kalaöljyä

millaista

Millaista kalaöljyä koiralle kannattaa antaa ja mistä sitä saa?

24

15618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirat sekoaa kun ne näkee tutun möllerin pullon,joisivat varmasti koko pullon jos saisivat. ;)
      Saa hyvin varustetuista kaupoista ja parhaiten apteekista.

      • millaista

        kaupan kalaöljyä voi siis antaa koirillekin huoletta? Olen nähnyt myös erikseen koirille tarkoitettua öljyä myynnissä. Onko sillä mitään eroa näihin Möllereihin?


      • millaista kirjoitti:

        kaupan kalaöljyä voi siis antaa koirillekin huoletta? Olen nähnyt myös erikseen koirille tarkoitettua öljyä myynnissä. Onko sillä mitään eroa näihin Möllereihin?

        Tottakai voi,samaa ainetta ihmisille ja eläimille,erilaisessa purkissa... ;)

        Sinänsä niissä on eroa että on olemassa erikseen A)kalaöljy (esim.salmopet-lohiöljy),jossa on omega-3 ja omega-6 rasvahappoja. Hoitaa ja ehkäisee iho,nivel,sydän ja verisuoniongelmia.
        B)Kalanmaksaöljy (esim.möller,super solvitax),joissa on A-,D ja E-vitamiineja,tuotteesta riippuen E-vitamiinia ei välttämättä ole.Pitävät ihon,luuston,hampaat hyvinä.

        Joidenkin asiaan paremmin perehtyneiden mukaan koiralle pitäisi antaa molempia (kalaöljyä ja kalanmaksaöljyä),jotta koira saisi kaikki mahdolliset rasvahapot ja vitamiinit. Itse annan koirille mölleriä ruokalusikallisen päivässä ja jos möller on loppu niin loraus rypsi ym ruokaöljyä ruokaan.Mun koirat nyt syökin kalaa ihan säännöllisesti,että sinänsä öljy on "turhaa",noh ainakin turkki pysyy hyvänä..

        Sitten hintapolitiikkaan... ainakin tuolla www.vauhti-raksu.fi sivulla oli joitakin hintoja salmopet 0,3L=15,60€ ja super solvitax kalanmaksaöljy oli 170ml hintaan 7€.

        En ole asiaan paremmin perehtynyt mutta veikkaan että nämä nimenomaan eläimille tarkoitetut öljyt ovat kallimpia kuin ihmisisten vastaavat.

        kalaöljyjä ja kalanmaksaöljyjä saa netistä,apteekista ja luontaistuotekaupoista joitakin ihan ruokakaupoista.

        ai niin,melkein unohtui. Salmopet ei kuulemma sisällä lisäaineita(kerrottiin vauhti-raksu sivuilla).


      • millaista
        WildOne-81 kirjoitti:

        Tottakai voi,samaa ainetta ihmisille ja eläimille,erilaisessa purkissa... ;)

        Sinänsä niissä on eroa että on olemassa erikseen A)kalaöljy (esim.salmopet-lohiöljy),jossa on omega-3 ja omega-6 rasvahappoja. Hoitaa ja ehkäisee iho,nivel,sydän ja verisuoniongelmia.
        B)Kalanmaksaöljy (esim.möller,super solvitax),joissa on A-,D ja E-vitamiineja,tuotteesta riippuen E-vitamiinia ei välttämättä ole.Pitävät ihon,luuston,hampaat hyvinä.

        Joidenkin asiaan paremmin perehtyneiden mukaan koiralle pitäisi antaa molempia (kalaöljyä ja kalanmaksaöljyä),jotta koira saisi kaikki mahdolliset rasvahapot ja vitamiinit. Itse annan koirille mölleriä ruokalusikallisen päivässä ja jos möller on loppu niin loraus rypsi ym ruokaöljyä ruokaan.Mun koirat nyt syökin kalaa ihan säännöllisesti,että sinänsä öljy on "turhaa",noh ainakin turkki pysyy hyvänä..

        Sitten hintapolitiikkaan... ainakin tuolla www.vauhti-raksu.fi sivulla oli joitakin hintoja salmopet 0,3L=15,60€ ja super solvitax kalanmaksaöljy oli 170ml hintaan 7€.

        En ole asiaan paremmin perehtynyt mutta veikkaan että nämä nimenomaan eläimille tarkoitetut öljyt ovat kallimpia kuin ihmisisten vastaavat.

        kalaöljyjä ja kalanmaksaöljyjä saa netistä,apteekista ja luontaistuotekaupoista joitakin ihan ruokakaupoista.

        ai niin,melkein unohtui. Salmopet ei kuulemma sisällä lisäaineita(kerrottiin vauhti-raksu sivuilla).

        syö harvemmin kalaa, niin ajattelin riisin, kanan, jauhelihan ja vihannesten lisänä antaa kalaöljyä. Rypsiöljyä olen lisäillyt nyt jonkun aikaa ruoan sekaan, mutta se tuskin korvaa täysin kalaöljyä. Eli kumpaa minun kannattaisi ostaa: kalaöljyä vai kalanmaksaöljyä?


      • millaista kirjoitti:

        syö harvemmin kalaa, niin ajattelin riisin, kanan, jauhelihan ja vihannesten lisänä antaa kalaöljyä. Rypsiöljyä olen lisäillyt nyt jonkun aikaa ruoan sekaan, mutta se tuskin korvaa täysin kalaöljyä. Eli kumpaa minun kannattaisi ostaa: kalaöljyä vai kalanmaksaöljyä?

        kalanmaksaöljyä,siinä on kaikki yhdessä purkissa. piti ihan googlettaa kun ei muista mitä ainesosia missäkin on... Möllerissä on rasvahappo omega-3 ja vitamiinit samassa. omega-6 ei ole,mutta sitä saa sian- ja kananrasvasta.

        Ja jotta sun pää menisi vielä enemmän ;)sekaisin,niin on olemassa vielä kanaöljyä,pellavaa,soijaöljy,maissiöljy...jne itse en nuita käytä.


      • mutta
        WildOne-81 kirjoitti:

        Tottakai voi,samaa ainetta ihmisille ja eläimille,erilaisessa purkissa... ;)

        Sinänsä niissä on eroa että on olemassa erikseen A)kalaöljy (esim.salmopet-lohiöljy),jossa on omega-3 ja omega-6 rasvahappoja. Hoitaa ja ehkäisee iho,nivel,sydän ja verisuoniongelmia.
        B)Kalanmaksaöljy (esim.möller,super solvitax),joissa on A-,D ja E-vitamiineja,tuotteesta riippuen E-vitamiinia ei välttämättä ole.Pitävät ihon,luuston,hampaat hyvinä.

        Joidenkin asiaan paremmin perehtyneiden mukaan koiralle pitäisi antaa molempia (kalaöljyä ja kalanmaksaöljyä),jotta koira saisi kaikki mahdolliset rasvahapot ja vitamiinit. Itse annan koirille mölleriä ruokalusikallisen päivässä ja jos möller on loppu niin loraus rypsi ym ruokaöljyä ruokaan.Mun koirat nyt syökin kalaa ihan säännöllisesti,että sinänsä öljy on "turhaa",noh ainakin turkki pysyy hyvänä..

        Sitten hintapolitiikkaan... ainakin tuolla www.vauhti-raksu.fi sivulla oli joitakin hintoja salmopet 0,3L=15,60€ ja super solvitax kalanmaksaöljy oli 170ml hintaan 7€.

        En ole asiaan paremmin perehtynyt mutta veikkaan että nämä nimenomaan eläimille tarkoitetut öljyt ovat kallimpia kuin ihmisisten vastaavat.

        kalaöljyjä ja kalanmaksaöljyjä saa netistä,apteekista ja luontaistuotekaupoista joitakin ihan ruokakaupoista.

        ai niin,melkein unohtui. Salmopet ei kuulemma sisällä lisäaineita(kerrottiin vauhti-raksu sivuilla).

        KalanMAKSAöljyä ei suositella jatkuvaan käyttöön. Sisältää runsaasti A-vitamiinia, joka varastoituu elimistöön.


      • Anonyymi
        mutta kirjoitti:

        KalanMAKSAöljyä ei suositella jatkuvaan käyttöön. Sisältää runsaasti A-vitamiinia, joka varastoituu elimistöön.

        Olisiko reilu 3kkn ikäiselle oikein vaikka kerran viikkoon teelusikalla kalanMaksaöljyä?


    • serop1

      Miksi et antaisi koirallesi suoraa kalaa? Olisi paljon terveellisempää.

      • millaista

        en osaa valmistaa sitä oikein :) Ja toiseksi koirani eivät välitä kalasta, muuta kuin seitistä. Mutta eihän pelkkä seiti taida riittää, joten öljy on hyvä vaihtoehto :)


      • Koissu
        millaista kirjoitti:

        en osaa valmistaa sitä oikein :) Ja toiseksi koirani eivät välitä kalasta, muuta kuin seitistä. Mutta eihän pelkkä seiti taida riittää, joten öljy on hyvä vaihtoehto :)

        Annan koiralleni päivässä 10ml Vitamar ADE-kalaöljyä mikä sisältää omega-3 rasvahappoa sekä A-D-E-vitamiinia. Sydämelle ja verenkierrolle sekä soluja suojaamaan!
        500ml:n pullo maksaa -20 egeä. Pullon kyljessä lukee että tuote on farmaseuttista...mitä sitten lie tarkoittaakaan????


      • Koissu kirjoitti:

        Annan koiralleni päivässä 10ml Vitamar ADE-kalaöljyä mikä sisältää omega-3 rasvahappoa sekä A-D-E-vitamiinia. Sydämelle ja verenkierrolle sekä soluja suojaamaan!
        500ml:n pullo maksaa -20 egeä. Pullon kyljessä lukee että tuote on farmaseuttista...mitä sitten lie tarkoittaakaan????

        Sanahirviö "farmaseuttinen tuote" tarkoittaa että tuote on käynyt läpi kaikki mahdolliset testit(jotka on samoja kuin mitä lääkkeet käyvät läpi). MUTTA,se että purkin kyljessä lukee et on farmaseuttinen tuote,ei takaa sitä onko se "puhdas",riippuu mistä ostettu.

        Kalanmaksaöljy on apteekkitavaraa eli rohdosvalmistetta, ja käy tarkan laatukontrollin.Koska kalan maksa kerää kaikki raskasmetallit ym. se pitää puhdistaa hyvin.

        Kalaöljyt ovat luontaistuotteita eli ravintolisiä, eikä näiden laadunvalvontakontrolli välttämättä ole samaa tasoa.Kalaöljyä saadaan koko kalasta.

        Sama suomeksi, kalanmaksaöljy on näistä tuotteista se varmemmin haitallisista-aineista puhdas tuote,eli esim.raskasmetalleista puhdas.


      • kennel-pakaste-autolta
        millaista kirjoitti:

        en osaa valmistaa sitä oikein :) Ja toiseksi koirani eivät välitä kalasta, muuta kuin seitistä. Mutta eihän pelkkä seiti taida riittää, joten öljy on hyvä vaihtoehto :)

        Siis raakaa jauhettua lohta,ei tarvitse valmistella,kunhan vain ottaa vähän aikaisemmin pakasteesta sulaan.P.S muistaakseni autolta saa myös lohiöljyä.


      • lohta
        millaista kirjoitti:

        en osaa valmistaa sitä oikein :) Ja toiseksi koirani eivät välitä kalasta, muuta kuin seitistä. Mutta eihän pelkkä seiti taida riittää, joten öljy on hyvä vaihtoehto :)

        Siis raakaa jauhettua lohta,ei tarvitse valmistella,kunhan muistaa ottaa pakasteesta sulaan.
        p.s Autolta saa muistaakseni myös lohiöljyä.


      • lohiöljy
        lohta kirjoitti:

        Siis raakaa jauhettua lohta,ei tarvitse valmistella,kunhan muistaa ottaa pakasteesta sulaan.
        p.s Autolta saa muistaakseni myös lohiöljyä.

        EI missään nimessä ole sitä samaa mitä me ihmisetkin voimme ottaa suun kautta!!! Hinterokin jo kertoo sen puhumattakaan laadusta...


    • wolf

      hae googlesta salmopet,se on just eläimille tarkotettu puhdas ja lisäaineeton lohiöljy!!!

      • omega-3

        Samaa kamaa ihmisille tarkoitetuissa purkeissa, pienemmällä hinnalla.


    • koirallaiherb

      Iherbistä löytyy edullisesti öljyjä lisäravinteita myös eläimille.

      Suosittelen lämpimästi www.iherb.com Olemme tilanneet vitskut ja kalaöljyt koko perheelle (myös koirat) jo parin vuoden ajan. Huomattavasti edullisemmat hinnat ja luotettava toimitus. Kun laitat alennuskoodi kenttään koodin PEK241 saat 5-10 dollariin alennusta (koskee ensimmäistä tilausta)

      Voi maksaa mm Visa electronilla.

    • kalaöljyä

      Me tilataan Vauhti-Raksun autolle kerran kuussa kun se käy kylillä.
      Litran kalaöljypullo maksaa 12€ ja ainakin meidän koirat tykkää kovasti. Tosi hyvän näköistä vaaleanpunaista tavaraa eikä haise edes pahalle. Suosittelen kokeilemaan.

    • suosi suomalaista

      myös kennelrehun autolta saa merilevät, kalkit ja pellavansiemenöljyt edullisesti. Ja tietysti lihat myös :)

      http://www.kennelrehu.fi/

    • bokseri1

      No minä puolestani suosittelen kennellrehun 2,5 kg pakastettua lohiöljyä. Hyvin saa lusikalla sopivan annoksen ja hintakin vaan 15 euroo

    • Laatuun pitää tottua

      agri marketista ja puuilosta saa Milkan kalaöljyä 1l pullossa hintaan 8€. Ajaa asiansa siinä missä apteekin ja eläinkaupan pikkupullot jotka myydään Rosvohinnalla kera mainos hehkutusten, ja hölmöt ostaa!! Huom ei se niin tarkkaa ole mitä koiralle saa antaa poikkeuksena (tummasuklaa,ksylitoli) syöhän se koira, kaikki paskat luonnosta muutenkin mitä van löytää :D

    • mäykky mulla

      Ihan Citymarketista saa halvimmalla kalaöljyt.

      Mutta paljonko koira tarvi, niin sen ku tietäis.

    • tiikeri_lilja

      Maatalouskaupan "kalaöljy" on kalanmaksaöljyä! Sitä käytetään A- ja D-vitamiinilisänä, vaikka toki se sisältää samassa paketissa myös kalan hyviä rasvahappoja. Se on siis eri asia kuin varsinainen kalaöljy, joka puristetaan kalan lihasta.

      Sopiva annostus lienee koiran koosta riippuen noin ½-2 rkl/päivä. Kennelrehulta saa edullista lohiöljyä pakasteena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe