Kannettavan sähkönkulutus

TTT

Paljonko kannettava kuluttaa sähköä. Käytössäni on kotona Acer Aspire 3003WLMI.

26

20799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • first_hp_finn

      Mun HP Pavilion kuluttaa 65W sähköä...

      • TTT

        hehekulampun verran, siis vähän


      • first_hp_finn
        TTT kirjoitti:

        hehekulampun verran, siis vähän

        ...on watti-lukema. Kannettavissa se on virtalähteessä, ja jos sitä uskotaan, niin kannettava todellakin kuluttaa ne 65 W (mikäli kone on latauksessa, tietysti kulutus lisääntyy hieman?)

        Kannettavani kulutus on lähes sama mitä mun 21" SAMSUNG telkkari kuluttaa...


      • TTT
        first_hp_finn kirjoitti:

        ...on watti-lukema. Kannettavissa se on virtalähteessä, ja jos sitä uskotaan, niin kannettava todellakin kuluttaa ne 65 W (mikäli kone on latauksessa, tietysti kulutus lisääntyy hieman?)

        Kannettavani kulutus on lähes sama mitä mun 21" SAMSUNG telkkari kuluttaa...

        löydä tästä Acer Aspire 3003 LMI:stä wattimäärää.


      • first_hp_finn
        TTT kirjoitti:

        löydä tästä Acer Aspire 3003 LMI:stä wattimäärää.

        En muista tarkalleen missä nämä wattimäärät ovat tarkalleen, mutta ainakin HP kannettavissa, ovat virtalähteessä. Lukee selvästi 65 W, tai ehkä sinulla jokin muu luku...


        Katso vähän tarkemmin, itse koneesta wattimäärää ei kannata etsiä...


      • first_hp_finn
        first_hp_finn kirjoitti:

        En muista tarkalleen missä nämä wattimäärät ovat tarkalleen, mutta ainakin HP kannettavissa, ovat virtalähteessä. Lukee selvästi 65 W, tai ehkä sinulla jokin muu luku...


        Katso vähän tarkemmin, itse koneesta wattimäärää ei kannata etsiä...

        laatikko... Siitä pitäisi löytyä...


      • PowerBook G4
        first_hp_finn kirjoitti:

        laatikko... Siitä pitäisi löytyä...

        neuvo, mutta se ei ole todellinen kulutus, vaan laturin antama maksimi virtamäärä. Jos kulutus olisi sama, ei tyhjä akku latautuisi ollenkaan silloin kun konetta käytetään.


      • Korjausmies

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Kuluvan tehon määrä riippuu täysin siitä mitä koneella tehdään, tuo 65W on maksimiteho jonka laitteeseen liitetty muuntaja pystyy syöttämään.

        Ei autokaan jonka tehoksi on ilmoitettu 100kW, koko aikaa tuolla teholla kulje.

        Jokatapauksessa, tehonkulutus on siis enintään 65W, useimmiten reilusti alle.


      • first_hp_finn
        Korjausmies kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Kuluvan tehon määrä riippuu täysin siitä mitä koneella tehdään, tuo 65W on maksimiteho jonka laitteeseen liitetty muuntaja pystyy syöttämään.

        Ei autokaan jonka tehoksi on ilmoitettu 100kW, koko aikaa tuolla teholla kulje.

        Jokatapauksessa, tehonkulutus on siis enintään 65W, useimmiten reilusti alle.

        ...virransyöjä! Jos verrataan tavallista PC:tä... ;)


      • TTT
        first_hp_finn kirjoitti:

        ...virransyöjä! Jos verrataan tavallista PC:tä... ;)

        Onko jollakin ko vempelettä, en itse löydä tuota virrankulutusta. Kiinnostaaa tietää.


      • first_hp_finn
        TTT kirjoitti:

        Onko jollakin ko vempelettä, en itse löydä tuota virrankulutusta. Kiinnostaaa tietää.

        Näin luulisin...


      • Topi
        first_hp_finn kirjoitti:

        Näin luulisin...

        Mulla lukee siinä muuntajassa et 120wattia...


    • Persoona1

      Mulla Asuksen kone M750 prossulla ja tehonkulutus on siinä 15-25W luokkaa.

    • Kiinostuin sen verran asiasta ja koska omistan energiankulutusmittarin niin päätin testata.

      Läppäri on HP ze4423ea. Laturissa merkintä "output 18,5V / 4,9A / 90W".
      Eli laturi antaa max 90W 18,5 volttiin joka ei käsittääkseni tarkoita sitä että wattimäärä olisi sama 230 volttiin.

      Mittaus tuloksia (ottoteho 230 volttiin):

      Akku pois paikaltaan
      - laturi kytkettynä, kone suljettu = 5W
      - käynnistysvaihe = 50W
      - idle, taustavalo max = 27W
      - idle, taustavalo min = 22W
      - idle, taustavalo max, WLAN-kortti = 29,5W
      - taustavalo max, WLAN, selain, tuuletin päällä = 41W

      Akku paikallaan = lataa akkua
      - laturi kytkettynä, kone suljettu = 31W
      - käynnistysvaihe = 74W
      - idle, taustavalo max, WLAN-kortti = 53,5W
      - taustavalo max, WLAN, selain = 58W

      Elikkä kannattaa ottaa akku pois kotikäytössä niin säästää sähköä sen lisäksi ettei tapa akkua.

      • TTT

        Olipa kiva kuulla tuloksia. Mielenkiintoisia. Kiitos!


      • PowerBook G4

        tehosyöppö kone. Ei siis ole ihme, ellei kone toimi akulla edes kahta tuntia. Tuota konetta ei siis voi käyttää 65W laturilla (teho ei riitä enää akun lataukseen) Verrattuna pöytäkoneeseen virran kulutus on kuitenkin pientä.
        V*A = Watti eli 18,5 V * 4,9 A = 90,65 W. Ottoteho, siis kulutusmittarin ilmoittama määrä on hiukan suurempi kuin antoteho eli "output", koska laturissa on aina hiukan hävikkiä, siis laturi lämpenee.

        "Elikkä kannattaa ottaa akku pois kotikäytössä niin säästää sähköä sen lisäksi ettei tapa akkua"

        Ei kai sinne akkuun mene virtaa silloin kun se on täynnä? Luultavasti akkusi oli vajaa kun testasit tuota.


      • first_hp_finn
        PowerBook G4 kirjoitti:

        tehosyöppö kone. Ei siis ole ihme, ellei kone toimi akulla edes kahta tuntia. Tuota konetta ei siis voi käyttää 65W laturilla (teho ei riitä enää akun lataukseen) Verrattuna pöytäkoneeseen virran kulutus on kuitenkin pientä.
        V*A = Watti eli 18,5 V * 4,9 A = 90,65 W. Ottoteho, siis kulutusmittarin ilmoittama määrä on hiukan suurempi kuin antoteho eli "output", koska laturissa on aina hiukan hävikkiä, siis laturi lämpenee.

        "Elikkä kannattaa ottaa akku pois kotikäytössä niin säästää sähköä sen lisäksi ettei tapa akkua"

        Ei kai sinne akkuun mene virtaa silloin kun se on täynnä? Luultavasti akkusi oli vajaa kun testasit tuota.

        "Ei kai sinne akkuun mene virtaa silloin kun se on täynnä? Luultavasti akkusi oli vajaa kun testasit tuota. "

        HP Tuesta saatu vastaus:

        Kysymys: Pitääkä kotikäytössä ottaa akku pois kun käytän verkkovirtaa?
        Vastaus: Akussa on virtapiiri joka huomaa heti kun käytät verkkovirtaa, näin ollen kun akku latautuu loppuun, on muuten vaan täysi, kone siirtyy käyttämään kokonaan verkkovirtaa. Akku ei huonone näin ollen. Siis voit pitää akun koneessa, vaikka käytätkin verkkovirtaa aina..


      • TTT
        first_hp_finn kirjoitti:

        "Ei kai sinne akkuun mene virtaa silloin kun se on täynnä? Luultavasti akkusi oli vajaa kun testasit tuota. "

        HP Tuesta saatu vastaus:

        Kysymys: Pitääkä kotikäytössä ottaa akku pois kun käytän verkkovirtaa?
        Vastaus: Akussa on virtapiiri joka huomaa heti kun käytät verkkovirtaa, näin ollen kun akku latautuu loppuun, on muuten vaan täysi, kone siirtyy käyttämään kokonaan verkkovirtaa. Akku ei huonone näin ollen. Siis voit pitää akun koneessa, vaikka käytätkin verkkovirtaa aina..

        Osaatko sanoa onko sama Acerin kanssa.Onko Acerilla tukea?


      • first_hp_finn
        TTT kirjoitti:

        Osaatko sanoa onko sama Acerin kanssa.Onko Acerilla tukea?

        Acer tukipalvelu: Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10.00 - 17.00 numerossa (09) 693 792 30


      • Aceriin sekaantunut
        first_hp_finn kirjoitti:

        Acer tukipalvelu: Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10.00 - 17.00 numerossa (09) 693 792 30

        se teoriassa toimii, mutta saat kyllä jonottaa pitkään. Oma koneeni oli huollossa lähes kuukauden, jotta se siitä. (tuli tosin kuntoon, mutta seikkaili pitkin Eurooppaa) Puhelimeen saatetaan vastata englanniksi, kun se ainoa suomenkielinen saattaa olla syömässä.


    • zd8043ea

      syö huilatessaan 50-70W mutta 3DMark2001:ssä monessa kohdassa 165W! Pelkkä valkoisen ikkunan raahaaminen ympäri ruutua vie 40W. Tuon mallin akku onkin oikeastaan vain UPSi ;) Pätevä laite silti, jos pysyttelee töpseleiden läheisyydessä. Kokeilin myös 12V akusta invertterillä, kulutus oli 7 - 16A välillä.

      • joosuah

        Fujitsu amilon vie nettikäytössä 15-20 wattia..


      • Oudoksuva

        Itselläni sama... 3DMarkkia, muita benchmarkkeja tai pelatessa läppäri syö maksimissaan 327 wattia, joten 330w virtalähde on täysin rajoillaan ja akun koosta huolimatta se ei riitä muuta kuin alle tunniksi maksimikäytössä.
        Mutta toisaalta omahan päätös oli hommata energiatehoton peliläppäri :)


    • Läppärijonne

      Mun hpn laturi kulutta maksimissaan 45w eli ei paljoo mitään. Ja mun Marshall london puhelimen akussa on n.2500mAh ku taas mun läppärissä on 2670mAh mutta mun läppäri kestää olla päällä kuitenki päällä lähes saman ajan ku mun puheli nii ei se ny mikään kauhee virtasyöppö oo. :)

      • Ei noita voi noin verrata. Puhelimen akku toimi 3,7 voltilla. Kännykän akku ehkä 14,8 voltilla. Eli siinä on periaatteessa neljä tuollaista kännykän akkua sarjassa.


    • Jos.käyttäisin

      Mulla on veneessä 100 ah hupi akku, kauanko pystyn käyttää kannettavaa ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe