Aloitan parin vuoden lusimisen n. kuukauden päästä ja olen hieman "peloissani". Olen keikkaillut pitkään ja aikanani saanut aikas paljon vihamiehiä. En ole enää halukas rikolliseen toimintaan ja haluaisin kärsiä tuomioni rauhassa. Sen jälkeen aloitan uuden elämän jne....Olen kuitenkin saanut paljon uhkauksia ja yksi taho on kuulemma luvannut pienen rahan, jos joku minua vähään kouluttaa. En pelkää, mutta en myöskään haluaisi enempää vaikeuksia.Onko Suomen vankiloissa yleistä, että ulkopuoliset esim. maksavat pahoinpitelyistä... Jos haluaa olla omassa rauhassa, onko siihen mahdollisuus? Jos asiasta ilmoittaa, pystyvätkö vartijat pitämään tilanteen kurissa?
Tarvitseeko pelätä?
11
4742
Vastaukset
- voimamiespamppu
jos on vaara ilmoita heti tulo-osastolla haluavasi liskolandia-nimiseen paikkaan. siellä on rauhoitetut olto ja käännöksen tehneet vangkit saavat olla rauhassa ja valmistautaua siviiliin. liskolandiassa on etuja enemmän kuin isommalla osastolla. voi olla uimahllia ja musiikkishouta ja sellaista. avaa suusi äläkä jää mykkänä katselemaan sillä helposti tulee köniin jos on luvattu palkkiokin.
- Ex-vanki1974
Jätä tuon Voimamiespimpin jutut omaan arvoonsa.
Kun menet vankilaan, niin ilmoita heti kun sut otetaan vastaan, että haluat vartiopäällikön puheille ja kerrot sitten oman tilanteesi.
Yritä kuitenkin ensin olla normaaliosastolla ja jos olo käy tukalaksi, niin sitten voit pyytää ns. liskolle, eli pelkääjille tarkoitetulle osastolle.
Keravan vankila, ja Jokelan vankilan osasto 2. ovat suhteellisen turvallisia paikkoja jos on jotain ongelmia. Tsemppiä sulle. - voimamiespamppu
Ex-vanki1974 kirjoitti:
Jätä tuon Voimamiespimpin jutut omaan arvoonsa.
Kun menet vankilaan, niin ilmoita heti kun sut otetaan vastaan, että haluat vartiopäällikön puheille ja kerrot sitten oman tilanteesi.
Yritä kuitenkin ensin olla normaaliosastolla ja jos olo käy tukalaksi, niin sitten voit pyytää ns. liskolle, eli pelkääjille tarkoitetulle osastolle.
Keravan vankila, ja Jokelan vankilan osasto 2. ovat suhteellisen turvallisia paikkoja jos on jotain ongelmia. Tsemppiä sulle.ex-vanki1974 yrittää houkuttaa sinut osastolle. "jos olot käy tukalaksi" silloin on jo myöhäistä. turpaan tulee niin että tukka lähtee. on siinä sen jälkeen vittumainen siirtyä nenä poskelle hakattuna mahdollisesti peppureikä hellänä liskolandian puolelle. vartiopäällikölle kun kerrot "tilanteestasi" niin saat naurut päälle. ex-vangki yrittää ohjeistaa kretomaan: minä olen tehnyt parannuksen haluan olla rauhassa, minua pelottaa. ei sinua oteta vakavasti.
heti ensiksi kun menet sisään kerro haluavasi liskolandiaan. siellä on turvallista ja hyvä ollal ei kannata ottaa riskejä. tämä ex-vangki ei tiedä mistään mitään. varo näitä huijareita. - Ex-vanki1974
voimamiespamppu kirjoitti:
ex-vanki1974 yrittää houkuttaa sinut osastolle. "jos olot käy tukalaksi" silloin on jo myöhäistä. turpaan tulee niin että tukka lähtee. on siinä sen jälkeen vittumainen siirtyä nenä poskelle hakattuna mahdollisesti peppureikä hellänä liskolandian puolelle. vartiopäällikölle kun kerrot "tilanteestasi" niin saat naurut päälle. ex-vangki yrittää ohjeistaa kretomaan: minä olen tehnyt parannuksen haluan olla rauhassa, minua pelottaa. ei sinua oteta vakavasti.
heti ensiksi kun menet sisään kerro haluavasi liskolandiaan. siellä on turvallista ja hyvä ollal ei kannata ottaa riskejä. tämä ex-vangki ei tiedä mistään mitään. varo näitä huijareita.Johan tuli läppä. Vartiopäällikkö ei suinkaan naura, vaan VP on vastuussa laitoksen turvallisuudesta ja järjetyksestä. Voit tarvittaessa pyytää laitoksen johtajalta ns. 9§:n mukaista eristämistä. Tämän eristämispäätöksen tekee JOHTAJA sanokoon toi Voimamiespönttö ihan mitä tahansa.
En suinkaan yritä houkutella sua osatolle, vaan jos siinä vankilassa ei ole sun vihamiehiä, niin miksi siinä tapauksessa olisit eristyksessä? Sana kyllä kulkee nopeasti, mutta onko se sun juttus niin iso, että joku vaivautus tollaiseen?
Tee miten itse parhaaksi näet.
P.S: Voimamiespillu! Opettele kirjoittaa kunnolla... - v-virkamies
Ex-vanki1974 kirjoitti:
Johan tuli läppä. Vartiopäällikkö ei suinkaan naura, vaan VP on vastuussa laitoksen turvallisuudesta ja järjetyksestä. Voit tarvittaessa pyytää laitoksen johtajalta ns. 9§:n mukaista eristämistä. Tämän eristämispäätöksen tekee JOHTAJA sanokoon toi Voimamiespönttö ihan mitä tahansa.
En suinkaan yritä houkutella sua osatolle, vaan jos siinä vankilassa ei ole sun vihamiehiä, niin miksi siinä tapauksessa olisit eristyksessä? Sana kyllä kulkee nopeasti, mutta onko se sun juttus niin iso, että joku vaivautus tollaiseen?
P.S: Voimamiespillu! Opettele kirjoittaa kunnolla...Tässä on asetuttava kyllä ex-vangin puolelle. Sellainen vartiopäällikkö, joka ei ota tuollaista puhetta tosissaan vaan nauraa sille, ei tosiaan ole tehtävänsä tasalla. Kun viedään matkasellistä narikkaan, kannattaa jo sanoa vartijoille (silloin kuin muita vankeja ei ole kuulosalla) tällaisesta ongelmasta, viimestään narikan jälkeen tulo-osaston vartijalle. Ei nämä asiat mitään uutta ja ennenkokematonta siellä ole, vaan ihan arkipäivää.
Toisaalta kielioppinero-voimamiehenkin neuvo joskus toimii: liskolla voi olla joskus turvallisin paikka, mutta siitäkään ei ole takeita. Toisaalta minkään ihan pikkujuttujen takia linnassa ei joudu mankeliin, ellei itse anna siihen osastolla aihetta. - voimamiespamppu
v-virkamies kirjoitti:
Tässä on asetuttava kyllä ex-vangin puolelle. Sellainen vartiopäällikkö, joka ei ota tuollaista puhetta tosissaan vaan nauraa sille, ei tosiaan ole tehtävänsä tasalla. Kun viedään matkasellistä narikkaan, kannattaa jo sanoa vartijoille (silloin kuin muita vankeja ei ole kuulosalla) tällaisesta ongelmasta, viimestään narikan jälkeen tulo-osaston vartijalle. Ei nämä asiat mitään uutta ja ennenkokematonta siellä ole, vaan ihan arkipäivää.
Toisaalta kielioppinero-voimamiehenkin neuvo joskus toimii: liskolla voi olla joskus turvallisin paikka, mutta siitäkään ei ole takeita. Toisaalta minkään ihan pikkujuttujen takia linnassa ei joudu mankeliin, ellei itse anna siihen osastolla aihetta.neuvonkysyjähänon jo ongkelmissa ennakkoon ennenen tuloa elikkä siinähän on jo ongkelma valmiina. ei ilmeisesti ollut kyse siitä että olisi vasta tulossa ongkelmia. jos puhutaan turva toimien varmistamisesta niin miksi ottaa riskiä ja selitellä narikassa että joo pelottaa menen osastolle ensiksi. eikö kannata mennä liskolandian puolelle heti aluksi ja nousta sieltä kerrokselle kun selviää ketä talossa on ja ilmapiri. riskihän on että tulo-osastolla jo tulee nenään ja konflikti. menee maku lusimisesta kokonaan. tietysti maku asia on kun koira muniaan nuolee mutta tiedäpä tuota. jokainen päättää. ja ei väki valtaa kannata vähätellä. siellä saattaa käydä pahastikin. ei riskejä on minun neuvo. turvallisuus maksimiin.
voi käydä niinkin että tulohaastattelussa kun sanot nimet ketkä on uhkana niin jos on talossa niin voi olla että tulee siirto toiseen taloon. eikä voi tietysti olla varma etteikö sun uhkaajat ole ite liskolandian puolella. sekin pitää varmistaa. liskolandian sisälläkin selvitellään välejä joskus. eli tässä ongkelma vangkiloissa kun pitäisi olla liskojen liskotki. - bamari
Ex-vanki1974 kirjoitti:
Johan tuli läppä. Vartiopäällikkö ei suinkaan naura, vaan VP on vastuussa laitoksen turvallisuudesta ja järjetyksestä. Voit tarvittaessa pyytää laitoksen johtajalta ns. 9§:n mukaista eristämistä. Tämän eristämispäätöksen tekee JOHTAJA sanokoon toi Voimamiespönttö ihan mitä tahansa.
P.S: Voimamiespillu! Opettele kirjoittaa kunnolla...Et taida päästä "ysipykälään" pyytämällä. Ysiin laitetaan vaaralliset rikoksenuusijat. Pelkääjät on juttu sinänsä ja niille on omat osastonsa. Sanot vaan että et voi asua kerroksella ja vielä varmemmin pääset pelkääjien osasstolle kun nimeät henkilön/henkilöt joita pelkäät. Tieto siitä ei leviä virkamieheltä mihinkään.
- voimamiespamppu
bamari kirjoitti:
Et taida päästä "ysipykälään" pyytämällä. Ysiin laitetaan vaaralliset rikoksenuusijat. Pelkääjät on juttu sinänsä ja niille on omat osastonsa. Sanot vaan että et voi asua kerroksella ja vielä varmemmin pääset pelkääjien osasstolle kun nimeät henkilön/henkilöt joita pelkäät. Tieto siitä ei leviä virkamieheltä mihinkään.
aamulääke tai sunohttua. liskolandiaanhan tässä tätä vangkia tulevaa laitetaankin.juttelin jo asiasta ylivartijoiden kanssa tilaa on tällä hetkellä. tieto ei leviä?leviä? liskolandiasta tulee tieto ulos.joskus liskolandiaan lipsahtaa vääriäkin miehiä ja on siellä tietolähde.konnulla tieto vaihtuu hyvin lauantaina saunanikkunasta.liskot ulkoilee saunotuksenaikaan.on tämä tiedossa.
- bamari
voimamiespamppu kirjoitti:
aamulääke tai sunohttua. liskolandiaanhan tässä tätä vangkia tulevaa laitetaankin.juttelin jo asiasta ylivartijoiden kanssa tilaa on tällä hetkellä. tieto ei leviä?leviä? liskolandiasta tulee tieto ulos.joskus liskolandiaan lipsahtaa vääriäkin miehiä ja on siellä tietolähde.konnulla tieto vaihtuu hyvin lauantaina saunanikkunasta.liskot ulkoilee saunotuksenaikaan.on tämä tiedossa.
...tuossa kirjoitinkin, että virkamieheltä (lue: vartija) tieto ei leviä, jos nimeää uhkaajansa. Kyllähän vangit tietää paljon siitä, mitä vankilassa tapahtuu ja kuka missäkin lusii. Selvähän se.
Sä oot hyvä provo :) - hehhe
Ex-vanki1974 kirjoitti:
P.S: Voimamiespillu! Opettele kirjoittaa kunnolla...tästä akasta tuli nyt ihan vittuuntunu tohon voimamiespimppiin.
siis miten joku voi olla noin helvetin ääliö?
Mene nyt vittu sinne kirjotuskurssille tai saat onkgkgkelmia!
- voimamiespamppu
joissakin taloissa voi olla täyttä liskolandian poulella joten varaudu että joudut istuun hetken aikaa rundissa. itäsuomessa on tämä tilanne ajoittain. ja hei tsemiiä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361