Uusavuttomille,

leila-mlä

mikäli heitä vielä on, pitkäaikaisesta lakosta tulisi hyvä koulutusjakso, kun kaikki valmiit-ja puolivalmiitkin ruoat loppuisivat kaupoista. Siinä sitten ilta menisikin töitten jälkeen rattoisasti keittelemällä hernekeittoa edellisenä iltana likoon laitetuista herneistä, ja possuystävämme potka muhisi hellalla muutaman tunnin.Ja, kas kummaa plättytaikinakin valmistuu käden käänteessä, joita lapsetkin ilolla paistelee.Onnellinen perhe ihailee saannoksiaan yhdessä maistellen ja nautiskellen.( varastossa oli herneitä, maitojauhetta,sokeria ja savupotkaa )))

11

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otontytär

      ...puuroaineksia pitemmäksikin aikaa. Marjoja ja sieniä löytyy pakastimesta ja perunoita tietenkin aina varastossa.....; antaahan lakon tulla ...... ja mennä:))).

    • näin on

      aina muista, kuinka kulkivat murtamassa lakkoja ja tekemässä rikkureina hommia.

      • tuntuu siltä, että oman ruokansa laitto on rikkurointia, niin ole sinä vain nälissäsi.


    • mirjamarja

      Kirjoitat ihan kuin hernekeiton keittäminen kivikautinen ilmiö!
      Kyllä minä keitän aina hernekeiton itse, eihän se ole edes monimutkaista. Aikaa se vie, joten on viisainta työssäkäyvän ihmisen keittää edellisenä iltana hiljaisella tulella, mutta itseksensä se hellalla tulee valmiiksi. Savupotkaa joukkoon!

      Onko ruuanlaitto nykyisin vaikeaa perheille? Eineksilläkö ihan oikeasti eletään?
      Eipä Berlusconin mielipiteet sitten ihan pieleen ole menneet, jos meillä popsitaan vain teollisesti valmistettuja eineksiä, joka huushollissa saman makuisia.

      TV kuitenkin toitottaa päivittäin ruokaohjelmia. Kenelle ne on suunnattu?

      • eli...

        keittelen vain yön yli liotetut herneet, pakastan sitten kun se on jäähtynyt, annosvuokiin pakastimeen, ja otan yhden kerrallaan maustaen vasta mikrosta otettuna Kickoman-soijakastikkeella ja syön tottakai muidenkin (salaatti, kurkku, tomaatti yms) lisukkeiden kanssa.( Sianlihan syömisestä alkaa tulla 15 vuotta. En oikein osaa sanoa, miksi. )Ruisleipää, jolla paksu kerros avocadoa, kypsää, ja tomaatinsiivu. Poikani jenkki-vuoden jälkeinen ihastus.~Nam.


      • mirjamarja
        eli... kirjoitti:

        keittelen vain yön yli liotetut herneet, pakastan sitten kun se on jäähtynyt, annosvuokiin pakastimeen, ja otan yhden kerrallaan maustaen vasta mikrosta otettuna Kickoman-soijakastikkeella ja syön tottakai muidenkin (salaatti, kurkku, tomaatti yms) lisukkeiden kanssa.( Sianlihan syömisestä alkaa tulla 15 vuotta. En oikein osaa sanoa, miksi. )Ruisleipää, jolla paksu kerros avocadoa, kypsää, ja tomaatinsiivu. Poikani jenkki-vuoden jälkeinen ihastus.~Nam.

        Varmaan ihan hyvää. Minä vain haluan sen savupotkan maun hernekeittooni.
        Kotona tehtyä hernekeittoa mikään teollinen voita.
        Avokadomuhennosta pitää kokeilla. Kun vaan saan avokadon kunnolla kypsymään.


    • Raaka-aine

      Sinähän tarjoat puolivalmisteita.
      Eivät ihmiset elävänkään ruuan ääreen kuolisi!

      Se possuystävän potka pitäisi hakea pistooli tai kirves kourassa sikakalasta, päästää nirri pois, veri talteen ja kaltata karvat veks.
      Nupista tulisi aladoopi ja muu ruho, mukaanlukien sisäelimet, talteen. Keuhkot voisi sentään antaa kissoille.

      Sama juttu kanojen kanssa. Nyt kun munatuotanto vähenee niin kanoja lutkusta kiinni, venytys ja veret keskipakovoimalla lutkupussiin.

      Lampaat ovatkin helppo pala nisäkäskotieläimistä kun takkiakaan ei tarvitse ottaa talteen.

      Nautoja en ole koti- enkä muissakaan oloissa teurastanut mutta kyllä nekin menisivät.

      Noita normaaleja keittiötouhuja ei kannattaisi edes mainostaa.
      Kaloista, hankintatapahtumineen en viitsi edes mainita.

      • k röyhkeä

        tiedustella, ammattiakin tässä arvailen, millaista muhennosta tuollaisesta "raaka-aineesta" valmistuisi ja missä lämpötilassa?

        Nimim. Uusvanha-avuton, joka toivoo pienen vitsinpoikasensa(?) ymmärrettävän.


      • oleksi

        on hommasi hanskassa !
        Nitistämäsi ;) possun hyvin säilyneet maksan ja munuaiset ottaisin talteen jonkun whiskysiepon uusio käyttöön. Näin mateen kutuaikana vain avannon tekoon, ja sieltä mateesta mädit blinien höysteeksi, nahka rullalle , vaikka kirjan kansiksi.
        Ei totisena kirjoitettu !!!!


      • oleksi kirjoitti:

        on hommasi hanskassa !
        Nitistämäsi ;) possun hyvin säilyneet maksan ja munuaiset ottaisin talteen jonkun whiskysiepon uusio käyttöön. Näin mateen kutuaikana vain avannon tekoon, ja sieltä mateesta mädit blinien höysteeksi, nahka rullalle , vaikka kirjan kansiksi.
        Ei totisena kirjoitettu !!!!

        Sillähän ennen selvitettiin pannukahvi ;-)


      • vaarivaari kirjoitti:

        Sillähän ennen selvitettiin pannukahvi ;-)

        Lahnan suomuja kahvin selvikkeenä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe