Kohta alkaa taas pauke kaduilla kun Harrikat ja japsikustomit tulevat liikenteeseen. Haluaisin mielelläni tietää miksi niissä koneissa ei voi pitää äänenvaimentimia (edes jonkinlaiset) niin ettei tarvitsisi kuunnella sitä jumalatonta pauketta joka risteyksessä. Valoissa jos joutuu paukkumasiinan taakse niin se todella tekee kipeetä korviin kun lähdetään liikkeelle.Jotkut valopäät ottavat tämän varmasti provona mutta ehkä joku kuitenkin osaa vastata asiallisesti.
Suorat putket
Miksi ?
226080
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 22
Vanhimmat
Lauselma "siellä missä on ääntä on voimaa", lienee
heidän kuvitelmissaan.
Tässä ei tarvita kovin laajaa psykologian koulutusta. On uhmaikää, murrosikää ja muita aikakausia ihmisen elämässä jolloin kerjätään huomiota ympäristöstä.
Joo nämä harrikkahemmot luulee, että on hienon kuulosta, kun ne 1905 vuonna alulle saaneet öljynvaluttajat paukuttaa kaikki 50 hp:ta ihmisten korville. Minustä nämä tyypit on aivovammaisia.
Eihän V 2 koneen ääni voi olla rumaa...
Mutta entäs nämä sliparipyörät siinä kyllä korvaan sattuu,
itelläkin joskus ollu slipari ja pois laitoin kun en äänestä pitänyt.
Siinä on sama viehätys kuin pieremisessä.
Kuulosuojaimet!!
tai pysy koko kesä kämppäsi sisällä,et häiriinny.
Samaa mieltä. Mikään ei ole kamalampaa kuin suorien putkien kaikuva,terävä pauke. Kova ääni löytyy omastakin mutta avara vaimennin pehmentää sitä jo sopivasti. Kun vaimentajasta villat ovat välillä aina palaneet, ääni muuttuu rumaksi, teräväksi, kuin olisi suorat putket. Hirvittävää joo
Näiden ansiosta tulemme saamaan aikanaan vuosikatsastukset ja valvontaa tienpäälle. Hyvä niin, saa nauttia siitä moottoripyöräilyn ihanuudesta ilman ylimääräistä meteliä (jota on ilmanvastuksenkin toimesta jo aivan tarpeeksi...)
Onhan se aika rivon ja lapsellisen tuntuista kun isot (yleensä lihavat) karvaperseet kaasuttelevat Harrikoitaan, mutta kun itekin olen lihava vanha karvaperse/naama niin on se ääni vaan jotenkin piristävää kuultavaa, tietää että on kesä.
harrikan ostasin vaikka nuo rikolliset lieveilmiöt hyvää nimeä lokaavatkin.
ääni ei kuitenkaan likaa niinkuin koiranpaska, samoin se kuuluu tieltä.
metsissä luonnonrauhaa ja metsäpolkuja raiskaavat kireät crossi/enduropyörät ovat taasen luonnotonta melua ja rikkovat metsäneläinten ja
luonnosta tykkäävien elämää.
nekin saavat puolestani kyntää omilla radoillaan.
Kaikki on kyrpä otsassa valittamassa kaikesta,tai
pilaamassa muuten fiilistä.Mulla ainakin aika menee pyörän viimeistelyyn ja huoltoon.Kesä ja ajokelit lähellä...Onko tää palsta täynnä pyörättömiä ja katkeria?Tuntuu siltä
LOUD PIPES SAVE LIVES!!!
Kaksitoista vastausta mutta ei yhtään vastausta kysymykseeni. Onko liian tekninen vai onko vastaus niin yksinkertainen että minun pitäisi tietää se muutenkin ?
Ääni kuuluu paremmin vasta sitten, kun "pelastettava" on jo ohitettu .
No... äänenvaimentajat vaimentavat myös tehoja.
Ja harrikoita ja kyykky twinejä hankitaan juuri tuon äänen ja tietysti myös väännön takia.
Huom. ihmisiä on moneen menoon
Ainakin isot v-2:set on tehtaalla valmistettu päästö ym. normien mukaan. Aika monessa pyörässä vaihdetaan äänenvaimentajat avarampiin, toimii ehkä paremmin? Pahin meteli tosin lähtee rivinelosesta oikein tyhjällä putkella ja kovilla kierroksilla.
Minkäslaiset äänen vaimentajat laitetaan noihi mopoautoihin missä bumbassit paukkuu kylällä keskellä yötä että ikkunat tärisee. :P ajan vieläkin suorilla putkilla
Kahdeksan vuotta sitten kun tämä viestiketju on aloitettu ei vielä tiedetty mitään mopoautoista.
Mitenkäs, kun motoristit tuntuvat tietävän asiota, autosta ottais äänenvaimentimet kokonaan pois ni oisko vähän hyvät äänet, kuutiotilavuutta kun ois vähän enemmän.
Oletko vähän vajakki vai muuten vain lukutaidoton?
Luuletko että aloittaja vielä KAHDEKSAN VUODEN (8) jälkeen odottaa muna pystyssä vastaustasi?
Oothan sinäkin täällä, siinä mulla vasta vajakki.
Persettä, bensaa. rahaa. Ouhh jeah!