Voisko joku kertoa miten auton entisöiti kannattais aloittaa.Olen aloittamassa 50-luvun auton entisöintiä.Olen ottanut jonkin verran selvää auton alkuperäiskunnosta,joten tiedän mikälainen se on alkuperäiskunnossa.Yleensä näkemäni projektit on riisuttu täysin ja hiekkapuhallettu.Kertokaa asiaan liittyvää tietoa,jos löytyy,kaikki kiinnostaa.
Miten aloittaa entisöinti
10
3729
Vastaukset
- saab 95 V4
purkamaan vain, jos et ole varma "sisällöstä"
- M123
Mutta jos ei auton purkamisesta ja kokoamisesta ole aiempaa kokemusta, niin erityistä huomiota on syytä kiinnittää siihen, mikä menee minnekin...
Jos vaikka sitä autoa olisi joskus tulevaisuudessa myös laittamassa takaisin yhteen kasaan (muuallekin kuin roskalavalle).
Maltti on valttia, eli asenne jo alussa siihen että homma kestää vuosia ja alussa tehdyt virheet kostautuvat korkojen kanssa myöhemmin.
Homman voi aloittaa esim jostain selkeistä osakokonaisuuksista, joista saa kokemusta homman viemiseksi pidemmälle.
Purkamisessakin kannattaa pitää nuo kokonaisuudet isompina palasina kunnes niiden kunnostuksen aika tulee, muuten niiden osat ja kokoamisjärjestykset kerkeävät unohtumaan ja häviämään moneen kertaan ennen tuota ajankohtaa.
Missään tapauksessa ei kannata lähteä liikkeelle purkamalla kaikkea, mikä vain irti jostain lähtee. - saab 95 V4
M123 kirjoitti:
Mutta jos ei auton purkamisesta ja kokoamisesta ole aiempaa kokemusta, niin erityistä huomiota on syytä kiinnittää siihen, mikä menee minnekin...
Jos vaikka sitä autoa olisi joskus tulevaisuudessa myös laittamassa takaisin yhteen kasaan (muuallekin kuin roskalavalle).
Maltti on valttia, eli asenne jo alussa siihen että homma kestää vuosia ja alussa tehdyt virheet kostautuvat korkojen kanssa myöhemmin.
Homman voi aloittaa esim jostain selkeistä osakokonaisuuksista, joista saa kokemusta homman viemiseksi pidemmälle.
Purkamisessakin kannattaa pitää nuo kokonaisuudet isompina palasina kunnes niiden kunnostuksen aika tulee, muuten niiden osat ja kokoamisjärjestykset kerkeävät unohtumaan ja häviämään moneen kertaan ennen tuota ajankohtaa.
Missään tapauksessa ei kannata lähteä liikkeelle purkamalla kaikkea, mikä vain irti jostain lähtee.Auton entisöintiä sanan varsinaisessa merkityksessä ei kannata lähtewä harrastamaan jos ei ole aikaisempaa kokemusta. Toinen tapa aloittaa entisöinti on tietenkin käydä jollain rakentelijalla katsomassa, miten hän on homman tehnyt ja kysyä asioita yksi kerrallaan.
- M123
saab 95 V4 kirjoitti:
Auton entisöintiä sanan varsinaisessa merkityksessä ei kannata lähtewä harrastamaan jos ei ole aikaisempaa kokemusta. Toinen tapa aloittaa entisöinti on tietenkin käydä jollain rakentelijalla katsomassa, miten hän on homman tehnyt ja kysyä asioita yksi kerrallaan.
Tuosta syystä yleensäkin lähdin kommentoimaan ohjettasi, jonka olit antanut nimimerkille "Vihreä", kysymykseen "Miten aloittaa entisöinti"...
Tässä maassa on ihan riittävästi projekteja, jotka on aloitettu tyyliin "Kaikki irti vaan"...
...ja lopetettu romulavalle tai pihan perälle hyljättyyn romukasaan. - SAAB 95 V4
M123 kirjoitti:
Tuosta syystä yleensäkin lähdin kommentoimaan ohjettasi, jonka olit antanut nimimerkille "Vihreä", kysymykseen "Miten aloittaa entisöinti"...
Tässä maassa on ihan riittävästi projekteja, jotka on aloitettu tyyliin "Kaikki irti vaan"...
...ja lopetettu romulavalle tai pihan perälle hyljättyyn romukasaan.Yleensä projektit (sanan varsinaisessa merkityksessä) käydään pala palalta läpi...
No joo, antaa olla...
- HOTAKAINEN
Kun alat purkamaan niin varaappa isokasa pahvilaatikoita mihin keräät osat.
Merkaat huolella lootan kylkeen mistä osat ovat.
Meinaan jos projekti venyy niin on satakertaa helpompi niputtaa kun on kunnolla arkistoitu.
Aouna kannattaa käyttää myös kameraa, kuva kertoo enenmmän kuin tuhat sanaa. - HiOct
Osta semmoinen kirja kuin Auton entisöinti. Saa ainakin Alfameristä. Niin ja digi-kamera on ehdoton.
- bå-göran
on niitä autoja aikaisemminkin kunnostettu ilman digitaali-kameroita. Ite en olis tarvinnut kertaakaan yhdessäkään pojektissa kameraa.
- Anonyymi
bå-göran kirjoitti:
on niitä autoja aikaisemminkin kunnostettu ilman digitaali-kameroita. Ite en olis tarvinnut kertaakaan yhdessäkään pojektissa kameraa.
Ihan totta. Turha ottaa kuvia tai laittaa osia talteen huolella. Kyllä ne asiat muistaa ja osat löytyy hakemalla sitten vuosien kuluttua. Toisilta ei kannata kysyä mitään neuvoja vaan tehdä itse vaikka tuleekin virheitä.
- Kartsa
Jos projektisi on ns. "raato", ja käytössäsi on hyvät työtilat, kannattanee auto purkaa osiksi, ja kunnostaa kaikki kerralla.
Jos taas kyseessä on ajokuntoinen tai jopa hiljattain katsastettu löytö, kannattaa käyttää malttia ja korjata esim. pellit ensin, sitten jarrut, ripustukset, moottori ja vaihteisto tarpeen mukaan. Näin saattaa päästä ajelemaan jo melko aikaisessa vaiheessa, mikä ylläpitää motivaatiota, ja helpottaa jakamaan kustannuksia pitemmälle aikavälille. Sitten kun nuo yllämainitut jutut ovat kunnossa, ajelee vaikka kesän ja katsoo että pysyykö läjässä. Ja sitten vaan kosmeettisten juttujen kimppuun.
Tämä siis on yksi tapa hoitaa homma, jos lähtökohta on kohtuukunnossa, ja valmiiksi "auton näköinen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksoisliekki-ihmiset
Kun olette tavanneet kaksoisliekkinne, miltä se on tuntunut? Ole tosi utelias tietämään.3073069- 871497
- 321465
Oletko jo saanut apua mt-ongelmiisi?
Ja onko harhat helpottuneet? Vieläkö tunnet että sinua seurataan, ja kotonasi käydään poissa ollessasi?1791352- 1171171
- 80959
- 49951
Vasemmisto osoittaa mieltä Berliinissä - Miksi?
Eikös siellä ollut juuri demokraattisesti järjestetyt vaalit jossa kansa on sanonut mielipiteensä ja KAIKKIA on kuultu t201923- 59904
Mitä haluaisit sanoa
Kaivatullesi NYT Part ll. Kenenkään peukku ei kestä tuota edellistä ketjua.60832