Onko kukaan kuullut tästä rodusta??

Katja

Joo, eli mun vanhemmat hankki koiran, joka on rodultan eestin bolanka. Tässä nyt on vaan mietitty että onko rotua olemassakaan, kun kukaan ei ole siitä kuullut ja koirakin on hieman oudon näköinen. Äitini äsken leikkasi sen kynsiä ja takatassuissa oli viides kynsi hieman muista ylempänä, niinkuin joku"kannus". Mun omalla koiralla, joka on setteri, ei ole kuin neljä kynttä takatassuissa ja niin on ollut muillakin näkemilläni rotukoirilla. Tietääkö joku tästä oudosta rodusta, tai tuosta kynsijutusta?

40

16045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä kilpikonnan hankkiva

      Niin etsin jokaisesta tietämästäni hakupaikastaja tuli aina vastaius ettei löydy.. Käyttäkää eläinlääkärilla tai jossain

    • ja otaksuisin

      éttä se on paremminkin venäläinen rotu..kyseessä lienee pienehkö pitkäturkkinen seurakoirarotu ehkä vähän bolognesea muistuttava..olen joskus nähnyt myytävänä ilmoituksen ja kuvankin...mutta en myöskään löytänyt rodusta mitään tietoa..ei ehkä ole ns.tunnustettu rotu...millainen koirasi on? Onko se tuollainen kuin otaksuin? Kuvan koira oli tummaturkkinen.

      • Katja

        Okei, taitaa se sitten tosissaan olla ihan oikea rotu. Se on just tommonen aika tumma turkkinen, vartalo on pitkä ja jämerä, muuten on lyhyt, melkein kun mäyräkoira, pikkuisen isompi. Partaa sillä kasvaa, naamasta vähän terrierin näköinen ja on muutenkin sen näkönen ettei ole toista tuommoista ennen nähty. Sen kasvattaja sanoikin ettei ko. rotu ole suomessa rekisteröitävissä, vielä. Kiitos sulle, on varmaan vanhemmistanikin kiva tietää ettei heitä ole huijattu =)


      • tälläisen linkin
        Katja kirjoitti:

        Okei, taitaa se sitten tosissaan olla ihan oikea rotu. Se on just tommonen aika tumma turkkinen, vartalo on pitkä ja jämerä, muuten on lyhyt, melkein kun mäyräkoira, pikkuisen isompi. Partaa sillä kasvaa, naamasta vähän terrierin näköinen ja on muutenkin sen näkönen ettei ole toista tuommoista ennen nähty. Sen kasvattaja sanoikin ettei ko. rotu ole suomessa rekisteröitävissä, vielä. Kiitos sulle, on varmaan vanhemmistanikin kiva tietää ettei heitä ole huijattu =)

        http://von-den-lustigen-kobolden.de/
        Se on saksaksi mutta kyse on kuitenkin samasta rodusta ja siinä on rotumääritelmäkin :)


      • joo..
        Katja kirjoitti:

        Okei, taitaa se sitten tosissaan olla ihan oikea rotu. Se on just tommonen aika tumma turkkinen, vartalo on pitkä ja jämerä, muuten on lyhyt, melkein kun mäyräkoira, pikkuisen isompi. Partaa sillä kasvaa, naamasta vähän terrierin näköinen ja on muutenkin sen näkönen ettei ole toista tuommoista ennen nähty. Sen kasvattaja sanoikin ettei ko. rotu ole suomessa rekisteröitävissä, vielä. Kiitos sulle, on varmaan vanhemmistanikin kiva tietää ettei heitä ole huijattu =)

        juu. onhan bolonka rotu joissain maissa, mutta nämä suomeen virosta yms. tuodut bolonkat...
        on taidettu kuitenkin huijata, kun suurin osa tulee trokareiden mukana maahan. espoossa on mies joka myy jatkuvasti. luvataan että jää pieneksi, mutta onhan nuita tullut vastaa 15 kiloisiakin.

        saksassa on tunnustettu rotu, mutta minusta tuo teidän koira kuulostaa peräkammarinristeytykseltä.
        toivottavasti ette maksaneet montaa sataa euroa. meni tehtalijalle/trokarille rahat. voi koiraparkaa.


      • Tiipero84
        joo.. kirjoitti:

        juu. onhan bolonka rotu joissain maissa, mutta nämä suomeen virosta yms. tuodut bolonkat...
        on taidettu kuitenkin huijata, kun suurin osa tulee trokareiden mukana maahan. espoossa on mies joka myy jatkuvasti. luvataan että jää pieneksi, mutta onhan nuita tullut vastaa 15 kiloisiakin.

        saksassa on tunnustettu rotu, mutta minusta tuo teidän koira kuulostaa peräkammarinristeytykseltä.
        toivottavasti ette maksaneet montaa sataa euroa. meni tehtalijalle/trokarille rahat. voi koiraparkaa.

        Mulla ei todellakaan ole minkäänlaisia korvaus vaatimuksia omasta tyhmyydestäni,kun itse en ottanu selvää rodusta,yms. Leevi vaan vallotti mun sydämen heti kun näin sen ekaa kertaa. Mä haluan vaan estää sen ukon aikeet tästä pentutehtailusta. Mun korvauksilla ei todellakaa ole väliä,enkä luopuisi koirastani mistään hinnasta. Oli salakuljetettu tai ei. En tiiä ymmärtääkö kukaan mua... Mä haluan vaan estää sen aikeet..


      • bolonka
        Tiipero84 kirjoitti:

        Mulla ei todellakaan ole minkäänlaisia korvaus vaatimuksia omasta tyhmyydestäni,kun itse en ottanu selvää rodusta,yms. Leevi vaan vallotti mun sydämen heti kun näin sen ekaa kertaa. Mä haluan vaan estää sen ukon aikeet tästä pentutehtailusta. Mun korvauksilla ei todellakaa ole väliä,enkä luopuisi koirastani mistään hinnasta. Oli salakuljetettu tai ei. En tiiä ymmärtääkö kukaan mua... Mä haluan vaan estää sen aikeet..

        ukko pentutehtailee? Salakuljettaa? Omituinen puheenvuoro...


      • Minäpä minä

        Mitäpä jos tämä bolanka on lyhenne nimestä bolongnese...? :D


      • kvjdkf
        Tiipero84 kirjoitti:

        Mulla ei todellakaan ole minkäänlaisia korvaus vaatimuksia omasta tyhmyydestäni,kun itse en ottanu selvää rodusta,yms. Leevi vaan vallotti mun sydämen heti kun näin sen ekaa kertaa. Mä haluan vaan estää sen ukon aikeet tästä pentutehtailusta. Mun korvauksilla ei todellakaa ole väliä,enkä luopuisi koirastani mistään hinnasta. Oli salakuljetettu tai ei. En tiiä ymmärtääkö kukaan mua... Mä haluan vaan estää sen aikeet..

        ymmärrän,että halusit sen koiran,mutta parhaiten estetään pentutehtailu ettei niitä osteta niiltä tehtailijoilta!!!!


    • sotp

      rodusta en tiedä, mutta kyllä esim tibbeillä olen tavannut takakannuksia.

    • kiti

      Mitä vain bichonien ym. rotujen (esim. terriereiden) kanssa risteytettyjä rotuja saatetaan kutsua bolonka-nimellä... Eli periaatteessa on ihan sekarotuinen. Esim. FCI ei rotua tunnusta. Yleensähän näitä bolonkoja tuodaan juuri idästä ja jotkut sitten maksavat niistä ihan rotukoirien hintoja vaikka kyseessä on siis seropi siinä missä muutkin sekarotuiset. Toivottavasti ette maksaneet kovin paljoa koirastanne?

      • on lähtöisin

        risteytyksestä..esim. kromforländer(1955vuodelta), joka on melko nuori rotu. Eli se on puolestaan kettiksen ja grand griffon vendeenin sekoitus..
        eihän sitä koskaan tiedä tuleeko tästä bolonkasta yleisesti hyväksytty rotu.

        Saksassa tuntui olevan paljon bolonkia kun etsin linkkejä eli ei se nyt ihan sekarotuinen taida kuitenkaan olla.

        Myös amerikassa on ns.hyväksyttyjä rotuja mutta suomen kennelliitto ei niitä kaikkia ole silti hyväksynyt esim.amerikan kääpiökettuterrieri ..ja itse törmäsin uuteen terrierirotuun olikos se patterdale enole ihan varma joka on engl. rotu ja siellä tunnustettu muttei suomessa. :)


    • MantaMatilda.

      Valko-ruskea, puuvillanpehmeä karvapallo n. 25cm korkea. Vähän oudon näköinen, mutta ainakin on ihan oikean näköinen Bolonkaksi:)

      Hae googlelta tietoa koirasta. Siellä on paljon linkkejä ja kuvia roudusta jonka perusteella kyllä pystyt jo pitkälle päättelemään onko kyseessä mahdollisesti oiken Bolonka joka vanhemmillasi on. Suomen kieltä sieletä ei löydy, mutta jos vähänkin kielitaitoa niin saat kyllä selville rotumääritelmänkin. Suomessa rotua ei tunneta, mutta ulkomaisilla sivuilla on ihania kotisivuja tästä Bolonka rodusta. Mene etsimään katsele.

      Moni myy näitä Bolonkoja mutta ne eivät kyllä muistuta alkuunkaan sellaista mikä sen pitäisi olla. Itsekkin kävin sellaista katsomassa jota Bolonkana myytiin mutta ehei ei ollut tainnut Bolonkaa koko koira nähdäkkään:)

      • minä vaan

        Ystäväni aikoinaan osti tutulta välittäjältä bolonka koiran ja aikamme selviteltyämme ja kyseltyämme teimme seuraavan johtopäätöksen; bolonkka on sama kuin suomessa bolognese, mutta venäjän puolella varsinkin, rotu ei ole läheskään aina puhdas, puhtaita on kuulemma kuitenkin hyvin harvoin tarjolla josta johtuu tämä "pienoinen ulkonäkö ero" "rodun" edustajien välillä. maltankoira on varmasti yksi roduista joita sekoitetaan.. Kyselimme siis suoraan venäläisiltä kasvattajilta ja välittäjiltä koska ystäväni puhuu venäjää ja on hankkimassa koiralleen kaveria venäjältä. Puolen vuoden aikana on löytynyt vain yksi rekisteröity bolonka/bolognese pentue ja ainakin ne venäjällä todellakin samaa tarkoittaa: kun kasvattaja puhuu bolonkasta rek paperissa lukee bognese.
        Täytyy kyllä myöntää että omasta bolonkastani tuli keskikokoinen pystykorva, ilmeisesti oli valkoinen pystykorva käynyt asialla vaikkei kasvattaja sitä ikinä myöntänytkään.. Eli harkintaa koiran ostoon varsinkin jos ei asiasta paljoo kokemusta! Halpa koira ei läheskään aina vastaa sitä mitä luvattu ja varsinkin jos asioit välittäjän kanssa kannattaa vähän miettiä varsinkin paperittoman koiran hankintaa.


    • Tiipero84

      Mä olen ostanut bolonka rotusen koiran ja kävin katsomassa sieltä saksankielisiltä sivuilta,eikä se kyllä muistuttanut hirveästi mun Leeviä. Mä maksoin siitä 450euroa. Mun poikaystävä on sanonu,et se meinaa soittaa kennelliittoon ja kysyä asiasta niiltä,et jos ne osais auttaa. Itse rakastan koiraani yli kaiken,enkä ole huomannu siinä mitään erikoista. Mä ostin sen varmaankin just siltä samalta tyypiltä sieltä espoosta. Ilmotus on viel tallella ja siinä on sen puh.numero yms. muut tiedot. Mitä kannattais tehä? Onko kellään vinkkejä?

      • kultsu

        Nämä bolonkat myyvät erittäin hyvin ja niitä TUOTETAAN - kasvatuksesta ei voi puhua - entisissä itäblokin maissa, joista sitten trokarit keräävät ne ja tuovat tänne hyvällä hinnalla myytäviksi. Koirien tausta, vanhempien terveys, pennutukset terveystietoineen ovat aivan hämärän peitossa.

        Nämä koirat ovat yhtä kuin sekarotuisia, eikä niitä tunnusta minkään maan virallinen kennelliitto.


      • Vili

        Taitaa olla meitin tyttö samalta äijältä, mutta myyty sekarotuisena, eli maksoi vähemmän...
        Jännittää vähän lähinnä kullanmurun terveys, huomenna on ell. tarkastus...
        Tiedot on mullakin tallessa. En itse mitään aio tehdä jos koira vaan on terve, jos jotain ilmenee niin asuinpaikka on tiedossa, ei muuta kuin oven taakse.


    • sistaz

      Kyllä sellainen rotu on olemassa; itse näin juuri ilmoituksen netissä bolonkapennuista ja siitä syystä "googlasin" rodun ja löytyi söpöjä kuvia rodun edustajista. Luonteesta tms. en tiedä mitään. Tuollainen kannusvarvas on aivan normaali, esim. lapinkoiralla on vastaava.

      • pupujussila

        ...missään nimessä ostako espoosta lintuvaarasta välittäjältä "bolonka"-pentuja!
        Siellä asuva mies ilmoittelee uusista pennuista jatkuvasti, pennut ovat todennäköisesti reilusti alle 8 viikkoisia, ja tuskin edes kyseistä rotua. Itselläni on kyseiseltä välittäjältä sekarotuinen "bolonka"-hauva, joka kumma kyllä muistuttaa lähinnä mäyristä.
        Terveenä on kyllä pysynyt, tosin vietiin heti omalle lääkärille uusinta rokotuksiin. Monilla muilla ei ole yhtä hhyviä kokemuksia, jotkut ovat joutuneet lopettamaan pentunsa muutaman päivän kuluttua ostosta. Siis tapaukset, joissa pentu on haettu espoosta lintuvaarasta. Jos tämän kaltaisia pentuilmoituksia näkyy, niin puhelua vaan eläinsuojeluun, pentutehtailu on rikos.


      • miiu
        pupujussila kirjoitti:

        ...missään nimessä ostako espoosta lintuvaarasta välittäjältä "bolonka"-pentuja!
        Siellä asuva mies ilmoittelee uusista pennuista jatkuvasti, pennut ovat todennäköisesti reilusti alle 8 viikkoisia, ja tuskin edes kyseistä rotua. Itselläni on kyseiseltä välittäjältä sekarotuinen "bolonka"-hauva, joka kumma kyllä muistuttaa lähinnä mäyristä.
        Terveenä on kyllä pysynyt, tosin vietiin heti omalle lääkärille uusinta rokotuksiin. Monilla muilla ei ole yhtä hhyviä kokemuksia, jotkut ovat joutuneet lopettamaan pentunsa muutaman päivän kuluttua ostosta. Siis tapaukset, joissa pentu on haettu espoosta lintuvaarasta. Jos tämän kaltaisia pentuilmoituksia näkyy, niin puhelua vaan eläinsuojeluun, pentutehtailu on rikos.

        Löysin tämän keskustelupalstan googlatessani bolonkan. Oma koirarotuni on bolognese, joka on bolonkan sukulaisrotu. Bolonka on kehitetty Venäjällä risteyttämällä bolognese värillisen kääpiökoiran kanssa. Bolonka on siis aina muun värinen kuin kokonaan puhtaanvalkoinen!
        Suomessa on vastaani tullut useita lehti-ilmoituksia, joissa myydään bolonkan pentuja. Epäilen kuitenkin, että näistä yhdelläkään ei ole mitään tekemistä "oikean" bolonka zwetnan (niinkuin nimi virallisesti useimmiten on) kanssa. Bolonka zwetna on mahdollista rekisteröidä esim FCI:n (kansainvälinen, kaikkien maiden kenneljärjestöjen kattojärjestö, myös Suomen kennelliiton) virallisesti tunnustamattomiin rotuihin. Rodusta voi saada virallisen vasta kun niitä on kasvatettu 8 eri verilinjaa, jotka eivät ole sukua keskenään. Bolonka zwetnalla on suurta kysyntää mm. eurooppalaisten bolognese kasvattajien keskuudessa, ja esimerkiksi Slovakiassa on kasvattaja, joka tekee kovasti työtä rodun hyväksi. Myös bolognesen kotimaan Italian kasvattajat ovat ihastuneet rotuun ja haluavat kovasti aloittaa kasvattamisen ja auttaa saamaan rotu virallisesti FCI:n tunnustamaksi, jolloin myös harrastaminen (näyttelyt yms.) käy helpommaksi ja virallisten teiden kautta.

        Takajalan viides kynsi, kannuskynsi, leikataan kääpiökoirilla ainakin Suomessa usein pois pennun ollessa 0-3 päivän ikäinen. Jos kynttä/kynsiä ei ole leikattu, sitä hoidetaan samoin kuin muitakin. Etujalassa on myös vastaava "viides kynsi", jota ei tavata leikata pois pentunakaan.

        Vielä varoituksen sana:
        Älkää hyvät ihmiset ostako koiria tai koiranpentuja epäilyttävistä paikoista! Nyt on ollut niin paljon juttuja pentutehtaista, että...
        Ainoa keino laittaa piste pentutehtailulle on olla ostamatta pentua tuollaisesta paikasta. Säälistä ei kannata ostaa pentua. Tällä tavalla vain tukee tehtailua tms laitonta toimintaa, sillä tuo ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi. Pentu voi olla kuinka sairas hyvänsä fyysisesti ja/tai psyykkisesti. Ja siis, bolonkankin voi saada rekisteröitynä virallisia teitä! Jään odottamaan koska tulee tieto Suomen ensimmäisistä virallisista rodun kasvattajista.


      • Samie
        pupujussila kirjoitti:

        ...missään nimessä ostako espoosta lintuvaarasta välittäjältä "bolonka"-pentuja!
        Siellä asuva mies ilmoittelee uusista pennuista jatkuvasti, pennut ovat todennäköisesti reilusti alle 8 viikkoisia, ja tuskin edes kyseistä rotua. Itselläni on kyseiseltä välittäjältä sekarotuinen "bolonka"-hauva, joka kumma kyllä muistuttaa lähinnä mäyristä.
        Terveenä on kyllä pysynyt, tosin vietiin heti omalle lääkärille uusinta rokotuksiin. Monilla muilla ei ole yhtä hhyviä kokemuksia, jotkut ovat joutuneet lopettamaan pentunsa muutaman päivän kuluttua ostosta. Siis tapaukset, joissa pentu on haettu espoosta lintuvaarasta. Jos tämän kaltaisia pentuilmoituksia näkyy, niin puhelua vaan eläinsuojeluun, pentutehtailu on rikos.

        Me olemme ottamassa koiraa ja vaimoni oli nähnyt tuon kyseisen välittäjän ilmoituksen lehdessä ja sopinut tapaamisenkin tänään. Nyt kun löysin tämän keskustelun niin taidankin perua menomme sinne. Vai mitä mieltä olette asiasta ??


      • pupujussila
        Samie kirjoitti:

        Me olemme ottamassa koiraa ja vaimoni oli nähnyt tuon kyseisen välittäjän ilmoituksen lehdessä ja sopinut tapaamisenkin tänään. Nyt kun löysin tämän keskustelun niin taidankin perua menomme sinne. Vai mitä mieltä olette asiasta ??

        En tosiaan suosittele pennun hankkimista tuon kaltaisesta paikasta! Vaikka ihmeitäkin tapahtuu, ja meilläkin on terve koira, harmittelen kyllä lopun ikääni, että tuli moista pentukauppaa kannatettua. En luottaisi kyllä myöskään MIHINKÄÄN "virallisiin papereihin", mitä noissa paikoissa esitetään, olen kuullut että rajan takaa saa kyllä tekaistut paperit halvemmalla kuin aidot. Lisksi ovat usein ranskaa tai muuta kieltä, jota mahdollisimman harva osaa. Kansainvälisissä aidoissa papereissa luulisi käytettävän englantia, jota todennäköisemmin osataan myös tulkita!
        Itse en menisi tosiaan paikalle ollenkaan. Todennäköisesti sääli voittaisi järjen jälleen, ja tahtoisin "pelastaa" edes yhden vauvelin. Sitä myöten kauppa tehdään taas vaan kannattavaksi, ja pentuja tehtaillaan edelleen...


      • ...
        pupujussila kirjoitti:

        En tosiaan suosittele pennun hankkimista tuon kaltaisesta paikasta! Vaikka ihmeitäkin tapahtuu, ja meilläkin on terve koira, harmittelen kyllä lopun ikääni, että tuli moista pentukauppaa kannatettua. En luottaisi kyllä myöskään MIHINKÄÄN "virallisiin papereihin", mitä noissa paikoissa esitetään, olen kuullut että rajan takaa saa kyllä tekaistut paperit halvemmalla kuin aidot. Lisksi ovat usein ranskaa tai muuta kieltä, jota mahdollisimman harva osaa. Kansainvälisissä aidoissa papereissa luulisi käytettävän englantia, jota todennäköisemmin osataan myös tulkita!
        Itse en menisi tosiaan paikalle ollenkaan. Todennäköisesti sääli voittaisi järjen jälleen, ja tahtoisin "pelastaa" edes yhden vauvelin. Sitä myöten kauppa tehdään taas vaan kannattavaksi, ja pentuja tehtaillaan edelleen...

