Mac minin

Ostaminen ?

Onko niin ettei vanhempaa mac minia kannata enään ostaa?

11

1669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      No, jos se täyttää sinun tarpeesi, miksi ei kannattaisi. Saatavuus siinä on suurempi ongelma.

      Eihän se vanha mini mikään huono ostos ollut, uusi on vaan parempi. Ja se taas kuuluu alan toimintaan, aina tulee uusi ja parempi.

    • Ostaminen

      Kiitos vastauksesta.

      Uudempi 0n mulle satasen liian kallis.

      Halvempi kävisi mutta siihen pitäisi saada superdrive asema ja gigan verran muistia mutta siihen ei taida 800:- riittää.

      • Jortsu

        Vanhempi on todellakin halvempi ja sen hinta saattaa pudota vielä vähän, jos Apple haluaa nopeasti eroon varastoista. Käytettynäkin alkaa nyt saamaan takuulla varustettuja PPC Mac Minejä, joiden hinta on vieläkin edullisempi. Kohtuullisella takuulla varustettua Mac Miniä kannattaa harkita.


      • Ostaminen?
        Jortsu kirjoitti:

        Vanhempi on todellakin halvempi ja sen hinta saattaa pudota vielä vähän, jos Apple haluaa nopeasti eroon varastoista. Käytettynäkin alkaa nyt saamaan takuulla varustettuja PPC Mac Minejä, joiden hinta on vieläkin edullisempi. Kohtuullisella takuulla varustettua Mac Miniä kannattaa harkita.

        Tarkoitin tällä: Halvempi kävisi mutta siihen pitäisi saada superdrive asema ja gigan verran muistia

        Sitä intel mac mini soloa.


      • Jortsu
        Ostaminen? kirjoitti:

        Tarkoitin tällä: Halvempi kävisi mutta siihen pitäisi saada superdrive asema ja gigan verran muistia

        Sitä intel mac mini soloa.

        Ajattelin vain, kuin kirjoitit:
        "Onko niin ettei vanhempaa mac minia kannata enään ostaa?"

        Niin juuri nyt voi olla hyvä aika ostaa vanhempi takuulla varustettu Mac Mini käytettynä.

        Luulen, että uusien Intel Mac Minien hinnat tippuvat pian. Apple pitää hintoja korkeammalla, jotta saa vanhat Mac Minit myytyä pois varastoista. Kunhan varastot ovat tyhjenneet, uskon että Intel Mac Minin hintakin putoaa.

        Mahdollisesti Intel Mac Miniin saa itse vaihdettua jonkin edullisemman dvd-polttavan ja muistikin kannattanee ostaa jostain muualta kuin Applelta. Siinä säästää jonkin verran.


      • j-b

        839€ tulee maksaan. Lähtöhintakin on jo älyttömän korkee, ottaen huomioon kohderyhmän ja koneen teknologian (näytönohjain oli pieni pettymys).

        Ehkä Apple tuo markkinoille yhden koneen lisää. Mulle kelpais kyllä joku halvempi tornimalli, jota vois päivitellä. Applella ei oo mitään näytötöntä konetta tonnin ja kahden tonnin välissä, eikä 17" iMacciin saa isompaa näytönohjainta.


      • AM Tiainen
        Ostaminen? kirjoitti:

        Tarkoitin tällä: Halvempi kävisi mutta siihen pitäisi saada superdrive asema ja gigan verran muistia

        Sitä intel mac mini soloa.

        Apple Storessa voi halvempaan lisätä 1GB muistia ja SuperSdriven. Tulee maksamaan 839eur kun taas kalliimpi/nopeampi maksaa 1GB muistilla 1.009 eur.

        Kalliimmassa 80GB kovalevy ja nopeampi prossessori nostavat hintaa.


    • Ostaminen?

      Kiitos kaikille vastanneille.

      840:- on mulle liikaa tällä hetkellä.

      Ei jää muuta vaihtoehtoa kun odottaa vielä josko hinnat pikkasen laskisivat.

      • sillä niitä näkee gigan muistilla alle 500:n. Siihen ulkoinen DVD-poltin ja ollaan noin 550 egen kokonaisuudessa.

        Tuohon Jortsun povaamaan hinnanlaskuun en ihan heti usko eikä sen varaan kannata paljon laskea. Sen sijaan seuraavan revision Mineissä voi olla mm. parempi Intel 965-näytönohjain nykyisen 950:n asemesta.


      • Ostaminen?
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        sillä niitä näkee gigan muistilla alle 500:n. Siihen ulkoinen DVD-poltin ja ollaan noin 550 egen kokonaisuudessa.

        Tuohon Jortsun povaamaan hinnanlaskuun en ihan heti usko eikä sen varaan kannata paljon laskea. Sen sijaan seuraavan revision Mineissä voi olla mm. parempi Intel 965-näytönohjain nykyisen 950:n asemesta.

        Ok Repe.

        Se käytetyn ostaminen on vähän kaksi piippunen asia.

        Milloinhan revision mimi saattaisi tulla markkinoille?


      • Ostaminen? kirjoitti:

        Ok Repe.

        Se käytetyn ostaminen on vähän kaksi piippunen asia.

        Milloinhan revision mimi saattaisi tulla markkinoille?

        tulee sitten kun Apple niin päättää, ehkä kesällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe