Jouduin työtehtävissä kerran käymään Ahvenanmaalla ja Maarianhaminassa. Ennakkokäsitys oikein.Paska paikka. Jos yrität puhua suomea melkein syljetään naamalle. Ei edes kaupungin parhaan ravintolan portsari osannut YHTÄÄN sanaa suomea.Olen asunut yli 4 vuotta Ruotsissa ja siellä aivan eri asenne.
Paska paikka
9
1754
Vastaukset
- asunut saaressa
halua...melkein kaikki maarianhaminassa osaa suomea mutta ei halua puhua..kyllä se suomen kieli sieltä tulee kun ei itse puhu ruotsia heille.
- Åland-fan
Minä taas tykkään että jos pitäisi nimetä Suomen mukavin kaupunki, niin Maarianhaminan minä valitsisin.
Toki olen pyrkinyt siellä asukkaiden mieliksi käyttämään ruotsia niin paljon kuin voin. Vastaani vain on monasti tullut suomenkielisiä kesätyöntekijöitä, jotka ovat vaihtaneet puheen heti suomeksi.
Ei ne Ruotsissakaan muuten suomea osaa. Eivät muuten oikeasti Virossakaan - eikä siihen ole velvoitetta.
Ennakkokäsityksesi siis oli
- sinun ennakkokäsityksesi niin kuin se oli.- aland
jos vielä olet nainen ja vapaa iske ahvenanmaalta mies niin pääset sinne asumaan jos siellä niin mukavaa on... vapaita miehiä on paljon !
- Jaskapaska
Niinkauan kuin se turhake kuuluu suomeen niin edellytän että siellä myöskin jumalauta puhutaan SUOMEA!!!!
- perseeseenperseeseen-
aland kirjoitti:
jos vielä olet nainen ja vapaa iske ahvenanmaalta mies niin pääset sinne asumaan jos siellä niin mukavaa on... vapaita miehiä on paljon !
Ahvenanmaan miehet on kaikki peräreijän rassaaja ritareita ei ne naisella mitään tee.
- suosisuomailsta
sielät net naipii serkkuja ja siskoksia, siksi net o tuommosia
- Tätäpäivääkö
Lukekaa ja tehkää omat johtopäätöksenne:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806072200983067/
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806082200992332_u0.shtml- Juupajuu
Räjäyttäkää se paska taivaantuuliin.
- Dicksie
Juupajuu kirjoitti:
Räjäyttäkää se paska taivaantuuliin.
Juuuuuu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",175063Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1012301- 1351988
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee481858Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171650"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551256Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu111892Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää48831Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.302826Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24654