Onko olemassa mitään alaa mikä perustuu pelkästään tietokoneisiin monipuolisesti jonka voi käydä läpi ammattikoulussa. Missä päin tälläinen olisi? Koulun Opo on niin pässi ettei osaa ehdottaa vainkuin johonkin sähköalalle mikä ei kiinnosta paskaakaan ja tietenkin voisin käydä lukion ja sen jälkeen mennä ammattikorkeeseen ja lukea atk insinööriksi mutta ei riitä kiinnostusta/jaksamista lukioon. että jos olisi joku tietokone ala minkä pystyy käymään ammattikoulussa. ei mikään datanomi tai mikään tommonen. pakko on olla tämmönen ala amiksessakin ku kaikille muillekkin aloille on melkein omat juttunsa. Pyydän pikaisia vastauksia. Kiitos!
Tietokone Ala
5
3957
Vastaukset
- Preeria haukka
ps. satakunnan alueelta pitäis opiskelu paikka löytyy. eurassa asustellaan josta on poriin noin 60km ja raumalla 40km. en sit tiiä et löytyiskö porista tommosta alaa. mutta jos joku osaa sanoa niin hyvä on.
- Kiki
Ei ole sinun alasi, sillä siitä on 3/4 osa aihetta "Kuinka pärjään yksityisyrittäjänä"
Vaan sähköalan PT ja siihen tietoliikenne.
Eka vuosi on sama, valmistuit sitten sähköasentajaksi, automaattioasentjaksti tai tietoliikenteeseen.
Ja jos kerta tietokoneet kiinostaa niin se eka vuosi on hyödyksi, sillä onhan se hyvä tietää MILLÄ s kone toimii, ja mitä ne komponentit emolevyllä on ja mitä vastus meinaa ja muutamia kaavoja...
Itse valmistuin sähköasentajaksi, ja tiedän tietokoenita.... ...kaiken, ja on ollut koulutuksesta apua kun on koneitten kanssa touhunnut - Kiki
Että tietokoenista kiinnostuville/osaavielle ei löydy amiksesta alaa yksinkertaisesti, harva datanomin tutkinnon suorittanut osaa edes vaihtaa suoritinta tai emolelvyä, mutta osaa koodata ja perustaa firman!
Jos tuollainen ala olisi, niin olisin siellä :) - koulun käynyt
Oletko ajatellut tietotekniikan mekaanikko koulutusta ?
Kyseisessä koulutuksessa on eri suuntautumisvaihtoehtoja. Jos olet kerran haluamassa atk rautapuolen pariin niin siinä tarvitaan kuitenkin käsitystä sähköstä ja jne.. eli tietotekniikan mekaanikko koulutukseen kuuluu kaikille pakollisena tietenkin sähkötekniikka ja elektroniikka sekä yleisaineita. Sitten se valitsemasi suuntaus vaikuttaa loppuihin opintoihin merkittävästi sekä jonkin verran ohjelmoinnin alkeita. Esim. tämän koulutuksen jälkeen voi toimia verkko/mikrotuki tai atk-asentajan tehtävissä.
sitten jos valitsit esim. jonkun edellä olevista "ammatti" nimikkeistä niin voit edelleen tehdä ammatti- ja erikoisammattitutkintoja esim. muistaakseni tietokoneasentaja jolloin ei tarvitse kuitenkaan käydä kouluja pisimmän kaavan mukaisesti vaan ammattikoulupohjalta.
Jos tämä olisi sellainen koulutus mitä etsit niin kysy opolta tai googleta. Yleensä tätä koulutusta on tarjolla melkein joka puolella suomea ja ajallisesti Tietotekniikan mekaanikko koulutus kestää 3 vuotta. Tietysti tämä koulutus antaa jatkokoulutuskelpoisuuden insiksi myöhemminkin jos joskus haluaisi lisää lukea.
Toivottavasti tästä oli apua sinulle. - datanomi
Mikset kävisi vaikka sitä datanomin tutkintoa ja jatkaisi sieltä sitten ammattikorkeaan it-tradenomiksi? Itse olen ollut ihan tyytyväinen ratkaisuuni ja hyvin on pyyhkinyt myös AMK:ssa. Olihan siellä sitä liiketaloutta yms, mutta oli ainakin mulle mielekkäämpi vaihtoehto kuin lukio tai asentajapuolella sähköjuttujen tms kanssa kikkailu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708