Yleinen keski-pohjanmaa on aika perseestä
Yleistä Keski-Pohjanmaasta
18
4167
Vastaukset
- KLA
Totta!
- itekin
Pösilö
- KLA
itekin kirjoitti:
Pösilö
Niin oon, ja haluun äkkiä pois!
- maltillinen fanaatikko
Kannus on pimeyden ydin.
- idea
Miksi et pidä Kannuksesta? Perustele, hyvä ihminen, väitteesi!
- sieltä on
idea kirjoitti:
Miksi et pidä Kannuksesta? Perustele, hyvä ihminen, väitteesi!
Esko Aho kotoisin.
- Maikki
sieltä on kirjoitti:
Esko Aho kotoisin.
Vetelistä syntyisin että silleen
- 12456
Mikä olisi se paikka jossa asuisitte mielellänne. Jossa sielunne ja mielenne lepäisivät. Olisitte onnellisia ja haluaisitte kasvattaa siellä lapsenne.
Itse paatuneena junttina en voisi kuvitellakkaan, että veisin lapseni ruuhkasuomeen, tai Lapin tuntureille. Mielestäni täällä Keski-Pohjanmaalla on ihmisten arvot kohdallaan ja kaikki se mitä ihminen tarvitsee.- pohjanmaalainen
Toinen vanhemmistani on keskipohjanmaalainen, toinen eteläpohjanmaalainen ja itse olen syntynyt Pohjanmaalla.
Keski-Pohjanmaa on Suomen maakunnista kaikkein tylsin ja kylmin, vieraanvaraisuutta tai ystävällisyyttä löytyy palveluista kaupoissa, mutta ei missään muualla. Niin sisäänpäin lämmin maakunta kuin olla ja voi. Pohjanmaa ei se kauheasti poikkea keski-pohjanmaasta, mutta on hiukan värikkäämpi...liekö ruotsinkielisyyden tuomia etuja. Etelä-pohjanmaan ihmiset ovat mukavia, mutta pahansuovia.
Jos saisin aloittaa alusta, jäisin sinne Lapin tuntureille, jossa muutaman vuoden elämstäni lapseni kanssa elin.
Ruuhka-Suomeen...jos se on pääkaupunkiseutu...en muuttaisi. - pois muuttanut
Olen asunut eri puolilla Suomea ja ulkomailla. Mielestäni Keski-Pohjanmaa on tylsin paikka Suomessa.
Aina kun lähtee pois niin maisemat paranevat.
Keski-Pohjanmaalla ollaan sisään lämpiäviä ihmisiä ja muualta muuttanut otetaan huonosti vastaan.
Keskipohjalaiset ovat omahyväisiä eivätkä tiedä millaista on muualla asua. En tiedä osaavatko he edes sellaista ajatella.
Hyvä kun pysyvät ja jäävät sinne.
Keski-Pohjanmaa ei tulevaisuudessa kehity mihinkään suuntaan, ellei sinne tule ns. uutta verta. - idea
Olen varttunut Keski-Pohjanmaalla, ja tämä on todella hyvä paikka asua ja paikassa. Rauhaisa ja turvallinen.
- 567890
"... ihmisten arvot kohdallaan ..."
eli koti, kirkko ja isänmaa kliseisesti sanottuna? Pohjanmaa muistuttaa amerikkalaista raamattuvyöhykettä ja sillä on kieltämättä kyllä hyvin mielenkiintoinen "maine" muualla päin Suomea... Olen törmännyt ihmisten asenteisiin yhä uudestaan sen jälkeen, kun muutin pois sieltä ylioppilaskirjoitusten jälkeen :P Yleensä jätän mainitsematta kokonaan sen faktan, että olen syntynyt tai koskaan Kokkolassa asunut. - terveiset stadista
pois muuttanut kirjoitti:
Olen asunut eri puolilla Suomea ja ulkomailla. Mielestäni Keski-Pohjanmaa on tylsin paikka Suomessa.
Aina kun lähtee pois niin maisemat paranevat.
Keski-Pohjanmaalla ollaan sisään lämpiäviä ihmisiä ja muualta muuttanut otetaan huonosti vastaan.
Keskipohjalaiset ovat omahyväisiä eivätkä tiedä millaista on muualla asua. En tiedä osaavatko he edes sellaista ajatella.
Hyvä kun pysyvät ja jäävät sinne.
Keski-Pohjanmaa ei tulevaisuudessa kehity mihinkään suuntaan, ellei sinne tule ns. uutta verta.Moikka!
Halusin vain kertoo terveiset täältä pääkaupungista. Olen ikäni asununut täällä, mutta reissannut ympäri Suomee skidistä asti. Keski-Pohjanmaa on aina vaikuttanut kauniilt alueelt ja tunnen eri puolin kyseist aluetta paljon ihmisii. Minusta ihmiset ovat vieraanvaraisia ja mukavia. Eivät valita turhista ja ehkä ovat hieman tyylittömii, mutta heillä on todella täällä jo aikaisemmin mainitut perusarvot kohdallaan. Se on kunnioitettavaa.
Matkaan ensikesänä kaveriporukan kanssa jälleen moikkaan tuttuja Keski-Pohjanmaalle:) - ....
terveiset stadista kirjoitti:
Moikka!
Halusin vain kertoo terveiset täältä pääkaupungista. Olen ikäni asununut täällä, mutta reissannut ympäri Suomee skidistä asti. Keski-Pohjanmaa on aina vaikuttanut kauniilt alueelt ja tunnen eri puolin kyseist aluetta paljon ihmisii. Minusta ihmiset ovat vieraanvaraisia ja mukavia. Eivät valita turhista ja ehkä ovat hieman tyylittömii, mutta heillä on todella täällä jo aikaisemmin mainitut perusarvot kohdallaan. Se on kunnioitettavaa.
Matkaan ensikesänä kaveriporukan kanssa jälleen moikkaan tuttuja Keski-Pohjanmaalle:)vittun idiootti.
- pohjan poika
Hyviä muistoja tuolta on. Kokkolalaiset hoitsuopiskelijat ovat iloisia ja help.. siis ant... äh, ainaisessa puut... korjaan jatkuvasti levottomassa mielentilassa. Tiedä sitten johtuuko ruotsinkielisten suuresta määrästä vai mistä. Hyvä kesätyökaupunki ainakin.
- Kotosin K-P:ltä
..on niin huono paikka asua niin muuttakaa pois älkääkä valittako.
Kokkola on ihan kiva kaupunki, sillontällön tulee käytyä sielä (2-4 krt/kk).- Peräsuoli
se kokkola on eikä mitään muuta
- korjaus
Peräsuoli kirjoitti:
se kokkola on eikä mitään muuta
Suomen peräreikä on kylläkin OULU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418