Paljonko

MINÄ

saa sikareita tuoda Kuubasta EU-maahan

4

1143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simmonen

Veroton tuonti EU:n ulkopuolelta
      (tiedot sivulta www.tulli.fi):

Matkustaja saa tuoda Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia ja tupakkatuotteita omaan tai perheensä käyttöön tai lahjaksi seuraavasti:

Alkoholijuomat
         1 litra väkeviä (yli 22 %) TAI
      2 litraa aperitiivejä (maks. 22 %) TAI
      kuohuviinejä

Lisäksi:
         2 litraa mietoja viinejä JA
      16 litraa olutta

Tupakkatuotteet
         200 savuketta TAI
      100 pikkusikaria (maks. 3 g/kpl) TAI
      50 sikaria TAI
      250 g piippu- ja savuketupakkaa

EU:n ulkopuolelta on määrällisiä rajoituksia myös hajuvesien, kahvin ja teen verottomalle tuonnille. Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi EU:n ulkopuolelta saa tuoda tullitta ja veroitta muita tuomisia enintään 175 euron arvosta.

TÄMÄN lisäksi myös Kuuba rajoittaa erityisesti niiden tupakkatuotteiden, joita ei ole virallisesti ostettu valtion kaupoista, vientiä.
      Katso tarkemmin Kuuban tullin sivuilta www.aduana.islagrande.cu.

• kivirta

niitä saa tuoda joko 23 tai 25 kappaletta. En muista tarkkaan, mutta lukumäärä on silti pariton(en tiedä miksi).
      Mutta aika moni laittaa sikareita ruumaan meneviin tavaroihin, koska ei niitä juurikaan tutkita siellä. Itse toin "laittomia" sikareita ihan vaan käsimatkatavaroissa eikä ollut mitään ongelmia.

• Sikari

23 kpl saa viedä ilman kuittia ostettuja (siis mustan pörssin kamaa). Virallisista kaupoista kuitilla ostettuja saa viedä niin paljon kuin laukkuun mahtuu, mutta Suomen tulli on taas siitä eri mieltä!

Kyllä niitä Kuuban tulli pistokokeilla tarkastaa. Lähtiessämme koneellisesta suomalaisia useampi henkilö nimeltä kuulutettiin passi/turvatarkastusten jälkeen. Tiskillä oli matkalaukut ja ne pengottiin tosi tarkaan siinä kaikkien nähden odotusaulassa. Eräältä matkaajalta löytyikin liikaa kuititonta tavaraa ja ne ja myös kuitilla ostetut takavarikoitiin.

Niin, että riskinsä tässäkin.

• MINÄ

Hyvistä ja valaisevista vastauksista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe