itse olen käynyt kahdella eri hermoratahierojalla,toinen käyttää hierontavoidetta ja toinen ei.kumpi on oikea käytäntö? tekniikka on kummallakin sama miten tekevät sen.
hermoradasta
20
11100
Vastaukset
- en käytä
Olen hermoratahieroja ja hieron ihmisen kevyen vaatetuksen läpi. Hieronta tapahtuu sormilla painamalla ja pyörittämällä. Ei tarvitse rasvaa.
Rasvan käyttö ei liene oleellista vaan ne kohdat joista hierotaan.- Paavo P.
Tärkeää näissä uskomuspohjaisissa terapioissa on se, että kaikki tapahtuu ehdottomasti aina saman tutun kaavan mukaan. Se tuo niin hoitajalle kuin hoidettavallekin varmuuden ja turvallisuuden tunnetta. Siksi hermoratapuoskarikoulutuksessa painotetaankin otteiden tarkan järjestyksen merkitystä.
Jos yksi hieroo oljyllä, toinen ilman ja kolmas peräti vaatteen läpi, niin asiakasparkahan joutuu aivan ymmälleen, eikä vakuutu hoitajien asiantuntemuksesta. - paavo
Paavo P. kirjoitti:
Tärkeää näissä uskomuspohjaisissa terapioissa on se, että kaikki tapahtuu ehdottomasti aina saman tutun kaavan mukaan. Se tuo niin hoitajalle kuin hoidettavallekin varmuuden ja turvallisuuden tunnetta. Siksi hermoratapuoskarikoulutuksessa painotetaankin otteiden tarkan järjestyksen merkitystä.
Jos yksi hieroo oljyllä, toinen ilman ja kolmas peräti vaatteen läpi, niin asiakasparkahan joutuu aivan ymmälleen, eikä vakuutu hoitajien asiantuntemuksesta.onko sulla tietoa millainen hermoratahieroja koulutus on, kun pystyt noin arvostelemaan. Peruskoulutus kestää 7kk ja siihen päälle 25kk mestari koulutus se siitä puoskaroinnista...perushoidon lisäksi hoidetaan erityisiä vaiva-alueita.
- Havaintoja
Paavo P. kirjoitti:
Jos yksi hieroo oljyllä, toinen ilman ja kolmas peräti vaatteen läpi, niin asiakasparkahan joutuu aivan ymmälleen, eikä vakuutu hoitajien asiantuntemuksesta.Mitä olen havaintoja tehnyt, sen nähtävästi kannattamasi "oikean" terveydenhoidon piirissä, niin siellähän vasta kaikki tapahtuu orjallisesti saman kaavan mukaan!
- kyrkkeli
paavo kirjoitti:
onko sulla tietoa millainen hermoratahieroja koulutus on, kun pystyt noin arvostelemaan. Peruskoulutus kestää 7kk ja siihen päälle 25kk mestari koulutus se siitä puoskaroinnista...perushoidon lisäksi hoidetaan erityisiä vaiva-alueita.
koulutus kestää kaiken kaikkiaan 3 vuotta!peruskurssi 6kk,jatko kurssi 7kk ja mestarihieroja koulutus 25kk!kursseilla opetetaan myös anatomiiaa,ravitsemusta ,hieronnan lisäksi.
- auta
niin eikö vaihtoehtohoidot juuri silloin tule kysymykseen? Vai kärsiikö Paavo mielummin kivuista ja säryistä kun uskoo lääketieteen auttavan, vaikkei se autakaan?
Mikäli lääke-/sädehoidot tai kirurgiset toimenpitet eivät vaivaan auta niin mikä on lääketieteen tarjoama hoito silloin???? Eipä ole muuta.
- Kipu on OK vain silloin kun sitä ei ole -- Paavo
Jos lääketiede ei auta, niin ihmiset ovat toki ymmärrettävästi kiinnostuneita etsimään muitakin vaihtoehtoja. Tämä tarjoaa hyvän kasvualustan monen moisille puoskareille ja humpuukimaakareille.
Sen takia tarvittaisiin napakampia terveydenhuollon valvovia viranomaisia ja kuluttajan suojaa.
"Hermoratahieroja" on yksityisen kirjekurssibisneksen pyörittäjän keksimä tekaistu ammattinimike. Onko tarkoitus johtaa kuluttajaa harhaan esittämällä terveydenhuollon ammattilaista? Tämäkin asiaa mielestäni kaipaisi tarkempaa selvitystä viranomaisten taholta. - Hermoratahieronta
Paavo kirjoitti:
Jos lääketiede ei auta, niin ihmiset ovat toki ymmärrettävästi kiinnostuneita etsimään muitakin vaihtoehtoja. Tämä tarjoaa hyvän kasvualustan monen moisille puoskareille ja humpuukimaakareille.
Sen takia tarvittaisiin napakampia terveydenhuollon valvovia viranomaisia ja kuluttajan suojaa.
"Hermoratahieroja" on yksityisen kirjekurssibisneksen pyörittäjän keksimä tekaistu ammattinimike. Onko tarkoitus johtaa kuluttajaa harhaan esittämällä terveydenhuollon ammattilaista? Tämäkin asiaa mielestäni kaipaisi tarkempaa selvitystä viranomaisten taholta.Hermoraratahieronta on kotoisin Kiinasta ja sen toi Suomeen 70-luvulla ilmeisesti Annikki Kankkunen. Saksassa hermoratahieronta (Nervenbahnsmassage) on varsin suosittu hoitomuoto. Hieronnassa hyödynnetään samoja meridiaaneja ja pisteitä kuin akupunktiossakin. Koko kehon käsitely kestää 2 1/2-3 t.
Hermoratahierojaksi valmistutaan mm. Suomen Luontaisterveysopistosta Järvenpäässä. Opinnot käsittävät paitsi hieronnan opetusta myös anatomiaa ja tautioppia. Hieronnasta suoritetaan kaksi näyttökoetta ja anatomia ja tautioppi tentitään. Hierontoja tehdään satakunta kahden lukukauden aikana, jonka koulutus kestää. Hermoratahierojan tutkinnon jälkeen on mahdollisuus opiskella hermoratahierojamestariksi.
Olen itse saavuttanut tuloksia hermoratahieronnasta kärsivillä mm. neuropatiasta, fibromyalgiasta ja hermopinteistä kärsivillä.
Tarkempia tietoja:
[email protected] - illi
Hermoratahieronta kirjoitti:
Hermoraratahieronta on kotoisin Kiinasta ja sen toi Suomeen 70-luvulla ilmeisesti Annikki Kankkunen. Saksassa hermoratahieronta (Nervenbahnsmassage) on varsin suosittu hoitomuoto. Hieronnassa hyödynnetään samoja meridiaaneja ja pisteitä kuin akupunktiossakin. Koko kehon käsitely kestää 2 1/2-3 t.
Hermoratahierojaksi valmistutaan mm. Suomen Luontaisterveysopistosta Järvenpäässä. Opinnot käsittävät paitsi hieronnan opetusta myös anatomiaa ja tautioppia. Hieronnasta suoritetaan kaksi näyttökoetta ja anatomia ja tautioppi tentitään. Hierontoja tehdään satakunta kahden lukukauden aikana, jonka koulutus kestää. Hermoratahierojan tutkinnon jälkeen on mahdollisuus opiskella hermoratahierojamestariksi.
Olen itse saavuttanut tuloksia hermoratahieronnasta kärsivillä mm. neuropatiasta, fibromyalgiasta ja hermopinteistä kärsivillä.
Tarkempia tietoja:
[email protected]Mä olen näitä Annikki Kankkusen kouluttamia hermoratahierojia ;vuosimallia 1991-siis valmistunut......Töitä ois ollu kun ois jaksanu tehä...Tehkää muut.Mä vaan "kuutamolla".Yksit.yritt. EI kannata.Pitäis pitää hinnat niin korkeella et pystyis kaikki pakolliset maksut huolehtimaan ja mitä kauemmin oot yritäjänä maksut NOUSEE joka vuosi.
illi kirjoitti:
Mä olen näitä Annikki Kankkusen kouluttamia hermoratahierojia ;vuosimallia 1991-siis valmistunut......Töitä ois ollu kun ois jaksanu tehä...Tehkää muut.Mä vaan "kuutamolla".Yksit.yritt. EI kannata.Pitäis pitää hinnat niin korkeella et pystyis kaikki pakolliset maksut huolehtimaan ja mitä kauemmin oot yritäjänä maksut NOUSEE joka vuosi.
Miten niin maksut nousee? Yel kai ainoo joka nousee neljän vuoden päästä opinnoista. Itse olen koulutettu hieroja. Mikset sitten nosta hintoja jos töitä riittää? Kai asiakkaat sitten senkin olisivat valmiit maksamaan, jos apua saavat. Ihan oikeesti, miksi hierojat monesti ei jaksa tehdä tätä työtä kauaa...Mikä siinä on se isoin mutta? Kai siitä eläntonsa nyt kumminkin saa, mutta onko se liian kova pala omalle fysiikalle tai psyykkisesti liian rassaavaa?
Ottakaa kunnon hinta jokaikinen hoidoistanne, hyvänen aika, jottei tarvii tehdä itseänsä piippuun. Ainoa keino, millä korkeammat hinnat menee asiakkaiden hyväksyntään, on että hinnanpolkijat menee itseensä ja alkaa vaatia samaa kuin muutkin.
Toivon sulle tsemppiä, että jaksaisit vielä jatkaa, sillä kysyntää hieronnoissa on! Kun vaan olisi riittävän ladukkaita hoitajia tarpeeksl. Sama se mitä se sitten maksaa,jos se kerran auttaa.- Hoitaja
Maiqquu kirjoitti:
Miten niin maksut nousee? Yel kai ainoo joka nousee neljän vuoden päästä opinnoista. Itse olen koulutettu hieroja. Mikset sitten nosta hintoja jos töitä riittää? Kai asiakkaat sitten senkin olisivat valmiit maksamaan, jos apua saavat. Ihan oikeesti, miksi hierojat monesti ei jaksa tehdä tätä työtä kauaa...Mikä siinä on se isoin mutta? Kai siitä eläntonsa nyt kumminkin saa, mutta onko se liian kova pala omalle fysiikalle tai psyykkisesti liian rassaavaa?
Ottakaa kunnon hinta jokaikinen hoidoistanne, hyvänen aika, jottei tarvii tehdä itseänsä piippuun. Ainoa keino, millä korkeammat hinnat menee asiakkaiden hyväksyntään, on että hinnanpolkijat menee itseensä ja alkaa vaatia samaa kuin muutkin.
Toivon sulle tsemppiä, että jaksaisit vielä jatkaa, sillä kysyntää hieronnoissa on! Kun vaan olisi riittävän ladukkaita hoitajia tarpeeksl. Sama se mitä se sitten maksaa,jos se kerran auttaa.Alle 30€ tunti ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa. Vähintään tuon pitää pyytää jos aikoo maksaa maksunsa ja elää.
Fakta juttu. Minä veloitan 40€ tunti ja tulen toimeen sopivasti. - pullamössöhierojat
Hoitaja kirjoitti:
Alle 30€ tunti ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa. Vähintään tuon pitää pyytää jos aikoo maksaa maksunsa ja elää.
Fakta juttu. Minä veloitan 40€ tunti ja tulen toimeen sopivasti.eli hierojat jotka tekevät hieronnat "kotikutoisin" tekniikoin ja veloittavat tästä laiskanmiehen versiosta minimitaksat, useat verottajalta vielä ohi...
Tosin monet haluavat halpaa eikä hyvää, ja se on heille sama onko tehokasta vai ei (subjektiivista tottakai). Tämä pätee joidenkin kohdalla myös "halpojen?" kiropraktikoiden hintojen perässä juoksemisessa.
Siinä sitten tehokasta vaivoja oikein helpottavaa hierontaa tekevä voi miettiä mitä tekee ja miksi...Sama se on mitä tekee työkseen, harvasta työstä "huippupalkkoja" nostetaan.
Ammattitaitoinen ja lisäkoulutusta hankkinut hieroja voi rehellisesti todeta että omien nivelten kuluttaminen fyysisessä ja vastuullisessa ammatissaan on kunnolla korvattava!!! - Aasiassa
pullamössöhierojat kirjoitti:
eli hierojat jotka tekevät hieronnat "kotikutoisin" tekniikoin ja veloittavat tästä laiskanmiehen versiosta minimitaksat, useat verottajalta vielä ohi...
Tosin monet haluavat halpaa eikä hyvää, ja se on heille sama onko tehokasta vai ei (subjektiivista tottakai). Tämä pätee joidenkin kohdalla myös "halpojen?" kiropraktikoiden hintojen perässä juoksemisessa.
Siinä sitten tehokasta vaivoja oikein helpottavaa hierontaa tekevä voi miettiä mitä tekee ja miksi...Sama se on mitä tekee työkseen, harvasta työstä "huippupalkkoja" nostetaan.
Ammattitaitoinen ja lisäkoulutusta hankkinut hieroja voi rehellisesti todeta että omien nivelten kuluttaminen fyysisessä ja vastuullisessa ammatissaan on kunnolla korvattava!!!Asun Aasiassa ja olen nyt ottanut 5 krt ymmärtääksni hermoratahierontaa. Kuulin kiinalaiseen lääketieteeseen perustuvasta hieronnasta ystävältä, jonka uudistunut olemus sai minutkin uskaltautumaan.. Kielivaikeuksien vuoksi on hankala kunnolla ymmärtää mitä käytännössä tapahtuu, mutta olen ymmärtänyt, että tämä hieronta yhdistää ns. terveys - ja kauneusvaikutukset ja perustuu kiinalaisiin oppeihin. Hieronta kestää kerrallaan 4 tuntia, joten todella kokonaisvaltaista on.. Hieronta alkaa lämmittelyllä, eli asiakas laitetaan pieneen, "kuumaan telttaan" hikoilemaan. Samalla hieroja hieroo päätä ja niskaa, sekä painelee mm. rinnasta avaten kuulemma gi-energiakanavat. Hieroja on pieni ja pippurinen nainen, en ymmärrä mistä voimansa saa, mutta todella tehokasta se on. Hieroo todella voimakkaasti ja sessio on ensimmäisillä kerroilla etenkin todella kivulias. Tuntuu samalta kun joku kaulimella runnoisi koko painollaan kroppasi päällä! Välillä vetää peukalolla pitkää vetoa, ehkä niitä hermoratoja pitkin? Joka tapauksessa, kivuliasta on.. Hieronnan lisäksi tehdään kuivakuppausta koneella, joka on myös aivan käsittämättömän kivuliasta, kunnes kuona-aineet on saatu pois. Iho tulee sininsenmustaksi ja näyttää karmealta viikon, tai jopa pari alussa. Hieroja painelee hermoratoja ja onnistuu löytämään todella kivuliaat paikat.. Kuulemma oma kehoni on kylmä sisältä, joka mm. haittaa verenkiertoa ja kuona-aineiden poistumista tms. Olen alkanut ohjeiden mukaan syödä punaista ginsengiä saadakseni kehoni "lämpimäksi sisältä", tuloksia en osaa vielä sanoa vasta muutaman päivän jälkeen. Hieroja suosittelee myös omenaviinietikkaa ja juo sitä itsekin päivittäin, on kuulemma hyvä lihaksillekin. Pinnallisiin verisuoniin esim. polvitaipeissa auttaa kuulemma jalan iskeminen puupölkkyyn! Hierontapöydälle laitetaan pieni ns. puupölkky ja siihen pehmusteeksi pyyhe. Nilkan takaosaa isketään n. sata kertaa pölkkyyn kovalla voimalla. Kuulostaa hullulta ja näyttää vielä hullumalta.. Ymmärtääkseni nilkan takaosassa on taas jotain hermoratoja tai kanavia tms. ja tällä yritetään saada verenkiertoa paremmaksi, jotta mm. ylhäältä lähtenyt veri jaksaisi palata takaisin kiertoon - tai jotain. Lopuksi hierotaan vielä kasvot ja tehdään kasvonaamiot. Ihoni on kyllä tullut selvästi paremmaksi. Vihoviimeisenä vielä upotetaan molemmat kädet parafiiniin, tätähän on käytetty ennen reuman hoitoonkin.
Naisilla koko hieronnan tavoitteet lienevät usein kosmeettiset, mm. selluliitin poistaminen ja vartalon muokkaaminen. Hieronta parantaa myös ryhtiä ja olemusta, näin väitetään. Itse en tätä vielä ole huomannut, ehkä siksi että toistaiseksi on riittänyt työtä takapuolen ja reisien muokkaamisessa =)
Olen "vain asiakas", en asiantuntija. Ehkä te ammattihierojat voitte kommentoida miltä kuulostaa? Minä näen jo hieman tuloksia, housut tuntuvat löysemmiltä hieman ja iho on sileämpi, kasvojen iho on kirkastunut selvästi. Muista vaikutuksista en vielä osaa sanoa. Mutta kestää se tietysti aikansa, mikä on vuosien varrella tullut, ei ihan kahdessa viikossa pois lähde. - on :)
Aasiassa kirjoitti:
Asun Aasiassa ja olen nyt ottanut 5 krt ymmärtääksni hermoratahierontaa. Kuulin kiinalaiseen lääketieteeseen perustuvasta hieronnasta ystävältä, jonka uudistunut olemus sai minutkin uskaltautumaan.. Kielivaikeuksien vuoksi on hankala kunnolla ymmärtää mitä käytännössä tapahtuu, mutta olen ymmärtänyt, että tämä hieronta yhdistää ns. terveys - ja kauneusvaikutukset ja perustuu kiinalaisiin oppeihin. Hieronta kestää kerrallaan 4 tuntia, joten todella kokonaisvaltaista on.. Hieronta alkaa lämmittelyllä, eli asiakas laitetaan pieneen, "kuumaan telttaan" hikoilemaan. Samalla hieroja hieroo päätä ja niskaa, sekä painelee mm. rinnasta avaten kuulemma gi-energiakanavat. Hieroja on pieni ja pippurinen nainen, en ymmärrä mistä voimansa saa, mutta todella tehokasta se on. Hieroo todella voimakkaasti ja sessio on ensimmäisillä kerroilla etenkin todella kivulias. Tuntuu samalta kun joku kaulimella runnoisi koko painollaan kroppasi päällä! Välillä vetää peukalolla pitkää vetoa, ehkä niitä hermoratoja pitkin? Joka tapauksessa, kivuliasta on.. Hieronnan lisäksi tehdään kuivakuppausta koneella, joka on myös aivan käsittämättömän kivuliasta, kunnes kuona-aineet on saatu pois. Iho tulee sininsenmustaksi ja näyttää karmealta viikon, tai jopa pari alussa. Hieroja painelee hermoratoja ja onnistuu löytämään todella kivuliaat paikat.. Kuulemma oma kehoni on kylmä sisältä, joka mm. haittaa verenkiertoa ja kuona-aineiden poistumista tms. Olen alkanut ohjeiden mukaan syödä punaista ginsengiä saadakseni kehoni "lämpimäksi sisältä", tuloksia en osaa vielä sanoa vasta muutaman päivän jälkeen. Hieroja suosittelee myös omenaviinietikkaa ja juo sitä itsekin päivittäin, on kuulemma hyvä lihaksillekin. Pinnallisiin verisuoniin esim. polvitaipeissa auttaa kuulemma jalan iskeminen puupölkkyyn! Hierontapöydälle laitetaan pieni ns. puupölkky ja siihen pehmusteeksi pyyhe. Nilkan takaosaa isketään n. sata kertaa pölkkyyn kovalla voimalla. Kuulostaa hullulta ja näyttää vielä hullumalta.. Ymmärtääkseni nilkan takaosassa on taas jotain hermoratoja tai kanavia tms. ja tällä yritetään saada verenkiertoa paremmaksi, jotta mm. ylhäältä lähtenyt veri jaksaisi palata takaisin kiertoon - tai jotain. Lopuksi hierotaan vielä kasvot ja tehdään kasvonaamiot. Ihoni on kyllä tullut selvästi paremmaksi. Vihoviimeisenä vielä upotetaan molemmat kädet parafiiniin, tätähän on käytetty ennen reuman hoitoonkin.
Naisilla koko hieronnan tavoitteet lienevät usein kosmeettiset, mm. selluliitin poistaminen ja vartalon muokkaaminen. Hieronta parantaa myös ryhtiä ja olemusta, näin väitetään. Itse en tätä vielä ole huomannut, ehkä siksi että toistaiseksi on riittänyt työtä takapuolen ja reisien muokkaamisessa =)
Olen "vain asiakas", en asiantuntija. Ehkä te ammattihierojat voitte kommentoida miltä kuulostaa? Minä näen jo hieman tuloksia, housut tuntuvat löysemmiltä hieman ja iho on sileämpi, kasvojen iho on kirkastunut selvästi. Muista vaikutuksista en vielä osaa sanoa. Mutta kestää se tietysti aikansa, mikä on vuosien varrella tullut, ei ihan kahdessa viikossa pois lähde.aika rankan kuulosta hoitoa : ) . Hermoratahieronnassa ( Suomalaisessa versioissa )hierotaan aika kevyesti, mutta ne saattavat tuntua kivuliailta jos on tukoksia tai jännitteitä lihaksistossa .
- kohdat ovat
Aasiassa kirjoitti:
Asun Aasiassa ja olen nyt ottanut 5 krt ymmärtääksni hermoratahierontaa. Kuulin kiinalaiseen lääketieteeseen perustuvasta hieronnasta ystävältä, jonka uudistunut olemus sai minutkin uskaltautumaan.. Kielivaikeuksien vuoksi on hankala kunnolla ymmärtää mitä käytännössä tapahtuu, mutta olen ymmärtänyt, että tämä hieronta yhdistää ns. terveys - ja kauneusvaikutukset ja perustuu kiinalaisiin oppeihin. Hieronta kestää kerrallaan 4 tuntia, joten todella kokonaisvaltaista on.. Hieronta alkaa lämmittelyllä, eli asiakas laitetaan pieneen, "kuumaan telttaan" hikoilemaan. Samalla hieroja hieroo päätä ja niskaa, sekä painelee mm. rinnasta avaten kuulemma gi-energiakanavat. Hieroja on pieni ja pippurinen nainen, en ymmärrä mistä voimansa saa, mutta todella tehokasta se on. Hieroo todella voimakkaasti ja sessio on ensimmäisillä kerroilla etenkin todella kivulias. Tuntuu samalta kun joku kaulimella runnoisi koko painollaan kroppasi päällä! Välillä vetää peukalolla pitkää vetoa, ehkä niitä hermoratoja pitkin? Joka tapauksessa, kivuliasta on.. Hieronnan lisäksi tehdään kuivakuppausta koneella, joka on myös aivan käsittämättömän kivuliasta, kunnes kuona-aineet on saatu pois. Iho tulee sininsenmustaksi ja näyttää karmealta viikon, tai jopa pari alussa. Hieroja painelee hermoratoja ja onnistuu löytämään todella kivuliaat paikat.. Kuulemma oma kehoni on kylmä sisältä, joka mm. haittaa verenkiertoa ja kuona-aineiden poistumista tms. Olen alkanut ohjeiden mukaan syödä punaista ginsengiä saadakseni kehoni "lämpimäksi sisältä", tuloksia en osaa vielä sanoa vasta muutaman päivän jälkeen. Hieroja suosittelee myös omenaviinietikkaa ja juo sitä itsekin päivittäin, on kuulemma hyvä lihaksillekin. Pinnallisiin verisuoniin esim. polvitaipeissa auttaa kuulemma jalan iskeminen puupölkkyyn! Hierontapöydälle laitetaan pieni ns. puupölkky ja siihen pehmusteeksi pyyhe. Nilkan takaosaa isketään n. sata kertaa pölkkyyn kovalla voimalla. Kuulostaa hullulta ja näyttää vielä hullumalta.. Ymmärtääkseni nilkan takaosassa on taas jotain hermoratoja tai kanavia tms. ja tällä yritetään saada verenkiertoa paremmaksi, jotta mm. ylhäältä lähtenyt veri jaksaisi palata takaisin kiertoon - tai jotain. Lopuksi hierotaan vielä kasvot ja tehdään kasvonaamiot. Ihoni on kyllä tullut selvästi paremmaksi. Vihoviimeisenä vielä upotetaan molemmat kädet parafiiniin, tätähän on käytetty ennen reuman hoitoonkin.
Olen "vain asiakas", en asiantuntija. Ehkä te ammattihierojat voitte kommentoida miltä kuulostaa? Minä näen jo hieman tuloksia, housut tuntuvat löysemmiltä hieman ja iho on sileämpi, kasvojen iho on kirkastunut selvästi. Muista vaikutuksista en vielä osaa sanoa. Mutta kestää se tietysti aikansa, mikä on vuosien varrella tullut, ei ihan kahdessa viikossa pois lähde.usein lihassyitä/aitioita jotka kiristävät, syynä hermoratojen kireys tai ei. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja kuitenkaan ei.
Eli mitä kovempaa painaa, sitä kovemmin kaikki kudokset, luita & verisuonia myöten, ovat käsittelyn kohteina.
Esim takareittä kun vetelee peukalolla, siinä hermot ja verisuonet saavat ihon ja lihasten, imukudosten yms yms lisäksi kyytiä. Ja siinähän energiat lähtee kyydillä eteenpäin. Perinteisen hieronnan keinoin.
Saunatelttahan lämmittää mukavasti lihaksia ja rentouttaa, laihduttavaa vaikutusta saunalla ei ole, nesteen (kuona-aineiden) haihtumisen lisäksi. - Voi ,
Paavo kirjoitti:
"Hermoratahieroja" on yksityisen kirjekurssibisneksen pyörittäjän keksimä tekaistu ammattinimike. Onko tarkoitus johtaa kuluttajaa harhaan esittämällä terveydenhuollon ammattilaista? Tämäkin asiaa mielestäni kaipaisi tarkempaa selvitystä viranomaisten taholta.Paavo Paavo, kovan onnen lapsi!
Jos sinä et hae apua muualta, kun ylistämäsi lääketieteen mukaisilla menetelmillä toimittaessa, ei mitään apua sairauksiisi löydy, niin olisiko kuitenkin mahdollista, että et rupeaisi muita määräilemään, jos he sattuisivat olemaan se verran fiksuja, että osaisivat vielä jostain muualtakin etsiä apua vaivoihinsa, petyttyään ylistämiisi tutkimuksiin ja hoitoihin!
Olisit mieluummin kiinnostunut ja huolestunut siitä, että KAIKKI saisivat avun niistä korkeasti ylistämistäsi tutkimuksista ja hoidoista, että heidän ei tarvittaisi etsiä näitä muita niin mielellään kieltämiäsi menetelmiä ja hoitoja! - kyrkkeli
Paavo kirjoitti:
"Hermoratahieroja" on yksityisen kirjekurssibisneksen pyörittäjän keksimä tekaistu ammattinimike. Onko tarkoitus johtaa kuluttajaa harhaan esittämällä terveydenhuollon ammattilaista? Tämäkin asiaa mielestäni kaipaisi tarkempaa selvitystä viranomaisten taholta.ilmeisestikkään et tiedä mitään ko.koulutuksesta.alkuperäinen hermorata hieronta ei todellakaan ole mitään puoskarointia!olet mitä ilmeisemmin joutunut itseään "hermoratahierojaksi"kutsuvan pöydälle,kun olet noinkin varma asiasta.kehottaisin sinua tutustuun hermoratahieroja mestarit ry:n netti sivuille.sieltä saat oikeata tietoa mitä on hermorata hieronta.kurssit pidetään etäopiskeluna ja yhden kurssi pvä:n hinta on 240e.kurssi pvä on yksi kerta kk.kaikillahan ei luonnollisesti ole varallisuutta ko.kurssiin joka sen myötä pilaa oikean alkuperäisen hermoratahieronnan maineen.!!
- kyrkkeli
illi kirjoitti:
Mä olen näitä Annikki Kankkusen kouluttamia hermoratahierojia ;vuosimallia 1991-siis valmistunut......Töitä ois ollu kun ois jaksanu tehä...Tehkää muut.Mä vaan "kuutamolla".Yksit.yritt. EI kannata.Pitäis pitää hinnat niin korkeella et pystyis kaikki pakolliset maksut huolehtimaan ja mitä kauemmin oot yritäjänä maksut NOUSEE joka vuosi.
mitä maksuja tarkoitat,"maksut nousee joka vuosi".itse opiskelen myös tätä kankkusen annikin tuomaa hoito muotoa.
- jampseri
kyrkkeli kirjoitti:
ilmeisestikkään et tiedä mitään ko.koulutuksesta.alkuperäinen hermorata hieronta ei todellakaan ole mitään puoskarointia!olet mitä ilmeisemmin joutunut itseään "hermoratahierojaksi"kutsuvan pöydälle,kun olet noinkin varma asiasta.kehottaisin sinua tutustuun hermoratahieroja mestarit ry:n netti sivuille.sieltä saat oikeata tietoa mitä on hermorata hieronta.kurssit pidetään etäopiskeluna ja yhden kurssi pvä:n hinta on 240e.kurssi pvä on yksi kerta kk.kaikillahan ei luonnollisesti ole varallisuutta ko.kurssiin joka sen myötä pilaa oikean alkuperäisen hermoratahieronnan maineen.!!
Olen käynyt läpi kaikki hierontasysteemit ja omasta mielestäni täyttä humpuukia. Sillä hetkellä kun ihmistä käsitellään, niin tottakai se tuntuu hyvältä, ihan kuin mikä tahansa hipittely keholla - sehän on päivänselvä asia. Jos kansalaiset ottaisivat itseään niskasta kiinni ja kävisivät kaksi kertaa viikossa n. tunnin mittaisen kävelylenkin esimerkiksi sauvojen kanssa ja samassa yhteydessä venyttelisivät kehoaan ennen ja jälkeen kävelyn, niin ei tarvitse nykyajan poppamiehille ja naisille kantaa vähiä rahojaan. Tämä on ollut ainakin minun tapauksessani parasta hoitoa ja varmasti on kaikille. Se ei ole muusta kiinni, kuin omasta itsestä!
- jampseri
Hermoratahieronta kirjoitti:
Hermoraratahieronta on kotoisin Kiinasta ja sen toi Suomeen 70-luvulla ilmeisesti Annikki Kankkunen. Saksassa hermoratahieronta (Nervenbahnsmassage) on varsin suosittu hoitomuoto. Hieronnassa hyödynnetään samoja meridiaaneja ja pisteitä kuin akupunktiossakin. Koko kehon käsitely kestää 2 1/2-3 t.
Tarkempia tietoja:
[email protected]Nuo Kiina ilmiöt on vain markkinointia. Kiinassa ne markkinoi vastaavasti Suomea. "Tämä tuote on kehitetty Suomessa" jne...
Kehon venyttelyllä päästään parempiin tuloksiin - ilmaiseksi - kotona - omassa rauhassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82012Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1041346Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1101132Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861044Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O66995Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8188869- 76730
Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j63720Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös36602Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.73602