HONKAKARTANO

pölkky

Onko kenelläkään kokemuksia kokemuksia ko. firmasta?

21

14450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timotei

      Vuosi sitten pystytimme hirsitalon 215 m2 (lamelli 202 x 202)kyseisen firman tuotteista. Päädyt ja useimmat väliseinät myös hirrestä.

      Kanssakäymisestä yrityksen ja myyjien (Hämeenlinnan seutu) kanssa ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin, myyjäpariskunta osallistui jopa pystytystalkoisiin useampaan otteeseen ja ovat auliisti jakaneet tietotaitoaan koko rakennusprojektin ajan (jatkuu edelleen), itse en omannut rakennuskokemusta juurikaan ennen tähän ryhtymistä.

      Pääsääntöisesti puutavaran laatu ollut hyvää, mahdollisten puutteiden korjaaminen hoitunut nopeasti puhelinsoitolla. Hirsien laatu ollut mielestäni muuten erittäin hyvää lukuunottamatta tapin/sähkö-reikien pohjalle jääneitä purseita (rassasimme puukolla reiät puhtaaksi, tarkkoja kun olemme) ja muutaman vinosahauksen toisen puolen repimiä (liekö nuo asiat jo kunnossa?)

      Tehtaalla on oma pystytysporukka, jonka palveluksia meille tarjottiin jopa puolet halvemmalla kuin esim. Hongan tai Kontion. Pystytimme siis kuitenkin itse.

      Kaiken kaikkiaan meillä siis erittäin positiivinen kuva yrityksestä.

      • pölkky

        Kiitos infosta! Mukava kuulla että teillä meni kaikki hyvin. Itseäni rupesi tämä firma epäilyttämään kuultuani, että joillakin asiakkailla on ollut melkoisia ongelmia mm. toimitusten kanssa.

        Olemme suunnitelleet myös n.200m2 taloa, oman työn osuus tulisi olemaan n.80%. Millaisella budjetilla saitte oman kotinne valmiiksi?


      • Timotei
        pölkky kirjoitti:

        Kiitos infosta! Mukava kuulla että teillä meni kaikki hyvin. Itseäni rupesi tämä firma epäilyttämään kuultuani, että joillakin asiakkailla on ollut melkoisia ongelmia mm. toimitusten kanssa.

        Olemme suunnitelleet myös n.200m2 taloa, oman työn osuus tulisi olemaan n.80%. Millaisella budjetilla saitte oman kotinne valmiiksi?

        Homma jatkuu siis edelleen, itse pyrin tekemään kaiken mahdollisen joten aikaa palaa. Rakenneratkaisummekaan eivät ole olleet kaiken helpoimpia toteuttaa esim. aito kivijalka, päätykolmiot hirttä, jiirit, lämmitysjärjestelmä vuolukiviuunit ukko-uuni.


    • jantsu2

      Meille on tulossa mökkitarpeet tontille viikon sisälle ja kaikki on mennyt tähän saakka heidän kanssaan moitteetta.

      • Trauman

        Meillä alkaa rakentaminen keväällä ja olemme kyseiseltä myyjäpariskunnalta saanet rahanarvoisia vinkkejä rakentamiseen ja talotekniikkaan liittyen mikä on ollut loistava asia tälläisille "amatööri" rakentajille.Hintapuoli ainakin aiemmin oli myös OK.
        Honkakartanoiden talotehtaalta tuli hieman etuajassa lasku koska talotoimitus siirtyi ja tieto ei kerennyt laskutukseen asti-->yhdellä puhelinsoitolla sai asian hoidettua. Eli tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin ja toivottavasti myös jatkossa kun talo alkaa keväänkorvalla nousta.


      • sydpoll
        Trauman kirjoitti:

        Meillä alkaa rakentaminen keväällä ja olemme kyseiseltä myyjäpariskunnalta saanet rahanarvoisia vinkkejä rakentamiseen ja talotekniikkaan liittyen mikä on ollut loistava asia tälläisille "amatööri" rakentajille.Hintapuoli ainakin aiemmin oli myös OK.
        Honkakartanoiden talotehtaalta tuli hieman etuajassa lasku koska talotoimitus siirtyi ja tieto ei kerennyt laskutukseen asti-->yhdellä puhelinsoitolla sai asian hoidettua. Eli tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin ja toivottavasti myös jatkossa kun talo alkaa keväänkorvalla nousta.

        Hyvä näin, jos on myös hyviä kokemuksia. Meillä taas pelkästään huonoja kokemuksia. Sekä myynnistä, tuotteesta että pystytyksestä.


      • lance44
        sydpoll kirjoitti:

        Hyvä näin, jos on myös hyviä kokemuksia. Meillä taas pelkästään huonoja kokemuksia. Sekä myynnistä, tuotteesta että pystytyksestä.

        Aivan uudet ulko-ovet ja sisäportaat näyttävät menevän vaihtoon...


      • karu kokemus
        sydpoll kirjoitti:

        Hyvä näin, jos on myös hyviä kokemuksia. Meillä taas pelkästään huonoja kokemuksia. Sekä myynnistä, tuotteesta että pystytyksestä.

        lueskelin noita honkakartano juttuja ja omasta kokemuksesta voin sanoa että pahasti pettynyt heidän toimintaansa.vastuun pakoilijoita loppuun asti koko porukka.olemme kohta 3vuotta selvitelleet asiaa varatuomarin kanssa heidän urakoitsijan tekemistä virheistä.loppu tulos että ostimme talon heiltä ja nyt näyttää talo onkin ostettu yhteistyökumppanilta.tämäkään asia ei olisi selvinny jos kaikki olisi mennyt hyvin.suosittelen kaikille jotka haluavat elämänsä oikein kunnolla järjestykseen ostamaan kyseisestä firmasta tulevaisuuden unelma kuplan.


      • ressitön
        karu kokemus kirjoitti:

        lueskelin noita honkakartano juttuja ja omasta kokemuksesta voin sanoa että pahasti pettynyt heidän toimintaansa.vastuun pakoilijoita loppuun asti koko porukka.olemme kohta 3vuotta selvitelleet asiaa varatuomarin kanssa heidän urakoitsijan tekemistä virheistä.loppu tulos että ostimme talon heiltä ja nyt näyttää talo onkin ostettu yhteistyökumppanilta.tämäkään asia ei olisi selvinny jos kaikki olisi mennyt hyvin.suosittelen kaikille jotka haluavat elämänsä oikein kunnolla järjestykseen ostamaan kyseisestä firmasta tulevaisuuden unelma kuplan.

        Honkakartanolla ei ole omaa tuotantoa. On välitysfirma.


    • kuningaskuluttajassa

      kannattaa ottaa selvää. Toimitti pelkkää paskaa. Ihan kuin nuo muut vastaukset olisi kirjoittanut yks ja sama taho..

      • jantsu2

        Totta puhut, eli ovat tuossa kohteessa epäonnistuneet. Toivottavasti asunnon hankkinut perhe on saanut asiansa kuntoon?

        Loppukommenttisi kirvoitti minut vastaamaan ja ehkäpä suotta.
        Minä kirjoitan omalla nimmarillani ja joka ei uskalla kirjoittaa omallaan tai toisia kommentoidessaan niin on ehkä siinä joukossa sameassa...! Tätähän palstan vartijat tietenkin lukevat hymykarein?

        Työntäyteistä kesää odotellessa toivotan oikein miellyttävää kevättalvea edelleen teille kaikille mökkipakettinsa jo hankkineille.


      • Vanhempi Suhari
        jantsu2 kirjoitti:

        Totta puhut, eli ovat tuossa kohteessa epäonnistuneet. Toivottavasti asunnon hankkinut perhe on saanut asiansa kuntoon?

        Loppukommenttisi kirvoitti minut vastaamaan ja ehkäpä suotta.
        Minä kirjoitan omalla nimmarillani ja joka ei uskalla kirjoittaa omallaan tai toisia kommentoidessaan niin on ehkä siinä joukossa sameassa...! Tätähän palstan vartijat tietenkin lukevat hymykarein?

        Työntäyteistä kesää odotellessa toivotan oikein miellyttävää kevättalvea edelleen teille kaikille mökkipakettinsa jo hankkineille.

        Näin on, tällaisista telkkariohjelmista muistuttajat ovat varmasti useimmiten kateellisia kilpailijoita, jotka haluavat näin ylläpitää keskustelua samalla alalla toimivan kilpailijansa epäonnistumisesta. Kellään muulla ei ole intressiä kirjoitella tuollaisia huomautuksia kaikille julkisesti näytetystä ohjelmasta. - Minä ainakin pyytäisin tarjouksen tällaiselta yritykseltä, jota kilpailijatkin näin paljon pelkäävät, jos olisin hirsitaloa hankkimassa.

        Lisäksi olen törmännyt siihen, että jotkut TV-ohjelmat ovat sortuneet iltapäivälehtimäiseen sensaatiohakuisuuteen sen sijaan, että näkisivät vaivan kaivaa asioista kokototuuden esiin. Pääsin tässä taannoin seuraamaan melko läheltä Kamera kiertää -ohjelman tapaa käsitellä yhtä vastaavanlaista rakennusalan riitatapausta ja oikein pahaa tekee kun tietää miten asiat tosiasiassa ovat ja minkälaisen kuvan ohjelma asiasta antoi. Tuollaiset ohjelmat mustamaalaavat yrityksiä kevyin perustein suurien katsojalukujen toivossa ilman kunnollista asioihin perehtymistä ja näin vaarantavat monien ihmisten työpaikat vastuuttomalla toiminnallaan.

        Isommatkaan firmat eivät voi tällaisissa tapauksissa lähteä oikomaan julkisuudessa kärsimiä vääryyksiä, koska tietävät, ettei median kanssa kannata lähteä taisteluun, koska lisäjulkisuus jättäisi yrityksestä vieläkin negatiivisemman kuvan, vaikka saisi asiansa sanotuksikin.


