Munantuottajat

kokoaa rivejään

kohta saa etsiä munia kaupasta kun munat menee vientiin, saatte sitten ulkoa niitä ihania salmonella yms. munia, nauttikaa ne kumihanskat käsissä. Siitä vaan tuottajat, pitäkää pintanne ja antakaa näille marisijoille sitä mitä ovat olleet vaillakin.

10

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NIINSITÄ

      Nyt olette oikealla asialla, on teitä jo kyykytettykin, imaiseksi joudutte munia tuottamaan, vai joudutteko jo siitä maksamaan,
      että kansa saa munia pöytäänsä.
      Nyt on varmaan ulkomailla kysyntää puhtaille munille.

      • '
        Veit sanat suustani.

        Tappiolla ei voi tuottaa.

        Rehutkin on maksettava ja työstä on saatava palkka.

        Minun puolestani kaupan hintoja saa korottaa 20 centtiä/kg!
        Se ei paljon lisää hintaa/muna.


      • Fuikkari
        jorma.jaakkola kirjoitti:

        '
        Veit sanat suustani.

        Tappiolla ei voi tuottaa.

        Rehutkin on maksettava ja työstä on saatava palkka.

        Minun puolestani kaupan hintoja saa korottaa 20 centtiä/kg!
        Se ei paljon lisää hintaa/muna.

        Johtaisiko se 20 sentin hinnannosto sitten vielä kierompaan hintaan? Jos maailma muuttuu ympärillä, niin miksi munantuottajien ei pitäisi olla mukana?

        Pitäisikö Suomessakin järjestää vaikka pääsiäisen jälkeen sellainen munarieha, missä tuhottaisiin ylituotantoa juhlan merkeissä? Maksamme kuitenkin aika kovaa hintaa siitä ylijäämästä, joten meillä pitäisi olla oikeus myös järjestää sellainen rieha. Saataisiin samalla kansainväistä mainetta ja turismiakin.


      • ihan
        Fuikkari kirjoitti:

        Johtaisiko se 20 sentin hinnannosto sitten vielä kierompaan hintaan? Jos maailma muuttuu ympärillä, niin miksi munantuottajien ei pitäisi olla mukana?

        Pitäisikö Suomessakin järjestää vaikka pääsiäisen jälkeen sellainen munarieha, missä tuhottaisiin ylituotantoa juhlan merkeissä? Maksamme kuitenkin aika kovaa hintaa siitä ylijäämästä, joten meillä pitäisi olla oikeus myös järjestää sellainen rieha. Saataisiin samalla kansainväistä mainetta ja turismiakin.

        väärin niin kanamunatuottajat eivät juuri tukia saa... Sen takia tuottajat niin kusessa ovatkin.. (korjatkaa jos olen väärässä)


      • Mika 79
        ihan kirjoitti:

        väärin niin kanamunatuottajat eivät juuri tukia saa... Sen takia tuottajat niin kusessa ovatkin.. (korjatkaa jos olen väärässä)

        väärässä, mutta saavat hekin peltopuolen tuet, mutta muna ja broitsku puolella on tietääkseni er tilanne.

        Tsemppiä munan tuottajat näyttäkää niille, me maito,liha ja vilja miehet tullaan perässä(tosin aika kaukana).


      • hiihtää
        Mika 79 kirjoitti:

        väärässä, mutta saavat hekin peltopuolen tuet, mutta muna ja broitsku puolella on tietääkseni er tilanne.

        Tsemppiä munan tuottajat näyttäkää niille, me maito,liha ja vilja miehet tullaan perässä(tosin aika kaukana).

        Ei muuta kun laittakaa rattaat pyörimään kuten sikapuolellakin tehdään mutta pitäkää huoli siitä ettei MTK sekä muutama muu "toimija" pääse torpedoimaan toimintaanne kuten kävi Suomem Sikayrittajät ry:lle.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=1500000000000141&posting=22000000012317344


      • Paalinpyörittäjä
        Fuikkari kirjoitti:

        Johtaisiko se 20 sentin hinnannosto sitten vielä kierompaan hintaan? Jos maailma muuttuu ympärillä, niin miksi munantuottajien ei pitäisi olla mukana?

        Pitäisikö Suomessakin järjestää vaikka pääsiäisen jälkeen sellainen munarieha, missä tuhottaisiin ylituotantoa juhlan merkeissä? Maksamme kuitenkin aika kovaa hintaa siitä ylijäämästä, joten meillä pitäisi olla oikeus myös järjestää sellainen rieha. Saataisiin samalla kansainväistä mainetta ja turismiakin.

        juuri sitä mitä olet peräänkuuluttanutkin, joten mistä kierosta hinnasta puhut????
        Munantuottajat hakevat tuotteelleen oikeaa hintaa markkinoilta, tosin tällä kertaa ulkomailta mikä on vielä parempi ja tuen tarve entisestään pienenee ja kauppatase paranee!!!!!


      • Mika 79

      • Fruikkari
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

        juuri sitä mitä olet peräänkuuluttanutkin, joten mistä kierosta hinnasta puhut????
        Munantuottajat hakevat tuotteelleen oikeaa hintaa markkinoilta, tosin tällä kertaa ulkomailta mikä on vielä parempi ja tuen tarve entisestään pienenee ja kauppatase paranee!!!!!

        Eikö munasta pitäisi saada enemmän? Hinta nousee aidosti vasta kun suurin osa tuottajista on vaihtanut alaa.

        Ongelma vaan pahenee jos kannustetaan tuottamaan lisää.


      • sydämmen pohjasta
        Mika 79 kirjoitti:

        oli valmis kuolemaan jo ennen alkuansa. Epäilen että samoin käy näille S.I.S:n miehille, vaikka toivon ettei niin kävisi.

        ettei ennustuksesi toteudu, jos näin käy saamme lopullisesti haudata ammattimme itsenäisyyden päättää tilamme asioista itse.
        Valta on luisumassa hälyyttävää vauhtia näille "valtakunnallisille toimijoille".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe