Kova vai pehmeä koppa vaunuihin!!!!!

Sandian

Vauva syntyy elokuussa ja nyt armoton pähkäily vaunuista. Kumpi on parempi/kätevämpi kova vai pehmeä koppa? Vai onko makuasia? Kertokaa kokemuksia!

Itse mietin, että pehmeä kantokoppa voisi olla muuten kätevämpi, mutta jääkö se heti pieneksi?

9

10621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

minulla oli ekalla lapsella yhdistelmät
      kovalla kantokopalla.Vauva syntyi
      helmikuussa ja kopan käyttö jäi todella
      kesä kun oli lämmin ja tyttö halusi
      pysty asentoon.
      myöhemmin käyttänyt pehmeää kantokoppaa/
      rataspussia ja makuupussia.
      viimeisellä lapselle ostin
      tukevat hyvät rattaat ja siihen pehmeä
      kantokoppa jos ostaa ison niin menee
      vielä seuraavana talvena rataspussina
      varmasti vauva mahtuu..itselläni täyttää
      nuorin elokuussa 2.v
      kantokoppa.

• Käytetty molempia

Kun lapsi kuitenkin talvella tulee olemaan pääasiassa maaten vaunuissa, kovaan sopii paremmin se valtava vaate- ja toppausmäärä. Jos vauva syntyisi talvemmalla, pehmeäänkin sopisi, mutta kesällä se taas olisi nopeammin pieni ja erityisesti kuuma.

Mutta makuasia. Edellinen piti pehmeästä, minä en taas siihen enää suostu kuin äärimmäisen hädän edessä.

• Kova!

Ja vielä kerran kova! =)

• Äippää

Meillä on ollut käytössä yhdistelmää kovallakopalla ja nyt kahdella viimeisimmällä pehmeellä kopalla ja nyt on emmaljungan duolift kantokassi.
      Edellinen oli Emman kantokassi ja tähän verrattuna se oli tosi ahdas ja materiaaleissa isot erot ja pieniä eroja muutenkin turvavöiden kannalta esim. jne.
      Että näissäkinhän eroja jotka tulee huomioida omien tarpeiden mukaan.
      Meillä nykyinen muuntuu helposti lämpöpussiksi ja on kevyt jne. turvallisuusjuttuja otettu huomioon :)
      Makuasioitahan nämä on.
      Toinen tykkää päästä helpolla ja toisille ei tuo päänvaivaa nähdä vähän vaivaa jne.
      Mutta vertaile ja kokeile kaupoisssa kantaa ja purkaa ja kasata niitä mikä tuntuu itselle sopivimmalta.
      Mieti vielä mitä teet kun et enään sitä tarvitse (oli pehmee tai kova) ja miten säilytät.
      Eli suosittelen kiertelemään liikkeet ja testaamaan.
      Ja jos lähipiirissäsi jollakin aika pieni vauva niin ei muuta kuin mukaan ja testaamaan.
      Tai nykyisin kaupat myy avokaupalla jotta kotona voi kokeilla ja jos ei passaa niin voi palauttaa.

• sama pulma=)

La elokuussa.
      Liikkeessä suosittelivat kovaa kantokoppaa kesävauvalle.
      Mutta saa nähä minkä sitä sit ostaa.

• Anttiina

Pehmeä oli meidän tammivauvalla käytössä 3 talvea: ensin kantokoppana ja sitten lämpöpussina (kun pohjakovikkeet ja sivun tukiraudat otti pois). Eli todella pitkäikäinen koppa! Sen sijaan kova koppa jää monella pieneksi jo 4 kuukauden jälkeen ja on todella hankala, kun vauvaa pitäisi välillä saada istumaan ja välillä makaamaan = ei onnistu, jos on kova koppa.
      Suosittelen ehdottomasti pehmeää koppaa, mutta niissäkin on eroja. Meillä oli käytössä Teutonian pehmeä koppa, joka on markkinoiden tilavimpia.

• Nasu

parempi. Ja sitä voi käyttää ensisänkynä pinnasangyn sisällä ja matkoilla.

• ehdottomasti!!!

Minä en kovaa ottaisi, pehmeä ehdoton!

• molempi parempi

Meillä Joulukuinen -05 vauva ja Emmaljungan Crossway vaunut, joissa sekä pehmeä, että kova koppa. Talvipakkasilla käytettiin pehmeätä, joka vaikutti lämpöisemmältä ja sulki kuomun aukon paremmin. Nyt ilmojen hieman lämmettyä ollaan otettu käyttöön kova koppa, joka luultavasti menee vielä koko kesän, sekä varavuoteena että vaunuissa nukuttaessa. Pehmeä koppa tulee käyttöön taas syksyllä ja talvella, todennäköisesti vielä seuraavanakin talvena.
      Ostettiin molemmat kopat, koska saatiin aika kiva paketti hinta. Mutta jos nyt olisin vaunuja ostamassa ostaisin pelkän vaunukopan en yhdistelmiä. Ovat mm. paljon nätimmät kuin yhdetkään näkemäni yhdistelmät, eikä meillä autolla vaunuja niin paljon kuljetettukaan kun ajateltiin ennen vauvan syntymistä. Vaunujen rinnalle hankkisin nyt kesän kynnyksellä kunnon matkarattaat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe