Mericd Ahvenanmaa

Paapuurin_pappa

Minkä vuoden Ahvenanmaan merikartan CD-versiossa on satamatiedot?
Voisiko ne imaista jostakin verkosta?

17

3078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meri-cd

      lainaa levy kirjastosta.

    • En ole ihan varma mutta minulla on se kuva että Ahvenanmaan CD:ssä ei ikinä ole ollut satamatiedot. Minulla pitäisi kyllä olla kaikki meriCD:t koska olen vuodesta toiseen aina päivittänyt mutta katsoin Ahvenanmaan CD läpi enkä löytänyt.

      • Paapuurin_pappa

        Joo, ei löytynyt ainankaan 2002 levyltä. Vanhempaa ei löytynyt. (HKI-kirjastosta, Pasila)

        Uusissahan niitä ei olekaan.


      • Paapuurin_pappa kirjoitti:

        Joo, ei löytynyt ainankaan 2002 levyltä. Vanhempaa ei löytynyt. (HKI-kirjastosta, Pasila)

        Uusissahan niitä ei olekaan.

        Kävinpä läpi kaikki hankimani MeriCD:t. Ensinäkin ihmetyttää kuinka monta on tullut hankittua vuosien varella ja kuinka paljon on siihen rahaa sidottu.
        Luulisin että alla olevat CD:t edustavat kaikki merialueen julkaistetut versiot paitsi MeriCD G 2005 joka olen tilannut noin viikko sitten mutta ei ole vielä tullut.
        "Satamatietotutkimuksen" tulos on nyt sitten tällainen:
        MeriCD A 1996, 1998, 1999, 2004
        1996 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        1998, 1999 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2004 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD B 1995, 1998, 1999, 2001, 2004
        1995 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        1998, 1999 ja 2001 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2004 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD C 2000, 2002, 2005
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD D 1998, 2000, 2002, 2005
        1998 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2002 ja 2005 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD E 2001
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD F 2003
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD Z 1999, 2000, 2002
        1999 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2002 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD PT 1998, 2000, 2001, 2002
        1998, 2000 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        2001 ja 2002 ei satamatietoja lainkaan.

        eli kun kyse on Ahvenanmaa, on minun konkluutio että satamatietoja ei ikinä julkaistukaan. Kaikki muut bmp:t ja dat-tiedostot on tietysti olemassa.


      • Paapuurin_pappa
        LonelyBird kirjoitti:

        Kävinpä läpi kaikki hankimani MeriCD:t. Ensinäkin ihmetyttää kuinka monta on tullut hankittua vuosien varella ja kuinka paljon on siihen rahaa sidottu.
        Luulisin että alla olevat CD:t edustavat kaikki merialueen julkaistetut versiot paitsi MeriCD G 2005 joka olen tilannut noin viikko sitten mutta ei ole vielä tullut.
        "Satamatietotutkimuksen" tulos on nyt sitten tällainen:
        MeriCD A 1996, 1998, 1999, 2004
        1996 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        1998, 1999 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2004 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD B 1995, 1998, 1999, 2001, 2004
        1995 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        1998, 1999 ja 2001 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2004 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD C 2000, 2002, 2005
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD D 1998, 2000, 2002, 2005
        1998 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2002 ja 2005 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD E 2001
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD F 2003
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD Z 1999, 2000, 2002
        1999 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2002 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD PT 1998, 2000, 2001, 2002
        1998, 2000 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        2001 ja 2002 ei satamatietoja lainkaan.

        eli kun kyse on Ahvenanmaa, on minun konkluutio että satamatietoja ei ikinä julkaistukaan. Kaikki muut bmp:t ja dat-tiedostot on tietysti olemassa.

        Hyvä ja kattava tutkimus. Kiitos. Pidetään mielessä.

        Voisi kuvitella, että PäijätMark (vai mikä se satamatietojen tuottaja nyt lieneekään) alkaisi tuottamaan satamatiedot myös CD:llä.


      • purjehtija
        Paapuurin_pappa kirjoitti:

        Hyvä ja kattava tutkimus. Kiitos. Pidetään mielessä.

        Voisi kuvitella, että PäijätMark (vai mikä se satamatietojen tuottaja nyt lieneekään) alkaisi tuottamaan satamatiedot myös CD:llä.

        Uskoisin, että PäijätMark olisi jo tuottanut nuo satamatiedot CD:llä elleivät pelkäisi kopiointia. Sähköisen datan kopiointi on niin helppoa, että he varmastikin menettäisit paljon asiakkaita. CD-merikartat ovat jo hyvin yleisesti käytössä ihmisillä, jotka eivät ole sitä ostaneet. Samoin kävisi varmasti tuolle satamaoppaalle. Satamaoppaan tuottajalle ongelma olisi suurempi, sillä kyseessä ei ole kartan kaltainen turvallisuusväline, joka pitäisi olla myös paperisena mukana.


      • Discourse
        purjehtija kirjoitti:

        Uskoisin, että PäijätMark olisi jo tuottanut nuo satamatiedot CD:llä elleivät pelkäisi kopiointia. Sähköisen datan kopiointi on niin helppoa, että he varmastikin menettäisit paljon asiakkaita. CD-merikartat ovat jo hyvin yleisesti käytössä ihmisillä, jotka eivät ole sitä ostaneet. Samoin kävisi varmasti tuolle satamaoppaalle. Satamaoppaan tuottajalle ongelma olisi suurempi, sillä kyseessä ei ole kartan kaltainen turvallisuusväline, joka pitäisi olla myös paperisena mukana.

