Nyt ku Nobuo Uematsu on jättänyt Square Enixin niin on mahdollista, että Final Fantasy Saaga ei ole enään niin suosittu, koska musiikki muuttuu niin paljon niissä ja Hän oli yksi kantav voima. Kuten esimerkkinä on FFx-2 siinä oli aivan erilaiset musiikit kuin muissa ff peleissä, koska Nobuo ei säveltänyt siihen musiikkeja. Joten täten Nobuon viimeiseksi Final Fantasyksi jää FFXII. En nyt itse sitten osaa sanoa, mutta jos tarina säilyy hyvänä ja muu sisältö niin hyvä, mutta musiikki tuo tunnelman... Pitäisi saada joku Nobuon musiikin ammattilainen joka ajattle samanlailla kuin hän ja osaa tehdä kunnollista fantasia musiikki!
Nobuo Uematsu = Pelimusiikin Legenda =)
Mitä mieltä ootte?
6
571
Vastaukset
- dipsu-creeper
FFX-2:sta puuttui sellaiset tunnelmalliset biisit. Uematsulla sellaiset rutiinibiisitkin olivat kovampia kuin X-2:n parhaat. Tunnelma ja sitä kauta koko pelisarja tulee kärsimään pahasti, paitsi jos square todella löytää toisen huippusäveltäjän.
FF:ien tärkein osa-alue on tunnelma, ja musiikki on tärkein tunnelman luoja, niin peleissä kuin elokuvissakin.- Nekka
Niin...suurena fanina pelkään tämän toteutuvan =(
- MyKey
Nekka kirjoitti:
Niin...suurena fanina pelkään tämän toteutuvan =(
Viis musiikeista, FF-sarja on nykyään mennyt niin pahaan suuntaan, ettei voi kuin harmitella ja muistella lämmöllä vanhoja hyviä FF:iä :,/
- Rufus
MyKey kirjoitti:
Viis musiikeista, FF-sarja on nykyään mennyt niin pahaan suuntaan, ettei voi kuin harmitella ja muistella lämmöllä vanhoja hyviä FF:iä :,/
Olen jokseenkin samaa mieltä. Kyllä ne kultahetket sijoittuu tuonne kaukaiseen menneisyyteen...
Nobuo Uematsu on säveltänyt FFXII:een vain kappaleen "Kiss Me Good-Bye", lähes kaikki muu jälki on Hitoshi Sakimoton työtä (Final Fantasy Tactics, Vagrant Story). Sakimoto ei luo yhtä mieleen painuvia melodioita kuin Uematsu, mutta edellä mainittujen pelien musiikit osoittavat Sakimoton kykenevän tekevän hyvin tunnelmallista musiikkia.
Niin ja lukekaa Uematsun haastattelun 4. kysymys
http://www.rpgfan.com/features/interviews2006/index2.html- Kamrusepas
Täysin samaa mieltä. Tosin eihän Uematsu tehnyt edes FFXII:n musiikkeja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683