mikäli heitä vielä on, pitkäaikaisesta lakosta tulisi hyvä koulutusjakso, kun kaikki valmiit-ja puolivalmiitkin ruoat loppuisivat kaupoista. Siinä sitten ilta menisikin töitten jälkeen rattoisasti keittelemällä hernekeittoa edellisenä iltana likoon laitetuista herneistä, ja possuystävämme potka muhisi hellalla muutaman tunnin.Ja, kas kummaa plättytaikinakin valmistuu käden käänteessä, joita lapsetkin ilolla paistelee.Onnellinen perhe ihailee saannoksiaan yhdessä maistellen ja nautiskellen.( varastossa oli herneitä, maitojauhetta,sokeria ja savupotkaa )))
Uusavuttomille,
11
974
Vastaukset
- Otontytär
...puuroaineksia pitemmäksikin aikaa. Marjoja ja sieniä löytyy pakastimesta ja perunoita tietenkin aina varastossa.....; antaahan lakon tulla ...... ja mennä:))).
- näin on
aina muista, kuinka kulkivat murtamassa lakkoja ja tekemässä rikkureina hommia.
- mirjamarja
Kirjoitat ihan kuin hernekeiton keittäminen kivikautinen ilmiö!
Kyllä minä keitän aina hernekeiton itse, eihän se ole edes monimutkaista. Aikaa se vie, joten on viisainta työssäkäyvän ihmisen keittää edellisenä iltana hiljaisella tulella, mutta itseksensä se hellalla tulee valmiiksi. Savupotkaa joukkoon!
Onko ruuanlaitto nykyisin vaikeaa perheille? Eineksilläkö ihan oikeasti eletään?
Eipä Berlusconin mielipiteet sitten ihan pieleen ole menneet, jos meillä popsitaan vain teollisesti valmistettuja eineksiä, joka huushollissa saman makuisia.
TV kuitenkin toitottaa päivittäin ruokaohjelmia. Kenelle ne on suunnattu?- eli...
keittelen vain yön yli liotetut herneet, pakastan sitten kun se on jäähtynyt, annosvuokiin pakastimeen, ja otan yhden kerrallaan maustaen vasta mikrosta otettuna Kickoman-soijakastikkeella ja syön tottakai muidenkin (salaatti, kurkku, tomaatti yms) lisukkeiden kanssa.( Sianlihan syömisestä alkaa tulla 15 vuotta. En oikein osaa sanoa, miksi. )Ruisleipää, jolla paksu kerros avocadoa, kypsää, ja tomaatinsiivu. Poikani jenkki-vuoden jälkeinen ihastus.~Nam.
- mirjamarja
eli... kirjoitti:
keittelen vain yön yli liotetut herneet, pakastan sitten kun se on jäähtynyt, annosvuokiin pakastimeen, ja otan yhden kerrallaan maustaen vasta mikrosta otettuna Kickoman-soijakastikkeella ja syön tottakai muidenkin (salaatti, kurkku, tomaatti yms) lisukkeiden kanssa.( Sianlihan syömisestä alkaa tulla 15 vuotta. En oikein osaa sanoa, miksi. )Ruisleipää, jolla paksu kerros avocadoa, kypsää, ja tomaatinsiivu. Poikani jenkki-vuoden jälkeinen ihastus.~Nam.
Varmaan ihan hyvää. Minä vain haluan sen savupotkan maun hernekeittooni.
Kotona tehtyä hernekeittoa mikään teollinen voita.
Avokadomuhennosta pitää kokeilla. Kun vaan saan avokadon kunnolla kypsymään.
- Raaka-aine
Sinähän tarjoat puolivalmisteita.
Eivät ihmiset elävänkään ruuan ääreen kuolisi!
Se possuystävän potka pitäisi hakea pistooli tai kirves kourassa sikakalasta, päästää nirri pois, veri talteen ja kaltata karvat veks.
Nupista tulisi aladoopi ja muu ruho, mukaanlukien sisäelimet, talteen. Keuhkot voisi sentään antaa kissoille.
Sama juttu kanojen kanssa. Nyt kun munatuotanto vähenee niin kanoja lutkusta kiinni, venytys ja veret keskipakovoimalla lutkupussiin.
Lampaat ovatkin helppo pala nisäkäskotieläimistä kun takkiakaan ei tarvitse ottaa talteen.
Nautoja en ole koti- enkä muissakaan oloissa teurastanut mutta kyllä nekin menisivät.
Noita normaaleja keittiötouhuja ei kannattaisi edes mainostaa.
Kaloista, hankintatapahtumineen en viitsi edes mainita.- k röyhkeä
tiedustella, ammattiakin tässä arvailen, millaista muhennosta tuollaisesta "raaka-aineesta" valmistuisi ja missä lämpötilassa?
Nimim. Uusvanha-avuton, joka toivoo pienen vitsinpoikasensa(?) ymmärrettävän. - oleksi
on hommasi hanskassa !
Nitistämäsi ;) possun hyvin säilyneet maksan ja munuaiset ottaisin talteen jonkun whiskysiepon uusio käyttöön. Näin mateen kutuaikana vain avannon tekoon, ja sieltä mateesta mädit blinien höysteeksi, nahka rullalle , vaikka kirjan kansiksi.
Ei totisena kirjoitettu !!!! oleksi kirjoitti:
on hommasi hanskassa !
Nitistämäsi ;) possun hyvin säilyneet maksan ja munuaiset ottaisin talteen jonkun whiskysiepon uusio käyttöön. Näin mateen kutuaikana vain avannon tekoon, ja sieltä mateesta mädit blinien höysteeksi, nahka rullalle , vaikka kirjan kansiksi.
Ei totisena kirjoitettu !!!!Sillähän ennen selvitettiin pannukahvi ;-)
vaarivaari kirjoitti:
Sillähän ennen selvitettiin pannukahvi ;-)
Lahnan suomuja kahvin selvikkeenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427