olen siis kuullut, että susikoira ja sakemanni ovat aivan omaa rotuansa.Pitääkö paikkansa? googlen kautta kattelin kuvia ja yksi löytyi, missä on ainakin yksi kuva, missä susikoira on ihan suden näkönen.
susikoira?
7
2391
Vastaukset
Saksanpaimenkoiralla on monia lempinimiä. Itse muistaisin kuulleeni ainakin seuraavat: seefferi ja sen eri muunnohkset, saku, sakemanni, susikoira, sussari. Samaa rotua kaikki, eri nimityksiä vain. Saksanpaimenkoira lienee se ainoa virallinen.
On olemassa koiran ja suden risteytyksiä, jotka ovat ihan oma rotunsa ja niitä sanotaan yleensä koirasusiksi, onkohan sitten joku sanonut niitä myös susikoiriksi. Ja on myös olemassa irlanninsusikoira, joka on ihan oma rotunsa, se on iso harmaa vinttikoiraryhmään kuuluva koirarotu.- nimitys
en tiedä mistä johtuu että jotkut kutsuvat
saksanpaimenkoiraa virheellisesti susikoiraksi.
susikoira on suden ja koiran risteymä, eikä sillä ole mitään tekemistä saksanpaimenoiran tai minkään muunkaan koirarodun kanssa. Suden kanssa risteytyneet koirat ovat yleensä olleet huskyja, joten en tiedä miksi tuo nimi on yhdistetty juuri saksanpaimenkoiraan.- jos...
se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.
- mutta
jos... kirjoitti:
se johtuu susikoira roista. sehän oli rodultaan sakemanni.
miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.
- piinityty
mutta kirjoitti:
miksiköhän sitä roita sitten nimitettiin susikoiraksi? sehän oli kuitenkin saksanpaimenkoira.
sain ainakin noottia, kun erehdyin aluksi kutsumaan susikoiraksi: se on sakemanni/saku/saksanpaimenkoira EI susikoira. se on ihan oma rotunsa...
- minde
Aikoinaan saksanpaimenkoiran rotuesittelyvideossakin eräs pitkän linjan kasvattaja sanoi, että on " ikävää kun rodun nimikin muuttuu" siis medioissa kun sakemannista on kyse.
en ole koskaan sietänyt susikoira nimitystä, ainoa susikoira on minulle irlanninsusikoira. - Esmeralda
se on harmaa ja muistuttaa sutta. Sitä olen kuullut kutsuttavan susikoiraksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667