Millainen paikka Kokkola on asua?Onko siellä turvallista liikkua?
Haluan tietää hyvät ja huonot puolet Kokkolasta.
Millaista on asua Kokkolassa
15
4948
Vastaukset
- H.A,N.S
Kokkola on kehittyvä ,kasvava,ja turvallinen paikka asua.Kaikkea löytyy harrastamiseen liittyen.Kaikenkaikkiaan mukavia ihmisiä.Itse olen syntyperäinen Kokkolalainen,mutta 18 vuotta tuli asuttua Tukholmassa,nyt jälleen Kokkolassa.
- kokkolalainen valitettavasti
ei tääl kandee asuu, kuollu kaupunki. Jos hiljasuutta haluut nii tänne vaa. en suosittele kellekkää tänne muuttamista
- Kokkolasta
Suoraan sanottuna sanon että ei kannata muuttaa tänne. Kokkola on nykyään paska kaupunki ja vain paskemmaksi tuntuu muuttuvan. Vika ei ole syntyperäisissä kokkolalaisissa vaan niissä jotka muuttavat tänne maakunnasta, lähinnä työttömyyden tähden. Tappelevat juntit kalja- ja pilleripäissään öisin tuolla kaduilla. Tulevat autolla ja hakkaavat tuntemattomia ihmisiä. Lehdessä on noista tapauksista ihan yllin kyllin. Muutenkin, pahoinpitelyjä, rasismia, solvaamista riittää yllin kyllin. Omassa tuttavapiirissäkin on tapauksia (ei ystäviä), maalta muuttaneita työttömiä jotka ovat vuoden täällä asuessaan jo hankkineet itselleen pidätyksiä, pahoinpitelysyytteitä, pillerit ja huumeetkin ovat tulleet kuviohin. Käyttävät sosiaaliturvaa hyväkseen, meidän syntyperäisten kokkolalaisten verorahoilla.
Sinä joka mietit tänne muuttamista. Oletan että olet kunnollinen tavallinen ihminen joten sanon sulle että älä muuta tänne. Tämä on paska kaupunki ja paskemmaksi muuttuu koko ajan. Sanon tämän kaiken 40 vuoden kokemuksella. Olen syntynyt Kokkolassa ja asunut täällä käytännöllisesti katsoen koko ikäni.
Muutan pois työni takia ja en kadu enkä sure sitä yhtään.- gustavmahler
lähditkö jo? enpä jää kaipaamaan!
- Jalkarätti
Tuollaisista hörhöistä kyllä pääsee helposti eroon.Soitto vain ja Kake tulee .Kake on erikoistunut juuri tuollaisiin hörhöihin.Viimeksi siivosi Moskovassa 3 viikkoa.
- kaupunki täynnä
Muuten hyvä paikka mutta näkeehän sen tämän keskustelupalstankin keskusteluista, että hirveän nekatiivinen kansa.
- lähellä
Oulussa ja Jyväskylässä asuneena voin sanoa, että mukavan kokoinen kaupunki jossa kaikki lähellä eikä mitään tärkeää puutu. Töitä ja kehitystä tuntuu olevan mukavasti. Rosvoja täällä ei ole sen enempää kuin muuallakaan, enkä paljon öisin ja iltasin liikkuvana ole kohdannut minkäänlaisia vaikeuksia.
- ???
Itse muutin Kokkolassa vuoden päivät sitten pois. Nykyiseen asuinpaikkaan verrattuna Kokkola oli erinomainen kaupunki, kaikki lähellä, riittävän iso, ihmiset fiksumpia kokemukseni perusteella mitä esim. Oulu, Vaasa, Jyväskylä - mitä toimeentulemiseen heidän kanssaan liittyy.
Kaupunki on kehittyvä mutta kuitenkin kohtuuhintainen paikka asua.
Tästä päätelleen Kokkolaan tulen palaamaan ennen pitkää. - kallis
Asunnot ovat kaupungin kokoon nähden ylihinnoiteltua. Siihen nähden kannattaa harkita jotain muuta kaupunkia!! Katsoppa netistä ja vertaa sivuja esim Seinäjokeen, Kajaaniin, Raumaan ja jopa Poriin!
