Yön viettäminen Orlyn kentällä?

Zarah

Onko kenelläkään kokemuksia kentällä yön viettämisestä CDG:n tai Orlyn kentällä? Kuulisin kokemuksianne mielelläni!

4

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helene

      Viime reissullani olin hilkulla viettää yöni CDG:n kentällä, mutta viime hetkellä ranskalainen tuttavani kertoi, että Pariisista menee öisin busseja CDG:n lentoasemalle.
      Ensin hirvitti ajatus odotella bussia kaupungilla kello kolmen aikaan yöllä, mutta edes tuohon aikaan kaupunkin ei ole tyhjä. Itse otin taksin majapaikastani, kymmenisen min matka ei maksanut paljoa, reilusti alle 20 e. Bussipysäkillä odottelin bussia muiden baarista palaavien ranskalaisten ja ulkomaalaisten kanssa. Ei ollut mitään pelättävää.

      Ja tässä tarkempaa tietoa:
      Bussilinjat N120 ja N121 ajavat CDG:n kentälle, lähtöpysäkki on Châtelet:n metroaseman lähellä, kadulla Rue du Sébastopol. Ainakin N121 ajaa noin puolen tunnin välein, kello viiteen saakka. Hinta on noin 8e 50 min matkalta, mutta itse maksoin matkani kolmella tai viidellä yksittäisellä metrolipulla. Kuski ei hoida käteismaksuja vaan hänen vieressään käytävän toisella puolella istuu lipunmyyjä.
      Kannattaa käydä etukäteen tsekkaamassa pysäkki, sieltä myös näkee lähtöajat - kuten myös osoitteesta http://www.ratp.info/informer/anglais/aeroport_noctilien_cdg.php?partenaire=#
      Bussilinjan numeroa klikkaamalla aukeaa uusi ikkuna, josta klikataan yläreunan les horaires d'hiver (talviaikataulut).
      Bussi pysätyy tarvittaessa terminaaleilla järjestyksessä 2,1,3. Eivät välttämättä pysähdy kaikilla terminaaleilla jos ei ole menijöitä.

      Jos tästä ei ollut mitään hyötyä ja aijot yöpyä kentällä joka tapauksessa, mielestäni kentän lähtöselvitysalue on muuten ihan ok alue. Ei pahempaa valittamista, monet tosin kokevat sisätilat kylmiksi ja penkkejä epämukaviksi.

    • CDG:llä monta tuntia

      Siitä on nyt muutama vuosi kun vietin aikaa kyseisellä kentällä. Hotelli oli jätettävä kello 12 ja ajattelin että paras on mennä kentälle ja siellä odotella.

      Mutta sattui SAS:n kone Tukholmaan olemaan pari tuntia myöhäässä joten odottelusta tuli pitkä.
      Käppäilin siellä ja katselin ympärilleni ja kaikkialla törmäsin poliiseihin. Neljä poliisia aina kimpassa kuljeksivat ja konekiväärit jokaisella.

      Luulen että nykyään on vielä kovempi vartiointi niin CDG:lla kuin Orlyssakin. Kyllä ne öisinkin siellä kulkee ja jahtaa terrorsiteja.

      Joten ei misään Euroopassa ole niin turvallista kuin Pariisin ja Lontoon lentokentillä.

      Kaikki vaan kenttäilemään! Itse olisin valmis vaikka heti jos olis matka mielessä. Ei pelota yhtään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      533
      5943
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      106
      2080
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1981
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      117
      1841
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1608
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1597
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1355
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      61
      1232
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      71
      1078
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1015
    Aihe