Ikävä yllätys

Eki

Sanomalehti Pohjalainen tänään (3.3): Mielipideosastolla eräs kirjoittaja kertoo tilanneensa 2 kpl Tele Finlandin Pulina-liittymiä,(itselleen ja avopuolisolleen) kun tarjottiin vuosi ilman kuukausimaksuja. No, SIM-kortit tulivat, ja muutaman päivän kuluttua 170 €:n lasku! Asiakkaan ihmettelyyn vastattiin sen olevan panttimaksu, joka peritään kaikilta alle 26 vuotiailta,siis KAIKILTA! Asiakkaalla ja avopuolisolla ei kulemma ole minkäänlaisia luottohäiriöitä, tosin eihän sillä ole mitään vaikutusta asiaan, koska vain ikä ratkaisee. Tuo maksu tietysti luvattiin palauttaa aikanaan takaisin, muistaakseni kirjoittaja mainitsi jotain yli neljän vuoden ajasta (lehteä ei ole tällä hetkellä saatavillani). Tämä on kuulemma käytäntö aina, jos alle 26-vuotias tilaa kaksi liittymää, jotka ottaa omaan käyttöönsä. On mielestäni todella törkeää, että asiasta ei mainittu mitään myyntihetkellä, ja siksi ajattelin, että tämä asia pitää saada muidenkin kuin Pohjalaisen lukijoiden tietoon. Koska kirjoittaja ei halunnut antaa suuryhtiö TeliaSoneran omistamalle Tele Finlandille 170 €:n suuruista korotonta lainaa noin pitkäksi ajaksi, hän päätti pitää liittymät vuoden soittamatta niillä yhtään puhelua ja ottamatta toista liittymää edes käyttöön.

13

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luxori

      operaattoreilla koska säännöt on luonut valtiovalta ja niitä tulee noudattaa.

      • jepjep

        Siis ei todellakaan ole tällaista käytäntöä kaikilla operaattoreilla! Esimerkiksi itse olen alle 26-vuotias ja omistajan nimeltä mainitsemattomalta operaattorilta kaksi liittymää eikä todellakaan tulee mitään vakuusmaksua! Tässä tapauksessa kyseessä täytyy olla virhe tai sitten luottotiedoissa tosiaan joku merkintä menneisyydestä! Aspaan yhteyttä!


      • asiakas

        Itsellani myös 3 kpl xxx operaattorin liittymiä omissa nimissä ja ikää kohta 23 vuotta. Missään vaiheessa ei tommosia laskuja ole tullut, eikä tule. Enkä itse tiedä ketään, jolla tuollaisessa tilanteessa olisi "vakuusmaksuja" tullut. Mikäli luottotiedoissa merkintä, sitten tulee aina xxx verran. Mikäli otat useamman (väh. 10) niin sitten taitaa jo maksua tullakkin.


      • Eki

        ...tuskin kieltää kertomasta asiakkaalle, että tulossa on SIM-kortin lisäksi myös 170 €:n maksu. Korjaa, jos olen väärässä,heh.


      • Eki
        Eki kirjoitti:

        ...tuskin kieltää kertomasta asiakkaalle, että tulossa on SIM-kortin lisäksi myös 170 €:n maksu. Korjaa, jos olen väärässä,heh.

        Kuinkahan muuten on laillisuuden kanssa, kun myydään tuote kertomatta kaikkia sen hankkimiseen liittyviä kuluja (vaikkakin ne palautetaan aikanaan)? Taidetaan liikkua vähintäänkin laillisen ja laittoman rajamailla.


      • Se on tsekattu
        jepjep kirjoitti:

        Siis ei todellakaan ole tällaista käytäntöä kaikilla operaattoreilla! Esimerkiksi itse olen alle 26-vuotias ja omistajan nimeltä mainitsemattomalta operaattorilta kaksi liittymää eikä todellakaan tulee mitään vakuusmaksua! Tässä tapauksessa kyseessä täytyy olla virhe tai sitten luottotiedoissa tosiaan joku merkintä menneisyydestä! Aspaan yhteyttä!

        Turha kinata jos jotkut operaattorit ei näin tee siihen on vain yksi vastaus ...ei saa jos näin toimii asiakkaita.


    • TP.

      Jaa-a. Hankala tuohon mennä sanomaan, kuska tiedän useita, jotka ovat alle 26-vuotiaita, ja joilla on 2 tai useampi liittymä. Eikä tuollaisesta ole kuulunut mitään.

      Ainoa asia, miksi noita ennakkomaksuja tulee, niin on luottohäiriöistä. Saattaahan tietenkin olla, että on käynyt joku väärinkäsitys asiassa, joten melkein ottaisin yhteyttä asiakaspalveluun.

    • ....

      Alle 26-vuotiaalla voi olla 1 liittymä, yli 26-vuotiaalla 4 liittymää. Jos näitä määriä ollaan ylittämässä, luotonvalvontayksikkö tekee harkinnanvaraisen päätöksen siitä, saako kyseinen asiakas liitymät ja joutuuko maksamaan vakuutta. Huomioon otetaan luottotiedot ja käyttötarkoitus (esim. tuleeko liittymä perheenjäsenelle) Asiaan ei vaikuta operaattori. Tele Finlandilla vakuusmaksu ei seiso panttina vuotta, kuten useimmilla, vaan sitä aletaan hyvittämään puhelinlaskuissa välittömästi.

      • Aiakas

        Se on selvä juttu että jos on hoitamattomia laskuja tulee varmasti näitä vakuusmaksuja.Ettei vaan olisi kyse nytkin näistä tiedoista?


      • niin..

        itselläni oli 20vuoden iässä 4samanoperaattorin liitymää, omissa nimissäni eikä otettu mitään panttia.Nyt 2vuotta myöhemmin olen vaihtanut ja lopettanut ylimääräiset liittymäni pois, ja on 2omalla nimellä, joista toisella on vielä eri haltia, eikä kukaan ole mitään panttia kysellyt.


      • Mika0800

        Ex -tyttöystävälläni (20v) on 2 kpl dna -liittymiä, eikä häneltä ole missään vaiheessa vaadittu takuumaksua.

        Kyllä tuo on ihan TF:n omaa politiikkaa, jos kaikilta alle 26 -vuotiailta jotain takuumaksuja vaaditaan. Luottohäiriötapaukset ovat toki erikseen.


    • Topi

      Ilmeisesti et ole täysin tietoinen onko kaikki lukemasi totta eli puhut nyt ns.kuulopuheiden perusteella ja yrität jotain josta sinulla ei ole varmoja taustatietoja?Onko näin Eki

      • EKI

        Kerroin omin sanoin asian, jonka eräs Tele Finlandin asiakas kertoi OMALLA NIMELLÄÄN Pohjalaisessa 3.3.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe