Mammalla on vielä melkein uusi Nissan Almera Tino,se on uudesta alkaen vienyt öljyä kiihtyvällä vauhdilla ja nyt siihen tehtiin Aro-yhtymällä öljynkulutuksen mittaus.Tulos oli että öljyä menee 0,7l per 2000km.Varsinainen jysäys tuli kun huollon kaveri ilmoitti että se on vielä täysin takuun rajoissa, raja on kuulema 0.5l tuhannella kilsalla, ja huomatkaa etttä kyseessä on uusi Nissan,ei vuoden 65 Volga.
Kun riemastuneena kyselin että väittääkö hän vakavissaan että Nissanit on ihka priimoja kun ne vie huoltoväliä kohti 7,5l öljyä totesi hän näin olevan.
Sain vielä Nissan Nordic europen numeron josta tarkistin äijän olevan tosissaan.
Tässä syntyy pari kysymystä:
-Nissan ei ilmeisesti ikinä näillä öljypolttimen ominaisuuksilla selviä saastemittauksista, joten moinen takuuraja lienee eu-alueella mahdoton.
-olen loivasti huolissani mitä Nissan huolto esittää kun öljynkulutus nenee yli 7.5 litran,paneeko ne STP:tä sekaan ja toivottaa hyvää päivänjatkoa?
- tämä öljynkulutusmittaus näkyy aro-yhtymän tietokoneilla ja vaihtoautotilantessa on kuluttajansuoja vähintäänkin koetuksella.
Notta varsinainen öljysheikin auto,käsittäkseni tämä takuuraja pätee kaikkiin tuliteriin ja hienoihin Nissaneihin.Ihan mielenkiintoinen autoilijan tulevaisuus on siinä että mitähän muita teknisiä takuurajoja sieltä vielä löytyykään, olen pyytänyt niitä takuuehtoja kirjallisena Nissan Nordicin nettisivuita, sähköpostitse, ja puhelimitse, eipä ole vielä vastausta tullut.
Eipä muuta kuin kipinkapin Nissania ostamaan, elämään tulee vivahteita ja viboja lisää, ei välttämättä aivan parhaita mutta kuitenkin...
Öljysheikin auto
20
6692
Vastaukset
- Dzei
Jokaisella automerkillä on tuollainen "normaalin" öljynkulutuksen yläraja, tyypillisesti 0,5 - 1 l / 1000 km. Tuonkin verran öljyä kuluttava moottori on kieltämättä inhottava omistaa jatkuvan lisäystarpeen vuoksi, mutta silti se on periaatteessa ehjä. Maahantuoja tuskin suostuu tekemään remonttia, joten suosittelen laittamaan auton ns. kiertoon...
Päästöihin tuollaisella öljynsyönnillä ei ole mitään vaikutusta, itselläni oli muinoin uudesta asti (tarkastin edelliseltä omistajalta) litran öljyä tonnilla imevä katalysaattori-Galant, joka meni vielä 235 tkm ajettuna kirkkaasti läpi päästömittauksista. Kone myös todennäköisesti kestää siinä missä öljyä syömätönkin, kunhan muistat voiteluainetäydennykset. - asdf
esim. volkkareissa tuo raja on 1l/1000km, jotta tuo on vielä vähän. Ja ei tuo öljynpoltto tosiaankaan näy päästötesteissä. Itse olen leimauttanut yhden auton joka savutti sinistä öljy savua ja hyvin meni testeistä läpi.
- kalle
Joissakin 1.8 moottoreissa on ollut ongelmia öljynkulutuksen suhteen.
Tiedän pari P12 primeraa, joissa kone on takuuseen avattu ko. syyn takia.
Täytyy kysellä, mikä oli vikana.- Automiekkonen
Tuo on vain autotehtaiden tapa pestä kätensä jo etukäteen mitä tulee koneremontteihin ja niiden tarpeellisuuteen. Ei tuo missään nimessä normaalia ole. Toisaalta, jos noinkin paljon syö, ei tarvitse muuta vaihtaa kuin öljynsuodatin !!!
- notta
Onhan noissa ollut paljon vikoja. Onko tosiaan niin, että maahantuoja ei ota mitään vastuuta? Silloin ei tarvi ihmetellä-missä Nissan ostajat.
Oletko tehnyt ensimmäisen huollon 2000km kohdalla?
Paljonko ajettu auto?- Nimetön
Noi pari ensimmäistä vastaajaa lienee olleet itse Nissanilla töissä jo jonkin aikaa.
27t mittarissa mutta vika on ollut alusta asti, öljyä palaa vaan kiihtyvälla tahdilla,
Pointti on se että moderni auto seuraa saastepäästöjään itse ja katsastuksessa luetaan paljonko on tullut pöllyteltyä. Pari vuotta sitten oli tapetilla tälläisia tapauksia jotka eivät menneet läpi katsastuksesta. Itse kuitenki lähden siitä että ajelisin vähäpäästöisemmällä autolla ,kuin siitä että elvistelisin kuinka tuli kusetettua katsastusta.
Toinen homma on että jos 99 uutta Nissania ei vie öljyä ja se sadas vie yli 7l niin kyse ei voi olla samanarvoisesta tuotteesta,erityisesti kun ajatellaan jälleenmyyntiä.
Kuinka moni on valmis ostamaan uuden auton jos hänelle ostotilanteessa sanotaan että tämä saattaa viedä öljyä 7.5 litraa huoltoväliä kohden!!!?
Tässä on koko jutun ydin , tämän pitäisi olla jokaiselle , paitsi kaikkein mustimmille joppareille, ihan kirkasta.
Ja jos Nissanilla ollaan öljykulutuksesta tätä mieltä että 7.5l on ihan kiva kulutus niin olisi tosi mukavaa saada julki mitä kaikkea muuta heidän "takuulla" tarkottaa, öljynkulutushan on vaan yksi pointti.
Lisäksi panee pohtimaan että mitä he tekevät kun öljyä rupeaa menemään yli sen 7.5 litraa?
Korjaustoimet joihin ruvetaan tällaisella toimintafilosofialla eivä lienee niin kaksisia ole. - menee..
Nimetön kirjoitti:
Noi pari ensimmäistä vastaajaa lienee olleet itse Nissanilla töissä jo jonkin aikaa.
27t mittarissa mutta vika on ollut alusta asti, öljyä palaa vaan kiihtyvälla tahdilla,
Pointti on se että moderni auto seuraa saastepäästöjään itse ja katsastuksessa luetaan paljonko on tullut pöllyteltyä. Pari vuotta sitten oli tapetilla tälläisia tapauksia jotka eivät menneet läpi katsastuksesta. Itse kuitenki lähden siitä että ajelisin vähäpäästöisemmällä autolla ,kuin siitä että elvistelisin kuinka tuli kusetettua katsastusta.
Toinen homma on että jos 99 uutta Nissania ei vie öljyä ja se sadas vie yli 7l niin kyse ei voi olla samanarvoisesta tuotteesta,erityisesti kun ajatellaan jälleenmyyntiä.
Kuinka moni on valmis ostamaan uuden auton jos hänelle ostotilanteessa sanotaan että tämä saattaa viedä öljyä 7.5 litraa huoltoväliä kohden!!!?
Tässä on koko jutun ydin , tämän pitäisi olla jokaiselle , paitsi kaikkein mustimmille joppareille, ihan kirkasta.
Ja jos Nissanilla ollaan öljykulutuksesta tätä mieltä että 7.5l on ihan kiva kulutus niin olisi tosi mukavaa saada julki mitä kaikkea muuta heidän "takuulla" tarkottaa, öljynkulutushan on vaan yksi pointti.
Lisäksi panee pohtimaan että mitä he tekevät kun öljyä rupeaa menemään yli sen 7.5 litraa?
Korjaustoimet joihin ruvetaan tällaisella toimintafilosofialla eivä lienee niin kaksisia ole.Ongelmasi on valitettava, mutta tiedoksi vaan, kovin yleinen.
Uudet Nissanit eivät yleensä vie öljyä merkittävissä määrin. Monet eurooppalaiset uudet autot vievät kuitenkin öljyä litratolkulla, ja se on sekä valmistajan, että maahantuojan mielestä ihan normaalia.
Ideana on tietenkin se, että ne pesevät kätensä suunnitteluvirheestä, ja välttävät jokaisen yksilön korjaamisen. Ilmiö ei siis ole ainutlaatuinen, vaan hyvin tyypillinen.
- on..
Totuus on että moottorissa on vikaa puhukoot muut mitä paskaa tahansa, Itselläni on almera –03 jaettu
yli 80tuhatta eikä vie öljyä 15tuhanen huolto välillä, siis ei ole tarvetta lisätä, eikä ole koskaan aikaisemminkaan ollut, näin täytyy olla jos auto on kunnossa. - mättää
kun omani on 1.8 -01 90tkm ajettu eikä kuluta ölskää sitten yhtään huoltovälin aikana. en tiedä olisiko japanissa kasatuissa enempi öljysyöppöjä kun muutenkin tuntuvat noi brittien kasaamat paremmin toimivan
- 1.8sedan
-01 kanssa kulkenut 90000 ilman vikoja ja ilman öljynkulutusta. autothan ovat vain teknisiä laitteita ja toiset toimivat ja toisien kanssa saa painia vikojen kanssa alvariinsa, mutta tuollainen öljynkulutus ei ole normaalia nissaneissa sen jälkeen kun tuli ensimmäinen jakoketjullinen malli, se vanha e-moottori kun vuoti yleensä kampiakselin molemmista päistä.
- Jukka
Kyllähän tuo tuntuu siltä ettei tuo kone ihan normaali ole.
Itsellä alla -01 1.8 (Ajettu 90t), jossa öljytaso laskee 15000km aikana millin tai pari.
Primera-palstallahan näyttää olevan saman tyylinen keskustelu.
Johtuukohan tuo kulutus muuten viallisista männänrenkaista ?
Öljynkulutustustahan tuntuu olevan nykyään aika monella merkillä. Taitaa moottorin osat tulla samalta pajalta....
Maahantuojan asennehan on normaalia nykyaikaista asiakaspalvelua... ;-)
Jukka - aremla
Mikä kone on alkuperäisen Tinossa?
Omalla -00 1.8 Almeralla on ajettu 74tkm, eikä ole koskaan tarvinnut lisätä öljyä huoltojen välillä. - toy
mutta nissanihan on japanin mosse eli ihan lähellä
- pöljä2
löytyykös tälläinen moottori myös primerasta?kannattaakos jättää ostamatta!
- Kokemusta on
Älä osta.
- varmasti
Kokemusta on kirjoitti:
Älä osta.
Juu kyllä löytyy! Eipä kovinkaan kauaksi kevättä tarvii mennä taaksepäin niin tuttu kertoi lähi piirissään Primeran olleen mittauksen alla.
Mutta... kun mittaus tulos jäi alle 1/2L per 1000km niin eivät ala konetta remppaamaan. Eli lisää öljyä vaan koneeseen!
- Almera 1.5 2003
NISSANISSASI ON VIKAA. Nosta iso rähinä. Pakko korjata.
Ei ehjä uusi Almera syö öljyä niin, että pitäis lisätä ainakaan kertaa enempää 15000km öljynvaihtovälillä.
- Ei syö mun 45000 ajettu Almera käytännössä yhtään
- Ei syö litraa vaimon Sunny 1.4 1992
- alle 2L/10000km tytön Fiesta 1.0 1985
Autos joko polttaa tai vuotaa.
Miksi sitten autoliikkeet vetäytyy vastuusta:
- iso homma purkaa moottori ja tutkia joka paikka
- duunariporukalla ei ole ammattitaitoa
Vaadi vaan oikeuksias. Saavat vaihtaa uuden motin ja lähettää viallisen tehtaalle, jos ei oo ammattimiehiä korjaamaan.
Tuollaiseksi vastuunpakoiluksi se on mennyt joka firmassa tämän osakkeenkorotustoiminnan seurauksena.- niin oli ennen
Ennen oli mullakin 1,5 Almera...LOISTOYKSILÖ!!!
Tuo 1,5 kone ei todellakaan kuluttanut mitään ylimääräistä. Paremmin ei auto voinut toimia. Mutta kaduttaa syvältä että tuli vaihdettua se pois!
- Öljyä mutta ei sheikki
Itselläni on myös Almera Tino, vm. 2005 aj. alle 30000..... öljyä SYÖ! Kone ei tiputa, ei savuta tms. mutta lisätä täytyy että hirvittää...15000 ja 8 litraa että silleen. Aikaisemmin ollut myös Nissan, tavallinen Almera 1,5. Sillä sai kurvailla huoletta huoltovälit ilman että tarvitsi lisäillä öljyjä. Nyt yhteydessä oltu huoltoon ja auto menee tarkistukseen. Saas nähä mikä vastaus ja lähtevätkö korjaamaan?... Vaikka muka normaalia niin EI TAKUULLA OLE NORMAALIA ETTÄ UUSI AUTO IMEE LITROITTAIN ÖLJYÄ!
Toivottavasti firma ja maahantuoja eivät luistele vastuutaan. Aion kattoo kyllä asian loppuun asti.- Anonyymi
No meillä 2006 tino.15.000 km.Öljyä litra per 15.000km.Automaatti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822