Eli tästä tulevasta lakosta.
Ketä se oikeasti täällä Imatralla haittaa jos bussit ei kulje? Eihän täällä muutenkaan pääse julkisilla kulkuneuvoilla mihinkään. Se on kallista, epämukavaa ja aikaaviepää. Yleistyksenä voisi sanoa, että täällä ei pärjää ilman autoa.
Olen joskus kiinnittänyt huomiota siihen että bussit ajelee ilman matkustajia, eli kukaan ei edes käytä julkisia.
Harvalla koululaisellakaan matka on niin pitkä että sitä ei pystyisi kävelemään tai pyöräilemään. Ja jos on, niin vanhemmat hoitakaa lapsenne kouluun.
Bussit ei kulje
17
2081
Vastaukset
- ......................
Yksinkertaisesti kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä kouluun muuten kuin bussilla.
Ja kyllä lappeenrannassa ainakin päivisin on autot täynnä.
Imatraltakin tulee lappeenrantaan opiskelijoita ammattikouluun jne.. Että lähde sitä matkaa sitten kävelemään??!!?- InStyle
Lappeenranta on lappeenranta. Siellä on asiat eri tavalla. Ajattelin asiaa ihan Imatran kannalta.
Sanoisin että opiskelijan kannattaisi kysellä joltain imatralaiselta joka käy Lappeenrannassa töissä, että pääsisikö kyytiin. Tulisi halvemmaksi ja matka sujuisi nopeammin. Satun vaan tietämään että moni täällä asuva käy töissä Lpr ja että kyytiinkin pääsee :)Ja miun mielestä matka Imr-Lpr kestää bussilla ihan liian kauan. Itellä menisi hermot jos joutuisi busseilla kulkemaan mihinkään. - ...
InStyle kirjoitti:
Lappeenranta on lappeenranta. Siellä on asiat eri tavalla. Ajattelin asiaa ihan Imatran kannalta.
Sanoisin että opiskelijan kannattaisi kysellä joltain imatralaiselta joka käy Lappeenrannassa töissä, että pääsisikö kyytiin. Tulisi halvemmaksi ja matka sujuisi nopeammin. Satun vaan tietämään että moni täällä asuva käy töissä Lpr ja että kyytiinkin pääsee :)Ja miun mielestä matka Imr-Lpr kestää bussilla ihan liian kauan. Itellä menisi hermot jos joutuisi busseilla kulkemaan mihinkään.Kun itse kävin viel lpr:ssä koulussa ni kyllä se vaan oli halvempaa käydä bussilla. Ja kun sitä lippua pysty käyttää lpr:än paikkallisliikenteessä ja sit viel imatranki. Jos ois autolla käyny, ni A. Sit ois pitäny olla auto täynää ja jokaisen maksaa ainakin sen 10 e päivässä että bensat riittää (pussilippu oli 30e kuussa tai sit 42e, muisti pätkii) B Ammulla ois ollu aikasempi heräty C Siitä ei kela maksanu matkatukee niiku bussilipusta D ei tarvinnu kärsii ruuhkista niiku omalla autolla E ja opiskelijana ei oo todellakaan varaa maksaa älyttömiä summia bensaan.
Ainoot päivät millon kulin autolla kouluun oli ne päivät kun koulua ol 1-4 h. Nii ja bussissa sai nukkuu... - olla ajatuksinesi
InStyle kirjoitti:
Sanoisin että opiskelijan kannattaisi kysellä joltain imatralaiselta joka käy Lappeenrannassa töissä, että pääsisikö kyytiin. Tulisi halvemmaksi ja matka sujuisi nopeammin. Satun vaan tietämään että moni täällä asuva käy töissä Lpr ja että kyytiinkin pääsee :)Ja miun mielestä matka Imr-Lpr kestää bussilla ihan liian kauan. Itellä menisi hermot jos joutuisi busseilla kulkemaan mihinkään.ihan tältä planeetalta. Pitäisikö kaikkien lappeessa käyvien koululaisten ja työmatkalaisten esim. kokoontua torille kello 5.00 ja siellä katsottaisiin kuka pääsee ja kuka ei. Hei herää unestasi. Näkee että elämän kokemus on tosi vähäistä. Voi v...u.
- ...
olla ajatuksinesi kirjoitti:
ihan tältä planeetalta. Pitäisikö kaikkien lappeessa käyvien koululaisten ja työmatkalaisten esim. kokoontua torille kello 5.00 ja siellä katsottaisiin kuka pääsee ja kuka ei. Hei herää unestasi. Näkee että elämän kokemus on tosi vähäistä. Voi v...u.
Mitä V**T*A sä selität? Nyt oli kyse kyllä siitä et kumpi on halvempaa.
- oikein ymmärtää
... kirjoitti:
Mitä V**T*A sä selität? Nyt oli kyse kyllä siitä et kumpi on halvempaa.
lukemaasi. Tavaappa koko viestiketju,hitaasti.
- määää
KYLLÄ TÄÄLLÄ IHMISET TARVITSEVAT LINJA - AUTOA. ESIM. MÄ KULJEN LAPPEENRANTAAN KOULUUN LINKAL. MILLÄ SÄ LUULET,ET MÄ SINNE MENEN,JOS LINJA AUTO LAKKO TULEE.??????VITTUS NÄKÖNEN
- aurinko paistaa....
ulos kun katselee niin näyttäis olevan melko hyvät hiihtokelit,eli suksi kouluun vaan,niin tehtiin ennekin.
- junttieinar
aurinko paistaa.... kirjoitti:
ulos kun katselee niin näyttäis olevan melko hyvät hiihtokelit,eli suksi kouluun vaan,niin tehtiin ennekin.
...vittuilua. Sulla ei taida olla sähköäkään, pärevalon loisteessa suunnitelet "loistavat lohkaisusi" ja sitten menet sähköistettyyn naapuriin loisimaan ja kirjoittamaan päteviä vastauksi nettiin?
- poasdoasd
junttieinar kirjoitti:
...vittuilua. Sulla ei taida olla sähköäkään, pärevalon loisteessa suunnitelet "loistavat lohkaisusi" ja sitten menet sähköistettyyn naapuriin loisimaan ja kirjoittamaan päteviä vastauksi nettiin?
helpottiko?
- junttieinar
poasdoasd kirjoitti:
helpottiko?
Ja eiköhän me saada kansalaiskeräyksellä sullekin lisää leluja ja vähän väljempi pipo.
- minä vain
Nouseeko bussimaksut 3 euroon? Itse en hirveemmin paikallisliikennettä käytä, mutta välillä ruokolahdelta pois tullessani käytänlinja-autoa ja se maksaa imatralle 3e-3,70e... ei järkeä noissa imatran paikallisliikenteen hinnoissa... loppui minun bussimatkat...
- eix
lappeessakii oo jotai 3 euron luokkaa vai viel kalliimmat....
kannatan kuukausilippuu
- jeps
Et ole varmasti nähnyt linja-autoa ruuhka-aikana talvella?!?!? Bussi on ennen aamu kahdeksaa niin täynnä, että ei oikein mahdu edes hengittämään ja kuski huutaa: "TIIVISTÄKÄÄ!!" Kokeileppas vaikka edes kerran...
- InStyle
En taida kokeilla... en pääse bussilla töihin. Joskus opiskeluaikana olen kokenu ruuhkabussin ihanuutta. Mutta hyvä että matkustajia on edes joskus. Ja nyt kun on oppinut siihen että omalla kulkuneuvolla pääsee niin olisi vaikea palata pyöräily/bussi kulkemiseen :)
- Siis
InStyle kirjoitti:
En taida kokeilla... en pääse bussilla töihin. Joskus opiskeluaikana olen kokenu ruuhkabussin ihanuutta. Mutta hyvä että matkustajia on edes joskus. Ja nyt kun on oppinut siihen että omalla kulkuneuvolla pääsee niin olisi vaikea palata pyöräily/bussi kulkemiseen :)
Sinulla on AUTO? Ihan ihka oma AUTO? VAUTSI VAU!
- ei suinkaan
Siis kirjoitti:
Sinulla on AUTO? Ihan ihka oma AUTO? VAUTSI VAU!
Minulla on kulkuväline. Autoa ei ole varaa ostaa moneen vuoteen :) Sitten kun on voin viedä sinut ajelulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760