Mikrotukihenkilön palkka?

työläinen2

Onko 1250e muka sopiva palkka
atk-yleisjantuselle tietokonefirmassa jonka liikevaihto on kuitenkin miljoonia euroja? On tainnut sitten tuo mikrotuen arvostus laskea, kuitenkin kokemusta on meikäläisellä alata useampi vuosi....

27

23264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dataukko

Kiitos tekijöiden ylitarjonnan atk-jantusten arvostus on painumassa samaan kastiin siivoojien ja perushoitajien kanssa. Tosin 1250e/kk on jo naurettavan pieni liksa.

Guruta ja tee itsesi korvaamattomaksi. Hoida hommasi sekavia mutisten äläkä jaa tietoa mistä joku muu voisi hyötyä. Näillä konstein palkkaa pystyy vipuamaan ylöspäin.

• kuru

Hyvä neuvo, näin miekin olen aina operoinut. Samalla kannattaa viritellä omat ylläpito- yms. automaattiset systeemit, joista muut eivät tajua tuon taivaallista. Tietoa voi kyllä jakaa, mutta se täytyy tehdä tarpeeksi epäselvästi.

• ghghf

Ei niin pientä tietoa ettei sitä kannattaisi salata ;)

• saveen
        ghghf kirjoitti:

Ei niin pientä tietoa ettei sitä kannattaisi salata ;)

Ja juuri tuon ajatusmallin vuoksi toiminta ulkoistetaan mieluummin kuin maksetaan turhalle jantuselle yhtään mitään.

Tänä päivänä lähes joka firmassa on jo joku, joka osaa sanoa, että "eihän tuo mikrotukihenkilö tee juuri mitään", koska kokemusta atk:sta alkaa olla jo 20 vuoden ajalta.

Omaa oksaanne sahaatte tuolla salailuidealla.

• Meikä
        kuru kirjoitti:

Hyvä neuvo, näin miekin olen aina operoinut. Samalla kannattaa viritellä omat ylläpito- yms. automaattiset systeemit, joista muut eivät tajua tuon taivaallista. Tietoa voi kyllä jakaa, mutta se täytyy tehdä tarpeeksi epäselvästi.

Paras tapa on tehdä mahdollisimman paljon omaa automaatiota ja ei kertoo kellekkään miten se toimii.

Näin saat palkkaa hilattua ylöspäin.

Itse en ole mikrotukihenkilö, vaan teen asiantuntijahommia omilla systeemeillä =)

• lllllllll

koskaan kuullu minimipalkasta? Toi on reilusti alle.

• mikrotukihemmot tänä päivänä kovin ihmeellisiä palkkoja saa, mutta kyllä tuo 1250 euroa on silti liian pieni.

Toki asia riippuu pitkältä mikrotukihenkilön osaamisesta ja tehtäväalueesta. Monissa yrityksissä mikrotukihenkilön nimikkeellä "saa" huolehtia hyvinkin vaativista tehtävistä, jolloin palkankin luonnollisesti pitäisi olla korkeampi.

• tuo palkka

Todellakin tuo 1250 kuulostaa aika riistolta. Ehkäpä joku 1500-1600 olisi lähempänä totuutta?

• en lähtisi duuniin

Itse sain helpdesk-työstä, joka on vielä enemmän koiran hommaa kuin mikrotukihenkilön homma, vähän alta 2400€ kuukaudessa pääkaupunkiseudulla. Eli jos meinaisit 1250€:lla mennä tekemään töitä, saisit melkein puolet siitä, mitä minä sain puhelinapinana. Nytkin kun työttömänä opiskelen, saamani raha on nettona päälle 1200€ / kk (sisältää sen ansio-osan, ylläpitokorvauksen ja työllistymisohjelmalisän) ja pidän ihan tarkoituksella verkoprosenttia korkeana noihin tuloihin verrattuna, eli 28%. Jos siis yhtään arvostat itseäsi tai ammattitaitoasi, et missään nimessä mene tuolla rahalla töihin. Tuskin se työnantajakaan sinua arvostaa paskan vertaa. Joku rahallinen arvo se pitää pistää työllekin, saatana!

• työläinen2

Samaa itsekkin rupesin seuraavana päivänä miettimään, nyt se 1250e on ykstyisen tarjoama ja olen ollut niin valtion kuin kaupungin listoilla samassa duunissa ja siellä oli palkka kuitenkin n. 1650e... Täytyy vielä kysästä "ehkä" tulevalta pomolta. Liittoonkin otin yhteyttä ja sanovat ettei tuo ole lähelläkään tes:in palkkaa... saa nähdä...

• viitsikö jauhaa..

Ei helvetti mitä juttuja. Help-desk hommista ei kukaan tässä maassa saa edes 2000e/kk.

• en lähtisi duuniin
        viitsikö jauhaa.. kirjoitti:

Ei helvetti mitä juttuja. Help-desk hommista ei kukaan tässä maassa saa edes 2000e/kk.

Minä sain. Toki siinä sivussa tehtiin muutakin, mutta pääasiassa ne oli helpparihommia. Ja kokemusta niistä töistä on 7 vuotta, joten kyllähän se palkka siinä ajassa nousee. Enää en kyllä mene niihin töihin mistään hinnasta.

• auttaa tietenkin...
        en lähtisi duuniin kirjoitti:

Minä sain. Toki siinä sivussa tehtiin muutakin, mutta pääasiassa ne oli helpparihommia. Ja kokemusta niistä töistä on 7 vuotta, joten kyllähän se palkka siinä ajassa nousee. Enää en kyllä mene niihin töihin mistään hinnasta.

Niin jos tosiaan tekee 7-vuotta tuollaisia hommia, niin kyllähän se sitten sen 7-vuoden jälkeen voi olla tuo 2400, mutta olisikohan se järkevää mainita kun vastailee täällä esitettyihin kysymyksiin? Aloituspalkkasi tuskin kovinkaan kummoinen kuitenkaan oli.
        Sitäpaitsi mainitsit, että teit myös muita kuin helppari hommia? Ehkä myös se nosti palkkaasi. Voisin kuvitella, että jos siinä sivussa ylläpidät palvelimia tms. niin kyllähän siitä hiukan jotain extraa maksetaankin.
        Tosiasiassa helpparin alkupalkka on jotain 1500-1600 euroa kuussa, eikä se siitä kovinkaan helposti yli kahden tonnin nouse.

• jotkut..

Kyllä sitä jotkut tienaa ihan puhelinapinanakin. Kunhan vaan sattuu sopivaan saumaan ennen ulkoistuksia ja sitten jotain yövuoroa tai päivystystä... Hommat on helppoja ja palkka 2500-3000 vuoroista riippuen

• Saa helpparissa

Itse olen helpparissa ja kuukausiliksa ilman lisiä on 2430€/kk.

Isossa kansainvälisessä firmassa.

• Saa helpparissa
        Saa helpparissa kirjoitti:

Niin, tuossa joku kysy kokemuksesta, niin itsellä pari vuotta helpparissa ja pelkkää helpparihommaa ja päivätyö ilman päivystyksiä.

Hommana normaalit helpparihommat sisältäen ad:n ylläpitoa käyttäjätunnusten ja ryhmien osalta. Mutta nehän kuuluvat aina helpparihommiin.

Ja perusliksa se 2430€/kk. Alkupalkka oli 2100€/kk pari vuotta sitten.

• haluu helppariiiiiii
        Saa helpparissa kirjoitti:

mikä firam miten sinne pääsee

• liksa

Minusta arvostus ei koskaan ole ollut kovin suuri, mutta toi palkka on naurettava. Siivoaako kukaan edes vessoja tolla liksalla? Bussikuskina ansaitset paremmin ja multikulttuurinen ilmapiiri tulee luontaisetuna.

• qqqq

Tässä sulle minimipalkka:Laitteisto- ja ohjelmistoylläpito
      esim. huolto- ja ylläpitotehtävät, ohjelmistoasiantuntijatehtävät 1622 €/kk.

• Mikrotukiharjoittelija

Olen vasta peruskouluni päättänyt ja olen yhden kurssin ajan ollut kauppaopistossa datanomi linjalla (2kk) ja nyt olen Työharjoittelussa ja palkkani on meilkein 1000 euroa kuukaudessa.

• tietäväinenkö

Mistä lähtien harjoittelijoille on maksettu 1000 euroa kuukaudessa? siis harjoittelu ei edes ole työsuhde.

• tietäväinenkö
        tietäväinenkö kirjoitti:

Mistä lähtien harjoittelijoille on maksettu 1000 euroa kuukaudessa? siis harjoittelu ei edes ole työsuhde.

meinaan vaan että itse 4 harjoittelua käynyt enkä siitä ole saanut senttiäkään.

• keke petteri

itse hommissa julkisella puolella kaakkois suomessa. firmana entinen kaupungin tietohallintoyksikkö, nykyinen kaupungin ja kuntayhtymän omistama osakeyhtiö. bruttopalkka noin 2100 euroa ja käteen jää noin 1600.

pari vuotta ja ylikin kohta työkokemusta. sen aikana oma osaaminen ja tehtävien vaativuus ovat nousseet mutta palkka ei. työsuhde on edelleenkin määräaikainen.

• Ninnannunnan...

Aloittajalle: onhan tuo 1250e ihan ok palkka - jos sen saa viikoittain. :)

• MS asiantuntia

Eh...

Help Deskin Aka. Service Deskin aloitus palkka on noin 2150 - 2250 €/kk. Tämä riippuu alla olevasta kokemuksesta. Itse olen töissä vuokratyö firmassa joka maksaa AINA muita huonompaa palkkaa.

Keskiverto 1 tierin palkka pitäs olla about 2450€/kk ja sit siitä ylös, palvelin teknikoiden YMS palkat alkaa kaikki 3:lla ja jos olet arkkitehti se alkaa 4:lla.

Jos sinulle maksetaan yhtään vähempää, niin kannattaa käydä juttelemassa pomon kanssa. IT ala saattaa olla ylikansoitettu, mutta OIKEITA asiantuntijoita ei todellakaan ole paljon.

Ja kaikki te jotka salaatte tietoa YMS sontaa... Teette kaikkien muiden ihmisten työn turhna päiten vaikeaksi, ja tulette jossain vaiheessa saamaan kenkää, kun joku joka osaa työnsä yhtä hyvin kuin te, selvittää sen esimiehilleen.

Jos haluutte palkan korotuksen niin hankkikaa tietoa, osatkaa KAIKKI ja hommatkaa certifiointeja (esim. Cisco ja Microsoft) Noilla certeillä teitä ei voi potkia, ainakaan helposti pihalle. Ja palkan nostoon on oikea syy.

• cloud

Mikrotukihenkilönä mulla on päälle 2700€, olen ihan tyytyväinen siihen. Oon perustamassa meille sivustoa http://www.mikrotukihenkilo.fi
      Mielenkiinnolla katselen mitä tuosta tulee :)

• ..................

Itse olen noita hommia tehnyt työharjoitteluna... Onhan tuo siihen verrattuna hyvä liksa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2751
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      954
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    9. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      66
      862
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe