Onko kellään omakohtaisia kokemuksia kesämökin teosta pitkästä tavarasta. Lähinnä kustannuksista on kyse.
Mulla olisi itselläni mahdollista sahauttaa lankkua ja lautaa ainakin niin paljon että runko olisi vesikattoon saakka pystyssä.
Paneelit, ulkovuorauslaudat ja lattiapunttilaudat ajattelin ostaa.
Lienee kannattava vaihtoehto hirsirunkoon verrattuna.
Jonkunverran on tullut nikkaroitua, joten itse teen valtaosan töistä.
Pitkästä tavarasta
6
2308
Vastaukset
- paljoa
lankkua mene eikä lautoja senkään vertaa. Eli säästö on kyseenalainen juttu.
Kattotuolit pitää olla tehdastekoiset ja runkotavara leimattua.- Rocco
Tähän saakka on itsetehdyt kattotuolit kelvanneet, eikä itse sahatusta puutavarastakaan ole koskaan ollut mitään valituksia.
Pari vuotta sitten tein autotallin/varaston kattotuolit itse ja säästö noin 650 euroa. Hommien jälkeen iltapuhteena nakuttelin poikien kanssa. Saivat ainakin hakata tarpeekseen nauloja. - tarvi
Puutavara on kyllä melko halpaa muihin rakennusmateriaaleihin verrattuna mutta jos sitä halvalla saa niin kyllä kannattaa,kyllä sitä mökkiinkin yllättävän paljon saa menemään.
Yleisistä uskomuksista huolimatta kattotuolien ei pidä olla tehdastekoisia eikä runkopuun leimattua. - merkitty vaatimus
tarvi kirjoitti:
Puutavara on kyllä melko halpaa muihin rakennusmateriaaleihin verrattuna mutta jos sitä halvalla saa niin kyllä kannattaa,kyllä sitä mökkiinkin yllättävän paljon saa menemään.
Yleisistä uskomuksista huolimatta kattotuolien ei pidä olla tehdastekoisia eikä runkopuun leimattua.leimatusta puutavarasta ja kattoristikoista esitettävä lujuuslaskelmat ja piirustukset.
Mites niistä luistelet, vastaavalta mestarilta menee hommat jos luistellaan määräyksistä. - kkk
merkitty vaatimus kirjoitti:
leimatusta puutavarasta ja kattoristikoista esitettävä lujuuslaskelmat ja piirustukset.
Mites niistä luistelet, vastaavalta mestarilta menee hommat jos luistellaan määräyksistä.päin Suomea
- suomessa
kkk kirjoitti:
päin Suomea
päin, suurehko kunta, tietokone tulostaa rakennusluvan ehtoja pitkät rivit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740