olen siis kuullut, että susikoira ja sakemanni ovat aivan omaa rotuansa.Pitääkö paikkansa? googlen kautta kattelin kuvia ja yksi löytyi, missä on ainakin yksi kuva, missä susikoira on ihan suden näkönen.
susikoira?
7
2660
Vastaukset
Saksanpaimenkoiralla on monia lempinimiä. Itse muistaisin kuulleeni ainakin seuraavat: seefferi ja sen eri muunnohkset, saku, sakemanni, susikoira, sussari. Samaa rotua kaikki, eri nimityksiä vain. Saksanpaimenkoira lienee se ainoa virallinen.
On olemassa koiran ja suden risteytyksiä, jotka ovat ihan oma rotunsa ja niitä sanotaan yleensä koirasusiksi, onkohan sitten joku sanonut niitä myös susikoiriksi. Ja on myös olemassa irlanninsusikoira, joka on ihan oma rotunsa, se on iso harmaa vinttikoiraryhmään kuuluva koirarotu.- nimitys
en tiedä mistä johtuu että jotkut kutsuvat
saksanpaimenkoiraa virheellisesti susikoiraksi.
susikoira on suden ja koiran risteymä, eikä sillä ole mitään tekemistä saksanpaimenoiran tai minkään muunkaan koirarodun kanssa. Suden kanssa risteytyneet koirat ovat yleensä olleet huskyja, joten en tiedä miksi tuo nimi on yhdistetty juuri saksanpaimenkoiraan.- jos...
se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.
- mutta
jos... kirjoitti:
se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.
miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.
- piinityty
mutta kirjoitti:
miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.
sain ainakin noottia, kun erehdyin aluksi kutsumaan susikoiraksi: se on sakemanni/saku/saksanpaimenkoira EI susikoira. se on ihan oma rotunsa...
- minde
Aikoinaan saksanpaimenkoiran rotuesittelyvideossakin eräs pitkän linjan kasvattaja sanoi, että on " ikävää kun rodun nimikin muuttuu" siis medioissa kun sakemannista on kyse.
en ole koskaan sietänyt susikoira nimitystä, ainoa susikoira on minulle irlanninsusikoira. - Esmeralda
se on harmaa ja muistuttaa sutta. Sitä olen kuullut kutsuttavan susikoiraksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406