Hiljanen kone

Paavo

Haloo!

Mä oon hoitanu tän kotelon hiljasuus hommelin niin, että ostin passiivisen 350W Antecin powerin. Sekä tollasen AeroCool High Tower prosessori tuulettimen ja siinä sitä tuuletinta pienimmällä kierroksilla. Kone on kyllä todella hiljainen,heh, mutta tosin kotelon toista kylkeä on pidettävä auki, jottei lämmöt nouse korkealle, kone on kylläkin AMD 2,1 GHz ja näytönohjain vanha kunnon ATI 8500 128mt ja siitäkin tuuletin pois päältä. Näillä pärjää.

5

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintapoliisi

      Mulla itselläni on Abit AN8-SLI s939 nForce4 ATX heatpipe jäähyllä, GF 7800GT Zalmanin VF700CU jäähyllä ja Antecin passiivi PSU. Prossuna A64 3700 San Diego ThermalTake SonicTowerin alla. Kotelona ThermalTake Soprano josta poistettu sormisuojat Dremelillä ja lisätty Akasan vaimennusmatot. Kovalevynä testatusti hiljaisin Samsung AAM täysillä ja kumilankakiinnityksenä kotelon 5,25 paikassa. Kotelon edessä ja takana 120mm tuulettimet @ 5V.

      Jäähdytysteho riittää pelatessakin hyvin mutta kun kellotan prossua niin napsauta päälle vielä 120mm Nexuksen joka viilentää muuten passiivista SonicToweria.

      Äänetön? Ei suinkaan, kaupunkiasunnossa tosin melu häviää täysin huoneiston ilmanvahtoäänien alle. Maaseudullakaan konetta ei kuule 0,5 metrin päästä.

      Onnistui mielestäni aika hyvin pelikoneen ja hiljaisen waretuskoneen ristisiitos. Suurin melunlähde on monitorin sirinä. Mikähän olisi hiljainen 19" TFT, 4 tai 8ms vasteella ja 700:1 kontrastilla?

    • Erkko

      Olen kanssa rakentamassa hiljaista konetta kirjoitus- ja nettikoneeksi.

      CPU AMD 2600 @1.2GHz ja Zalmanin CNPS6000-Cu (passiivisena)

      GPU R9800pro @300/300 ja Zalmanin ZM80C-HP (passiivisena)

      NB ZM-NB47J

      Virtalähde on Antec 360W. Ennen kahdella 80mm tuulettimella, nyt yhdellä AC Ryan 120mm @7V.

      Pitäisi varmaan omaan pelikoneeseen vaihtaa kanssa virtalähteen tuuletin, kun Antecin 550W pitää hieman turhan kovaa meteliä (speksien mukaan 21dB).

      Mitäs lämpöjä teillä on koneissa, jos hiljaisena ajatte? Mun A64 3500 vakio kellot ja vakio siili.. CPU burn tunti ja 48°C. Tuuletin pyörii

      • Desiepeli

        550W powerin? HUHHUH


      • Erkko
        Desiepeli kirjoitti:

        550W powerin? HUHHUH

        Siinä on vain resursseja tulevaisuutta ajatellen. SLi konfiguraatio vaatii 500W. Tätä ei kuitenkaan minulla ole vielä käytössä.

        Mihin sitä ihminen tarvitsee autoa, joka kulkee kahtasataa?


      • Nimetön

        1400 duron@XP 2200Mzh & Abit NF-7s jäähdytettynä vedellä passiivisena Radeon 9000 passiivi siilellä. tuo oli kohtuullisen hiljainen:)

        Nykyisestä ei voi sanoa samaa:( noh jahka kerkiää niin täytyy tehdä noille uusille palikoille blokit;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      251
      2085
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1698
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1532
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe