Iso moposkootteri

fireblade

Moi

Wanhakin jo lämpenee, vaikka noita romuja jo ihan tarpeeksi tietysti on...

Asiaan. Onkos arvon raadilla tietoa noista Innovaattorin:

http://www.innovator.fi/

näyttelyistä ja skoottereista:

"""

YIYING MTR 2 MOPOSKOOTTERI
(YY50QT-10)
Vankka 4-tahtinen skootteri. Pidennetty malli, isoilla järeillä renkailla. Iso boxi sisältyy hintaan.
Ennakkotilaajan etu 400 euroa, kun teet tilauksen tammi-helmikuun aikana (0vh. 1390,00).
Värit: Punainen/hopea ja kuvan väri

"""

Olin yhteydessä tammikuussa ja kiertueen piti alkaa helmikuussa....nyt ollaan jo piiiitkällä mualiskuusha, eikä mitään ole kuulunut.

Sikaahan en säkissä osta, joten nähdä pitäis nyt ainakin, mieluiten tietysti koeajaa.

No, mahtaakohan kellään olla parempaa tietoa?

39

10421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki

      TODELLA ison moposkootterin, niin Elystar on sun valinta, siinä on suorasuihkuinen kaksitahtikone, eli tehoa piisaa.

      Kerran ajoin sellasella kymmen kilometrin matkan, ja tuntuma oli kuin isossa "matkapyörässä".

      ELisiinä skootteri jonka ajomukavuus on parhaasta päästä (pennkkikin mlekeen nojatuoli) ja kiihtyy ku raketti.

      Sillä kelpaisi lähteä vaikkapa muutaman tuhannen kilsan reissulle.

      Tollasta kun kerran ajaa niin tuntuu tavalliset pikkuskootterit aika leluilta

      • fireblade

        Moi

        Jep jep, en väitä vastaan. Varmasti asia on kuten sanoit.

        Toi kiinanihme vaan kiinnostaa ton 4-t koneen takia.

        Meikäläiselle tuo moposkootterin "räjähtävä" suorituskyky ei nyt päällimmäisenä ole, sitä varten mulla järeämmät laitteet...

        Kiitos mielipiteestä.


      • Kiki
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Jep jep, en väitä vastaan. Varmasti asia on kuten sanoit.

        Toi kiinanihme vaan kiinnostaa ton 4-t koneen takia.

        Meikäläiselle tuo moposkootterin "räjähtävä" suorituskyky ei nyt päällimmäisenä ole, sitä varten mulla järeämmät laitteet...

        Kiitos mielipiteestä.

        Ei kestä mopoissa (koska kiertää kokoajan kuni viimesitä päivää) kuin tuollainen 10000-15000km, ja sit kun pitää huoltaa, jos vaikka laukeaa niin tulee aika kallikksi.

        Mut jos esim. kaksitahti leipoo kiinni, niin poraus 10€ ja uus mäntä 30€ ja näpärä mies vaihtaa ne ite, sit taas voi päästellä tollanen 15000-30000km riippuen ajotavoista, eihän sitä tietenkään loputtomin voi porata.

        Ja lisäksi kakstiahdin rakenne on niin simppeli ettei sinne paljoa edes vikoja mahdu...

        KLulutus on ehkä vähän isompi, mut ei se pensa maailmasta lopu!


      • fireblade
        Kiki kirjoitti:

        Ei kestä mopoissa (koska kiertää kokoajan kuni viimesitä päivää) kuin tuollainen 10000-15000km, ja sit kun pitää huoltaa, jos vaikka laukeaa niin tulee aika kallikksi.

        Mut jos esim. kaksitahti leipoo kiinni, niin poraus 10€ ja uus mäntä 30€ ja näpärä mies vaihtaa ne ite, sit taas voi päästellä tollanen 15000-30000km riippuen ajotavoista, eihän sitä tietenkään loputtomin voi porata.

        Ja lisäksi kakstiahdin rakenne on niin simppeli ettei sinne paljoa edes vikoja mahdu...

        KLulutus on ehkä vähän isompi, mut ei se pensa maailmasta lopu!

        Moi

        Jep jep, noista kinuskeista ei siis pahemmin kokemusta, mutta pienistä nelitahtikoneista kylläkin.

        Hondan pikkumoottori mopossa (Monkey) on kyllä erittäin kestävä, kunhan muistaa vaihtaa öljyt ja katsoo, että sitä ylipäätään on.

        Tollanen -70 luvun alusta kotoisin oleva 99cc Honda CB 100 ss on myös erittäin pitkäikäinen, kunhan vaihtaa ne öljyt tarpeeksi usein ja puhdistaa sen keskipakosuotimen 4-5 tuhannen välein. Tossa minun tuntemassa yksilössä on mittarissa jo yli 40 tuhatta, konetta avaamatta. Ok, öljyä menee jo 2-3 desiä vaihtovalillä (1000-1500 km), mutta kulkee muuten ihan kohtuullisesti: 90 km/h ylämäkeen ja 110 km/h alamaahan. Tehtaan mukaanhan tossa olis 11.5 kaakkia kierrosluvulla 11000 r/min, joten kyllähän sekin kiekuu.

        Öljynpuute sitten tappaa nelarin kuin nelarin erittäin nopeasti.

        Väittäisin, että pienissä nelareissa kuoleman aiheuttaa pääsääntöisesti just toi öljynpuute tai ikivanhat öölit.

        Kakstahtarikin kestää nykyään ihan erilailla kuin "ennenmuinoin". Yksinkertainenkin on, mutta tuoksahtaa mulle liikaa ja kulutuskin on suurempi.

        Mieti itse: Jos pikkunelarilla pääsee vaikka 2 litraa pienemmällä kulutuksella kuin kaksitahtisella per sata kilsaa, niin 10 000 km ajelulla ero on sellaiset 200 litraa. Nykyhinnoilla toi olis jo luokkaa 450 euroa, joten kyllähän se tuntuu, ainakin vähän ohuemmassa lompakossa.

        Hmm, kyllähän tommonen pieni kakstahtinen on herkkä ja kulkeva samankokoiseen nelariin verrattuna. Tossa tallissa lojuu (vielä toistaiseksi) tollanen yli 20 vuotias 125 cc Ancillotti: Kunnon kisaenduro vesijäähdytyksellä, älyttömän isolla kaasarilla ja kunnon paisariputkella. Vie piikkipyörillä isoakin miestä jäällä uskomattoman kovaa....niin ja kuluttaa varmaan yli 10 litraa satasella. Tehojakin löytyy reilusti yli 30 kaakkia.

        Meni jo vähän asian vierestä, mutta haitanneeko tuo.

        Molemmissa vehkeissä on siis puolensa. Mulla nyt siis hakusessa tollanen iso moposkootteri nimenomaan nelitahtikoneella.

        Kiitos vastauksesta jokatapauksessa.


      • Kiki
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Jep jep, noista kinuskeista ei siis pahemmin kokemusta, mutta pienistä nelitahtikoneista kylläkin.

        Hondan pikkumoottori mopossa (Monkey) on kyllä erittäin kestävä, kunhan muistaa vaihtaa öljyt ja katsoo, että sitä ylipäätään on.

        Tollanen -70 luvun alusta kotoisin oleva 99cc Honda CB 100 ss on myös erittäin pitkäikäinen, kunhan vaihtaa ne öljyt tarpeeksi usein ja puhdistaa sen keskipakosuotimen 4-5 tuhannen välein. Tossa minun tuntemassa yksilössä on mittarissa jo yli 40 tuhatta, konetta avaamatta. Ok, öljyä menee jo 2-3 desiä vaihtovalillä (1000-1500 km), mutta kulkee muuten ihan kohtuullisesti: 90 km/h ylämäkeen ja 110 km/h alamaahan. Tehtaan mukaanhan tossa olis 11.5 kaakkia kierrosluvulla 11000 r/min, joten kyllähän sekin kiekuu.

        Öljynpuute sitten tappaa nelarin kuin nelarin erittäin nopeasti.

        Väittäisin, että pienissä nelareissa kuoleman aiheuttaa pääsääntöisesti just toi öljynpuute tai ikivanhat öölit.

        Kakstahtarikin kestää nykyään ihan erilailla kuin "ennenmuinoin". Yksinkertainenkin on, mutta tuoksahtaa mulle liikaa ja kulutuskin on suurempi.

        Mieti itse: Jos pikkunelarilla pääsee vaikka 2 litraa pienemmällä kulutuksella kuin kaksitahtisella per sata kilsaa, niin 10 000 km ajelulla ero on sellaiset 200 litraa. Nykyhinnoilla toi olis jo luokkaa 450 euroa, joten kyllähän se tuntuu, ainakin vähän ohuemmassa lompakossa.

        Hmm, kyllähän tommonen pieni kakstahtinen on herkkä ja kulkeva samankokoiseen nelariin verrattuna. Tossa tallissa lojuu (vielä toistaiseksi) tollanen yli 20 vuotias 125 cc Ancillotti: Kunnon kisaenduro vesijäähdytyksellä, älyttömän isolla kaasarilla ja kunnon paisariputkella. Vie piikkipyörillä isoakin miestä jäällä uskomattoman kovaa....niin ja kuluttaa varmaan yli 10 litraa satasella. Tehojakin löytyy reilusti yli 30 kaakkia.

        Meni jo vähän asian vierestä, mutta haitanneeko tuo.

        Molemmissa vehkeissä on siis puolensa. Mulla nyt siis hakusessa tollanen iso moposkootteri nimenomaan nelitahtikoneella.

        Kiitos vastauksesta jokatapauksessa.

        Et saa olla eri mieltä, koska olet väärässä. Minä olen oikeassa: nelitathi mootorilla ei tee mitään ja sillä selvä.


      • fireblade
        Kiki kirjoitti:

        Et saa olla eri mieltä, koska olet väärässä. Minä olen oikeassa: nelitathi mootorilla ei tee mitään ja sillä selvä.

        Moi

        Jaahas, pitääpä sitten irroitella tuo 900cc Honukan kone ja etsiskellä sellasta 150 heppasta kakstahtikonetta.....ja pirun isoa bensatankkia....

        Ai niin, olishan tossa tollanen 200 heppanen Yammun perärutku ja kakstahtinen, totta helkutissa. Ostin muuten tosi sopivasti "käyntivikaisena" pari vuotta sitten. Aivan loistava peli, V-6 ja kaikki. Kävisköhän se?

        Tossa veneessä on kyllä 200 litranen tankki...tyhjenee täyskaasulla aika nopeesti...


      • hah hah
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Jep jep, noista kinuskeista ei siis pahemmin kokemusta, mutta pienistä nelitahtikoneista kylläkin.

        Hondan pikkumoottori mopossa (Monkey) on kyllä erittäin kestävä, kunhan muistaa vaihtaa öljyt ja katsoo, että sitä ylipäätään on.

        Tollanen -70 luvun alusta kotoisin oleva 99cc Honda CB 100 ss on myös erittäin pitkäikäinen, kunhan vaihtaa ne öljyt tarpeeksi usein ja puhdistaa sen keskipakosuotimen 4-5 tuhannen välein. Tossa minun tuntemassa yksilössä on mittarissa jo yli 40 tuhatta, konetta avaamatta. Ok, öljyä menee jo 2-3 desiä vaihtovalillä (1000-1500 km), mutta kulkee muuten ihan kohtuullisesti: 90 km/h ylämäkeen ja 110 km/h alamaahan. Tehtaan mukaanhan tossa olis 11.5 kaakkia kierrosluvulla 11000 r/min, joten kyllähän sekin kiekuu.

        Öljynpuute sitten tappaa nelarin kuin nelarin erittäin nopeasti.

        Väittäisin, että pienissä nelareissa kuoleman aiheuttaa pääsääntöisesti just toi öljynpuute tai ikivanhat öölit.

        Kakstahtarikin kestää nykyään ihan erilailla kuin "ennenmuinoin". Yksinkertainenkin on, mutta tuoksahtaa mulle liikaa ja kulutuskin on suurempi.

        Mieti itse: Jos pikkunelarilla pääsee vaikka 2 litraa pienemmällä kulutuksella kuin kaksitahtisella per sata kilsaa, niin 10 000 km ajelulla ero on sellaiset 200 litraa. Nykyhinnoilla toi olis jo luokkaa 450 euroa, joten kyllähän se tuntuu, ainakin vähän ohuemmassa lompakossa.

        Hmm, kyllähän tommonen pieni kakstahtinen on herkkä ja kulkeva samankokoiseen nelariin verrattuna. Tossa tallissa lojuu (vielä toistaiseksi) tollanen yli 20 vuotias 125 cc Ancillotti: Kunnon kisaenduro vesijäähdytyksellä, älyttömän isolla kaasarilla ja kunnon paisariputkella. Vie piikkipyörillä isoakin miestä jäällä uskomattoman kovaa....niin ja kuluttaa varmaan yli 10 litraa satasella. Tehojakin löytyy reilusti yli 30 kaakkia.

        Meni jo vähän asian vierestä, mutta haitanneeko tuo.

        Molemmissa vehkeissä on siis puolensa. Mulla nyt siis hakusessa tollanen iso moposkootteri nimenomaan nelitahtikoneella.

        Kiitos vastauksesta jokatapauksessa.

        Sanos mikä nelitshti vie 0,5 litraa sadalla?


      • väitäkkään
        hah hah kirjoitti:

        Sanos mikä nelitshti vie 0,5 litraa sadalla?

        ei edes jutussa josta linkitit kyselysi... muuten siinä jutussa olikin kaikki totta :)


      • fireblade
        hah hah kirjoitti:

        Sanos mikä nelitshti vie 0,5 litraa sadalla?

        Moi

        Oletan, että löytyy joku kaksihti, joka vie vain 2,5l satasella? Kerro mikä vie niin vähän, olen oikeasti utelias.

        Omat kokemukset on aika karuja. Nyt sitten vaan mopoja....tai onhan noita vähän viritettyjäkin.

        Suzuki PV:

        Vakiona....jotain 4-5l
        RM 50 pytyllä ja isommalla kaasarilla varmaan 6l
        "kasikymppisellä"....ööö...oli niin hauskaa, ettei koskaan mitattu...

        Piaggio Typhoon, vakio: 4-6l

        Gilera Runner, ei vakio: 5-7l

        Honda Monkey, vakio: 2-3l

        Naapurin Kinuski, vissiin FUDE: 2-3l

        Honda Fireblade, suutinsarjalla mölyputkella: 6-8l kadulla, 10 radalla....ja yks takakumi....

        Niin, ei mikään vienyt 0,5l....


      • Kiki
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Oletan, että löytyy joku kaksihti, joka vie vain 2,5l satasella? Kerro mikä vie niin vähän, olen oikeasti utelias.

        Omat kokemukset on aika karuja. Nyt sitten vaan mopoja....tai onhan noita vähän viritettyjäkin.

        Suzuki PV:

        Vakiona....jotain 4-5l
        RM 50 pytyllä ja isommalla kaasarilla varmaan 6l
        "kasikymppisellä"....ööö...oli niin hauskaa, ettei koskaan mitattu...

        Piaggio Typhoon, vakio: 4-6l

        Gilera Runner, ei vakio: 5-7l

        Honda Monkey, vakio: 2-3l

        Naapurin Kinuski, vissiin FUDE: 2-3l

        Honda Fireblade, suutinsarjalla mölyputkella: 6-8l kadulla, 10 radalla....ja yks takakumi....

        Niin, ei mikään vienyt 0,5l....

        Hero Winner, välityksiä on pidennetty, eli ei tartte koneen huutaa kokoajan.

        Ja tuo kulutus on siis "pitkänmatkanajossa" tottakai jos kokoajan kiihdyttele ja pysähtelee kulutus voi kasvaa jopa kolmeen ja puoleen, mutta mitään seittemää sadalla ei saa viemään millään, niikuin jotkut terpikuskit väittää...


      • Kiki
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Jaahas, pitääpä sitten irroitella tuo 900cc Honukan kone ja etsiskellä sellasta 150 heppasta kakstahtikonetta.....ja pirun isoa bensatankkia....

        Ai niin, olishan tossa tollanen 200 heppanen Yammun perärutku ja kakstahtinen, totta helkutissa. Ostin muuten tosi sopivasti "käyntivikaisena" pari vuotta sitten. Aivan loistava peli, V-6 ja kaikki. Kävisköhän se?

        Tossa veneessä on kyllä 200 litranen tankki...tyhjenee täyskaasulla aika nopeesti...

        Että PUOLEN DESILITRAN koeniessa nelitahti ei ole omiaan, koska se on niin pieni, niin pitää ottaa tehot kierroksista, kato KAIKKI autot ja isot moottoripyörät (alkaen 125ccc) on yleensä nelitahteja, mut puolen desin mopoissa on lähes aina kaksitahti, koska se sopii paremmin minikoneeseen.

        Tai montakos yli 250cc kaksitahtimoottoripyörää sinä tiedät?


      • fireblade
        Kiki kirjoitti:

        Että PUOLEN DESILITRAN koeniessa nelitahti ei ole omiaan, koska se on niin pieni, niin pitää ottaa tehot kierroksista, kato KAIKKI autot ja isot moottoripyörät (alkaen 125ccc) on yleensä nelitahteja, mut puolen desin mopoissa on lähes aina kaksitahti, koska se sopii paremmin minikoneeseen.

        Tai montakos yli 250cc kaksitahtimoottoripyörää sinä tiedät?

        Moi

        Turhapa sun kanssa on vängätä, nelitahtisuus yleistyy myös pienissä laitteissa, halusit sitä tai et. Isot kaksitahdit alkavat olla historiaa.

        Nykypyöristä en tiedä yhtäkään yli 250 cc prätkää, ei tule ainakaan mieleen.

        80-luvullahan noita vielä oli. Esim Yamaha RD 350 LC YPVS tuli vuonna -83 ja tarjosi 59 kaakkia ja kohtuullisen suorituskyvyn. Kulutuskin oli suht kohtuullinen. Mulla paloi tollasella noin 6-7l satasella. Hieno vehje, jos tykkäs kakstahdista.

        Olihan noita silloin ennen 500 cc vehkeitäkin: Jammu RD 500 ja Suikka RG 500. Tollasta Isoa Suikkaa (Jolly-moton putkilla) olen joskus päässyt ajamaan. Mieletön vehje!

        70-luvulla noita oli paljonkin, kunnes "Tuutti" tyrmäs noi isot kakstahdit. Kawasaki 750 Mach IV kolmisylinterisellä kakstahdilla oli kyllä aikamoinen menijä, ajoominaisuudet suorastaan vaaralliset.

        Maailmalla kuitenkin noi pienetkit nuuttuu nelitahtiseksi yhä enemmän.

        Kato ite:

        http://powersports.honda.com/scooters/

        Ja onhan tota pientä nelari ollut jo aika pitkään:

        http://world.honda.com/news/2006/c060208SuperCub/

        Onnea valitsemallasi tiellä.


      • fireblade
        Kiki kirjoitti:

        Hero Winner, välityksiä on pidennetty, eli ei tartte koneen huutaa kokoajan.

        Ja tuo kulutus on siis "pitkänmatkanajossa" tottakai jos kokoajan kiihdyttele ja pysähtelee kulutus voi kasvaa jopa kolmeen ja puoleen, mutta mitään seittemää sadalla ei saa viemään millään, niikuin jotkut terpikuskit väittää...

        Moi

        Ok, ihan kohtuullinen kulutus. Hyvä niin. Eikös toi Hero ole PUCH-koneella? Miten on kestänyt ja mikä on toi keskimääräinen kulutus?


      • ghjkf
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Ok, ihan kohtuullinen kulutus. Hyvä niin. Eikös toi Hero ole PUCH-koneella? Miten on kestänyt ja mikä on toi keskimääräinen kulutus?

        Tuskin, ihan italiainen/kiinalainen tuon on...

        Eli liittyy PUCH-koneisiin yhtäpaljon kuin Soliferin skootterit soliferiin


      • käytetään
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Turhapa sun kanssa on vängätä, nelitahtisuus yleistyy myös pienissä laitteissa, halusit sitä tai et. Isot kaksitahdit alkavat olla historiaa.

        Nykypyöristä en tiedä yhtäkään yli 250 cc prätkää, ei tule ainakaan mieleen.

        80-luvullahan noita vielä oli. Esim Yamaha RD 350 LC YPVS tuli vuonna -83 ja tarjosi 59 kaakkia ja kohtuullisen suorituskyvyn. Kulutuskin oli suht kohtuullinen. Mulla paloi tollasella noin 6-7l satasella. Hieno vehje, jos tykkäs kakstahdista.

        Olihan noita silloin ennen 500 cc vehkeitäkin: Jammu RD 500 ja Suikka RG 500. Tollasta Isoa Suikkaa (Jolly-moton putkilla) olen joskus päässyt ajamaan. Mieletön vehje!

        70-luvulla noita oli paljonkin, kunnes "Tuutti" tyrmäs noi isot kakstahdit. Kawasaki 750 Mach IV kolmisylinterisellä kakstahdilla oli kyllä aikamoinen menijä, ajoominaisuudet suorastaan vaaralliset.

        Maailmalla kuitenkin noi pienetkit nuuttuu nelitahtiseksi yhä enemmän.

        Kato ite:

        http://powersports.honda.com/scooters/

        Ja onhan tota pientä nelari ollut jo aika pitkään:

        http://world.honda.com/news/2006/c060208SuperCub/

        Onnea valitsemallasi tiellä.

        Ilmailusta 2-tahtiset eivät ole kadonneet. Etuna tietty tehoon suhteutettuna pieni iskutilavuus eli paino. Esimerkiksi Rotax tekee menestyksellä 2-tahtisia kevyisiin ultriin.

        http://www.rotax.com/en/Engine/2004/Aircraft/Engine.Models.htm


      • fireblade
        käytetään kirjoitti:

        Ilmailusta 2-tahtiset eivät ole kadonneet. Etuna tietty tehoon suhteutettuna pieni iskutilavuus eli paino. Esimerkiksi Rotax tekee menestyksellä 2-tahtisia kevyisiin ultriin.

        http://www.rotax.com/en/Engine/2004/Aircraft/Engine.Models.htm

        Moi

        Juu, päriseehän noita rotaxeja ultrakevyissä ja liitovarjovehkeissä.....tai mitä ne nyt on.


    • Jorma™

      itse tilasin tuon mainitsemasi :)
      viikko sitten yritin saada sitä Mattia kiinni puhelimella joka mainittiin yhteystiedoissa mutta ei vastannut puhelimeen vaikka kuin yritin,pirskatti...
      no sain kuitenkin mutkan kautta tiedon että oli kiinassa käymässä ja nyt pitäisi olla jo suomen kamaralla... täytyy soittaa huomenna ja udella samaa "esittely kierrosta" vaikka olenkin jo kyseisen peli tilannut... kerron kun olen saanut kiinni puhelimella sillä näin viikonloppuna en kehdannut soitella :)

      • fireblade

        Moi

        Kuka vielä väittää, ettei nykyaikana tieto kulje...

        Ok, ilmeisesti pieniä onghelmia Matilla...Toivottavasti ei mitään suurempaa.

        Tosin, vastaukset tiedusteluihin sain tammikuun puolivälissä ja sen jälkeen en ole saanut sähköpostia.

        Tällästä tää markkinatalous on. Kvartaaliekonomia, johan nyt on markkinat...

        Suurkiitokset vastauksesta!


      • Skootteripappa
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Kuka vielä väittää, ettei nykyaikana tieto kulje...

        Ok, ilmeisesti pieniä onghelmia Matilla...Toivottavasti ei mitään suurempaa.

        Tosin, vastaukset tiedusteluihin sain tammikuun puolivälissä ja sen jälkeen en ole saanut sähköpostia.

        Tällästä tää markkinatalous on. Kvartaaliekonomia, johan nyt on markkinat...

        Suurkiitokset vastauksesta!

        Olin myös yhteydessä Innovaattori-Mattiin helmikuun alussa ja kovasti lupasi palata asiaan maaliskuussa. Ilmoittelee kuulemma kaikille kiinnostuneille mahdollisista esittelytilaisuuksista etelässä. Ymmärsin, että Matti porukoineen pitää majaa jossain Kokkolan seuduilla.

        Itse en ole saanut myöskään sähköposteihin vastauksia.

        Ollan siis odottavalla mielellä ja toivotaan yhteydenottoa. Runsaan kuukauden päästä voi olla jo keväisemmät kelit ja pitäisi päästä tien päälle...


      • fireblade
        Skootteripappa kirjoitti:

        Olin myös yhteydessä Innovaattori-Mattiin helmikuun alussa ja kovasti lupasi palata asiaan maaliskuussa. Ilmoittelee kuulemma kaikille kiinnostuneille mahdollisista esittelytilaisuuksista etelässä. Ymmärsin, että Matti porukoineen pitää majaa jossain Kokkolan seuduilla.

        Itse en ole saanut myöskään sähköposteihin vastauksia.

        Ollan siis odottavalla mielellä ja toivotaan yhteydenottoa. Runsaan kuukauden päästä voi olla jo keväisemmät kelit ja pitäisi päästä tien päälle...

        Moi

        Jep jep, vähän pahaan aikaan nyt vaan noi viivästykset tulee, ainakin kaupallisessa mielessä. Heti kun lumi lähtee sulamaan...kuume nousee...

        Voi mennä jokunen kauppa näet ohi suun, kun polte kasvaa liian suureksi, siis "innovaattorilla"

        Meikäläisellähän nyt mitään todellista tarvetta edes ole, mutta toi vaan kuulostaa niin houkuttelevalta: Nelitahtinen, kakspaikkainen ja erittäin kohtuu hintainen.

        Meikä siis odottelee ihan rauhassa, käynnistelen vaikka Antilooppia ja ajelen jäällä....


      • Jorma™
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Kuka vielä väittää, ettei nykyaikana tieto kulje...

        Ok, ilmeisesti pieniä onghelmia Matilla...Toivottavasti ei mitään suurempaa.

        Tosin, vastaukset tiedusteluihin sain tammikuun puolivälissä ja sen jälkeen en ole saanut sähköpostia.

        Tällästä tää markkinatalous on. Kvartaaliekonomia, johan nyt on markkinat...

        Suurkiitokset vastauksesta!

        No niin!
        Soitin Matille ja asiaan tuli tietoa... pahoitteli kovasti jos ei viime ja toissa viikolla saanut kiinni. Kiinassa kun ei pelaa kuin moposkootterit... :)
        No mutta varsinaiseen asiaan: "kiertue" pikkasen kuulemma vielä vaiheessa monien satumien johdosta mutta pientä tietoa herui,eli 18-19.3 on moposkootterit esillä MP-messuilla Oulussa ja sen jälkeen viikolla 12 esillä pääkaupunkiseudulla. Paikat vielä viimeistelyä ja kättäpäällelyöntiä vailla mutta viikolla 12 siis pääkaupunkiseudulla 3-4 paikassa viikon aikana. Lupasi mailailla tai soittaa tilanneille ja lehti ilmoitella myös.
        Toimituksista kertoi sen verran että se tapahtuu viikoilla 14 ja 15 eli huhtikuun kahdella ensimmäisellä viikolla niille jotka ovat tilanneet ja maksaneet varausmaksun aiemmin sovitun mukaan...
        Tällä hetkellä YIYING MTR 5 MOPOSKOOTTERIA tullut "jo" 700kpl maahan ja muut mallit tulevat tämän hetken tietojen mukaan maahan viikoilla 12 ja 13
        Toimituksista sen verran että Kaukokiito toimittaa ne kasattuna kotiosoitteisiin tilausjärjestyksessä :)

        Suurin osa kuulemma jo ekasta erästä tilattu....


      • fireblade
        Jorma™ kirjoitti:

        No niin!
        Soitin Matille ja asiaan tuli tietoa... pahoitteli kovasti jos ei viime ja toissa viikolla saanut kiinni. Kiinassa kun ei pelaa kuin moposkootterit... :)
        No mutta varsinaiseen asiaan: "kiertue" pikkasen kuulemma vielä vaiheessa monien satumien johdosta mutta pientä tietoa herui,eli 18-19.3 on moposkootterit esillä MP-messuilla Oulussa ja sen jälkeen viikolla 12 esillä pääkaupunkiseudulla. Paikat vielä viimeistelyä ja kättäpäällelyöntiä vailla mutta viikolla 12 siis pääkaupunkiseudulla 3-4 paikassa viikon aikana. Lupasi mailailla tai soittaa tilanneille ja lehti ilmoitella myös.
        Toimituksista kertoi sen verran että se tapahtuu viikoilla 14 ja 15 eli huhtikuun kahdella ensimmäisellä viikolla niille jotka ovat tilanneet ja maksaneet varausmaksun aiemmin sovitun mukaan...
        Tällä hetkellä YIYING MTR 5 MOPOSKOOTTERIA tullut "jo" 700kpl maahan ja muut mallit tulevat tämän hetken tietojen mukaan maahan viikoilla 12 ja 13
        Toimituksista sen verran että Kaukokiito toimittaa ne kasattuna kotiosoitteisiin tilausjärjestyksessä :)

        Suurin osa kuulemma jo ekasta erästä tilattu....

        Moi

        Kiitos loistavasta uutisoinnista, vilpittömästi!

        No niin, asiat siis rullaa, hyvä niin.

        "
        Suurin osa kuulemma jo ekasta erästä tilattu....
        "

        Eh, köh köh. Myyntimies on aina myyntimies.

        Saas nähdä mitä herra sanoo jos tingin tosta "tontusta", kun ei ollut näyttely aikataulussa....

        No, pois se minusta. Kiva toi vaan olis "livenä" nähdä.

        Perintöä odotellessa.


      • Jorma™
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Kiitos loistavasta uutisoinnista, vilpittömästi!

        No niin, asiat siis rullaa, hyvä niin.

        "
        Suurin osa kuulemma jo ekasta erästä tilattu....
        "

        Eh, köh köh. Myyntimies on aina myyntimies.

        Saas nähdä mitä herra sanoo jos tingin tosta "tontusta", kun ei ollut näyttely aikataulussa....

        No, pois se minusta. Kiva toi vaan olis "livenä" nähdä.

        Perintöä odotellessa.

        no kun "lupasin" niin pitihän sitä soittaa kun itseäkin kiinnosti toimituksen ajankohta...

        ole hyvä


      • Skootteripappa
        Jorma™ kirjoitti:

        no kun "lupasin" niin pitihän sitä soittaa kun itseäkin kiinnosti toimituksen ajankohta...

        ole hyvä

        Itselleni ei ole vielä osunut simmuun Innovaattorin tilaustietoja. Nettisivuillakin oleva kaavake taitaa olla vain yhteydenottoja varten.

        Eli mitäs kautta oikein tilasit oman pelisi?


      • Jorma™
        Skootteripappa kirjoitti:

        Itselleni ei ole vielä osunut simmuun Innovaattorin tilaustietoja. Nettisivuillakin oleva kaavake taitaa olla vain yhteydenottoja varten.

        Eli mitäs kautta oikein tilasit oman pelisi?

        siihen yhteydenottokaavakkeeseen (olipa pitkä sana) raapustin tietoni ja kiinnostukseni kohteen... parinpäivän sisällä muistaakseni soittivat ja sitten tuli paperit kotiin etanapostilla :) jossa luki paremmat tiedot ja ennakkotilaus maksukuitti/lasku
        PS.todennäköisesti tuo hinta muuttuu muutaman päivän sisällä... ainakin näin puhelimessa valisti kun ihmettelin nettisivuilla ollutta "alehintaa" jonka piti loppua jo viikko sitten...
        onnea skootterin ostoon...
        PS.2 kukkaappa myös http://groups.msn.com/PappaSkootterit
        ja liity joukkoon...


      • fireblade
        Jorma™ kirjoitti:

        siihen yhteydenottokaavakkeeseen (olipa pitkä sana) raapustin tietoni ja kiinnostukseni kohteen... parinpäivän sisällä muistaakseni soittivat ja sitten tuli paperit kotiin etanapostilla :) jossa luki paremmat tiedot ja ennakkotilaus maksukuitti/lasku
        PS.todennäköisesti tuo hinta muuttuu muutaman päivän sisällä... ainakin näin puhelimessa valisti kun ihmettelin nettisivuilla ollutta "alehintaa" jonka piti loppua jo viikko sitten...
        onnea skootterin ostoon...
        PS.2 kukkaappa myös http://groups.msn.com/PappaSkootterit
        ja liity joukkoon...

        Moi

        No niin, jos toi hinta (oikeasti) kiipeää tonne 1400 euron, niin meikäläinen ainakin unohtaa noi ostopuuhat ton vehkeen osalta. No, en usko, että hinta kiipeää sellaisille, jotka ovat olleet yhteydessä "innovaattoriin". Muille voi nousta, siis voi.

        Tollanen FUDE-elegance alkaa olla paljon kilpailukykyisempi, ainakin hinnaltaan:

        http://www.myllymaki.fi/product_info.php?cPath=94_39&products_id=385

        Kiertueelle katsomaan:

        http://www.myllymaki.fi/kiertue.php


      • Skootteripappa
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        No niin, jos toi hinta (oikeasti) kiipeää tonne 1400 euron, niin meikäläinen ainakin unohtaa noi ostopuuhat ton vehkeen osalta. No, en usko, että hinta kiipeää sellaisille, jotka ovat olleet yhteydessä "innovaattoriin". Muille voi nousta, siis voi.

        Tollanen FUDE-elegance alkaa olla paljon kilpailukykyisempi, ainakin hinnaltaan:

        http://www.myllymaki.fi/product_info.php?cPath=94_39&products_id=385

        Kiertueelle katsomaan:

        http://www.myllymaki.fi/kiertue.php

        Joo..toivotaan, että Innovatorin lupaukset pitävät. Tällä hetkellä (ti klo 9.45) kotisivut näyttävät olevan teillä tietymättömillä.

        Itse tosiaan soittelin aikoinaan Matille ja lähetin myös tiedustelumeilin. Mies tuntui kovin kiireiseltä, mutta muuten palveluhalukkaalta. Ja lupasi, että maaliskuun aikana esittelykieros pyörähtää käyntiin.

        Kiitos myös Jormalle pappaesitteestä. Tuntuu mukavalta puuhalta. Laitetaan 29.4. kalenteriin ja toivotaan, että siihen mennessä on jo joku peli takapuolen alla. Haussa on isokokoisempi nelitahtikiinuri.


      • Skootteripappa
        Skootteripappa kirjoitti:

        Joo..toivotaan, että Innovatorin lupaukset pitävät. Tällä hetkellä (ti klo 9.45) kotisivut näyttävät olevan teillä tietymättömillä.

        Itse tosiaan soittelin aikoinaan Matille ja lähetin myös tiedustelumeilin. Mies tuntui kovin kiireiseltä, mutta muuten palveluhalukkaalta. Ja lupasi, että maaliskuun aikana esittelykieros pyörähtää käyntiin.

        Kiitos myös Jormalle pappaesitteestä. Tuntuu mukavalta puuhalta. Laitetaan 29.4. kalenteriin ja toivotaan, että siihen mennessä on jo joku peli takapuolen alla. Haussa on isokokoisempi nelitahtikiinuri.

        Vastaan itselleni, että nyt tuntuu Innovaattorin sivut jälleen toimivan.


    • Jorma™

      20 ja 21.3 olisi nuo innovatorin moposkootterit esillä Espoon IsossaOmenassa ja kuulemma niin kauan kun kauppakeskuskin on auki :),täytyypä mennä ensiviikon maanantaina itsekkin katsomaan minkä on tilannut/ostanut...

      • fireblade

        Moi

        Mistäs ton aikataulun sais ongittua? Tiedätkö onko koko mallisto esillä tuolla Espoossa?


      • Jorma™
        fireblade kirjoitti:

        Moi

        Mistäs ton aikataulun sais ongittua? Tiedätkö onko koko mallisto esillä tuolla Espoossa?

        Ei ollut puhetta onko koko mallisto esillä mutta luulisin?
        Tieto tuli puhelimella :) kun Matti muissa asioissa soitteli... varmuuttaa muista pääkaupunkiseudun paikoista ei vielä ollut... ja tuosta IsostaOmenastakin varmaan tulee ainakin Espoon lehtiin mainoksia...


      • Focusoiva
        Jorma™ kirjoitti:

        Ei ollut puhetta onko koko mallisto esillä mutta luulisin?
        Tieto tuli puhelimella :) kun Matti muissa asioissa soitteli... varmuuttaa muista pääkaupunkiseudun paikoista ei vielä ollut... ja tuosta IsostaOmenastakin varmaan tulee ainakin Espoon lehtiin mainoksia...

        Pitää mennä itsekin käymään Isossa Ompussa"tutkimassa tuotteet".Toi ostamasi skåde,näyttää aika"jytkyltä". Kävin itse viime suvena pälyilemässä Tarjoustalossa Lombardiaa(vähän samannäköinen kuin tuo tilaamasi kååtteri)ja oli todella iso,kun vertasi sitä silloin vielä omistamaani Sanili Forteen.
        Eikös sulla Jorma ole jo ollut aika monta eri moposkootteria?Toi nelitahti on siinä mielessä kyllä mukava että kulkee varsin äänettömästi,itsekin vielä välillä haikailen Sanilini matalan"murinan"perään ;)
        Onko noita jo jossain nähtävillä,vai ostitko ihan vaan kuvan perusteella?


      • fireblade
        Jorma™ kirjoitti:

        Ei ollut puhetta onko koko mallisto esillä mutta luulisin?
        Tieto tuli puhelimella :) kun Matti muissa asioissa soitteli... varmuuttaa muista pääkaupunkiseudun paikoista ei vielä ollut... ja tuosta IsostaOmenastakin varmaan tulee ainakin Espoon lehtiin mainoksia...

        Moi

        Kiitoksia informaatiosta, viidakkorumpu toimii paremmin kuin kännykkä, no ainakin siemensin kapulaa paremmin....

        Köh köh, Intter-netti-sivuilla on uudet (ainakin mulle) kuvat noista isoista skuuttereista ja Skygo-monkkarit näemmä jo myyty. Kauppa käy, hyvä niin. Hintakin näyttäis olevan tuo 990,-.....
        Komia on, vaan pitäs kyllä nähdä tämmöisen skeptikon ihan oikeasti.

        Saas nähdä kuinka käy....lähden illansuussa Antiloopilla jäälle, kaikkien pilkkijöiden iloksi...


      • Jorma™
        Focusoiva kirjoitti:

        Pitää mennä itsekin käymään Isossa Ompussa"tutkimassa tuotteet".Toi ostamasi skåde,näyttää aika"jytkyltä". Kävin itse viime suvena pälyilemässä Tarjoustalossa Lombardiaa(vähän samannäköinen kuin tuo tilaamasi kååtteri)ja oli todella iso,kun vertasi sitä silloin vielä omistamaani Sanili Forteen.
        Eikös sulla Jorma ole jo ollut aika monta eri moposkootteria?Toi nelitahti on siinä mielessä kyllä mukava että kulkee varsin äänettömästi,itsekin vielä välillä haikailen Sanilini matalan"murinan"perään ;)
        Onko noita jo jossain nähtävillä,vai ostitko ihan vaan kuvan perusteella?

        juu,u :)
        joo eli onhan tuo "fude" ollut käytössä yhden vuoden (rouvalla kanssa)ja sen kokemuksiin vedoten nelaria meinasinkin (polttoainetalous)mutta isompana ja isommilla pyörillä siksi tämä yiying... tällä hetkellä ei ole tallissa kuin keeway focus (2kpl)johon olen kyllä vieläkin "rakastunut" sillä vääntö ja muut jutut olivat aivan toista luokka kuin 10tuumaisilla renkailla varustellussa fudessa oli... kävimme muuten niillä keewayllä asuntomessuilla oulussa viime kesänä ja matkaa kertyi 1800km/moposkootteri

        oli muuten kaksi kappaletta herowinnereitäkin ja niistä ei juurikaan pahaa sanottavaa mutta eikö sanonta kuulukkin että kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja :)
        siitä tarjoustalon lombardiasta sen verran että itsekkin katselin samaa peliä ja tykkäsin koosta jne mutta yleisessä keskustelussa olleista jutuista sähkövioista pisti silloin miettimään...

        kun kysyit että kuvanko perusteella ostin niin vastaan kyllä... ja ilmeisesti ensiviikon maanantaina (n.17.00)näen vasta itsekkin livenä hankkimani moposkootterin ja toisaalta se kyllä tulee rouvan käyttöön ;)

        ensi eli tulevana kesänä-06 olisi tarkoitus tehdä pidempi kuin viimekesän 10-päivän reissu... ja lähteä matkaan juhannuksen jälkeen... vielä ei ole päätetty minne mennään mutta suomi pitäisi kiertää niin että kumpaiseenkin skootteriin tulee yksipyöräinen peräkärry taakse roikkumaan...


      • Skootteripappa
        Jorma™ kirjoitti:

        juu,u :)
        joo eli onhan tuo "fude" ollut käytössä yhden vuoden (rouvalla kanssa)ja sen kokemuksiin vedoten nelaria meinasinkin (polttoainetalous)mutta isompana ja isommilla pyörillä siksi tämä yiying... tällä hetkellä ei ole tallissa kuin keeway focus (2kpl)johon olen kyllä vieläkin "rakastunut" sillä vääntö ja muut jutut olivat aivan toista luokka kuin 10tuumaisilla renkailla varustellussa fudessa oli... kävimme muuten niillä keewayllä asuntomessuilla oulussa viime kesänä ja matkaa kertyi 1800km/moposkootteri

        oli muuten kaksi kappaletta herowinnereitäkin ja niistä ei juurikaan pahaa sanottavaa mutta eikö sanonta kuulukkin että kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja :)
        siitä tarjoustalon lombardiasta sen verran että itsekkin katselin samaa peliä ja tykkäsin koosta jne mutta yleisessä keskustelussa olleista jutuista sähkövioista pisti silloin miettimään...

        kun kysyit että kuvanko perusteella ostin niin vastaan kyllä... ja ilmeisesti ensiviikon maanantaina (n.17.00)näen vasta itsekkin livenä hankkimani moposkootterin ja toisaalta se kyllä tulee rouvan käyttöön ;)

        ensi eli tulevana kesänä-06 olisi tarkoitus tehdä pidempi kuin viimekesän 10-päivän reissu... ja lähteä matkaan juhannuksen jälkeen... vielä ei ole päätetty minne mennään mutta suomi pitäisi kiertää niin että kumpaiseenkin skootteriin tulee yksipyöräinen peräkärry taakse roikkumaan...

        Tere

        Itsekin yritän raahautua paikalle duunin jälkeen eli jokus 16-17 pintoihin. Samanlainen skode on tilauksessa ja jännä nähdä, miltä näyttää livenä.

        Toi rouvan kanssa skodematkailu tuntuu kivalta idealta. Itsekin olen miettinyt hieman samaa. Pitäisikö hommata pari kappaletta samantien..

        Kuinka pitkiä päivämatkoja muuten ajelitte asuntomessureissulla? Ja tykkäskö emäntä myös?


    • yks ostaja

      Illalla Hirvaskankaalla huoltoaseman pihassa.

      • Jorma™

        harmi että en asu hirvaskankaalla mutta huomenna pitäisi IsoonOmenaan(espoo) mennä... :)


    • Erittäinkiinnostunut

      Haluaisin nähdä Isonskootterin Olisin Erittäin Kiinnostunut Siitä

      • 10vuotta_sitten

        Ha. 10vuotta sitten, etkö osaa lukea


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe