Axilur

Tyhmäkö?!?

Kasvattajan neuvosta ostin puoli vuotiaalle kissalleni axilur 500 mg matolääkkeen. Kissani painaa reilut 3 kiloa ja käyttöohjeessa lukee että yksi 500 mg:n tabletti 10 elopainokiloa kohti. Eli en siis tosiaankaan survo kissani suuhun kokonaista tablettia, eihän tuon mukaan tule edes puolikasta antaa?!? Eikö olisi fiksumpaa antaa jotain muuta matolääkettä, jota voi antaa pienemmällekin kissalle? Kiitos jos joku viitsii jeesata tyhmää =)

7

9355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

      muitakin matolääkkeitä, axilur on kuitenkin kuulemma aika tehokas. Itse olen tähän asti käyttänyt sitä. Tosin olen ostanut 250 mg tabletteja. Ei muutakuin veitsellä leikkaamaan sopivaa palaa. Puolikas olis sulla 5 kiloselle kissalle niin kolmikiloselle sopii ehkä semmonen vajaa puolikas. Vähän nirhit sitä puolikasta, ei se niiiiin älyttömän tarkkaa oo

    • Sae

      mutta sitä voi käyttää myös kissalle. Yli 3kg painoiselle voit ihan hyvin antaa puolikkaan tai vähän vajaan. Pieni yliannostus ei ole haitaksi. Axiluria myydään myös 250mg, joka on helpompi jakaa kissalle. Sitäkin tosin antaisin tuon painoiselle kokonaisen eli 5kg mukaan.

      Jos et halua käyttää ostamaasi, voit kokeilla esim. Flubenolia tai Drontalia. Jos kissan edellisestä madotuksesta ei ole pitkä aika ja kissa on madotettu vauva-aikana oikeaoppisesti, voisit käyttää myös jotain miedompaa. Esim Sepantel sopii rutiinimadotuseen ellei kissa näytä matoiselta ja aiemmin on käytetty tujumpia valmisteita.

      • aloittanut

        vastauksista =) Itsekin ajattelin jotain miedompaa matolääkettä, mutta kasvattajalle on niin tärkeää että käytetään mitä hänkin. Varmaan olisi riittänyt tuo 250 mg:n lääkekin. Tai joku sellainen jota olisi annettu vain kerran. Meinaa olla aika hankalaa tuo pillerin pakkosyöttäminen, vaikka olen vajaan puolikkaan kisun suuhun lykännyt. Jos selviäisi vielä kolmannesta päivästä, niin voi hengähtää muutamaksi kuukaudeksi ;) Varmasti vahvinta matolääkettä ovat vauva-aikanakin saaneet...


      • Misun kasvattaja
        aloittanut kirjoitti:

        vastauksista =) Itsekin ajattelin jotain miedompaa matolääkettä, mutta kasvattajalle on niin tärkeää että käytetään mitä hänkin. Varmaan olisi riittänyt tuo 250 mg:n lääkekin. Tai joku sellainen jota olisi annettu vain kerran. Meinaa olla aika hankalaa tuo pillerin pakkosyöttäminen, vaikka olen vajaan puolikkaan kisun suuhun lykännyt. Jos selviäisi vielä kolmannesta päivästä, niin voi hengähtää muutamaksi kuukaudeksi ;) Varmasti vahvinta matolääkettä ovat vauva-aikanakin saaneet...

        Misu maiskutteli 'axilurin siten että liotin sen teelusikalliseen vettä ja sekoitin pieneen määrään kermaviiliä tai jugurttia. Lisääkin olisi mennyt jos vaan olisi voinut antaa. Axilur on sen verran miedon makuinen että Misu ei huomannut sitä jugurtin joukosta. Drontal on pahan makuinen.


    • Sofia

      Minä olen juuri kolmena viimepäivänä madottanut molemmat kissani ja annoin heille Axilur 250 mg -matolääkettä. Sitä ollaan käytetty ennenkin.

      Meidän molemmat kissat painavat 3-4 kg ja ohjeessa sanottiin, että yksi tabletti viittä elopainokiloa kohti... Soitin eläinlääkäriasemalle ja kysyin, että pitääkö antaa molemmille puolikas tabletti. Sieltä neuvottiin antamaan kokonainen, koska se on kuulemma tosi turvallinen lääke. Ja matolääkettä kuulemma pitää antaa aina mielummin vähän isompi annos kerralla kuin liian pieni. Eli 3-4 kg kissalle voi antaa kokonaisen Axilur 250 mg tabletin!

    • Kolli8kg

      Axilur on laajakirjoinen matolääke. Erityisesti ulkoileville/ saalistaville kissoille! Yliannostuksen riski on minimaalinen! Joskus luin jonkin tutkimuksen missä 100kertainenkaan annos ei aiheuttanut haittoja.? . Ruokiin itsekin jauhettuna tuon sekoitan, ja usein kissa vain osan syö, siksikin suosin "yliannosta". Ja kyllä, Mieluummin syötän 1tbl 500mg, kuin 2kpl kooltaan lähes yhtä isoa 250mg tablettia.. :D hintakin on halvempi. Pennulle siis suosittelen sitä 1/2tbl 500mg.

    • huomata-saattaa2

      Annostuksesta päätellen olet ostanut koiran Axiluria. Sama lääke, mutta pillerit isompia kjuin kissan Axilurissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe