Mulla Karhu Sisu 163 hv ja siinä 8 m3 pyörivä betonipytty. Täytyy sanoa, että kun kuorman kanssa lähtee liikenteeseen, saa kaiken toivon heittää.
Kenellä laiskin peli?
8
1819
Vastaukset
- Kuski o.t.o.
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään...
Joka tapauksessa: tuollaisilla tehoilla vedettiin vielä 33 vuotta sitten lavettia! Ahtamaton Scania 75, entinen säiliörekan veturi, tehoa uutena (1960) 165 hevosen voimaa. Nupissa 3 ja Siimet-lavetissa 2 akselia. Lavetin kantavuus 32 tonnia joskus jopa ylitettiin tonnilla tai parilla. Lattiasta törröttävät kaksi keppiä olivat tarpeeseen! Syöttöpumpun pakkosyöttönapille oli vaijeriviritys ohjaamosta: tiukkaan paikkaan saatiin sen avulla hitunen lisätehoa ja mustaa savua tien täydeltä...
Olisihan niitä turbovehkeitä löytynyt silloinkin, mutta taisivat isännällä rahat loppua kesken, kun piti jokunen lavetilla raahattava konekin ostaa. Oli itse vetänyt 50-luvun alussa tukkeja vielä pienemmillä tehoilla, joten arveli lavetin noilla eväillä kulkevan. Ja kulkihan se, tyhjänä pitkän kiihdytyksen jälkeen jopa lujaa!- vaari
Se on maailman laiskin kuormuri. Ja vaihteet ei mee millään päälle, jatkuvaa arpomista
- Vaari
vaari kirjoitti:
Se on maailman laiskin kuormuri. Ja vaihteet ei mee millään päälle, jatkuvaa arpomista
tosi laiskana tuolla heinikossa ei tarvi enää kepittää yhtää seuraavaks lähen pitkäripaseen arpoon mitä ostas viikonlopuks.
Kerrompa teille lopit vielä opettavaise tarinan. 60 luvun alussa ajelin puutavaraa ja reitillä oli niin iso mäki, että piti kiertotietä kiertää se. Isäntä vaihtoi sitten kontion jyryyn ettei tarvi kiertää enää ja hyvin kulki mäen ylös kunnes isäntä huomas sen ja käski laittaa lisää kuormaa ja taas kierrettiin.
- Sami
Tässä autossa on kantavuutta 5 tonnia. Kolmen kuution sorakuorman kanssa se ei jaksanut montusta ylös n. 50 m pitkää ja korkeudeltaan 5-metristä mäkeä ykköselläkään, vaikka otin vauhtia montun toisella puolella olevasta alamäestä. Maantielläkin vauhti usein tippui ylämäissä 45:een.
Oma lukunsa on tietysti kylän entinen Ford Thames-paloauto, omapaino n. 6 tonnia. Sillä ei päässyt edes seitsemääkymppiä kuin jyrkässä alamäessä.
Armeijassa jouduin kokeilemaan MAN 415-nelivetoa. Melkein jokaisessa mäessä sai kepittää alaspäin ykköseen asti. Meteli sen peltisessä kopissa oli hirveä ja ratti vatkasi niin ettei meinannut käsissä pysyä. Väittivät, että siinä oli alunperin ollut turbo ja 110 hevosvoimaa. Turbo oli kuulemma poistettu. Mene ja tiedä. - Typi
70-lukuiset ahtamattomat v10 mersut olivat aika lussuja.
- meni hermot
empä paljoa kehuis vm73 sisua leylandin diisselillä
- jahas
...Mutta ei sitä ajamalla rikki saanu... On sen verta luja peli...
Irtokorillinen sprinter 308.
Painoa oli vain 3550 kg, mutta iso ilmanvastus, ja uutena ollut 80 heppanen kone... Se 80-90 sai nopeutta kun tarpeeksi kituutti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334159Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382355Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 781087
- 59953
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921