olen siis kuullut, että susikoira ja sakemanni ovat aivan omaa rotuansa.Pitääkö paikkansa? googlen kautta kattelin kuvia ja yksi löytyi, missä on ainakin yksi kuva, missä susikoira on ihan suden näkönen.
susikoira?
7
2431
Vastaukset
Saksanpaimenkoiralla on monia lempinimiä. Itse muistaisin kuulleeni ainakin seuraavat: seefferi ja sen eri muunnohkset, saku, sakemanni, susikoira, sussari. Samaa rotua kaikki, eri nimityksiä vain. Saksanpaimenkoira lienee se ainoa virallinen.
On olemassa koiran ja suden risteytyksiä, jotka ovat ihan oma rotunsa ja niitä sanotaan yleensä koirasusiksi, onkohan sitten joku sanonut niitä myös susikoiriksi. Ja on myös olemassa irlanninsusikoira, joka on ihan oma rotunsa, se on iso harmaa vinttikoiraryhmään kuuluva koirarotu.- nimitys
en tiedä mistä johtuu että jotkut kutsuvat
saksanpaimenkoiraa virheellisesti susikoiraksi.
susikoira on suden ja koiran risteymä, eikä sillä ole mitään tekemistä saksanpaimenoiran tai minkään muunkaan koirarodun kanssa. Suden kanssa risteytyneet koirat ovat yleensä olleet huskyja, joten en tiedä miksi tuo nimi on yhdistetty juuri saksanpaimenkoiraan.- jos...
se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.
- mutta
jos... kirjoitti:
se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.
miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.
- piinityty
mutta kirjoitti:
miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.
sain ainakin noottia, kun erehdyin aluksi kutsumaan susikoiraksi: se on sakemanni/saku/saksanpaimenkoira EI susikoira. se on ihan oma rotunsa...
- minde
Aikoinaan saksanpaimenkoiran rotuesittelyvideossakin eräs pitkän linjan kasvattaja sanoi, että on " ikävää kun rodun nimikin muuttuu" siis medioissa kun sakemannista on kyse.
en ole koskaan sietänyt susikoira nimitystä, ainoa susikoira on minulle irlanninsusikoira. - Esmeralda
se on harmaa ja muistuttaa sutta. Sitä olen kuullut kutsuttavan susikoiraksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192548
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1812411Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1381291Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2351140- 1051127
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs37930Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46917Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises32844- 132810
- 43744