12Mbit = 2,5Mbit

pekka,.

Asennettiin loppuviikolla keskellä arkipäivää, silloin toteutunut nopeus 10Mbit. Itse mittasin monella palvelimella. Nyt viikonloppuna 2,5-3,5Mbit ja satunnaisesti 4M.

12

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sduifhsdfhuio

      siis eikös 12megabittiä tarkota noin 2 megatavua?
      1 tavu = 8 bittiä. laske siitä

      • Piru

        Niin jos meinaat montako kilotavua (KB) sekunnissa sieltä netistä pitäis tiedostoja tulla vai?

        12000000 / 1024 / 8 teoreettinen maksimi ja siitä ku joku 15% veke * .85 = 1245.11 KB/s


    • Muistakaa nyt näissä siirtonopeusasioissa, että luvattu nopeus on aina teoreettinen maksimi, jota ei varmasti tulla ikinä saavuttamaan täysimääräisesti ja jatkuvasti.

      Lisäksi nuo mittaustavat eivät (kuitenkaan) ota huomioon sitä, että mitattavan hyötydatan siirto vaatii myös kontrollitietoja, jotka eivät normaalisti näy käyttäjälle. Niiden osuus voi olla joitakin prosentteja.

      Mittauksia kannattaa tehdä pidemmällä aikavälillä ja monena eri vuorokauden aikana, jotta saa edes jotain järkevää vertailukohtaa keskiarvolle. Lisäksi testeissä kannattaa käyttää jotain "lähellä" olevaa konetta, kuten palveluntarjoajan jotain konetta.

      Luvattu siirtonopeus tarkoittaa nopeutta oman koneen ja palveluntarjoajan välillä, ei minkä tahansa oman ja verkossa olevan koneen välillä.

      Tietysti jos mitatut arvot ovat toistuvasti liittymän nimellisnopeutta huomattavasti pienempiä, niin kannattaahan sitä tutkia, onko samaa ilmiötä muillakin saman palveluntarjoajan käyttäjillä, ja tarpeen tullen pistää hieman asiakaspalautettakin asiasta.

      • pekka,.

        Soneralla 12 megasen yhteyden toteutuvana "takuuna" on 8Mbit/s. Tarkistakaa epäluuloiset itse.

        Minulla toteutunut bittinopeus oli 2,5. Nyt taas 9,3Mbit. Vaihtelee kyllä tolkuttomasti. Soitin jo asiakaspalveluun ja lupasivat tutkia asiaa.


    • vaan

      yhteyttä palvelun tarjoajaan. Tuossa on jo kauhea heitto nopeudessa ,jos 2,5- 3,5Mbit vauhti.

    • leikkimistä
      • sama

        heittelee pikkase, yleisin tulos 1,2Mbit/s, paras 1,4Mbit,huonoin o,65Mbit...


      • ---------,,,,,,,
        sama kirjoitti:

        heittelee pikkase, yleisin tulos 1,2Mbit/s, paras 1,4Mbit,huonoin o,65Mbit...

        nyt 2,2 mbit/s piikki :D


      • kolmasti kokeiltu
        sama kirjoitti:

        heittelee pikkase, yleisin tulos 1,2Mbit/s, paras 1,4Mbit,huonoin o,65Mbit...

        Kaksi kertaa tuli 1,2, kerran 1,1. Liittymänä 2/1 meganen.


      • sekasin
        kolmasti kokeiltu kirjoitti:

        Kaksi kertaa tuli 1,2, kerran 1,1. Liittymänä 2/1 meganen.

        koko testi :D, sain meinaan jo 2,6
        t: linkin lähettäjä,


      • muuten
        sekasin kirjoitti:

        koko testi :D, sain meinaan jo 2,6
        t: linkin lähettäjä,

        mut ihme tuloksii kun vaihtelee, 16 meganen


      • Kati

        640.8 kilobits per second (700 kbit/s- kaapeliliittymä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe