Saako 40mm jalkalistaa paksumpana kuin 10mm?
Jalkalista
8
1952
Vastaukset
- vai penikkalistaa
Sen koko on itse asiassa 12*42. Tutustupa jonkun puutavaraliikkeen repertuaariin, saatat löytää paksumpiakin, korkeutta tosin on varmaan enemmän ja mallikin on eri. Rautakauppjen standardivalikoima saattaa oll ahiukan niukka. Miksi tarvitset paksumman listan.
- Kysyjä vaan
Kun laminaatin ja seinän raot ovat tuon 8-10mm, tuo 12mm riittää peittämään ne.
- kokenut.
Kysyjä vaan kirjoitti:
Kun laminaatin ja seinän raot ovat tuon 8-10mm, tuo 12mm riittää peittämään ne.
Ei pitäis jättää 8-10 mm rakoja, 5 mm riittää hyvin. Vallankin, jos saha vähän lipsahtaa, niin eipä riitä lista enää peittämään..
Ihmettelen noita suosituksia, joissa puhutaan 10 mm raoista. - parkettimies
kokenut. kirjoitti:
Ei pitäis jättää 8-10 mm rakoja, 5 mm riittää hyvin. Vallankin, jos saha vähän lipsahtaa, niin eipä riitä lista enää peittämään..
Ihmettelen noita suosituksia, joissa puhutaan 10 mm raoista.Siis 5mm riittää jos huoneen koko on alle 10m2... eli se 8mm raon suositus tarkoittaa,että huoneen(tai asunnon mikäli ei tule liikuntasaumoja) pinta-ala on 5m leveyttä ja 7m pituutta(mikä on max), ja silloin TARVITSEE olla vähintään 8mm raot!!!
- riittää..
parkettimies kirjoitti:
Siis 5mm riittää jos huoneen koko on alle 10m2... eli se 8mm raon suositus tarkoittaa,että huoneen(tai asunnon mikäli ei tule liikuntasaumoja) pinta-ala on 5m leveyttä ja 7m pituutta(mikä on max), ja silloin TARVITSEE olla vähintään 8mm raot!!!
Onhan se 5 milliä reunallaan jo 10 milliä yhteensä. Ei parketit ja laminaatit sen enempää tarvitse rakoja normaaleissa olosuhteissa ja ainakin tuon esimerkkisi 35 m2 uskaltaisin tehdä ~5 mm raoilla.
Voihan ne tehdä 8 mm raoillakin ja peittäähän 10 mm lista sen hyvin. Niistä 8 mm raoista vaan tahtoo helposti tulla 10 mm rakoja ja ylikin (näköjään ammattilaisellakin) Niitä ei listat peitä..
Mielestäni liikuntasaumoja pitäisi keskivertoasunnosta puhuttaessa käyttää joka huoneen välillä. - lattiamies
riittää.. kirjoitti:
Onhan se 5 milliä reunallaan jo 10 milliä yhteensä. Ei parketit ja laminaatit sen enempää tarvitse rakoja normaaleissa olosuhteissa ja ainakin tuon esimerkkisi 35 m2 uskaltaisin tehdä ~5 mm raoilla.
Voihan ne tehdä 8 mm raoillakin ja peittäähän 10 mm lista sen hyvin. Niistä 8 mm raoista vaan tahtoo helposti tulla 10 mm rakoja ja ylikin (näköjään ammattilaisellakin) Niitä ei listat peitä..
Mielestäni liikuntasaumoja pitäisi keskivertoasunnosta puhuttaessa käyttää joka huoneen välillä.Oikein laskit ton 5 5=10, mutta 8 8=16 ja sehän on jo ihan eri asia meidän kosteisiin syksyihin milloin sitä turpoamisvaraa pitää olla.
Uiviin lattioihin aina jalkalista min. 12mm.
10mm listat sitten esim. mattolattioihin. - parkettimies
lattiamies kirjoitti:
Oikein laskit ton 5 5=10, mutta 8 8=16 ja sehän on jo ihan eri asia meidän kosteisiin syksyihin milloin sitä turpoamisvaraa pitää olla.
Uiviin lattioihin aina jalkalista min. 12mm.
10mm listat sitten esim. mattolattioihin.itse olen laittanut noin 100 lattiaa lamia ja parkettia, ja kyllä se parketti elää sen verran et jos jättää liian pienet raot niin tulee ns.teltta-ilmiö ja lattia uusittava! parketti elää n. 10 kertaa enemmän leveyttä kuin pituutta, lami ei elä ihan niin paljon kuin parketti mut miks ottaa riski ku voi jättää sen 8mm raon?
- pääsuunnittelija(Ria)
Taisi tulla ryssittyä lattian asennuksen kanssa? Nyt sitten pitäisi korjata tilanne paksummalla jalkalistalla?
Ei hätää...
Laita jalkalistaksi mitallistettu koolinki (n. 48x95). Voit maalata sen vaikka eri väreillä. Taatusti peittää isommatkin raot. Omalaatuinen ja uniikki ratkaisu joka myös nostaa asunnon arvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628