Aira

Mie35

Onko Aira teistä ihan kauhee nimi pienelle tytölle? Ovatko vain kaikki yli 5-kymppiset airoja??? :) Mielipiteitä, pliiiiiiiissssss...

6

1542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkää

kaikista Airoista saan negatiivisen tunteen...sorry.
      Vanhan ihmisen nimi...

• xxxx

pienelle tytölle. Ei sitä ole varattu ainoastaan vanhoille. Kaipa Aira Samulinkin sai nimensä ollessaan vielä vauva.
      Mutta vakavasti puhuen, Aira on tosi hyvä nimi,lyhyt, toimii kaikkialla maailmassa ja on vielä kauniskin. Tällä palstalla näkee niin kamalia nimiväännöksiä, että ihan puistattaa välillä. Ja entäs nyt niin muodikkaat vanhat nimet kuten Mantat, Lyylit ja vastaavat. Ei nimillä ikää ole. Itse olen koko ikäni tai ainakin nuorempana kärsinyt 'vanhan ihmisen' nimestäni ja nyt tällä hetkellä se onkin muotinimi. Ihan turhaa nimestäni kärsin, olen sen jo ymmärtänyt.Aira on senkin puolesta mukava, että sitä ei tällä hetkellä anneta niin paljon. Eri aikojen suosikkinimet ovat sellaisia, että ihmistä näkemättä tietää, minkä ikäinen hän suunnilleen on.

• gemini-04

En pidä nimeä yhtään pahana..

mutta itse en nimeä antaisi.. koska ainakin täällä missä minä asun puhutaan murteella.. ja nimestä tulee Aera...

Mutta jos itsestäsi nimi on hyvä.. eikä murre vääntely haittaa.. (ei tietty kaikkialla nimeä väännellä) niin pistä ihmeessä lapsesi nimeksi.. eikä se ole yli 5-kymppisten nimi..

• Mie35

väänneltäis ainakaan savon murteelle, kun asumme ulkomailla. Luulen että täällä nimi äännettäs enemmänkin kahdella i:llä eli [aiira]. Ei kuulosta minusta pahalta ollenkaan.

• täti
        Mie35 kirjoitti:

väänneltäis ainakaan savon murteelle, kun asumme ulkomailla. Luulen että täällä nimi äännettäs enemmänkin kahdella i:llä eli [aiira]. Ei kuulosta minusta pahalta ollenkaan.

Ihan hyvä nimi Aira on. Selkeä ja lyhyt, ja varmasti toimiva

• Liisa-Maria

Nykyisten pikkulasten mummoilla eli noin 50-65-vuotiailla se on harvinainen. Se on suuria ikäluokkia edeltävän sukupolven nimi. Kivampi Aira on mielestäni kuin sitäkin vanhemmat Mantat, Hildat ja Huldat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe