Hei,
meidän tyttö kohta 9 kk ja hänen aukile päässä on iso, verrattuna muihin samanikäisiin. Ei kai tästä mitään vaaraa ole? Näyttää vaan niin pahalle kun sydämen sykkeet näkyy läpi...
Aukile
3
917
Vastaukset
- kile-
Vuoteen mennessä pitäisi umpeutua kyseinen pikkuaukile, iso aukile on jo mennyt kiinni. Umpeutuminen on yksilöllistä. Ei vaaraa, kannattaa kuitenkin varoa pukiessa yms.
- Huolestunut
Mulla nyt 12 v poika, jolla vauvana erikoisen suuri aukile ja jopa lääkärit sitä ihmettelivät. Umpeutuikin myöhäisessä vaijeessa. Pää normaalin kokoinen. Nyt koulussa ollut kuitenkin oppimisvaikeudet ym keskittymisvaikeudet. Voisiko olla yhteyttä aukileen kokoon vauvana? Tiedosta kiitollinen Äippä.
- äiti 7vko
Meille sairaalasta lähtiessä kätilö sanoi, että aukile umpeutuu kahden-kolmen vuoden iässä ja, että sitä ei sen kummemmin tarvi ylenpalttisesti varoa. Ja hitaasta umpeutumisesta ei sanottu olevan mitään vaaraa, päinvastoin jos umpeutuu liian nopeasti, niin voi haitata aivojen kehitystä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876