Kuka osaisi kertoa infrapuna saunan turvallisuudesta? Joillakin kuntosaleilla on sellainen ja kiinnostaisi kokeilla, mutta epäilyttää hiukan.
Infrapunasauna
8
9681
Vastaukset
- .......
mikroaltouunissa istuskelu, vaikka periaate on sama.
Soluja kuumennetaan , siis paistetaan "miedolla" lämmöllä. Aluksi ei tunnu miltään ja sitten alkaa kuumottaa sisältäpäin, kun solut lämpenevät. Tästä voi jo päätellä, onko ihan järkevää puuhaa.
Muutama vuosi sitten kännykät olivat vähällä tulla kielletyiksi samasta syystä; säteily kuumensi soluja korvan lähettyvillä.
Nyt tätä samaa mainostetaan terveellisenä! Ja koko kropalle vieläpä.
SÄteily on aina säteilyä, oli se sitten peräisin mistä tahansa.
Kokeilkoon ken haluaa.- mene
infrapunakuivuriin! Saunassa on sama periaate kuin infrapunakuivurissa, jollaisella kuivataan yrttejä.
En takuulla mene moiseen vehkeeseen, kun olen nähnyt miten nopsasti nokkosista tulee rutikuivia!
Infrapunasaunassa istujiahan patistetaankin juomaan paljon, mutta en usko sen korvaavan moista kärvennystä.
Kunnon puusauna on ainut hyvä sauna! Mitä hatarampi, sen parempi! Parhaana saunana muistan vanhan lahokattoisen savusaunan. Miten kipakat löylyt, raikas ilma ja sai ihailla tähtien tuiketta pärekaton rakosista!
http://www.saunax.fi/cms/FC?cmsPage=true&link=605
Ikinä en ole kuullutkaan ja jos tuo kaikki pitää paikkansa, niin kovasti ihmettelen.- Lorelei
Lorelei kiittää ja jatkaa aiheen tutkistelua ja sitä ennen tyytyy perinteisen saunan käyttöön. ;)
- ja..
Lorelei kirjoitti:
Lorelei kiittää ja jatkaa aiheen tutkistelua ja sitä ennen tyytyy perinteisen saunan käyttöön. ;)
mikroaalto säteily on kaksi eri asiaa.Infraahan esim.on,kun rauta punoittaa ja ei muuten ole epäterveellistä,kun siinä,että se lähettää kuulemma positiivisia ioneja,jotka on epäteveellisiä sitävästoin negatiiviset ionit on terveellisiä hengitysilmassa.Ilmanpuhdistimekin kehittää niitä puhallusilman sekaan.Ionisaattorin saa poiskin päältä jos haluaa.Sähkösaunahan kaiketi myös aiheuttaa positiivisia ioneja ilmaan.Monet lämmittimetkin ovat infrapunaperiaatteella toimivia.
- +++
ja.. kirjoitti:
mikroaalto säteily on kaksi eri asiaa.Infraahan esim.on,kun rauta punoittaa ja ei muuten ole epäterveellistä,kun siinä,että se lähettää kuulemma positiivisia ioneja,jotka on epäteveellisiä sitävästoin negatiiviset ionit on terveellisiä hengitysilmassa.Ilmanpuhdistimekin kehittää niitä puhallusilman sekaan.Ionisaattorin saa poiskin päältä jos haluaa.Sähkösaunahan kaiketi myös aiheuttaa positiivisia ioneja ilmaan.Monet lämmittimetkin ovat infrapunaperiaatteella toimivia.
Tälläinenkin löytyy www.solazsauna.com
- IP-SAUNA
+++ kirjoitti:
Tälläinenkin löytyy www.solazsauna.com
Niin oletteko edes koittaneet ? Itse epäilin samalla tavalla kuin te. Ystävälläni on tuollainen IP-sauna ja kokemus oli hyvä, ei niinkuin "nokkosella", tosin pidän myös perinteisestä saunasta ja mielummin meren rannalla. Tähän pitää tutustua !
- Ultima Thule
ja.. kirjoitti:
Miksi luulla ja epäillä, kun maailmalla ja myös Suomessa on entistä enemmän infrapunasaoja. Saunamme sisällä in i-sauna, joka antaa puolen tunnin istunnon jälkeen miellyttävän olon.
Vielä epäilijöille:
- eikö ole hieno lähteä Tellukselta hieman paistuneena heh heh.
Ultima Thule
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497