        lueskelin tässä tätä kun ensin näin ilmoituksetn boilonkanpennuista ja silmiini pisti halpa hinta, sekä se ettenollut kuullut aikaisemmin kyseisestä rodusta.

        tämä taitaa olla se espoolainen pentutehtailija?

        http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo.jsp?o_id=6726788#


      • pupujussila
        ... kirjoitti:

        lueskelin tässä tätä kun ensin näin ilmoituksetn boilonkanpennuista ja silmiini pisti halpa hinta, sekä se ettenollut kuullut aikaisemmin kyseisestä rodusta.

        tämä taitaa olla se espoolainen pentutehtailija?

        http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo.jsp?o_id=6726788#

        Taitaa tosiaan olla kyseessä. Ilmoitus vaikuttaa ihan samanlaiselta, kun aiemmat joihin olen törmännyt.
        Kun itse kävin tuolla pentuja katsomassa, paikalla oli koiria ainakin kahdesta pentueesta. Melkoista tehtailua päätellen siitä kuinka usein kyseisellä henkilöllä on ilmoituksia. Olen huomannut ainakin keltaisessa pörssissä ja teksti tv:llä.
        Tuolta en tosiaan pentua suosittele ostamaan, sehän todellakin takaa vain sen, että homma on kannattavaa ja sitä kannattaa jatkaa.


      • varoittava
        ... kirjoitti:

        lueskelin tässä tätä kun ensin näin ilmoituksetn boilonkanpennuista ja silmiini pisti halpa hinta, sekä se ettenollut kuullut aikaisemmin kyseisestä rodusta.

        tämä taitaa olla se espoolainen pentutehtailija?

        http://www.keltainenporssi.fi/show_ilmo.jsp?o_id=6726788#

        kyllä se on juuri se pentutehtailija!!!


      • ojfdkfdn
        pupujussila kirjoitti:

        ...missään nimessä ostako espoosta lintuvaarasta välittäjältä "bolonka"-pentuja!
        Siellä asuva mies ilmoittelee uusista pennuista jatkuvasti, pennut ovat todennäköisesti reilusti alle 8 viikkoisia, ja tuskin edes kyseistä rotua. Itselläni on kyseiseltä välittäjältä sekarotuinen "bolonka"-hauva, joka kumma kyllä muistuttaa lähinnä mäyristä.
        Terveenä on kyllä pysynyt, tosin vietiin heti omalle lääkärille uusinta rokotuksiin. Monilla muilla ei ole yhtä hhyviä kokemuksia, jotkut ovat joutuneet lopettamaan pentunsa muutaman päivän kuluttua ostosta. Siis tapaukset, joissa pentu on haettu espoosta lintuvaarasta. Jos tämän kaltaisia pentuilmoituksia näkyy, niin puhelua vaan eläinsuojeluun, pentutehtailu on rikos.

        onks se joku kalevi niminen tai mikä nyt olikaan...oon lukenut itse,että hän hakee jatkuvasti pentuja virosta..ajattelee vaan rahaa....mielestäni kannattais kaikkien hankkia rekisteröity pentu!!Ei noi halpoja pentutehdas pentuja...


    • Neidiiks69

      itselläni on eestin bolonka

    • Powaqa

      löytyi: "bolonka ei ole kansaivälisenkennelliiton hyväksymä rotu, mutta Venäjällä, Saksassa ja Amerikassa asia on eri. Näissä maissa bolonkalla on kasvattajia ja koirarotu tunnetaan erikoisena, bolognesestä eri bisoneihin risteytettynä koirana" Ja kyllä Bolonkasta löytyy paljonkin muilla kielillä tekstiä!
      Kaikki "roduthan" ovat jollain tavalla risteytettyjä... ihan toinen juttu on haluaako joku nimenomaan "Suomen Kennel liiton" hyväksymän rodun taikka sitten avarakatseisimmin jonkun rodun joka on jossain toisessa maassa hyväksytty rotu. Tai sitten sekin vaihtoehto että jättää omaan arvoonsa nämä rotujutut ja rakastaa koiraansa ihan semmoisena kun se on.

      • jgjhf

        Eli levitetään tietoa näistä trokareista, jotta mahd, moni ensikertalainen koiran ostaja tietää varoa! Ja aina myös ilmoitus epäilyttävästä paikasta eläinsuojeluun!


      • joku vaa.
        jgjhf kirjoitti:

        Eli levitetään tietoa näistä trokareista, jotta mahd, moni ensikertalainen koiran ostaja tietää varoa! Ja aina myös ilmoitus epäilyttävästä paikasta eläinsuojeluun!

        Itselläni on juuri tuolta paikasta ostettu 3 vuotias narttu ja ihan hyvin se voi ei ole sairastellut ja lonkatkin hyvät, joten onko siinä mitään pahaa jos pennut ovat terveitä voi hyvin?? Koirani on mitä kiltein ja ihanin.


      • hghjdfj
        joku vaa. kirjoitti:

        Itselläni on juuri tuolta paikasta ostettu 3 vuotias narttu ja ihan hyvin se voi ei ole sairastellut ja lonkatkin hyvät, joten onko siinä mitään pahaa jos pennut ovat terveitä voi hyvin?? Koirani on mitä kiltein ja ihanin.

        sulla käynyt hyvä tuuri..mutta ku se on siinä,että ne viedään liian aikasin emon luota pois...ja virosta haetaan kurjista oloista pentuja...nämä pentutehtailijat ajatelevat VAIN rahaa..ei pentujen hyvinvointia!!!!


    • haloooo

      en ole kuullut rodusta, mutta meillä on silkkiterrieri ja sillä on myös ylempänä kynsi.
      Itseasiassa katsoin kaikkien meidän kavereiden koirien tassut ja kaikilla oli viisi kynttä ja yksi ylempänä muita. En tiedä mistä olet saanut päähäsi, että se on jotenkin kummallista!!!!!!!!!!

    • Tintomara

      Tunnen yhden tämän rodun edustajan. Se on tuotu Saksasta (emäntä/omistaja on Suomessa työssä oleva ja asuvava saksalainen, jonka juuret ovat itäisessä Saksassa). Hauska veijari. Rotu ei ole Suomessa rekisteröity, on enemmän itäisen Euroopan juttu, siellä kehitetty. Googlella löytyy jotain tietoa (saksaksi ja unkariksi ainakin).

      • tietäväinen73

        Koko Bolanka rotua ei ole olemassakaan, teille on vaan myyty sekarotuinen koira, joka on nimetty bolonkaksi, jotta luulisitte sitä rotukoiraksi. Olen kysynyt kennelliitolta tästä rodusta, ja siellä sanottiin, että rotu on halpamainen huijaus. näköjään te raukat olette menneetkin halpaan. muahaha


      • Tintomara
        tietäväinen73 kirjoitti:

        Koko Bolanka rotua ei ole olemassakaan, teille on vaan myyty sekarotuinen koira, joka on nimetty bolonkaksi, jotta luulisitte sitä rotukoiraksi. Olen kysynyt kennelliitolta tästä rodusta, ja siellä sanottiin, että rotu on halpamainen huijaus. näköjään te raukat olette menneetkin halpaan. muahaha

        Eipä ole huijattu minua, kun minulla ei sitä koiraa ole. Eikä sekään ole uutta, ettei Suomen kennelliitto sitä tunne. Vanha totuus KVG pätee kohdallasi. Katselepas vähän tietoja maailmalta. Google kertoo toista. Kaikkihan ei tosin ole totta mitä googlaten löytyy. Kyseisen koiran omistaja on berliinililäinen, suku sieltä entisestä Itä-Saksasta. Sen suunnan maista löytyy tietoa ko rodusta.


      • )=
        Tintomara kirjoitti:

        Eipä ole huijattu minua, kun minulla ei sitä koiraa ole. Eikä sekään ole uutta, ettei Suomen kennelliitto sitä tunne. Vanha totuus KVG pätee kohdallasi. Katselepas vähän tietoja maailmalta. Google kertoo toista. Kaikkihan ei tosin ole totta mitä googlaten löytyy. Kyseisen koiran omistaja on berliinililäinen, suku sieltä entisestä Itä-Saksasta. Sen suunnan maista löytyy tietoa ko rodusta.

        Jos olet ostanut koiran Lintuvaarassa asuvalta kalevilta ja haluat tietäää enemmän muista myydyistä koirista tai etsiä kadonneita sisaruksia rekkaa ittes petsie.fi ja liity http://www.petsie.fi/community/kalevilta_ostetut_koirat/10416/


      • ihanna1
        )= kirjoitti:

        Jos olet ostanut koiran Lintuvaarassa asuvalta kalevilta ja haluat tietäää enemmän muista myydyistä koirista tai etsiä kadonneita sisaruksia rekkaa ittes petsie.fi ja liity http://www.petsie.fi/community/kalevilta_ostetut_koirat/10416/

        Itse etsiskelin pitkän aikaa kääpiökoiraa ja päädyin ostamaan Tallinnasta pienen ihanan Bolonkan. Maksoin siitä huomattavasti vähemmän kuin rotukoirasta olisin pulittanut, mutta sain kuitenkin terveen, rokotetun, eläinpassillisen yksilön.
        Kaikki on mennyt loistavasti ja koirani on pysynyt oikein terveenä. Kuka sen voi taata että rotukoirakaan pysyy aina terveenä...
        En missään nimessä suosittele kannattamaan pentutehtailua tai salakuljetusta, mutta laillisesti tuotuja yksilöitä ei tarvitse mielestäni katsoa kieroon.
        :)


      • Täpläkäs
        ihanna1 kirjoitti:

        Itse etsiskelin pitkän aikaa kääpiökoiraa ja päädyin ostamaan Tallinnasta pienen ihanan Bolonkan. Maksoin siitä huomattavasti vähemmän kuin rotukoirasta olisin pulittanut, mutta sain kuitenkin terveen, rokotetun, eläinpassillisen yksilön.
        Kaikki on mennyt loistavasti ja koirani on pysynyt oikein terveenä. Kuka sen voi taata että rotukoirakaan pysyy aina terveenä...
        En missään nimessä suosittele kannattamaan pentutehtailua tai salakuljetusta, mutta laillisesti tuotuja yksilöitä ei tarvitse mielestäni katsoa kieroon.
        :)

        Valitettavasti on vaikea tietää minkälaisista oloista nämä "laillisesti" tuodut pennut ovat tulleet. Espoon trokari tosiaan tekee hyvät rahat pentutehtailluilla koirilla ja moni koira on todella sairas. Pennut eivät yleensä ole edes luovutus ikäisiä, mutta mitä äkimmin saadaan myydyksi sitä enemmän kauppias hyötyy. Trokarit toimivat juuri lain äärirajoilla ja heitä on mahdoton saada vastuuseen koirille auhettamastaan kärsimyksestä. Sekarotuisia koiria vastaan minulla ei ole mitään, itsellänikin on koirat monirotuisia, mutta raaka bisnes koirilla on mielestäni tuomittavaa. Pentutehtaissa emokoira viruu pienessä häkissä koko ikänsä tehtaana. Yhdessä tapauksessa pienellä bolonkka nartulla oli mennyt näköö ja kuulo, koska tulehduksia korvista ja silmistä ei ollut hoidettu. Emo kuitenkin sinnetteli elossa, joten tehtailu jatkui. Miksi tukea tälläista toimintaa ????


    • 8+2

      Bolonka ei todellakaan ole mikään oikea rotu, kuten ei myökään cocapoot, labradoodlet ja muut vastaavat. Ne on pentutehtailijoiden keksimiä risteytyksiä omiksi roduiksi, joilla sitten repivät hölmöiltä mistään mitään tietämättömiltä koiranomistajilta rahaa taskuun. Esimerkiksi alaskanhuskytkin on sekarotuisia.

    • ofkjkjf

      JOS TARVITSEE HANKKIA KOIRA NIIN KATSO PENTUEET www.koirat.com sivustolta..paljon luotettavampi kuin joku suomi24 tori palstat missä pentutehtailijat myy halvalla..Jokaisen pitää se käsittää,että kun ostaa koiran,niin sitä ei saa ajatella paljon se tulee maksamaan..koska eläinlääkärit maksaa kuitenkin aina....mitä vanhemmaksi koira tulee niin sitä enemmän tulee vaivoja ja sairauksia ja eläinlääkärikuluja....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe