Mulla Karhu Sisu 163 hv ja siinä 8 m3 pyörivä betonipytty. Täytyy sanoa, että kun kuorman kanssa lähtee liikenteeseen, saa kaiken toivon heittää.
Kenellä laiskin peli?
8
1765
Vastaukset
- Kuski o.t.o.
Joka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään...
Joka tapauksessa: tuollaisilla tehoilla vedettiin vielä 33 vuotta sitten lavettia! Ahtamaton Scania 75, entinen säiliörekan veturi, tehoa uutena (1960) 165 hevosen voimaa. Nupissa 3 ja Siimet-lavetissa 2 akselia. Lavetin kantavuus 32 tonnia joskus jopa ylitettiin tonnilla tai parilla. Lattiasta törröttävät kaksi keppiä olivat tarpeeseen! Syöttöpumpun pakkosyöttönapille oli vaijeriviritys ohjaamosta: tiukkaan paikkaan saatiin sen avulla hitunen lisätehoa ja mustaa savua tien täydeltä...
Olisihan niitä turbovehkeitä löytynyt silloinkin, mutta taisivat isännällä rahat loppua kesken, kun piti jokunen lavetilla raahattava konekin ostaa. Oli itse vetänyt 50-luvun alussa tukkeja vielä pienemmillä tehoilla, joten arveli lavetin noilla eväillä kulkevan. Ja kulkihan se, tyhjänä pitkän kiihdytyksen jälkeen jopa lujaa!- vaari
Se on maailman laiskin kuormuri. Ja vaihteet ei mee millään päälle, jatkuvaa arpomista
- Vaari
vaari kirjoitti:
Se on maailman laiskin kuormuri. Ja vaihteet ei mee millään päälle, jatkuvaa arpomista
tosi laiskana tuolla heinikossa ei tarvi enää kepittää yhtää seuraavaks lähen pitkäripaseen arpoon mitä ostas viikonlopuks.
Kerrompa teille lopit vielä opettavaise tarinan. 60 luvun alussa ajelin puutavaraa ja reitillä oli niin iso mäki, että piti kiertotietä kiertää se. Isäntä vaihtoi sitten kontion jyryyn ettei tarvi kiertää enää ja hyvin kulki mäen ylös kunnes isäntä huomas sen ja käski laittaa lisää kuormaa ja taas kierrettiin.
- Sami
Tässä autossa on kantavuutta 5 tonnia. Kolmen kuution sorakuorman kanssa se ei jaksanut montusta ylös n. 50 m pitkää ja korkeudeltaan 5-metristä mäkeä ykköselläkään, vaikka otin vauhtia montun toisella puolella olevasta alamäestä. Maantielläkin vauhti usein tippui ylämäissä 45:een.
Oma lukunsa on tietysti kylän entinen Ford Thames-paloauto, omapaino n. 6 tonnia. Sillä ei päässyt edes seitsemääkymppiä kuin jyrkässä alamäessä.
Armeijassa jouduin kokeilemaan MAN 415-nelivetoa. Melkein jokaisessa mäessä sai kepittää alaspäin ykköseen asti. Meteli sen peltisessä kopissa oli hirveä ja ratti vatkasi niin ettei meinannut käsissä pysyä. Väittivät, että siinä oli alunperin ollut turbo ja 110 hevosvoimaa. Turbo oli kuulemma poistettu. Mene ja tiedä. - Typi
70-lukuiset ahtamattomat v10 mersut olivat aika lussuja.
- meni hermot
empä paljoa kehuis vm73 sisua leylandin diisselillä
- jahas
...Mutta ei sitä ajamalla rikki saanu... On sen verta luja peli...
Irtokorillinen sprinter 308.
Painoa oli vain 3550 kg, mutta iso ilmanvastus, ja uutena ollut 80 heppanen kone... Se 80-90 sai nopeutta kun tarpeeksi kituutti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291827
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.781697Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561313- 691131
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8819- 2785
- 45767
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10749- 41735
- 45707