      • nicid
        Vanhempi Suhari kirjoitti:

        Näin on, tällaisista telkkariohjelmista muistuttajat ovat varmasti useimmiten kateellisia kilpailijoita, jotka haluavat näin ylläpitää keskustelua samalla alalla toimivan kilpailijansa epäonnistumisesta. Kellään muulla ei ole intressiä kirjoitella tuollaisia huomautuksia kaikille julkisesti näytetystä ohjelmasta. - Minä ainakin pyytäisin tarjouksen tällaiselta yritykseltä, jota kilpailijatkin näin paljon pelkäävät, jos olisin hirsitaloa hankkimassa.

        Lisäksi olen törmännyt siihen, että jotkut TV-ohjelmat ovat sortuneet iltapäivälehtimäiseen sensaatiohakuisuuteen sen sijaan, että näkisivät vaivan kaivaa asioista kokototuuden esiin. Pääsin tässä taannoin seuraamaan melko läheltä Kamera kiertää -ohjelman tapaa käsitellä yhtä vastaavanlaista rakennusalan riitatapausta ja oikein pahaa tekee kun tietää miten asiat tosiasiassa ovat ja minkälaisen kuvan ohjelma asiasta antoi. Tuollaiset ohjelmat mustamaalaavat yrityksiä kevyin perustein suurien katsojalukujen toivossa ilman kunnollista asioihin perehtymistä ja näin vaarantavat monien ihmisten työpaikat vastuuttomalla toiminnallaan.

        Isommatkaan firmat eivät voi tällaisissa tapauksissa lähteä oikomaan julkisuudessa kärsimiä vääryyksiä, koska tietävät, ettei median kanssa kannata lähteä taisteluun, koska lisäjulkisuus jättäisi yrityksestä vieläkin negatiivisemman kuvan, vaikka saisi asiansa sanotuksikin.

        Näinkin toki voi joskus harvoin olla, mutta kuulostaako tässä tapauksessa uskottavalta... Oma kokemukseni kyseiseistä myyntiyhtiöstä (ent talotehdas) oli valitettavasti myöskin hyvin huono, hyvin huono....


    • TV-TUOTE

      Hyvä ystävä, satuitko TV:stä katsomaan millainen tuote on. Kuningaskuluttajassa talo oli sellainen ettei tervejärkinen johtaja enää puolustelisi tekeleitään. Kannattaa miettiä ostaisitko esimerkiksi MAMMUTILTA vähän kalliimman mutta toimivan konseptin.

      • Todella pettynyt

        Meillä ei mitään hyvää sanottavaa. Kaikki mennyt päin ... Myyjä ei ota mitään vastuuta ja pakoilee. Päätelkää siitä.


      • Saman kokenut
        Todella pettynyt kirjoitti:

        Meillä ei mitään hyvää sanottavaa. Kaikki mennyt päin ... Myyjä ei ota mitään vastuuta ja pakoilee. Päätelkää siitä.

        Täysin samankaltaiset kokemukset. Ei mitään hyvää sanottavaa. Eivät sitäpaitsi tee itse edes tuotteitaan vaan ovat markkinointiyhtiö. Pakoilevat vastuitaan. En suosittele kenellekkään.


      • hirsiasentaja
        Todella pettynyt kirjoitti:

        Meillä ei mitään hyvää sanottavaa. Kaikki mennyt päin ... Myyjä ei ota mitään vastuuta ja pakoilee. Päätelkää siitä.

        vahvan kokemuksen omaavana asentajana voin kertoa että noin 65% reklamaatioista tehdään kun noheva asiakas on laskenut talolaina rahan määrän päin honkia, eikä näin ollen ole varaa enää tehdä sitä mitä olisi haluttu, vaan koitetaan itkeä myyjälle/tehtaalle kaikenlaisista vioista mitä ei vioiksi voi edes laskea.
        olen pystyttänyt monta hirsitaloa lukematttomille julkisuuden henkilöille joilla ei ole ollut rahasta pulaa ja eivätkä ole vielä valittaneet.

        jos ei ole varaa rakentaa hirsitaloa niin tehköön sitten vaikka savesta!!!


    • lämpöarvot

      Tekele oli kuningaskuluttajassa sen vuksi, että VAIN JA AINOASTAAN n. 6% hirsistä täytti vaaditun lämpöarvon. Itse ainakin "pelästyin" tätä niin, että jätimme koko firmalta ostamisen ja päätimme tehdä omasta puusta. Tarjous oli jo pyydetty ja saatu, mutta en kyllä uskalla alkaa ottamaan riskiä, koska investointina aika suuri...

    • Pyöröhirttä

      Itse ostin kuusesta tehdyn pyöröhirsitalon (liimahirsi) Honkakartanolta v. 2002. Ei mitään valittamista kaupankäynnistä eikä talosta. Yhtään ovea tai ikkunaa ei ole tarvinnut rempata painumien tai muidenkaan syiden vuoksi. Iisalmesta tuli paketin mukana ala-arvoisia paneeleita, mitkä vaihtoivat välittömästi. Suunnittelussa piirustuksiin tehtiin " mieleiset " muutokset. Lämmöt kohillaan 226 m2 talossa.

    • OverTorneå

      pikkunarikka, jos haluat jännitystä elämään?

    • tarkkasilmäinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe