susikoira?

*wäyh*

olen siis kuullut, että susikoira ja sakemanni ovat aivan omaa rotuansa.Pitääkö paikkansa? googlen kautta kattelin kuvia ja yksi löytyi, missä on ainakin yksi kuva, missä susikoira on ihan suden näkönen.

7

2660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksanpaimenkoiralla on monia lempinimiä. Itse muistaisin kuulleeni ainakin seuraavat: seefferi ja sen eri muunnohkset, saku, sakemanni, susikoira, sussari. Samaa rotua kaikki, eri nimityksiä vain. Saksanpaimenkoira lienee se ainoa virallinen.

      On olemassa koiran ja suden risteytyksiä, jotka ovat ihan oma rotunsa ja niitä sanotaan yleensä koirasusiksi, onkohan sitten joku sanonut niitä myös susikoiriksi. Ja on myös olemassa irlanninsusikoira, joka on ihan oma rotunsa, se on iso harmaa vinttikoiraryhmään kuuluva koirarotu.

    • nimitys

      en tiedä mistä johtuu että jotkut kutsuvat
      saksanpaimenkoiraa virheellisesti susikoiraksi.
      susikoira on suden ja koiran risteymä, eikä sillä ole mitään tekemistä saksanpaimenoiran tai minkään muunkaan koirarodun kanssa. Suden kanssa risteytyneet koirat ovat yleensä olleet huskyja, joten en tiedä miksi tuo nimi on yhdistetty juuri saksanpaimenkoiraan.

      • jos...

        se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.


      • mutta
        jos... kirjoitti:

        se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.

        miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.


      • piinityty
        mutta kirjoitti:

        miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.

        sain ainakin noottia, kun erehdyin aluksi kutsumaan susikoiraksi: se on sakemanni/saku/saksanpaimenkoira EI susikoira. se on ihan oma rotunsa...


    • minde

      Aikoinaan saksanpaimenkoiran rotuesittelyvideossakin eräs pitkän linjan kasvattaja sanoi, että on " ikävää kun rodun nimikin muuttuu" siis medioissa kun sakemannista on kyse.

      en ole koskaan sietänyt susikoira nimitystä, ainoa susikoira on minulle irlanninsusikoira.

    • Esmeralda

      se on harmaa ja muistuttaa sutta. Sitä olen kuullut kutsuttavan susikoiraksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe