Jouduin työtehtävissä kerran käymään Ahvenanmaalla ja Maarianhaminassa. Ennakkokäsitys oikein.Paska paikka. Jos yrität puhua suomea melkein syljetään naamalle. Ei edes kaupungin parhaan ravintolan portsari osannut YHTÄÄN sanaa suomea.Olen asunut yli 4 vuotta Ruotsissa ja siellä aivan eri asenne.
Paska paikka
9
1689
Vastaukset
- asunut saaressa
halua...melkein kaikki maarianhaminassa osaa suomea mutta ei halua puhua..kyllä se suomen kieli sieltä tulee kun ei itse puhu ruotsia heille.
- Åland-fan
Minä taas tykkään että jos pitäisi nimetä Suomen mukavin kaupunki, niin Maarianhaminan minä valitsisin.
Toki olen pyrkinyt siellä asukkaiden mieliksi käyttämään ruotsia niin paljon kuin voin. Vastaani vain on monasti tullut suomenkielisiä kesätyöntekijöitä, jotka ovat vaihtaneet puheen heti suomeksi.
Ei ne Ruotsissakaan muuten suomea osaa. Eivät muuten oikeasti Virossakaan - eikä siihen ole velvoitetta.
Ennakkokäsityksesi siis oli
- sinun ennakkokäsityksesi niin kuin se oli.- aland
jos vielä olet nainen ja vapaa iske ahvenanmaalta mies niin pääset sinne asumaan jos siellä niin mukavaa on... vapaita miehiä on paljon !
- Jaskapaska
Niinkauan kuin se turhake kuuluu suomeen niin edellytän että siellä myöskin jumalauta puhutaan SUOMEA!!!!
- perseeseenperseeseen-
aland kirjoitti:
jos vielä olet nainen ja vapaa iske ahvenanmaalta mies niin pääset sinne asumaan jos siellä niin mukavaa on... vapaita miehiä on paljon !
Ahvenanmaan miehet on kaikki peräreijän rassaaja ritareita ei ne naisella mitään tee.
- suosisuomailsta
sielät net naipii serkkuja ja siskoksia, siksi net o tuommosia
- Tätäpäivääkö
Lukekaa ja tehkää omat johtopäätöksenne:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806072200983067/
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806082200992332_u0.shtml- Juupajuu
Räjäyttäkää se paska taivaantuuliin.
- Dicksie
Juupajuu kirjoitti:
Räjäyttäkää se paska taivaantuuliin.
Juuuuuu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2375935SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784759Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.843585SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2483039Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1462769Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur1872277Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2611719Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491235Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall281148- 621146