Lapsiperheitä ajetaan ahtaalle. Lähellä kaikki on, mutta onhan se muuallakin. Kannattaa punnita myös näitä seikkoja! - turkulainen emigrantti
Kokkola on sopivan kokoinen ja mukava, siisti kaupunki. Palvelut ovat lähellä, ja hintataso kohtuullinen. Ja jos alkaa otsanahkaa kiristämään, niin kaupungista pääsee nopeasti muualle tuulettumaan hyvien liikenneyhteyksien ansiosta. 15 vuotta Kokkolassa asuneena voin suositella lämpimästi, kaupunki on ollut lapsillenikin hyvä paikka kasvaa, ihmiset ovat mukavia ja harrastuksia riittää.
- Sakkia
Kokkolalaiset ovat kateellista ja hankalaa sakkia,varsinkin alikorpilahdessa ja rödsössä.Älä muuta tänne.
- ite
muuta pois niin sit ei oo enää sellasta porukkaa
- oikeasti
Itse olen kotoisin Kokkolasta, mutta asunut jo kymmenen vuotta muualla. Voin sanoa, että tuossa ajassa kaupunki on mennyt todella lupaavaan suuntaan. Kokkola on kaunis paikkakunta Vanhoine Kaupunkeineen ja Sannanrannan kesähuviloineen, historia erittäin mielenkiintoista, meri tietenkin aivan ehdoton ja tekemistä kyllä riittää, esim. teatteri, musiikki ja nuorisotoiminta on todella aktiivista. Yhteydet ovat lyhyet mutta siltikään ei tunnu ahdistavalta vaan juuri sopivankokoiselta. Vuoden aikana tarpeeksi vallan mukavia tapahtumia piristämään arkea, kuten Venetsialaiset, pääsiäistapahtuma, Vanhan Kaupungin joulunavaus...plus muita, en edes tiedä kaikkea kun en enää asu siellä.
Tietenkään palvelut eivät ole niin kattavat kuin isoimmissa kaupungeissa, mutta silti keskustassa ja ympäristössä löytyy pieniä erikoispuoteja ja kivoja kaffeloitakin. Ellei oma työni pitäisi etelässä, muuttaisin ehdottomasti takaisin Kokkolaan. MItä enemmän täällä etelässä olen asuntoa etsiessä tutustunut eri kaupunkeihin ja paikkoihin, sitä enemmän Kokkola vaikuttaa todella idylliseltä paikalta asua. Suosittelen!:)
(Älä välitä noista paikalleen jumittuneista räkänokista, niitä riittää joka paikkakunnalla...)- yöelämästä
Jäi sanomatta tuohon edelliseen, että ainoa mikä hlökohtaisesti Kokkolassa tökkii välillä, on pienet yöelämäskenet - riippuu tosin siitä, mitä ikäluokkaa edustat. Kahdessa paikassa on kaikki 18-vee hitti/suomijunttibiiseineen ja toisessa kaikki yli 35-vee ja pelkkää humppaa ja Saija Varjusta...no, tältä palstalta ymmärsin, että jokin uusi paikka on tosin tulossa? Illan istuskeluunkin oikeastaan aika nihkeä valikoima paikkoja.
Ruokapuoli taasen on kyllä hoidossa, mm. Suomen parhaasta päästä olevat meksikolainen ja kiinailainen ravintola!
Lapsiystävällinen, urheilijaystävällinen (todella upea uimahalli!!) ja elämän nautiskeluun sopiva paikkakunta, ellet ihan hirveää metropolielämää odota :) - Todellakaan
yöelämästä kirjoitti:
Jäi sanomatta tuohon edelliseen, että ainoa mikä hlökohtaisesti Kokkolassa tökkii välillä, on pienet yöelämäskenet - riippuu tosin siitä, mitä ikäluokkaa edustat. Kahdessa paikassa on kaikki 18-vee hitti/suomijunttibiiseineen ja toisessa kaikki yli 35-vee ja pelkkää humppaa ja Saija Varjusta...no, tältä palstalta ymmärsin, että jokin uusi paikka on tosin tulossa? Illan istuskeluunkin oikeastaan aika nihkeä valikoima paikkoja.
Ruokapuoli taasen on kyllä hoidossa, mm. Suomen parhaasta päästä olevat meksikolainen ja kiinailainen ravintola!
Lapsiystävällinen, urheilijaystävällinen (todella upea uimahalli!!) ja elämän nautiskeluun sopiva paikkakunta, ellet ihan hirveää metropolielämää odota :)Perseestä koko kokkola.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713