Maataloustuki on moraalisesti epäoikeudenmukainen tulonsiirto pienituloisilta veronmaksajilta suurituloisille viljeliöille.Jatkoksi tietysti voidaan lisätä , ettei se ole ainut tulonsiirto missä verovaroin tuetaan suurituloisia , tästä yhtenä esimerkkinä omaisuusveron poisto.Koettakaa tavikset kestää ilman yritysverotuksen suomia poistoja , ehkä se paistaa aurinko vielä kilometritehtaallekkin.
Maataloustuki, epäoikeudenmukainen tulonsiirto
13
1135
Vastaukset
'
Kyseessä on suomalaisten veronmaksajien lahjoittama EU-jäsenmaksu, jolla tuetaan K-Euroopan viljelijöitä, jotta nämä voivat toimittaa ylikansallisten kasbvottomien saalistusvoimien omistamille (pörssiyhtiöitä) elintarvikefirmoille raaka-ainetta pilkkahintaan.
Tarkoituksena on lopettaa suomalainen viljely ja elintarviketeollisuus, jotta nämä saalistajat pääsevät rahastamaan suomalaista veronmaksajaa toiseen kertaan.
--
Ranskassa on herätty suojelemaan (EY-kilpailulainsäädännön vastaista) omaa valtiontaloutta ylikansallisia saalistusvoimia vastaan, koska
1. nämä jättävät veronsa maksamatta
2. kansantalous vuotaa
Kansallista suojelua, koska julkisen sektorin alijäämä kasvaa.
Toista on Suomessa. Yli rajan suoritettava lahjoittaminen kirjoitetaan oikein lakiin.- kirjoitus
otsikossa kaikki
- "Valhe tukien taustall...
osoitteesta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000024&conference=4500000000000713&posting=22000000014475433
että viisastut ja lakkaat kirjoittamsta maatalousvastaisia höpö-juttusi.- etteikö
Jorma Jaakkolan keskustelunavauksessa olisi jotain perääkin, mutta älkää nyt lukeko kaikkea tällä palstalla kirjoitettua kuin piru raamattua... Ei se Jorma kotiseudullakaan ole välttämättä saanut kovin uskottavan poliitikon mainetta... Mutta toki moisia työmyyriäkin tarvitaan epäkohtien selvittämiseksi.
- sai tarpeekseen
ja lakkasi kommentoimasta
- ärkele
työnantajalle
http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=15425&tstart=240 - tuunailija
....talonpoika on omaisuutensa saanut. Ostanut käyvällä hinnalla, tai maksanut lahjaveroa.
Olen ollut työelämässä tehdastyöläisenä viitisentoista vuotta, ja olen kartuttanut omaisuuttani jonkin verran. Elintasoni katson olevan saman kuin keskivertotalonpojalla.
Erona mainitsen, etten ole joutunut omaisuuteni eteen tekemään velkaa enkä muitakaan uhrauksia. Meillä tavallisilla työläisillä on se etu, että emme joudu maksamaan ennen ansion saantia, vaan palkka juoksee heti kun menee työhön. - talonpoika minäkin
Mehän sitä veroakin maksamme. Alvejakin just meni parikymppiä, jotta se siitä pienituloisten veronmaksusta. Taitaa pienituloisilla tuo veroprosenttikin olla jotaikin parin ja kolmenkympin välissä, meitillä lähempänä viittäkymppiä tai ylikin.
- Tavis maalta
Kai tiedät että jauhoissakin on "alvi" joka maksetaan nettopalkasta.
- ruikuttaja
ei ne alvit sinun pussistasi pois ole . kyllä sinä olet ne saanut tuotteittesi hinnan päälle , että älä valita .
- 123
ruikuttaja kirjoitti:
ei ne alvit sinun pussistasi pois ole . kyllä sinä olet ne saanut tuotteittesi hinnan päälle , että älä valita .
päälle.Ne alvit palautan sitten valtiolle,koska alvi ei ole minun omaa rahaa,eikä sillä ole mitään osuutta maatalouden ansio- eikä pääomaverotuksessa.
- näin se menee
123 kirjoitti:
päälle.Ne alvit palautan sitten valtiolle,koska alvi ei ole minun omaa rahaa,eikä sillä ole mitään osuutta maatalouden ansio- eikä pääomaverotuksessa.
alvi kenekähän rahaa se lieneekään ?
- mustavalkoista!
"Maataloustuki on moraalisesti epäoikeudenmukainen tulonsiirto pienituloisilta veronmaksajilta suurituloisille viljeliöille."
-Ensinnäkin myös viljelijät ovat veronmaksajia, viime tietojeni mukaan ei heille ole ainakaan suotu verovapautta. Toiseksi rikkaita ja ei-niin-rikkaita löytyy molemmista, viljelijöistä sekä ei-viljelijöistä!
Ja olet ymmärtänyt täysin väärin, mikäli luulet, että jokaisella viljelijällä on kahdensadan lehmän robottipihatto ja viisi mersua... Monet pienviljelijät sinnittelevät pienillä tuloilla tehden pitkää päivää puhtaan ruoan puolesta. Näin on näreet.
Ja edelleen: uskokaa nyt hyvä ihmiset, että maataloustuet ovat KULUTTAJAN, siis KULUTTAJAN etu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579197Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123639Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292947Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht852258Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142070Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3671856Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu721104