Minkä vuoden Ahvenanmaan merikartan CD-versiossa on satamatiedot?
Voisiko ne imaista jostakin verkosta?
Mericd Ahvenanmaa
17
3078
Vastaukset
- meri-cd
lainaa levy kirjastosta.
En ole ihan varma mutta minulla on se kuva että Ahvenanmaan CD:ssä ei ikinä ole ollut satamatiedot. Minulla pitäisi kyllä olla kaikki meriCD:t koska olen vuodesta toiseen aina päivittänyt mutta katsoin Ahvenanmaan CD läpi enkä löytänyt.
- Paapuurin_pappa
Joo, ei löytynyt ainankaan 2002 levyltä. Vanhempaa ei löytynyt. (HKI-kirjastosta, Pasila)
Uusissahan niitä ei olekaan. Paapuurin_pappa kirjoitti:
Joo, ei löytynyt ainankaan 2002 levyltä. Vanhempaa ei löytynyt. (HKI-kirjastosta, Pasila)
Uusissahan niitä ei olekaan.Kävinpä läpi kaikki hankimani MeriCD:t. Ensinäkin ihmetyttää kuinka monta on tullut hankittua vuosien varella ja kuinka paljon on siihen rahaa sidottu.
Luulisin että alla olevat CD:t edustavat kaikki merialueen julkaistetut versiot paitsi MeriCD G 2005 joka olen tilannut noin viikko sitten mutta ei ole vielä tullut.
"Satamatietotutkimuksen" tulos on nyt sitten tällainen:
MeriCD A 1996, 1998, 1999, 2004
1996 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
1998, 1999 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2004 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD B 1995, 1998, 1999, 2001, 2004
1995 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
1998, 1999 ja 2001 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2004 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD C 2000, 2002, 2005
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD D 1998, 2000, 2002, 2005
1998 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2002 ja 2005 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD E 2001
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD F 2003
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD Z 1999, 2000, 2002
1999 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2002 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD PT 1998, 2000, 2001, 2002
1998, 2000 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
2001 ja 2002 ei satamatietoja lainkaan.
eli kun kyse on Ahvenanmaa, on minun konkluutio että satamatietoja ei ikinä julkaistukaan. Kaikki muut bmp:t ja dat-tiedostot on tietysti olemassa.- Paapuurin_pappa
LonelyBird kirjoitti:
Kävinpä läpi kaikki hankimani MeriCD:t. Ensinäkin ihmetyttää kuinka monta on tullut hankittua vuosien varella ja kuinka paljon on siihen rahaa sidottu.
Luulisin että alla olevat CD:t edustavat kaikki merialueen julkaistetut versiot paitsi MeriCD G 2005 joka olen tilannut noin viikko sitten mutta ei ole vielä tullut.
"Satamatietotutkimuksen" tulos on nyt sitten tällainen:
MeriCD A 1996, 1998, 1999, 2004
1996 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
1998, 1999 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2004 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD B 1995, 1998, 1999, 2001, 2004
1995 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
1998, 1999 ja 2001 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2004 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD C 2000, 2002, 2005
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD D 1998, 2000, 2002, 2005
1998 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2002 ja 2005 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD E 2001
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD F 2003
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD Z 1999, 2000, 2002
1999 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2002 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD PT 1998, 2000, 2001, 2002
1998, 2000 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
2001 ja 2002 ei satamatietoja lainkaan.
eli kun kyse on Ahvenanmaa, on minun konkluutio että satamatietoja ei ikinä julkaistukaan. Kaikki muut bmp:t ja dat-tiedostot on tietysti olemassa.Hyvä ja kattava tutkimus. Kiitos. Pidetään mielessä.
Voisi kuvitella, että PäijätMark (vai mikä se satamatietojen tuottaja nyt lieneekään) alkaisi tuottamaan satamatiedot myös CD:llä. - purjehtija
Paapuurin_pappa kirjoitti:
Hyvä ja kattava tutkimus. Kiitos. Pidetään mielessä.
Voisi kuvitella, että PäijätMark (vai mikä se satamatietojen tuottaja nyt lieneekään) alkaisi tuottamaan satamatiedot myös CD:llä.Uskoisin, että PäijätMark olisi jo tuottanut nuo satamatiedot CD:llä elleivät pelkäisi kopiointia. Sähköisen datan kopiointi on niin helppoa, että he varmastikin menettäisit paljon asiakkaita. CD-merikartat ovat jo hyvin yleisesti käytössä ihmisillä, jotka eivät ole sitä ostaneet. Samoin kävisi varmasti tuolle satamaoppaalle. Satamaoppaan tuottajalle ongelma olisi suurempi, sillä kyseessä ei ole kartan kaltainen turvallisuusväline, joka pitäisi olla myös paperisena mukana.
- Discourse
purjehtija kirjoitti:
Uskoisin, että PäijätMark olisi jo tuottanut nuo satamatiedot CD:llä elleivät pelkäisi kopiointia. Sähköisen datan kopiointi on niin helppoa, että he varmastikin menettäisit paljon asiakkaita. CD-merikartat ovat jo hyvin yleisesti käytössä ihmisillä, jotka eivät ole sitä ostaneet. Samoin kävisi varmasti tuolle satamaoppaalle. Satamaoppaan tuottajalle ongelma olisi suurempi, sillä kyseessä ei ole kartan kaltainen turvallisuusväline, joka pitäisi olla myös paperisena mukana.
Tietenkin voisi ajatella niin pitkälle että veneilijäyhdistys ja vierassatamat kustantaisivat satamaoppaan joka vuodelle niin kuin Ruotsissa. Pientenkin ja uusien satamien kävijämäärä nousisi kun ei joka vuosi tarvitsisi ostaa uutta kierrätyspaperia niistä tietääkseen. Taitaapa olla tiedot myös netissä jollakin EU:n aluekehitysrahalla laitettuna.
Vierassatamien valtaosa kun sijaitsee eri sortin kehitys ja vähemmistöalueilla. Luulisi turistimäärien kasvun kiinnostavan, mutta ei.
Ja tietenkin myös jäätiedotteet voisi julkaista ilmaiseksi ja näin edistää talviliikuntaharrastuksia niinkuin SMHI onneksi tekee myös Suomen puolelle. Mutta ei. Kokonaistaloudellinen ajattelu Suomessa kun on jämähtänyt jonnekin kapitalismin alkukaudelle... - Katsastusmies-1
LonelyBird kirjoitti:
Kävinpä läpi kaikki hankimani MeriCD:t. Ensinäkin ihmetyttää kuinka monta on tullut hankittua vuosien varella ja kuinka paljon on siihen rahaa sidottu.
Luulisin että alla olevat CD:t edustavat kaikki merialueen julkaistetut versiot paitsi MeriCD G 2005 joka olen tilannut noin viikko sitten mutta ei ole vielä tullut.
"Satamatietotutkimuksen" tulos on nyt sitten tällainen:
MeriCD A 1996, 1998, 1999, 2004
1996 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
1998, 1999 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2004 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD B 1995, 1998, 1999, 2001, 2004
1995 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
1998, 1999 ja 2001 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2004 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD C 2000, 2002, 2005
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD D 1998, 2000, 2002, 2005
1998 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2002 ja 2005 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD E 2001
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD F 2003
Ei Satamatietoja lainkaan
MeriCD Z 1999, 2000, 2002
1999 ja 2000 satamatietoja sekä dat että bmp tiedostona.
2002 ei satamatietoja lainkaan.
MeriCD PT 1998, 2000, 2001, 2002
1998, 2000 satamatietoja dat tiedostona, ei bmp.
2001 ja 2002 ei satamatietoja lainkaan.
eli kun kyse on Ahvenanmaa, on minun konkluutio että satamatietoja ei ikinä julkaistukaan. Kaikki muut bmp:t ja dat-tiedostot on tietysti olemassa.Minulla on myös kattava joukko Meri-CD karttoja. Kun en niitä sellaisenaan käytä, vaan "sieppaan" ne OziExploreriin, niin en niitä Meri-CD:nä koskaan katso. Sen tiedän että satamatiedot löytyvät ja vieläpä bmp:nä, muuta mikä vuosi se oli. Tarkistan asian kun ehdin alkaa selaamaan noita levykkeitä.
- Jamo
Näiltä sivuilta löydä Ålandin vierassatamat esitteenä.Jos se jotain auttaa.
http://www.goaland.net/fi/batliv/ - Katsastusmies-1
satamatiedot. Levykkeeltä löytyy tiedosto Cksat.gmb
Ovat näköjään uudemmista versioista poistaneet nuo tiedostot.
En avannut tiedostoa kun MeriCD ei ole asennettuna koneeseeni. Levykkeet lojuvat back-upina hyllyssä ja keräävät pölyä.- vaaraneuvos
Tervehdys
Aihetta hieman sivuten eli löytyiskö gmb2bmp softaa
vielä jonkun koneelta ?
Sais tehtyä meriCD:ltä kommariin sopivia karttoja vaaraneuvos kirjoitti:
Tervehdys
Aihetta hieman sivuten eli löytyiskö gmb2bmp softaa
vielä jonkun koneelta ?
Sais tehtyä meriCD:ltä kommariin sopivia karttojaHei
Onko todella ollut sellainen ohjelma?
Kerro lisää please...- vaaraneuvos
LonelyBird kirjoitti:
Hei
Onko todella ollut sellainen ohjelma?
Kerro lisää please...Tervehdys
Anna hakusaksi gmb2bmp veneily palstalla niin saat tietoa ko sw:stä, mutta tuntuu olevan vaikea löytää sitä enää mistään. - Katsastusmies-1
vaaraneuvos kirjoitti:
Tervehdys
Aihetta hieman sivuten eli löytyiskö gmb2bmp softaa
vielä jonkun koneelta ?
Sais tehtyä meriCD:ltä kommariin sopivia karttojaLähetän säköpostiisi
- Katsastusmies-1
vaaraneuvos kirjoitti:
Tervehdys
Anna hakusaksi gmb2bmp veneily palstalla niin saat tietoa ko sw:stä, mutta tuntuu olevan vaikea löytää sitä enää mistään.vaaraneuvos@suomi24 ei toiminut. Lähetä sähköpostiosoitteesi minulle: katsastusmies@suomi24, niin lähetän tuon gmb2bmp:n
- http://www.ahvenanmaa.fi/
- Ahvenanmaa
Täältä löytyy lisätietoa:
http://www.ahvenanmaa.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683