hakki pilke 2x

ostamassa

Niin olen ostamassa hakin 2x:än. Otan heti lisävarusteena kuuteenhalkovan terän ja lähes kaikki metsästä tuomani puut ovat halkaisijaltaan likimain 30ca onnistuuko?

7

7521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30cm

siis halkaisijaltaan noin 30cm

• tottakai.........

jos haluat moottorisahan terällä kituuttaa niitä poikki ja viilailla sitä yhtämittaa...katoppa mitä on agrimarketilla tarjolla...asia sinällään ei kuulu mulle, mutta oon nähny molemmat työnäytöksis..toisella katkee puu ja toinen tekee niistä sahanpurua....

• mutta mutta

itsekkin polttopuuta Japa 2100 tekevänä voin sanoa, että ei sitä sahanpurua niin tolkuttomasti synny, tottakai jonkun verran.
      Ja viilaus tarve on todella vähäinen.
      Mutta muilta ammattitekijöiltä olen kuullu hakki vehkeen olevan aika heppoinen peli ja toimintakin sitä sun tätä.
      Ehkä kuitenkin se palaxi taitaa olla tällä hetkellä paras kone. Tosin palax 70 ei mahdu kuin 25cm puu. Malli 100:seen mahtuu jo isompi, mutta se on aika kallis.
      Jos aiot ottaa kuuteen halkovan terän, ota selvää paljonko on sylinterin työntövoima. Voi voima loppua jos on oksaisia puita.
      Näyttää kuvissa hyvältä, mutta totuus voi olla jotain muuta. Nimittäin oksatonta puuta ei ole keksitty. Terien väliin jumiin jäävät puut osaavat olla todella tiukassa.
      Noin isot puut tuovat kyllä muitakin hankaluuksia. Kokemus opettaa.

• Meillä 1X 37

Tuosta 2x:stä ei ole kokemuksia, mutta 1X:stä on n. 4 vuoden ajalta.

Hyvin on kone pelannut ja harvoin jää halkaisija jumiin. Tuo 37 mallissa tarkoittaa suurimman mahdollisen puun halkaisijaa, ja sen kone kyllä syö. Halkaisu puolella pitää vaa heittää muutaman kerran lohkot uudelleen halkaisuun, meillä ei ole 6 osaan halkovaa terää.

Ketjusaha on siitä parempi, ettei isoja ja painavia pöllejä tarvitse keikuttaa edestakaisin pöydällä, ainoastaan syöttää. Ketjun viilaustarve on vähäinen puhtaalla puulla ja tylsempikin terä pystyy koska voima ei lopu.

Empä tiedä miten noin suurilla puilla tuo 2x halkaisu toimii, ja onko 6 osaan halkovasta terästä suurempaa hyötyä. Kannattaa kysellä jos jossain pääsisit katsomaan koneen toimintaa livenä.

Tyytyväisiä ollaan ainakin 1x:ään oltu eikä halkaisijaa pahemmin tarvitse odotella...

• pekkafarmari

1*37 paras kone Halkaisukourun suojus hittoon ja homma toimii Tosi nopee koneJälkihalkaisu toimii näppärästi ilman suojaa Eikai siihen kukaan pöljä työnnä kättään vaikka suojaa ei ole Perusmalli näppärämpi kuin Easy kun oppii niksit Markkinoiden paras kone sanoo pekkafarmari

• pekkafarmari

Homma vaatii kyllä puunnostimen

• Anonyymi

Hei 1x37 vaivaa heikko halkaisu voima varskin nopeammalla puolella ei käsäse kummon ole hitaalla puolella,missä vika

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      218
      4280
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3299
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      261
      1908
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      5
      1347
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1207
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Ikävä
      158
      1148
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      96
      855
    8. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63
      755
    9. Tiistaipäivää pakkastakin on

Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      176