Yleistä Keski-Pohjanmaasta

eka

Yleinen keski-pohjanmaa on aika perseestä

18

4262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KLA

Totta!

• itekin

Pösilö

• KLA
        itekin kirjoitti:

Pösilö

Niin oon, ja haluun äkkiä pois!

• maltillinen fanaatikko

Kannus on pimeyden ydin.

• idea

Miksi et pidä Kannuksesta? Perustele, hyvä ihminen, väitteesi!

• sieltä on
        idea kirjoitti:

Miksi et pidä Kannuksesta? Perustele, hyvä ihminen, väitteesi!

Esko Aho kotoisin.

• Maikki
        sieltä on kirjoitti:

Esko Aho kotoisin.

Vetelistä syntyisin että silleen

• 12456

Mikä olisi se paikka jossa asuisitte mielellänne. Jossa sielunne ja mielenne lepäisivät. Olisitte onnellisia ja haluaisitte kasvattaa siellä lapsenne.

Itse paatuneena junttina en voisi kuvitellakkaan, että veisin lapseni ruuhkasuomeen, tai Lapin tuntureille. Mielestäni täällä Keski-Pohjanmaalla on ihmisten arvot kohdallaan ja kaikki se mitä ihminen tarvitsee.

• pohjanmaalainen

Toinen vanhemmistani on keskipohjanmaalainen, toinen eteläpohjanmaalainen ja itse olen syntynyt Pohjanmaalla.
        Keski-Pohjanmaa on Suomen maakunnista kaikkein tylsin ja kylmin, vieraanvaraisuutta tai ystävällisyyttä löytyy palveluista kaupoissa, mutta ei missään muualla. Niin sisäänpäin lämmin maakunta kuin olla ja voi. Pohjanmaa ei se kauheasti poikkea keski-pohjanmaasta, mutta on hiukan värikkäämpi...liekö ruotsinkielisyyden tuomia etuja. Etelä-pohjanmaan ihmiset ovat mukavia, mutta pahansuovia.
        Jos saisin aloittaa alusta, jäisin sinne Lapin tuntureille, jossa muutaman vuoden elämstäni lapseni kanssa elin.
        Ruuhka-Suomeen...jos se on pääkaupunkiseutu...en muuttaisi.

• pois muuttanut

Olen asunut eri puolilla Suomea ja ulkomailla. Mielestäni Keski-Pohjanmaa on tylsin paikka Suomessa.
        Aina kun lähtee pois niin maisemat paranevat.
        Keski-Pohjanmaalla ollaan sisään lämpiäviä ihmisiä ja muualta muuttanut otetaan huonosti vastaan.
        Keskipohjalaiset ovat omahyväisiä eivätkä tiedä millaista on muualla asua. En tiedä osaavatko he edes sellaista ajatella.
        Hyvä kun pysyvät ja jäävät sinne.
        Keski-Pohjanmaa ei tulevaisuudessa kehity mihinkään suuntaan, ellei sinne tule ns. uutta verta.

• idea

Olen varttunut Keski-Pohjanmaalla, ja tämä on todella hyvä paikka asua ja paikassa. Rauhaisa ja turvallinen.

• 567890

"... ihmisten arvot kohdallaan ..."

eli koti, kirkko ja isänmaa kliseisesti sanottuna? Pohjanmaa muistuttaa amerikkalaista raamattuvyöhykettä ja sillä on kieltämättä kyllä hyvin mielenkiintoinen "maine" muualla päin Suomea... Olen törmännyt ihmisten asenteisiin yhä uudestaan sen jälkeen, kun muutin pois sieltä ylioppilaskirjoitusten jälkeen :P Yleensä jätän mainitsematta kokonaan sen faktan, että olen syntynyt tai koskaan Kokkolassa asunut.

• terveiset stadista
        pois muuttanut kirjoitti:

Olen asunut eri puolilla Suomea ja ulkomailla. Mielestäni Keski-Pohjanmaa on tylsin paikka Suomessa.
        Aina kun lähtee pois niin maisemat paranevat.
        Keski-Pohjanmaalla ollaan sisään lämpiäviä ihmisiä ja muualta muuttanut otetaan huonosti vastaan.
        Keskipohjalaiset ovat omahyväisiä eivätkä tiedä millaista on muualla asua. En tiedä osaavatko he edes sellaista ajatella.
        Hyvä kun pysyvät ja jäävät sinne.
        Keski-Pohjanmaa ei tulevaisuudessa kehity mihinkään suuntaan, ellei sinne tule ns. uutta verta.

Moikka!

Halusin vain kertoo terveiset täältä pääkaupungista. Olen ikäni asununut täällä, mutta reissannut ympäri Suomee skidistä asti. Keski-Pohjanmaa on aina vaikuttanut kauniilt alueelt ja tunnen eri puolin kyseist aluetta paljon ihmisii. Minusta ihmiset ovat vieraanvaraisia ja mukavia. Eivät valita turhista ja ehkä ovat hieman tyylittömii, mutta heillä on todella täällä jo aikaisemmin mainitut perusarvot kohdallaan. Se on kunnioitettavaa.

Matkaan ensikesänä kaveriporukan kanssa jälleen moikkaan tuttuja Keski-Pohjanmaalle:)

• ....
        terveiset stadista kirjoitti:

Moikka!

Halusin vain kertoo terveiset täältä pääkaupungista. Olen ikäni asununut täällä, mutta reissannut ympäri Suomee skidistä asti. Keski-Pohjanmaa on aina vaikuttanut kauniilt alueelt ja tunnen eri puolin kyseist aluetta paljon ihmisii. Minusta ihmiset ovat vieraanvaraisia ja mukavia. Eivät valita turhista ja ehkä ovat hieman tyylittömii, mutta heillä on todella täällä jo aikaisemmin mainitut perusarvot kohdallaan. Se on kunnioitettavaa.

Matkaan ensikesänä kaveriporukan kanssa jälleen moikkaan tuttuja Keski-Pohjanmaalle:)

vittun idiootti.

• pohjan poika

Hyviä muistoja tuolta on. Kokkolalaiset hoitsuopiskelijat ovat iloisia ja help.. siis ant... äh, ainaisessa puut... korjaan jatkuvasti levottomassa mielentilassa. Tiedä sitten johtuuko ruotsinkielisten suuresta määrästä vai mistä. Hyvä kesätyökaupunki ainakin.

• Kotosin K-P:ltä

..on niin huono paikka asua niin muuttakaa pois älkääkä valittako.
      Kokkola on ihan kiva kaupunki, sillontällön tulee käytyä sielä (2-4 krt/kk).

• Peräsuoli

se kokkola on eikä mitään muuta

• korjaus
        Peräsuoli kirjoitti:

se kokkola on eikä mitään muuta

Suomen peräreikä on kylläkin OULU

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      172
      7143
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      67
      2906
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2208
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      67
      1395
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      365
      1346
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      1284
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      19
      1219
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1030
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      998
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      990
    Aihe