kyselisin,kun mulla bichon frise pentu ja sillä vähä vuotaa silmät ja karva värjääntyy.mistä johtuu?kannattaako lopettaa vehnän antaminen?eli ruokavaliosta vehnä pois.bichonit monesti allergisia vehnälle?joku puhui että hampaiden vaihtuminenkin saattaa vaikuttaa että silmät vuotaa?
bichon frise
1
1002
Vastaukset
- Minttu_
Heippa!
Toi silmien vuotaminen on heidän ominaisuus. Mul on nyt vuoden ikäinen bichon frise ja hänelläkin vuotaa silmät.
Silmävuoto voi johtua monista eri syistä, kuten esim. tulehduksesta, hormonaalisista tekijöistä (juoksuaika nartuilla), ylimääräisistä silmäripsistä, kiertyneestä luomesta, allergiasta (myös ruokavalion muutos voi vaikuttaa), tuulesta ja pölystä jne. Tärkeintä on, että koiran silmistä poistetaan silmännurkkiin kertynyt rähmä säännöllisesti ja että karvan ei anneta kasvaa "umpeen" ja kasvot pidetään kuivina ja puhtaina. Silmä voidaan puhdistaa esim. kaupasta saatavalla silmävedellä tai apteekista saatavalla boorivedellä. Mikäli ongelma on jatkuvaa, on syytä näyttää koiraa eläinlääkärille, hoitona saattaa olla antibioottikuuri. Kannattaa putsata ihan vaan keitetyllä vedellä kerran päivässä pumpulilla. Huom eri pumpuli eri silmiin. Näin estetään et jos toisessa silmässä tulehdus leviämästä toiseen. Ja ainakin meillä toinen silmä vuotaa enemmän ku toinen mut huomasin et se on se puoli joka on nukkuessa alaspäin ni totesin sen johtuvan siitä. Et se on ominaisuus. Jos oikein hirveesti vuotaa ja askarruttaa ni kysäse eläinlääkäriltä ni hän tarkistaa ettei ole tulehdusta. Toivottavasti autto..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1746370- 1471764
- 1131548
- 511290
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢34905Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98874Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5829Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231785- 41779