Jouduin työtehtävissä kerran käymään Ahvenanmaalla ja Maarianhaminassa. Ennakkokäsitys oikein.Paska paikka. Jos yrität puhua suomea melkein syljetään naamalle. Ei edes kaupungin parhaan ravintolan portsari osannut YHTÄÄN sanaa suomea.Olen asunut yli 4 vuotta Ruotsissa ja siellä aivan eri asenne.
Paska paikka
9
1635
Vastaukset
- asunut saaressa
halua...melkein kaikki maarianhaminassa osaa suomea mutta ei halua puhua..kyllä se suomen kieli sieltä tulee kun ei itse puhu ruotsia heille.
- Åland-fan
Minä taas tykkään että jos pitäisi nimetä Suomen mukavin kaupunki, niin Maarianhaminan minä valitsisin.
Toki olen pyrkinyt siellä asukkaiden mieliksi käyttämään ruotsia niin paljon kuin voin. Vastaani vain on monasti tullut suomenkielisiä kesätyöntekijöitä, jotka ovat vaihtaneet puheen heti suomeksi.
Ei ne Ruotsissakaan muuten suomea osaa. Eivät muuten oikeasti Virossakaan - eikä siihen ole velvoitetta.
Ennakkokäsityksesi siis oli
- sinun ennakkokäsityksesi niin kuin se oli.- aland
jos vielä olet nainen ja vapaa iske ahvenanmaalta mies niin pääset sinne asumaan jos siellä niin mukavaa on... vapaita miehiä on paljon !
- Jaskapaska
Niinkauan kuin se turhake kuuluu suomeen niin edellytän että siellä myöskin jumalauta puhutaan SUOMEA!!!!
- perseeseenperseeseen-
aland kirjoitti:
jos vielä olet nainen ja vapaa iske ahvenanmaalta mies niin pääset sinne asumaan jos siellä niin mukavaa on... vapaita miehiä on paljon !
Ahvenanmaan miehet on kaikki peräreijän rassaaja ritareita ei ne naisella mitään tee.
- suosisuomailsta
sielät net naipii serkkuja ja siskoksia, siksi net o tuommosia
- Tätäpäivääkö
Lukekaa ja tehkää omat johtopäätöksenne:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806072200983067/
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806082200992332_u0.shtml- Juupajuu
Räjäyttäkää se paska taivaantuuliin.
- Dicksie
Juupajuu kirjoitti:
Räjäyttäkää se paska taivaantuuliin.
Juuuuuu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö27410106K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon2165809Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1705336PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *824969Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot143242Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe42618- 2122509
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122319Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3742129- 272055