ehkä ko toimitaohje on jossain Marcabin federaation paskahyysin seinässä?
- federaatiotahan
ACD kirjoitti:
...organisaation pyörittämistä koskevat toimintaohjeet eivät ole luottamuksellisia materiaaleja ja ne ovat kaikkien saatavilla. Katsoin toimintaohje-volumien "subject index" eikä kyseinen toimintaohje siitä löytynyt. Ehkä ko toimitaohje on jossain Marcabin federaation paskahyysin seinässä?
johdetaan marsista käsin... Vai miten se nyt menikään?
- ACD
Andronikos kirjoitti:
Jos sallit, todistan sinut vääräksi lyhyellä ja helposti kotioloissa suoritettavalla kokeella. Ota disperiiniä (mieto kipulääke, oletettavasti depressantti) Hubbardin oppien mukaan vähäinen, piristävä määrä. Jos onnistut tässä, pystyt sen annoksen ja vaikutuksen minulle kertomaan, sekä toistamaan kokeesi valvotuissa olosuhteissa, olen valmis myöntämään että Hubbard oli tässä asiassa oikeassa.Yleensä depressantit jaotellaan kuitenkin unilääkkeisiin sekä rauhoittaviin lääkkeisiin eli sedatiiveihin. On myös päihteitä, jotka ensin virkistävät ja sitten väsyttävät.
- Andronikos
ACD kirjoitti:
Yleensä depressantit jaotellaan kuitenkin unilääkkeisiin sekä rauhoittaviin lääkkeisiin eli sedatiiveihin. On myös päihteitä, jotka ensin virkistävät ja sitten väsyttävät.
"Yleensä depressantit jaotellaan kuitenkin unilääkkeisiin sekä rauhoittaviin lääkkeisiin eli sedatiiveihin. On myös päihteitä, jotka ensin virkistävät ja sitten väsyttävät."
Tuo nyt ei liity millään lailla ehdottamaani kokeeseen. Olettaen, että Hubbard on oikeassa, disperiinillä täytyy olla piristävä annos, eikö näin? Miksi näin ei ole? Mielestäni loogisin johtopäätös on se, että Hubbard oli väärässä. - Tiedoksi
ACD kirjoitti:
...organisaation pyörittämistä koskevat toimintaohjeet eivät ole luottamuksellisia materiaaleja ja ne ovat kaikkien saatavilla. Katsoin toimintaohje-volumien "subject index" eikä kyseinen toimintaohje siitä löytynyt. Ehkä ko toimitaohje on jossain Marcabin federaation paskahyysin seinässä?
niille, joille asia on outo: Maracabian Federaatio on organisaatio, jonka tarkoituksena on ihmiskunnan hävittäminen psykiatrian ja lääketieteen avulla. Sitä johdetan mars-planeetalla olevista tukikohdista.
Scientologit uskovat tuon olevan totta. Uskotko sinä? - ACD
Andronikos kirjoitti:
"Yleensä depressantit jaotellaan kuitenkin unilääkkeisiin sekä rauhoittaviin lääkkeisiin eli sedatiiveihin. On myös päihteitä, jotka ensin virkistävät ja sitten väsyttävät."
Tuo nyt ei liity millään lailla ehdottamaani kokeeseen. Olettaen, että Hubbard on oikeassa, disperiinillä täytyy olla piristävä annos, eikö näin? Miksi näin ei ole? Mielestäni loogisin johtopäätös on se, että Hubbard oli väärässä....sulla on jokin ihmisen myrkyttämiseen liittyvä viiraus, tehdään vieläkin seuraava koe:
Syöt 20 grammaa disperiiniä ja minä 20 grammaa C-vitamiinia. Katsotaan sitten kumpi suoriutuu fyysisistä harjoituksista paremmin.
Hyppää kehään, äläkä ole pelkuripelle! - Andronikos
ACD kirjoitti:
...sulla on jokin ihmisen myrkyttämiseen liittyvä viiraus, tehdään vieläkin seuraava koe:
Syöt 20 grammaa disperiiniä ja minä 20 grammaa C-vitamiinia. Katsotaan sitten kumpi suoriutuu fyysisistä harjoituksista paremmin.
Hyppää kehään, äläkä ole pelkuripelle!Olettaen, että Hubbard on oikeassa, disperiinillä täytyy olla piristävä annos, eikö näin?
- ACD
Andronikos kirjoitti:
Olettaen, että Hubbard on oikeassa, disperiinillä täytyy olla piristävä annos, eikö näin?
...myrkyllä nimeltä asetyylisalisyylihappo on virkistävä vaikutus pienenä annoksena, mutta en mene kokeilemaan. Käytän vitamiineja.
"Disperin-tablettien vaikuttava aine on asetyylisalisyylihappo. ... Etenkin raskauden viimeisen kolmen kuukauden aikana käytettynä Disperin saattaa häiritä ..." - Andronikos
ACD kirjoitti:
...myrkyllä nimeltä asetyylisalisyylihappo on virkistävä vaikutus pienenä annoksena, mutta en mene kokeilemaan. Käytän vitamiineja.
"Disperin-tablettien vaikuttava aine on asetyylisalisyylihappo. ... Etenkin raskauden viimeisen kolmen kuukauden aikana käytettynä Disperin saattaa häiritä ...""...myrkyllä nimeltä asetyylisalisyylihappo on virkistävä vaikutus pienenä annoksena"
Ei muuten ole. Jos olisi, voitaisiin tämä todeta esimerkiksi eläinkokeilla. Disperiinillä ei ole minkäänlaista piristävää vaikutusta vaikka ottaisit kuinka pienen annoksen.
- ORIGINALTutkija.
No, onhan se uskonto jos rahankeräys (lue -huijaus) lasketaan uskonnoksi.
Onneksi scientologiaa ei viralliseksi uskonnoksi Suomessa ole hyväksytty.- Sceido
Kuulehan Orggis!
Todellinen rahankeräys tapahtuu vain valtionkirkon toimesta niin yksityisiltä kuin yrityksiltä!
laskeppas mitä olet uskonnostasi itse maksanut ja pakon edessä!
Kannattaa hieman eritellä ajatuksiaan! Sceido - Karvonen
Sceido kirjoitti:
Kuulehan Orggis!
Todellinen rahankeräys tapahtuu vain valtionkirkon toimesta niin yksityisiltä kuin yrityksiltä!
laskeppas mitä olet uskonnostasi itse maksanut ja pakon edessä!
Kannattaa hieman eritellä ajatuksiaan! SceidoHarva evluttilainen kuitenkaan maksaa kirkolleen koko omaisuutensa, huijaa pankkia ja saattaa velkoihin vielä ystävänsä ja sukulaisensakin voidakseen maksaa kirkollisveronsa!
Tämä nyt vaan nimimerkillä "kaikkien uskonnollisten organisaatioiden ulkopuolinen". - kirkosta
Karvonen kirjoitti:
Harva evluttilainen kuitenkaan maksaa kirkolleen koko omaisuutensa, huijaa pankkia ja saattaa velkoihin vielä ystävänsä ja sukulaisensakin voidakseen maksaa kirkollisveronsa!
Tämä nyt vaan nimimerkillä "kaikkien uskonnollisten organisaatioiden ulkopuolinen".eroaminen on nykyään helppoa ja ei tarvi enää maksaa kirkollisveroa.
- ACD
kirkosta kirjoitti:
eroaminen on nykyään helppoa ja ei tarvi enää maksaa kirkollisveroa.
...maksavat, kuuluipa johtajisto valtion kirkkoon vai ei.
- Karvonen
ACD kirjoitti:
...maksavat, kuuluipa johtajisto valtion kirkkoon vai ei.
Itse olen aina tuota vastustanut. En uskonnollisista syistä, vaan siksi ettei yrityksellä voi mielestäni olla uskonnollista kantaa, koska kyse on organisaatiosta, jolla ei ole omaa tahtoa. Toivottavasti asia korjaantuu tältä osin. Asiaa puidaan AVOIMESTI jatkuvasti ja DEMOKRAATTISESSA päätöksenteossa tuohonkin asiaan voidaan vaikuttaa.
Milloin scientologit ovat voineet vaikuttaa oman yhteisönsä päätöksentekoon tai negatiivisiin ilmiöihin...?
Kuten sanottu: harva yksityinen, sen enempää kuin yrityskään on kuitenkaan maksanut koko omaisuuttaan kirkolle, huijannut tämän vuoksi pankkeja ja ystäviään ja ajautunut tämän vuoksi konkurssiin. Valtiokirkko ei toimi näin. Kulteissa tämä taas on enemmän sääntö kuin poikkeus.
- Hahabuahha
"Scientology...is not a religion."
- L. Ron Hubbard, CREATION OF HUMAN ABILITY, 1954, p. 251- Hope4u
Luulen, että sinä et tarvitse niinkään henkistä apua, mutta voisit saada apua a) optikolta b) lukutaidon uudelleen opiskelusta c) englannin kielen kursseista tai d) ostamalla kyseisen kirjan ihan oikeasti.
The Creation of Human Abilityn sivulla 251 nimittäin sanotaan:"Scientology has opened the gates to a better World. It is not a psycho-therapy. Ymmärtänet varmaan, että viittaus paremman maailman luomiseen sulkee pois psykiatrian harjoittamisen. Ei uskontoa kuten sinä olit asian ymmärtänyt.
- Tiedänpä vaan
Kyllä se on vääräuskoista koska ihmiset ovat velkaantuneet tuon uskonnon takia kun joutuvat maksamaan kalliita yli 1000 euron kursseja ja ei se ole uskonto edelleenkään vaan liike...Et taida sitä tajuta jos olet siihen hurahtanut.Siskoni oli hurahtanu tuohon ja velkaantui oli ihan toisenlainenkin kun ennen kaikki piti mennä scientologian oppien mukaan ja kysyä neuvoja sieltä.Kaikkien muun neuvot eivät olleet sille oikeita.Loppujen lopuksi hän sairastui syvään masennukseen.Se on liike jossa sinut manipuloidaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1353479Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382733Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302525Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631212475Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .382445- 1161865
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3151537Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741498Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3131390- 661248