        Tietenkin voisi ajatella niin pitkälle että veneilijäyhdistys ja vierassatamat kustantaisivat satamaoppaan joka vuodelle niin kuin Ruotsissa. Pientenkin ja uusien satamien kävijämäärä nousisi kun ei joka vuosi tarvitsisi ostaa uutta kierrätyspaperia niistä tietääkseen. Taitaapa olla tiedot myös netissä jollakin EU:n aluekehitysrahalla laitettuna.

        Vierassatamien valtaosa kun sijaitsee eri sortin kehitys ja vähemmistöalueilla. Luulisi turistimäärien kasvun kiinnostavan, mutta ei.

        Ja tietenkin myös jäätiedotteet voisi julkaista ilmaiseksi ja näin edistää talviliikuntaharrastuksia niinkuin SMHI onneksi tekee myös Suomen puolelle. Mutta ei. Kokonaistaloudellinen ajattelu Suomessa kun on jämähtänyt jonnekin kapitalismin alkukaudelle...


      • Katsastusmies-1
        LonelyBird kirjoitti:

        Kävinpä läpi kaikki hankimani MeriCD:t. Ensinäkin ihmetyttää kuinka monta on tullut hankittua vuosien varella ja kuinka paljon on siihen rahaa sidottu.
        Luulisin että alla olevat CD:t edustavat kaikki merialueen julkaistetut versiot paitsi MeriCD G 2005 joka olen tilannut noin viikko sitten mutta ei ole vielä tullut.
        "Satamatietotutkimuksen" tulos on nyt sitten tällainen:
        MeriCD A 1996, 1998, 1999, 2004
        1996 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        1998, 1999 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2004 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD B 1995, 1998, 1999, 2001, 2004
        1995 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        1998, 1999 ja 2001 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2004 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD C 2000, 2002, 2005
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD D 1998, 2000, 2002, 2005
        1998 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2002 ja 2005 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD E 2001
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD F 2003
        Ei Satamatietoja lainkaan

        MeriCD Z 1999, 2000, 2002
        1999 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
        2002 ei satamatietoja lainkaan.

        MeriCD PT 1998, 2000, 2001, 2002
        1998, 2000 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
        2001 ja 2002 ei satamatietoja lainkaan.

        eli kun kyse on Ahvenanmaa, on minun konkluutio että satamatietoja ei ikinä julkaistukaan. Kaikki muut bmp:t ja dat-tiedostot on tietysti olemassa.

        Minulla on myös kattava joukko Meri-CD karttoja. Kun en niitä sellaisenaan käytä, vaan "sieppaan" ne OziExploreriin, niin en niitä Meri-CD:nä koskaan katso. Sen tiedän että satamatiedot löytyvät ja vieläpä bmp:nä, muuta mikä vuosi se oli. Tarkistan asian kun ehdin alkaa selaamaan noita levykkeitä.


    • Jamo
    • Katsastusmies-1

      satamatiedot. Levykkeeltä löytyy tiedosto Cksat.gmb
      Ovat näköjään uudemmista versioista poistaneet nuo tiedostot.
      En avannut tiedostoa kun MeriCD ei ole asennettuna koneeseeni. Levykkeet lojuvat back-upina hyllyssä ja keräävät pölyä.

      • vaaraneuvos

        Tervehdys

        Aihetta hieman sivuten eli löytyiskö gmb2bmp softaa
        vielä jonkun koneelta ?
        Sais tehtyä meriCD:ltä kommariin sopivia karttoja


      • vaaraneuvos kirjoitti:

        Tervehdys

        Aihetta hieman sivuten eli löytyiskö gmb2bmp softaa
        vielä jonkun koneelta ?
        Sais tehtyä meriCD:ltä kommariin sopivia karttoja

        Hei
        Onko todella ollut sellainen ohjelma?
        Kerro lisää please...


      • vaaraneuvos
        LonelyBird kirjoitti:

        Hei
        Onko todella ollut sellainen ohjelma?
        Kerro lisää please...

        Tervehdys

        Anna hakusaksi gmb2bmp veneily palstalla niin saat tietoa ko sw:stä, mutta tuntuu olevan vaikea löytää sitä enää mistään.


      • Katsastusmies-1
        vaaraneuvos kirjoitti:

        Tervehdys

        Aihetta hieman sivuten eli löytyiskö gmb2bmp softaa
        vielä jonkun koneelta ?
        Sais tehtyä meriCD:ltä kommariin sopivia karttoja

        Lähetän säköpostiisi


      • Katsastusmies-1
        vaaraneuvos kirjoitti:

        Tervehdys

        Anna hakusaksi gmb2bmp veneily palstalla niin saat tietoa ko sw:stä, mutta tuntuu olevan vaikea löytää sitä enää mistään.

        vaaraneuvos@suomi24 ei toiminut. Lähetä sähköpostiosoitteesi minulle: katsastusmies@suomi24, niin lähetän tuon gmb2bmp:n


    • http://www.ahvenanmaa.fi/
    • Ahvenanmaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe