Tihentynyt virtsaamistarve

tyttö...-84

Mulla on ollut nyt pari päivää sellainen oire, että kokoajan tuntuu olevan pissahätä. Ei mitään muita oireita, lisäksi virtsa on lähes väritöntä. Ei ole siis mitään kirvelyä, eikä muitakaan oireita, vain pissahätä jatkuvasti.
Mistä mahtaa olla kysymys? pitäisikö vielä katsoa pari päivää ja ottaa sitten yhteyttä lääkäriin?

11

22465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa

      Minulla on aina joskus samanlainen ongelma. Puolen tunnin välein saa juosta vessassa. Muita oireita ei ole minullakaan. Eli ei kipua, kirvelyä tms. Ja pissaa tulee koko rakon täydeltä eli vessahätä on todellinen. Yleensä se kestää pävän ja loppuu sitten. Olin itsekin huolissani, että se olisi jokin tulehdus. Eräs kaverini kertoi samanlaisesta ongelmasta ja epäili, että syy saattaa olla vain aineenvaihduntahäiriö tai jostain syystä sokeriarvot voivat olla tilapäisesti korkealla, mikä aiheuttaa runsaan virtsaamistarpeen. Todellista syytä en tiedä. Välillä olen käynyt viemässä näytteen labraan, mutta tulehdusta ei ole. Hyvähän se tietysti on tarkistaa, mutta kaikki tilapäiset ongelmat eivät taidakaan olla aina tulehdusta tms.

    • penni

      yksi klamydian hyvin yleinen oire on juuri jatkuva pissahätä, muiita oireita ei välttämättä ole.Eli jos ks tartunta on kohdallasi mahdollinen käy lääkärissä, testaaminen helppoa(yleensa pissasta, joskus emättimestä näyte) ja hoito vielä helpompaa, yhdella tabletilla hoituu:hotamattomana taasen voi aiheuttaa monia vakaviakin ongelmia.

    • ...

      siitä että on syönyt jotain sellaista jolla on diureettinen vaikutus, esim. ananas

      • ................

        jos jatkuva pissahätä vaivaa menkkojen aikana tai jälkeen, syy on nesteiden poistumisessa! ennen menkkoja keho kerää nestettä, joka tuntuu turvotuksena ja sit menkkojen alettua nesteet poistuvat..itse olen aina ihmetellyt, että mistä jatkuva vessassa ramppaaminen johtuu, mutta selvisipä syy..!


      • mietiskelijä..
        ................ kirjoitti:

        jos jatkuva pissahätä vaivaa menkkojen aikana tai jälkeen, syy on nesteiden poistumisessa! ennen menkkoja keho kerää nestettä, joka tuntuu turvotuksena ja sit menkkojen alettua nesteet poistuvat..itse olen aina ihmetellyt, että mistä jatkuva vessassa ramppaaminen johtuu, mutta selvisipä syy..!

        Olenkin jo jonkin aikaa pohtinut kyseistä ilmiötä, siis jatkuvaa pissahätää ja vessassa ramppaamista menkkojen aikana/jälkeen, mutta hienoa, että asia selvisi...


      • Minna9111
        ................ kirjoitti:

        jos jatkuva pissahätä vaivaa menkkojen aikana tai jälkeen, syy on nesteiden poistumisessa! ennen menkkoja keho kerää nestettä, joka tuntuu turvotuksena ja sit menkkojen alettua nesteet poistuvat..itse olen aina ihmetellyt, että mistä jatkuva vessassa ramppaaminen johtuu, mutta selvisipä syy..!

        Toivottavasti asia on noin, nimittäin mullakin on on ollut tässä kahden päivän ajan kokoajan pissahätä. Oon käynyt ainakin seitsemän kertaa yhden päivän aikana pissalla ja aina sitä tulee ihan rakon täydeltä. Mulla on siis just nämä kaksi päivää ollut menkat. Tänään olen hieman peloissani miettinyt, että eikai tämä vaan ole mitään diabetesta, sillä suvussani on sitä paljon ja ylipainoakin minulta löytyy, mutta ikää on kyllä vasta 18....


      • -
        ................ kirjoitti:

        jos jatkuva pissahätä vaivaa menkkojen aikana tai jälkeen, syy on nesteiden poistumisessa! ennen menkkoja keho kerää nestettä, joka tuntuu turvotuksena ja sit menkkojen alettua nesteet poistuvat..itse olen aina ihmetellyt, että mistä jatkuva vessassa ramppaaminen johtuu, mutta selvisipä syy..!

        olen käynyt pari päivää vessassa urakalla, öisin ei tarvitse tosin herätä. tänään on tarve tihentynyt sillä puolen tunnin välein on täytynyt käydä jo yli kuuden tunnin ajan ja tarve on todellakin todellinen. toivon todella,että johtuu menkoista. muuten ei kirvele mitenkään ja virtsa on veden väristä.


    • Sama vaiva, itellä vähän kirvelyäkin välillä. Erityisesti illalla.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta minulla ihan samaa.. Kuukautisten jälkeen ja niiden aikana saa kyllä juosta jatkuvasti vessassa. Usein vatsa myös sekaisin samalla ja olen alkanut uskoa vaivan yhdistyvän herkkään mahaan myös..

    • Anonyymi

      Todella vanha ketju, mutta haluan jakaa oman kokemuksen. Itselläni vaiva jtkui todella pitkään ja kävin jo hysteerisenä itkemässä lääkäreille asiaa. Mikään ei auttanut ja elämä oli jo hankalaa ja olin tosi ahdistunut asiasta. Ultrattiin munuaiset, rakko ja lisääntymkselimer, tutkittiin ms-tautia yms. Olin ihan paniikissa. Sit gyne ohimennen sanoi sukupuolitauti tutkimuksissa et onpa kuivat limakalvot ja täältä. Käski syödä paljon b-vitamiineja ja rasvata bebanthenilla limakalvoja. Näin toimin ja se auttoi. Ja tähän rumbaan meni 6kk.

    • Anonyymi

      Mulla syy on tod.näk. myooma joka painaa rakkoa. Olen käyttänyt nyt vagifem estron puutteen takia, ei ole vaikutusta, joten ei johtune minulla kuivuudesta?

      N-77

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe