Kuvia Guardalavacasta

Cuba Libre

Kuvia Club Amigo Atlanticosta, Holguinin retkeltä ja Meriretkeltä osoitteessa:

spaces.msn.com/millimetri

10

3639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo

      Kiitos kuvistasi. Valaisi hieman matkaani.
      Ensiyönä lähtö, tosin Havanna-Guardalavaca reitille.

      • Lily

        ihanaa cuardalavaca!!! mikä paratiisi!! tarkoittaa suomeks muuten "pistä lehmä talteen" hahahahh.


      • Cuba Libre
        Lily kirjoitti:

        ihanaa cuardalavaca!!! mikä paratiisi!! tarkoittaa suomeks muuten "pistä lehmä talteen" hahahahh.

        Guardalavaca tarkoittaa " Vartioi lehmää". Alueella on paljon variksen kokoisia lintuja, jotka seuraavat lehmiä. Kun lehmä hamuaa ruohoa niin siitä pelmahtaa hyönteisiä ja linnut saavat sapuskaa helposti.


    • Zede

      Hyviä kuvia oli ja maisemat näytti tutuilta. Mites matka muuten meni? Piditkö? Tai niin kuin siellä sanotaan te gusta...;)

      Niin ja tuli mieleen, että uusimmassa city-lehdessä oli juttuja Kuubasta. Folke Westillä oli siellä elokuvansa esittely.

      • Cuba Libre

        Siinähän tuo meni auringossa maaten ja pöytien antimista nauttien sekä muutamia Cuba Librejä siemaillen. Tällaisiin "aktiviteetteihin" aivan loistopaikka! Joku reippaampi siellä kierteli vuokra-autolla ympäriinsä.


    • Kati:)

      Ilmeisesti tykkäsit paikasta.. miten oli, kun aurinkomatkat mainosti, että ostosmahdollisuudet ovat erittäin suppeat. mitä käytännössä tarkoitti? tarkoittiko se sitä että siellä ei ollut minkäänlaisia madollisuuksia ostoksille, vai sitä että kaupungissa ei ole suuria ostoskeskuksia??

      • cuba libre

        Kuubassa ei ole mitään! Kansalla ei ole rahaa eikä harvoissa kaupoissa ole tavaraa. Kaikki perustarvikkeet ovat kortilla. Esim pyykinpesuainetta tulee kerran kuussa ja sitä sitten jonottavat.

        Turisteille on järjestetty pieniä matkamuistokauppoja joita esim. Amigon alueella ja lähistöllä oli n. 5 kpl. Tuotevalikoima lähinnä Kuuba aiheisia t-paitoja ja muuta krääsää. Kemikaliotuotteita myös tarjolla.
        Hinnat mielestäni korkeammat. Che T-paidan saa Suomesta halvemmalla.

        Ainoat edulliset tuotteet ovat sikarit ja rommi.
        Markkinoilta hotellin vierestä löytää kivoja. käsitöitä ja taidetta.

        Kannattaa tutustua Cuban historiaan ja nykytilanteeseen ettei tule liian pahaa järkytystä.


      • cuba libre

        Oletko käynyt Sonera Plazan keskustelusivuilla. Siellä pitempi tarina matkasta.


      • Fidel

        Kuubassa on todella vähän ostosmahdollisuuksia, johtuen kauppasaarrosta. Havannassa on pieni käsityöläistori, josta saa kaikenlaista käsityötä. Muutama kauppa on, jossa myydään lähinna Che Guevara teepaitoja yms pientä. Havannassa on maailman ainoa kävelykatu, jossa ei juurikaan ole kauppoja. Kuuba ei ole shoppailijoille!


    • Fidel

      Kuvat olivat ihan ok, mutta miksi mennä näin kauaksi rantalomalle? Jos käy vaan Guardalavacassa, meriretkellä yms. ei kyllä voi sanoa käyneensä Kuubassa. Guardalavacalla ja Kuuballa ei ole mitään yhteistä. Guardalavaca on suljettu paikka turisteille, missä bailataan ja kisaillaan pääasiassa kanadalaisia viihdyttääkseen. Halvemmalla ja lyhyemmällä lennolla saa samaa tavaraa lähempääkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe